Postingstijd interval gedetecteerd van 57.9 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.
▼
[ 2394 berichten ]
Het besluit dat een EMG cursus gevolgd moet worden is gewoon een appellabel besluit. Daar kan je bezwaar tegen aantekenen. Als dat ongegrond wordt verklaard kan je in beroep bij de bestuursrechter (en daarna nog in hoger beroep naar de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State).
De rechter gaat alleen natuurlijk niet zelf de geschiktheid van iemand om te rijden direct beoordelen. Het bezit van een rijbewijs B of enig verkeersinzicht dan ook is geen vereiste voor een aanstelling tot rechter. Die kan dat dus helemaal niet beoordelen. Daarom zal de rechter vooral de vraag beantwoorden of het besluit aan alle eisen van de wet voldoet en of het CBR in redelijkheid tot die beoordeling had kunnen komen.
Om over de A44 nog maar te zwijgen. Daar heb je afritten bij met bordjes adviessnelheid 30 km/h! Dan kom je de snelweg met 120
Doet terug denken aan motortocht waarbij de afsluitdijk even open was (en dus dicht voor auto's). Met de motor vooraan gaan staan, naast een R1. Die gast kon mij dus niet bijhouden, maar dat lag eerder aan zijn Jethelm en T-Shirt. Zo ie zo nog lef dat hij 160+ durfde met die outfit. Maar fantastische asfalt daar hoor 190 constant geen enkel probleem.
Trouwens een F1 kan daar nog harder
Er zou wel wat goed mis zijn met je geheugen als je dat niet meer wist!
En in het donker kan je met ongeblindeerde ramen wel oogcontact maken?
Ik rij iig niet met m'n interieurverlichting aan
Zal mij niks verbazen.. Ieder zelfrespecterende man rijdt ten eerste niet in een aygo en ten tweede eet die al helemaal geen salades en ten derde is die niet zo dom om op een pechstrook stil te gaan staan om te eten
Vanavond is er weer eentje.
Maakt niet uit, ik heb er een aantal gemist, dus voor mij zijn ze 'nieuw'.
Maar hij reed niet te snel
Mag je dan ook geen zonnebril op?
Oftewel: Propaganda om het beeld wat de nukubu's (terecht) hebben van de politie als extensie van de belastingdienst om te buigen.
Zal nog lastig worden om daar wekelijk genoeg beeldmateriaal voor te verzamelen...
trololol van de politie.
BodW is misschien iets meer gericht op verkeer (Bij WMB willen ze nog wel eens naar een vechtpartijtje gaan oid). BodW laat alleen wel zien dat het ook mogelijk is ergens voor te waarschuwen, en dat er ook andere zaken in het verkeer belangrijk zijn dan alleen snelheid, rood licht en foutief inhalen. Ik ben zeer benieuwd naar de 'verdieping' die mogelijk in WMB gaat komen met zo'n nieuwe format. De enige WMB verdieping die ik voorbij heb zien komen was in de vorm van:
en 1x stilstaan op de N269 waar een doorgetrokken streep ligt waar prima in te halen valt. De week erna wederom N269 bijna gelijke plek wederom inhaalverbod. Prima dat er gehandhaafd wordt maar het zou me niks verbazen dat op het moment dat de WMB cameraploeg mee gaat de gekozen handhaaflocaties wat makkelijk zijn.
Al met al erg jammer dat BodW van de buis gaat, zeker omdat hier wel aandacht was voor verkeer in de brede zin.
Blik Op De Weg is een programma 'rond te snel rijden'?
WMB is hét programma rond de te snel rijdende automobilist. Ik kijk er al jaren niet meer naar. Zo walgelijk.
BodW is juist een veel algemener programma en laat, naast soms de snelheid, vooral andere gevaren zien.
Als vd Toorn een schuttersputje gaat graven en er zelf in gaat staan krijg je verdieping. Zo van : nog een beetje dieper Andre!
Ik wil het putje wel dichtgooien, wie houdt Andre vast?
Nog mooier zou zijn als de regering haar beleid aanpast en niet alleen meer jaagt op de automobilist om de schatkist er beter van te laten worden.
Verder is het jammer dat het progrmma van Leo stopt. Het was toch al wat minder omdat hij het zelf niet meer mocht presenteren.
Als het putje dieper is dan een meter komt hij er echt niet meer uit hoor.
Maar ik wil het zeker weten!
Dat Nederlands van de Duitse agent viel mij ook meteen op totdat ik zag wat zijn achternaam was: Jansen.
Duitse aanpak vond ik wel apart maar werkt wel.
▲
[ 2394 berichten ]
roethof
Pro
Guppenklup schreef:
Wederom een terechtstelling zonder tussenkomst van de rechter
pevo schreef:
Ben er wel mee eens dat het door een rechter getoetst zou moeten worden...
Het besluit dat een EMG cursus gevolgd moet worden is gewoon een appellabel besluit. Daar kan je bezwaar tegen aantekenen. Als dat ongegrond wordt verklaard kan je in beroep bij de bestuursrechter (en daarna nog in hoger beroep naar de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State).
De rechter gaat alleen natuurlijk niet zelf de geschiktheid van iemand om te rijden direct beoordelen. Het bezit van een rijbewijs B of enig verkeersinzicht dan ook is geen vereiste voor een aanstelling tot rechter. Die kan dat dus helemaal niet beoordelen. Daarom zal de rechter vooral de vraag beantwoorden of het besluit aan alle eisen van de wet voldoet en of het CBR in redelijkheid tot die beoordeling had kunnen komen.
basjuh1981
Master
Glorfindel schreef:
Ik vind de invoegers op de N2 aan de korte kant voor een snelweg, maar dat geldt ook voor een aantal afritten bij de A59 en dat is dan wel weer een snelweg. Tot zover Hollandse logica
Om over de A44 nog maar te zwijgen. Daar heb je afritten bij met bordjes adviessnelheid 30 km/h! Dan kom je de snelweg met 120
Sjaaky
Master
Guppenklup schreef:
Snelheid aanpassen aan de omstandigheden, zegt de roverheid. Geldt dat ook als ik even lekker met 240 over de Afsluitdijk wil rijden en de omstandigheden zijn prima?
Doet terug denken aan motortocht waarbij de afsluitdijk even open was (en dus dicht voor auto's). Met de motor vooraan gaan staan, naast een R1. Die gast kon mij dus niet bijhouden, maar dat lag eerder aan zijn Jethelm en T-Shirt. Zo ie zo nog lef dat hij 160+ durfde met die outfit. Maar fantastische asfalt daar hoor 190 constant geen enkel probleem.
Trouwens een F1 kan daar nog harder
Intelligence
Master
Nee die is al een tijdje weg
Toen ze aan t filmen waren bij die aso in die ibiza reed ik er langs, en toen ik ze zag kon ik t niet laten om ff goed gas te geven
Toen ze aan t filmen waren bij die aso in die ibiza reed ik er langs, en toen ik ze zag kon ik t niet laten om ff goed gas te geven
Piet_Piraat
Master
Weet ik, maar ze gebruiken soms ook wat oudere beelden .
Wel mooi om zo in de uitzending te komen dan
Wel mooi om zo in de uitzending te komen dan
Archiebald
Master
Ik kijk nu een oude BodW terug. Zit er een lampje in z'n aygo op de pechstrook z'n salade te eten! "oww ik wist niet dat dit niet mocht" OMG!
plankie
Master
En dat was nog wel een beginnend bestuurder ook. Ik weet welke aflevering je bedoelt...
RucphenNB
Master
Story
Master
plankie schreef:
En dat was nog wel een beginnend bestuurder ook. Ik weet welke aflevering je bedoelt...
Er zou wel wat goed mis zijn met je geheugen als je dat niet meer wist!
Lieuwe2410
Master
Die jochie met zijn geblindeerde ramen: "Ik zie iedereen prima in schemer en donker.."
Ja, jij wel, maar niemand ziet jou en kan dus ook nooit oogcontact maken
Dat busje vond ik eigenlijk wel art 5 waardig..
Inhalen op plekken waar je niet genoeg zicht hebt (voor een bocht). Inhalen waarbij hij er niet meer voor kan komen, dus maar mensen van de weg drukken.
Diegene met sneeuw op het voorruit
Dat wijf in die aygo met zijn salade
Ja, jij wel, maar niemand ziet jou en kan dus ook nooit oogcontact maken
Dat busje vond ik eigenlijk wel art 5 waardig..
Inhalen op plekken waar je niet genoeg zicht hebt (voor een bocht). Inhalen waarbij hij er niet meer voor kan komen, dus maar mensen van de weg drukken.
Diegene met sneeuw op het voorruit
Dat wijf in die aygo met zijn salade
Dennis_on_the_road
Master
Lieuwe2410 schreef:
Ja, jij wel, maar niemand ziet jou en kan dus ook nooit oogcontact maken
En in het donker kan je met ongeblindeerde ramen wel oogcontact maken?
Ik rij iig niet met m'n interieurverlichting aan
ZX-driver
Master
Ik kwam er net achter dat het er niet meer op is.
BodW is er altijd kort op en steeds op andere tijden.
BodW is er altijd kort op en steeds op andere tijden.
Lieuwe2410
Master
basjuh1981 schreef:
Een omgebouwde...?
Zal mij niks verbazen.. Ieder zelfrespecterende man rijdt ten eerste niet in een aygo en ten tweede eet die al helemaal geen salades en ten derde is die niet zo dom om op een pechstrook stil te gaan staan om te eten
herman46
Respect
Ducantoni
Master
Flierefluiter schreef:
Say what. Afgelopen donderdag was alweer de laatste uitzending
Vanavond is er weer eentje.
Lieuwe2410
Master
herman46 schreef:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2146 ... ]
Zo, die komen er lekker laat achter
Zo, die komen er lekker laat achter
Ducantoni
Master
Paint-Brush schreef:
Allemaal herhalingen.
Maakt niet uit, ik heb er een aantal gemist, dus voor mij zijn ze 'nieuw'.
ZX-driver
Master
Grappig bij dat bestelautootje (de Ford Tourneo Connect langs de N34) die stond te flitsen.
De agent die er langs reed zei: www.flitsservice.nl.
De agent die er langs reed zei: www.flitsservice.nl.
Jack.Ryan
Master
Archiebald schreef:
Ik kijk nu een oude BodW terug. Zit er een lampje in z'n aygo op de pechstrook z'n salade te eten! "oww ik wist niet dat dit niet mocht" OMG!
Maar hij reed niet te snel
Ducantoni
Master
Wimpster
Master
Lieuwe2410 schreef:
Die jochie met zijn geblindeerde ramen: "Ik zie iedereen prima in schemer en donker.."
Ja, jij wel, maar niemand ziet jou en kan dus ook nooit oogcontact maken
Ja, jij wel, maar niemand ziet jou en kan dus ook nooit oogcontact maken
Mag je dan ook geen zonnebril op?
Lieuwe2410
Master
Natuurlijk wel, maar met een zonnebril kun je vaak nog aan het hoofd v/d mensen inschatten waar ze naar kijken en of ze je gezien hebben. Door geblindeerde ramen heen niet.
Range Rover Teun
Medewerker
Blik op de Weg stopt na 21 jaar; politie wil 'iets nieuws'
Het tv-programma Blik op de Weg van de Avro verdwijnt na 21 jaar van de buis. De producent maakt het lopende seizoen nog af, maar de samenwerking met de politie voor het verkeersprogramma wordt per juni stopgezet, bevestigt desgevraagd de producent, Leo de Haas Producties. Het stoppen is mede het gevolg van het aangescherpte mediabeleid van de nationale politie. .
Volgens Fup Goudswaard, commercieel directeur van Leo de Haas Producties, heeft de politie aangegeven te willen stoppen met Blik op de Weg 'in de huidige vorm'. 'Na 21 jaar was het wel een beetje klaar, en dat vonden wij eigenlijk ook. We werken nu samen aan een nieuw, breder programma over het politiewerk.'
Juist vandaag werd bekend dat de concurrent, het SBS-programma Wegmisbruikers, wel verder mag met het programma. 'Wij hebben daar begrip voor. Wij zetten nu vol in op ons nieuwe programma, de gesprekken met de politie verlopen uiterst goed.'
Van Blik op de Weg wordt mogelijk nog een korte serie uitgezonden in het najaar, omdat de beelden al zijn geschoten. 'Maar daarna is het echt afgelopen', stelt Goudswaard. Hij voegt eraan toe dat het feit dat Leo de Haas zijn oude archief gebruikt voor het RTL 7-programma Stop Politie! - waar de politie niet blij mee is - niets met de beslissing te maken heeft.
Blik op de Weg was 21 jaar op de televisie, eerst bij de NCRV, later bij de Avro. Leo de Haas presenteerde de eerste 20 jaar. Frits Sissing nam het stokje vorig jaar over.
Verdieping
De politie liet begin dit jaar weten haar mediabeleid aan te zullen scherpen: minder gejaag op wegpiraten, meer aandacht voor het 'bredere politiewerk'. Eén van de twee goedbekeken programma's rond te snel rijdende automoblisten zou daarom wellicht moeten sneuvelen, klonk het al in februari. Woordvoerder Bernhard Jens bevestigt dat Wegmisbruikers wel door mag: 'We hebben nog wel gesproken met de producent over het format, maar ook zij staan open voor wat meer verdieping.'
Ook het andere SBS-programma over het politiewerk, Overtreders, kan blijven rekenen op de samenwerking van de politie. Veel andere programmamakers moesten worden teleurgesteld. Jens: 'Zo kregen we bijvoorbeeld vijf verzoeken voor medewerking aan een serie over mensenhandel, maar het is onmogelijk om met alle vijf in zee te gaan.'
Verder heeft de politie nee gezegd tegen nieuwe verzoeken om vooral in de jaren 90 populaire '112-achtige reality-shows' te maken.
Bron http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nie ... euws.dhtml
Erg jammer dat BodW weg moet van de Nationale Politie. Het kontenlikprogramma van SBS mag weel verder.
Het tv-programma Blik op de Weg van de Avro verdwijnt na 21 jaar van de buis. De producent maakt het lopende seizoen nog af, maar de samenwerking met de politie voor het verkeersprogramma wordt per juni stopgezet, bevestigt desgevraagd de producent, Leo de Haas Producties. Het stoppen is mede het gevolg van het aangescherpte mediabeleid van de nationale politie. .
Volgens Fup Goudswaard, commercieel directeur van Leo de Haas Producties, heeft de politie aangegeven te willen stoppen met Blik op de Weg 'in de huidige vorm'. 'Na 21 jaar was het wel een beetje klaar, en dat vonden wij eigenlijk ook. We werken nu samen aan een nieuw, breder programma over het politiewerk.'
Juist vandaag werd bekend dat de concurrent, het SBS-programma Wegmisbruikers, wel verder mag met het programma. 'Wij hebben daar begrip voor. Wij zetten nu vol in op ons nieuwe programma, de gesprekken met de politie verlopen uiterst goed.'
Van Blik op de Weg wordt mogelijk nog een korte serie uitgezonden in het najaar, omdat de beelden al zijn geschoten. 'Maar daarna is het echt afgelopen', stelt Goudswaard. Hij voegt eraan toe dat het feit dat Leo de Haas zijn oude archief gebruikt voor het RTL 7-programma Stop Politie! - waar de politie niet blij mee is - niets met de beslissing te maken heeft.
Blik op de Weg was 21 jaar op de televisie, eerst bij de NCRV, later bij de Avro. Leo de Haas presenteerde de eerste 20 jaar. Frits Sissing nam het stokje vorig jaar over.
Verdieping
De politie liet begin dit jaar weten haar mediabeleid aan te zullen scherpen: minder gejaag op wegpiraten, meer aandacht voor het 'bredere politiewerk'. Eén van de twee goedbekeken programma's rond te snel rijdende automoblisten zou daarom wellicht moeten sneuvelen, klonk het al in februari. Woordvoerder Bernhard Jens bevestigt dat Wegmisbruikers wel door mag: 'We hebben nog wel gesproken met de producent over het format, maar ook zij staan open voor wat meer verdieping.'
Ook het andere SBS-programma over het politiewerk, Overtreders, kan blijven rekenen op de samenwerking van de politie. Veel andere programmamakers moesten worden teleurgesteld. Jens: 'Zo kregen we bijvoorbeeld vijf verzoeken voor medewerking aan een serie over mensenhandel, maar het is onmogelijk om met alle vijf in zee te gaan.'
Verder heeft de politie nee gezegd tegen nieuwe verzoeken om vooral in de jaren 90 populaire '112-achtige reality-shows' te maken.
Bron http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nie ... euws.dhtml
Erg jammer dat BodW weg moet van de Nationale Politie. Het kontenlikprogramma van SBS mag weel verder.
Wimpster
Master
Maserati Teun schreef:
De politie liet begin dit jaar weten haar mediabeleid aan te zullen scherpen: minder gejaag op wegpiraten, meer aandacht voor het 'bredere politiewerk'. Eén van de twee goedbekeken programma's rond te snel rijdende automoblisten zou daarom wellicht moeten sneuvelen, klonk het al in februari.
Oftewel: Propaganda om het beeld wat de nukubu's (terecht) hebben van de politie als extensie van de belastingdienst om te buigen.
Zal nog lastig worden om daar wekelijk genoeg beeldmateriaal voor te verzamelen...
okkiwokki
Master
Volkskrant schreef:
Verdieping
De politie liet begin dit jaar weten haar mediabeleid aan te zullen scherpen: minder gejaag op wegpiraten, meer aandacht voor het 'bredere politiewerk'.
De politie liet begin dit jaar weten haar mediabeleid aan te zullen scherpen: minder gejaag op wegpiraten, meer aandacht voor het 'bredere politiewerk'.
Volkskrant schreef:
Juist vandaag werd bekend dat de concurrent, het SBS-programma Wegmisbruikers, wel verder mag met het programma.
trololol van de politie.
BodW is misschien iets meer gericht op verkeer (Bij WMB willen ze nog wel eens naar een vechtpartijtje gaan oid). BodW laat alleen wel zien dat het ook mogelijk is ergens voor te waarschuwen, en dat er ook andere zaken in het verkeer belangrijk zijn dan alleen snelheid, rood licht en foutief inhalen. Ik ben zeer benieuwd naar de 'verdieping' die mogelijk in WMB gaat komen met zo'n nieuwe format. De enige WMB verdieping die ik voorbij heb zien komen was in de vorm van:
Harry S schreef:
Op de N280 schijnt een Audi A4 met kenteken 57-XBL-3 rond te rijden. Er werd me verteld dat er een cameraploeg achterin zit. Ze rijden tot de rotonde in Baexem, keren daar en rijden dan aan de andere kant weer terug.
en 1x stilstaan op de N269 waar een doorgetrokken streep ligt waar prima in te halen valt. De week erna wederom N269 bijna gelijke plek wederom inhaalverbod. Prima dat er gehandhaafd wordt maar het zou me niks verbazen dat op het moment dat de WMB cameraploeg mee gaat de gekozen handhaaflocaties wat makkelijk zijn.
Al met al erg jammer dat BodW van de buis gaat, zeker omdat hier wel aandacht was voor verkeer in de brede zin.
ibizaking
Master
ik vind WMB zo'n programma type bangmaakTV: kijk eens, hoeveel en streng wij controleren, je doet wat wij zeggen/houdt je aan de regeltjes die wij hebben verzonnen en anders kost het je een boel geld! De belerende toon van het programma is weerzinwekkend.
BodW was daarbij vaak nog informatief, maar ja, daar wil de politie natuurlijk niets van weten.
BodW was daarbij vaak nog informatief, maar ja, daar wil de politie natuurlijk niets van weten.
basgitaar
Master
Maserati Teun schreef:
Eén van de twee goedbekeken programma's rond te snel rijdende automoblisten zou daarom wellicht moeten sneuvelen, klonk het al in februari.
Blik Op De Weg is een programma 'rond te snel rijden'?
Range Rover Teun
Medewerker
basgitaar schreef:
Blik Op De Weg is een programma 'rond te snel rijden'?
WMB is hét programma rond de te snel rijdende automobilist. Ik kijk er al jaren niet meer naar. Zo walgelijk.
BodW is juist een veel algemener programma en laat, naast soms de snelheid, vooral andere gevaren zien.
Jack.Ryan
Master
okkiwokki schreef:
Ik ben zeer benieuwd naar de 'verdieping' die mogelijk in WMB gaat komen met zo'n nieuwe format.
Als vd Toorn een schuttersputje gaat graven en er zelf in gaat staan krijg je verdieping. Zo van : nog een beetje dieper Andre!
Ik wil het putje wel dichtgooien, wie houdt Andre vast?
Ducantoni
Master
Maserati Teun schreef:
De politie liet begin dit jaar weten haar mediabeleid aan te zullen scherpen: minder gejaag op wegpiraten, meer aandacht voor het 'bredere politiewerk'.
Nog mooier zou zijn als de regering haar beleid aanpast en niet alleen meer jaagt op de automobilist om de schatkist er beter van te laten worden.
Verder is het jammer dat het progrmma van Leo stopt. Het was toch al wat minder omdat hij het zelf niet meer mocht presenteren.
Wimpster
Master
Jack.Ryan schreef:
Ik wil het putje wel dichtgooien, wie houdt Andre vast?
Als het putje dieper is dan een meter komt hij er echt niet meer uit hoor.
Jack.Ryan
Master
Wimpster schreef:
Als het putje dieper is dan een meter komt hij er echt niet meer uit hoor.
Maar ik wil het zeker weten!
ZX-driver
Master
Flauw dat die mevrouw met die ZX die onderweg was naar de garage en daar haar lampen kon laten fixen toch nog een boete kreeg!
Jack.Ryan
Master
Vanavond nog ff een (oude?) aflevering van BODW gezien. Zat een mitsubishi met 67 voor een 40-tonner. Vraag me af of die ook aan de kant is gezet.
Ook een stukje over de Duitse Autobahn Polizei. Die Duitser had het Nederlands behoorlijk goed onder de knie. Maar wat mij dus opviel, hier in NL is het direkt "Prent schrijven", daar was het meer ëen streng gesprek" en gelijk (wel een beetje pesterig) een algehele voertuig controle.
Ook een stukje over de Duitse Autobahn Polizei. Die Duitser had het Nederlands behoorlijk goed onder de knie. Maar wat mij dus opviel, hier in NL is het direkt "Prent schrijven", daar was het meer ëen streng gesprek" en gelijk (wel een beetje pesterig) een algehele voertuig controle.
Citaat:
Duurt toch zeker een half uur en dat vindt de chauffeur echt niet leuk
Ik denk dat daar meer educatie vanuit gaat dan die prent die over 3 weken in de bus valt.
bert65
Master
Jack.Ryan schreef:
een stukje over de Duitse Autobahn Polizei. Die Duitser had het Nederlands behoorlijk goed onder de knie. Maar wat mij dus opviel, hier in NL is het direkt "Prent schrijven", daar was het meer ëen streng gesprek" en gelijk (wel een beetje pesterig) een algehele voertuig controle.
Citaat:
Duurt toch zeker een half uur en dat vindt de chauffeur echt niet leuk
Ik denk dat daar meer educatie vanuit gaat dan die prent die over 3 weken in de bus valt.Dat Nederlands van de Duitse agent viel mij ook meteen op totdat ik zag wat zijn achternaam was: Jansen.
Duitse aanpak vond ik wel apart maar werkt wel.
Jack.Ryan
Master
bert65 schreef:
Dat Nederlands van de Duitse agent viel mij ook meteen op totdat ik zag wat zijn achternaam was: Jansen.
Viel mij ook wel op, maar dat terzijde. Hij woont dan al heel lang in Duitsland. Misschien verbannen door de nederlandse politie?
Lieuwe2410
Master
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum