Pagina 56 van 56  [ 2786 berichten ]
  Bericht 
Warmaster
Master
:thumb: Hoeveel voorkeursstemmen moet je hebben wil je erin komen?
  Bericht 
Kiwi45
Master
Hmmm, meer dan FS leden heeft gok ik zo, ongeveer 50.000 moet genoeg zijn :)
  Bericht 
Warmaster
Master
dat zijn er nogal wat.
  Bericht 
Raymond
Master
1200 uit Aarlanderveen, 19.000 van FS... 50.000 zijn er best wat. Maar:

Citaat:
Zelfs Mark Rutte begon ooit met 1488 voorkeurstemmen


Hoop doet leven. :lol:
  Bericht 
esgigt
Master
Broadie schreef:
Dan heeft de staatspropaganda zijn vruchten blijkbaar afgeworpen.....

Ik hang niet per definitie een "school" aan... ik volg mijn eigen gezonde verstand. Overigens boeit het mij niet wat die "scholen" zeggen, uit de geschiedenis blijkt dat geen enkele econoom crises kan voorspellen en daar een oplossing voor kan bieden.

Economen worden zwaar overschat!

Een harde case voor deflatie kun jij echter ook niet aanreiken. Het effect van Deflatie hebben we overigens in Japan kunnen zien. Daar heeft het geleidt tot een jarenlange economische stagnatie. Hoe dan ook zal het geld ergens vandaan komen.

Als schulden het probleem zijn, kun je verschillende paden bewandelen (kort door de bocht):
- Deflatie: hierbij worden de bestaande schulden relatief groter ten opzichte van het bnp (dat daalt tgv de dalende prijzen). De afbetaling van de schulden+rente gaat dan heel zwaar aantikken. Voor consumptie (en economische groei) blijft dan minder over. De grote winnaars zijn hier diegenen met een eigen-vermogen.
- Inflatie: Door het toenemen van de geldvoorraad en de stijgende prijzen, neemt de relatieve portie van de bestaande schuld af. Ook de afbetaling en rente drukt minder op het inkomen. Grote winnaars zijn diegenen met schulden.

Methoden om zowel Kool als Geit te sparen zijn er niet.
Door Deflatie zal een economie bovendien langzamer herstellen ten gevolge van uitgestelde consumptie, hetgeen voor een vicieuze cirkel zorgt: meer deflatie en meer uitstellen van consumptie/investeringen.
Inflatie heeft ook zijn problemen. Absoluut.

Het is echter kiezen tussen twee kwaden.
  Bericht 
ericj
Die hard
Kiwi45 schreef:
Een stem op Artikel 50 is in ieder geval een stem op UKIP (Nigel Farage). En een stem op mij is dan ook nog eens een stem voor Flitsservice


Een stem op Artikel 50 is tevens een stem op alcomobilist Daniël van der Stoep.
  Bericht 
Kiwi45
Master
ericj schreef:
Een stem op Artikel 50 is tevens een stem op alcomobilist Daniël van der Stoep.

Tja, dat verhaal is extreem opgeblazen destijds, maar het is een feit dat hij toen met een slok teveel op blikschade heeft veroorzaakt.

Dit is overigens een must-read artikel.
https://www.burgerforum-eu.nl/een-hoge- ... kiezingen/
  Bericht 
Broadie
Master
esgigt schreef:
Het is echter kiezen tussen twee kwaden.
Nee, dat is het niet. Het gaat er namelijk niet om te moeten kiezen tussen deflatie en inflatie. We moeten het gewoon niet zien als noodzakelijke instrumenten in de handen van een almachtige overheid. Je hoeft inderdaad geen enkele school aan te hangen, het gaat om het gezonde verstand, dat zegt, dat je niet onnodig “beleid” moet voeren als vrijheid gewoon normaal werkt.
Overigens is het een hardnekkig fabeltje dat Japan zo zwaar heeft geleden vanwege de deflatie, dat de oorzaak zou zijn voor veel ellende. De deflatie daar was een symptoom en geen oorzaak van de stagnatie. Deflatie is geen ziekte die ons overkomt en waartegen we een medicijn moeten nemen. Het kan het gevolg zijn van een combinatie van ontwikkelingen. In Japan was er weinig binnenlandse consumptie en weinig loonontwikkeling. Wel werd veel geïnvesteerd in infrastructuur, zoals de vele kerncentrales en de snelle treinen. Maar het geld was “langzaam”, het verloor weinig aan waarde (de zogenaamde deflatie was relatief, in werkelijkheid nam ook de yen niet echt in waarde toe, alleen in verhouding tot andere valuta behield het meer waarde omdat het minder snel inflateerde).

Hoe dan ook, je kunt deflatie (zijnde een bijna natuurlijk symptoom) niet afzetten tegen staats-inflatie als instrument om monetair “beleid” te voeren. Het is een economische drogredenering om het belang van schulden over te waarderen ten opzichte van tegoeden. Waarom zou het beter zijn dat tegoeden en schulden inflatoir automatisch krimpen? In wiens belang is dat? Het probleem is toch dat we zo gewend zijn aan schulden, dat het normaal is, terwijl tegoeden eerder een last vormen, die door de inflatie eigenlijk alleen maar krimpen en “dus” uit de weg moeten worden geruimd. Hoe krom is dat nou? Je spaargeld, je pensioenpot, dat mag gerust verdampen, zolang we de economie maar kunstmatig kunnen aandrijven met easy money. Waarom accepteren we dat? Waarom mag de economie niet gewoon zijn eigen dynamiek ontwikkelen, zonder overheidsbemoeienis?

Nee, er zijn geen twee kwaden. Er is één kwaad, namelijk de verslaving aan schulden en de vanzelfsprekende onteigening van tegoeden die daarmee onherroepelijk gepaard gaat. Deflatie wordt als spook gedemoniseerd, maar wat ermee wordt bedoeld is alleen een situatie van ontbrekende kunstmatige inflatie. Wat is er nou mis met een natuurlijke prijsontwikkeling, waarin sommige dingen duurder en andere goedkoper worden, afhankelijk van vraag en aanbod?
  Bericht 
18vti
Master
Warmaster schreef:
Hoeveel voorkeursstemmen moet je hebben wil je erin komen?


Is die lijst nog zwevend qua posities? Ik wil namelijk niet op de verkeerde persoon stemmen :thumb:


Broadie schreef:
Er is één kwaad, namelijk de verslaving aan schulden en de vanzelfsprekende onteigening van tegoeden die daarmee onherroepelijk gepaard gaat. Deflatie wordt als spook gedemoniseerd, maar wat ermee wordt bedoeld is alleen een situatie van ontbrekende kunstmatige inflatie. Wat is er nou mis met een natuurlijke prijsontwikkeling, waarin sommige dingen duurder en andere goedkoper worden, afhankelijk van vraag en aanbod?


We krijgen hyperinflatie op termijn.....EU loopt zwaar achter met geld printen vergeleken met de USA...zodra wij de persen aan gaan zetten zal de euro hard devalueren.
  Bericht 
Kiwi45
Master
18vti schreef:

Is die lijst nog zwevend qua posities? Ik wil namelijk niet op de verkeerde persoon stemmen

Het lijstnummer is nog niet bekend, maar ik sta op plaats zes in ieder geval.
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Kiwi45 schreef:
maar ik sta op plaats zes in ieder geval.

:thumb: :thumb:
Weet ik waar ik mijn voorkeurstem op uit kan brengen.
  Bericht 
Fopspee(n)
Master
ericj schreef:
Een stem op Artikel 50 is tevens een stem op alcomobilist Daniël van der Stoep.

+

"- Voor kandidaten die uiteindelijk op de lijst van Artikel 50 komen, zal gelden dat zij een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) dienen te overleggen en dat men aan een professioneel en uitgebreid antecedentenonderzoek kan worden onderworpen."

Op z'n minst opmerkelijk!

Heb het altijd al een vreemde zaak gevonden dat mensen die zich ooit niet OK hebben gedragen geen volksvertegenwoordiger mogen worden. Die vertegenwoordiging moet toch een afspiegeling van de samenleving zijn. Diezelfde samenleving zit vol van mensen die het niet zo nauw nemen met de regels. Daarnaast zou je zeggen dat gebrek aan integriteit juist een pre is om in de politiek te kunnen stappen...
  Bericht 
basjuh1981
Master
Telegraaf schreef:
Mogelijk 300 miljoen extra naar Brussel

DEN HAAG -
Het kabinet houdt er rekening mee dat er in 2015 300 miljoen euro extra moet worden afgedragen aan de Europese Unie. Eerder werd nog een bedrag in het achterhoofd gehouden van 100 miljoen extra voor Brussel. De extra afdracht heeft te maken met een nieuwe manier waarop de omvang van de Nederlandse economie wordt berekend.

Dat melden ingewijden. Hoe groot de aanslag precies uitvalt, wordt pas in de zomer bekend. Afdrachten aan de EU vinden plaats volgens een ingewikkelde verdeelsleutel. Alle lidstaten moeten overstappen op de nieuwe rekenmethode en pas dan kan een definitieve verdeling van de lasten worden gemaakt. Nederland zou volgend jaar volgens eerdere berekeningen 7,9 miljard aan Brussel kwijt zijn, maar dit bedrag wordt dus vrijwel zeker hoger.

Het CBS heeft het bbp (al het geld dat we met elkaar verdienen) voor 2010 herberekend volgens de nieuwe boekhoudmethode en concludeerde dat de economie in dat jaar 45 miljard euro groter was dan gedacht. Andere jaren moeten nog worden doorgerekend.

Minister Dijsselbloem (Financiën) sprak gisteren met VVD, PvdA, D66, CU en SGP over de begroting van volgend jaar. Pas in de zomer gaan zij verder praten als de definitieve cijfers bekend zijn. Nederland hoeft niet bevreesd te zijn dat Brussel nog met een naheffing komt over de Nederlandse afdracht aan de EU in de afgelopen jaren, aldus de PvdA-bewindsman.

Lastenverlichting

Hoeveel geld er nog over is voor lastenverlichting, mede door de extra afdrachten aan de Europese Unie, is nog onduidelijk. Wel stelde Dijsselbloem gisteren in een debat met de Tweede Kamer dat hij in geen geval het begrotingstekort wil laten oplopen tot boven de 2,1 procent, zoals eerder door het Centraal Planbureau geraamd. Nederland voldoet daarmee ruimschoots aan de Brusselse eisen.
  Bericht 
esgigt
Master
Fopspee(n) schreef:
Heb het altijd al een vreemde zaak gevonden dat mensen die zich ooit niet OK hebben gedragen geen volksvertegenwoordiger mogen worden.

Zoals het nu geregeld is, klopt het van geen kanten. Een VOG heeft niet de rechtskracht om iemand zijn passief kiesrecht te ontnemen, dat kan alleen een rechter. Het gezeur met die VOG's is ook weer een stukje waarmee burgers via "administratieve maatregelen" fundamentele burgerrechten ontzegd kunnen worden (en dat gebeurt in feite ook).

EDIT: De wet BiBob is ook zo'n "goed bedoeld" maar volledig fascistisch gedrocht!

Back on topic: Ja, die Dijsselbloem zei gisteren/eergisteren iets heel anders over die EU bijdrage. Het feit dat dat binnen 24 uur diametraal anders blijkt, geeft al aan dat ook deze bewindsman liegt dat hij barst! Gewoon ophangen die eikel! :boos:
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Grieken willen meer tijd bij leningen

Griekenland wil 20 jaar langer de tijd krijgen om de noodleningen die het land kreeg van Europa en het Internationaal Monetair Fonds (IMF) af te lossen. Dat liet een hoge ambtenaar van het Griekse ministerie van Financiën woensdag weten.

De Griekse regering zou graag willen dat de looptijd wordt verlengd van 30 naar 50 jaar. De Griekse minister van Financiën zal het verzoek bij de bijeenkomst van de eurogroep op 5 mei formeel op tafel leggen. Ook wil Athene vragen om lagere rentes op de noodleningen die Griekenland kreeg van de eurolanden. In totaal ontving het land sinds 2010 237 miljard euro aan noodhulp van de EU en het IMF.

Onder de voorwaarden van een overeenkomst die in november 2012 met Griekenland werd gesloten, kan het land in aanmerking komen voor meer schuldenverlichting, op voorwaarde dat
Athene zijn fiscale doelstellingen zou behalen. Dat lijkt te zijn gelukt en Griekenland kan sinds kort ook weer terecht op de financiële markten om geld op te halen, na een pauze van 4 jaar.

Bron http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... gen__.html

De Grieken bedoelen te zeggen "jullie krijgen dat geld en de rente nooit meer terug".
  Bericht 
basjuh1981
Master
Ik ga ook maar eens met mijn hypotheekverstrekker praten voor een langere looptijd :x
  Bericht 
Warmaster
Master
Ik ga ff de belastingdienst mailen dat ik de eerste 20 jaar niets meer ga afdragen. Komt me ff niet uit. Over 30-50 jaar zien we wel weer verder.
  Bericht 
FFocus-power
Die hard
 
Het is een fabeltje dat het weer beter gaat met Griekenland. Men heeft volgens de Griekse econoom Yanis Varoufakis, met medeweten van de EU, gewoon de cijfers vervalst. Hee, waar hebben we dat eerder gehoord?
  Bericht 
esgigt
Master
De cijfers vervalst... dat was daar toch traditie? (f) (bij de EU inmiddels ook) :fp:

Warmaster schreef:
Ik ga ff de belastingdienst mailen dat ik de eerste 20 jaar niets meer ga afdragen.

goed plan... moesten meer mensen doen. :applaus:
Maserati Teun schreef:
Griekenland wil 20 jaar langer de tijd krijgen om de noodleningen die het land kreeg van Europa en het Internationaal Monetair Fonds (IMF) af te lossen.

dan wordt de terugbetaling dus een administratieve excersitie en dus niets waar WIJ wat aan hebben.

# ik verneem net van K.J. de Jager dat de aflossing beter over een eeuw of langer gezet kan worden.#
  Bericht 
Broadie
Master
Gisteravond zag ik een deel van een discussie op het kanaal van de Bayerische Rundfunk (zou mij zonder satellietontvanger allemaal ontgaan zijn) tussen de ex-minister Sabine Leutheusser-Schnarrenberger en de journalist Henryk M. Broder. Die laatste had heel wat waardevols over de EU te vertellen, terwijl mevrouw Schnarrenberger nogal verward heen en weer pingpongde tussen de bekende cliché´s dat we ons toch voor een verenigd Europa sterk moeten maken en dat dit het beste middel zou zijn om de toekomst te waarborgen en zo.

Wel mooi dat een publieke zender, betaald door de overheid via afgeperste Rundfunkgebühren (die in principe illegaal zijn, maar door het staatsapparaat uiteraard met hand en tand worden verdedigd), nog zulke politiek incorrecte kritiek mogelijk maakt. Het publiek wist niet zo goed iets met die vloed aan informatie (van meneer Broder, niet van mevrouw Schnarrenberger) aan te vangen, maar als dit soort gelegenheden zich mogen uitbreiden, is er nog hoop.
  Bericht 
18vti
Master
Broadie schreef:
bekende cliché´s dat we ons toch voor een verenigd Europa sterk moeten maken en dat dit het beste middel zou zijn om de toekomst te waarborgen en zo.


Het zal misschien aan mij liggen maar ik lees hierin:

"Jouw betaalde pensioen en belastinggeld gaan wij verspillen aan onze megalomane plannen voor het stichten van de EUSSR, jij en je familie zullen net zo arm worden als de huidige niet bedelende Roemenen maar dan is er wel meer gelijkheid"

Dit willen we NOOIT meer!
  Bericht 
esgigt
Master
Broadie schreef:
Gisteravond zag ik een deel van een discussie op het kanaal van de Bayerische Rundfunk

heb 'm net bekeken... daar wordt ten minste wel een redelijk open discussie gevoerd. Kun je in deze bananenrepubliek (herstel: bananenmonarchie) niet verwachten..

Duidelijk kwam wederom naar voren: Het Europa van de Onnodige Banen Circuits (die ons allen jaarlijks Giga-geld kosten), het Europa van de Onzinnige Regel Drift en het tandenloze koffieclubje dat "Parlement" heet. Om van de cultuur van geheime onderhandelingen (hoofdzakelijk met de USA) maar niet te spreken.
  Bericht 
Kiwi45
Master
esgigt schreef:
daar wordt ten minste wel een redelijk open discussie gevoerd. Kun je in deze bananenrepubliek (herstel: bananenmonarchie) niet verwachten..

Nieuwsuur had een vrij aardige discussie anders:
http://nieuwsuur.nl/video/641996-zo-sne ... -euro.html

Het kán dus wel.
  Bericht 
esgigt
Master
... incidenteel (f)

Anders valt het zo erg op dat het "tegen"-kamp monddood gemaakt wordt door politiek en media. Maar zo mogen we ook stemmen, maar vinden die dorpsdictatortjes dat wij verder onze bek dicht moeten houden..
  Bericht 
Kiwi45
Master
Het is niet voor niets dat Artikel 50 (lijst 9, nummer 6, stem op mij!) niet mee mag doen met Kieskompas, om maar iets te noemen.
Het frame voor deze verkiezingen is simpel: of je bent voor de EU, of je bent een xenofobe gek die Wilders steunt, en zich wil terugtrekken achter de dijken met een spruitjeslucht om zich heen.
Dat er ook héél veel intelligente mensen zijn die niet racistisch zijn en tegen het wegschenken van honderden miljarden via de EU, dat mag eigenlijk niet bekend worden.
  Bericht 
Kiwi45
Master
Overigens, wie nog gelooft in het sprookje van de democratische EU: http://www.breitbart.com/Breitbart-Lond ... ic-backing

Van Rompuy: If The Public Doesn't Want EU Expansion, 'We Do It Anyway'
  Bericht 
basjuh1981
Master
Klinkt als een zinkend schip.
  Bericht 
Kiwi45
Master
basjuh1981 schreef:
Klinkt als een zinkend schip.

Is het ook, het is alleen zo jammer dat we zelf op dat schip zitten.
  Bericht 
basjuh1981
Master
Jij gaat er toch wat aan doen? :lol:
  Bericht 
Kiwi45
Master
Ja, ik wel. Maar ik ben maar één heel klein poppetje met veel te weinig impact.
  Bericht 
Warmaster
Master
766 zetels waarvan Nederland er 26 mag verdelen. Met wat geluk komt daarvan 1 derde in handen van partijen die kritisch tegenover de EU staan. Niet genoeg om met de vuist op tafel te slaan, maar wel genoeg om dingen aan de kaak te stellen en in de openbaarheid te brengen.
  Bericht 
Kiwi45
Master
Artikel 50 komt samen met UKIP in één fractie, zoals VVD en D66 samen bij de ALDE-fractie komen (voor een federale staat). PVV zal hoogstwaarschijnlijk als fractieloos door het leven gaan.
Met UKIP, AfD en nog wat partijen kunnen we wel degelijk een vuistje maken.
  Bericht 
esgigt
Master
Kiwi45 schreef:
Dat er ook héél veel intelligente mensen zijn die niet racistisch zijn en tegen het wegschenken van honderden miljarden via de EU, dat mag eigenlijk niet bekend worden.

zegt veel over het democratisch gehalte van de partijen die daaraan (die ontkenning) meedoen.. :fp:
  Bericht 
18vti
Master
Kiwi45 schreef:
Artikel 50


Kan ik ergens een "Stem Artikel 50" afiche/flyer downloaden? Ben het zat dat de D66 flikkers bij mij in de buurt hun gore groene D66 caravan hebben staan.....tegen actie vereist! O:)
  Bericht 
MissRis
Master
18vti schreef:
groene D66 caravan hebben staan


Toch zeker niet langer dan 3 dagen op dezelfde plaats zeker?
  Bericht 
basjuh1981
Master
18vti schreef:
Kan ik ergens een "Stem Artikel 50" afiche/flyer downloaden? Ben het zat dat de D66 flikkers bij mij in de buurt hun gore groene D66 caravan hebben staan.....tegen actie vereist!

Volgens mij heeft TopGear nog wel een leuke oplossing voor caravans :[ :kniktja:
 Pagina 56 van 56  [ 2786 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy