Postingstijd interval gedetecteerd van 529 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 1 van 3  [ 101 berichten ]
  Bericht 
Tweebel
Master
Citaat:
ARNHEM/NIJMEGEN - Een 20-jarige Beuningenaar is vrijdag door de Arnhemse rechtbank veroordeeld tot acht jaar cel voor het fatale scooterongeluk, dat de Arnhemmer Mario van de Geijn in januari van dit jaar het leven kostte. Het ongeluk vond plaats in Nijmegen, toen de Beuningenaar samen met een 19-jarige Nijmegenaar op de vlucht was voor de politie na een mislukte overval op hotel Belvoir in Nijmegen.

De straf voor de Beuniongenaar is een jaar lager dan de officier van justitie twee weken geleden had geëist.

Het tweetal werd vlakbij het hotel gezien door een politiepatrouille, waarop de twee levensgevaarlijk rijdend het hazenpad kozen.

In tegenstelling tot het openbaar ministerie, hebben de rechters gisteren een duidelijke keuze gemaakt tussen wie van de twee verdachten de scooter daadwerkelijk reed.

Uit getuigenverklaringen, onder meer van een medegevangene, is volgens de rechters onomstotelijk vast komen staat dat het de Beuningenaar was die reed. Bovendien vinden de rechters nog negen van tien andere feiten waarvan hij verdacht werd, zoals geweld tegen zijn ex-partner en het beledigen van agenten bewezen.

Ook staat volgens de rechters vast dat hij een personeelslid van de Radboud met de dood bedreigde.

De ander verdachte, de 20-jarige Nijmegenaar, kreeg gisteren veel minder straf dan de zes jaar die tegen hem werden geëist, nu de rechters bewezen vinden dat de ander reed.

Voor het voorbereiden van de overval kreeg hij 24 maanden cel, waarvan acht voorwaardelijk.


Ik kan het originele topic niet terugvinden, voeg dit bericht er gerust aan toe!

Zie ook: media/journalist-de-gelderlander-doet-aangifte-van-bedreiging-t58936.html
  Bericht 
Guppenklup
Master
8 jaar maar na een overval, dodelijk ongeval en bedreiging? Ze hadden deze kneus best het dubbele mogen geven
  Bericht 
bruintje beer
Master
Citaat:
een 18-jarige Nijmegenaar van Marokkaanse komaf
:fp: ;( wanneer worden we nou eens verstandig? Preventief aanpakken die hap!
  Bericht 
Kiwi45
Master
Tijd om een strafkolonie in Marokko op te richten.
Gewoon een stuk Sahara kopen, hek eromheen, en af en toe wat water en brood naar binnen brengen.
  Bericht 
Kenji
Master
Nounou, dat vind ik wel een beetje teveel van het goede...... dat water en brood gedoe.
  Bericht 
18vti
Master
Preventief ruimen lijkt mij het goedkoopste en beste voor de maatschappij!

8 jaar cel is een goed begin.... :thumb:
  Bericht 
Kiwi45
Master
Vind je? Een beetje humaan straffen vind ik juist een teken van beschaving.
We kunnen gewoon de onderdelen van een waterpomp neerleggen, als leer/werktraject mogen ze dan geheel zelfstandig (belangrijk: zelfstandigheid trainen is goed voor het zelfvertrouwen!) de waterpomp operationeel krijgen.

Wat graan om te zaaien erbij, dan kunnen ze op termijn vast ook wel zelf brood bakken.
  Bericht 
Raymond
Master
Kiwi45 schreef:
Gewoon een stuk Sahara kopen, hek eromheen,

Volgens mij staat daar al een aardig hekje om ze te verhinderen naar Gibraltar te zwemmen.
  Bericht 
Kiwi45
Master
Nee hoor, in de Sahara heeft Marokko al wel een gigantische muur (Berliner style) gebouwd:
http://nl.googlesightseeing.com/2009/03 ... anse-muur/

Daar hoor je Linkschdragend Nederland dan weer niet over klagen, itt het Israelische equivalent.
Maar dit wordt weer erg off-topic.
  Bericht 
18vti
Master
Ik ben persoonlijk al tevreden om te zien dat de gevangenis straffen significant langer aan het worden zijn sinds dit nieuwe kabinet er zit :thumb: ....en er komt nog meer, zoals het uitsnijden van bureaucratie waardoor het niet zoveel tijd meer kost om iemand te sentencen!
  Bericht 
bruintje beer
Master
Kiwi45 schreef:
Wat graan om te zaaien erbij, dan kunnen ze op termijn vast ook wel zelf brood bakken.
:schudnee: :schudnee: :schudnee:

Checklist facilitatie self support bontkraagjes:
[ ] scooter
[ ] vriendje
[ ] blaffert
[ ] supermarkt (zonder trap en assertief personeel)
  Bericht 
Tweebel
Master
18vti schreef:
....en er komt nog meer, zoals het uitsnijden van bureaucratie waardoor het niet zoveel tijd meer kost om iemand te sentencen!


Laten we het hopen, heeft nu bijna een jaar geduurd, er volgt ongetwijfeld nog hoger beroep en voor je het weet staat de dader weer op straat winkels te beroven...
  Bericht 
Guppenklup
Master
Toch merkwaardig in dit land. We hebben een buitenproportioneel aandeel van lichtgetinte Noordafrikaanse jongemannen in de (zware) criminaliteit, en een buitenproportionele politieinzet om lullige minimale snelheidsovertredinkjes te vervolgen. Mijn gevoel zegt me dat er iets niet klopt.... :x :x :x
  Bericht 
bruintje beer
Master
Guppenklup schreef:
Mijn gevoel zegt me dat er iets niet klopt.... :x :x :x
Als in: ach was ik maar lichtgetint geboren? :[
  Bericht 
944 guy
Master
Tweebel schreef:
De ander verdachte, de 20-jarige Nijmegenaar, kreeg gisteren veel minder straf dan de zes jaar die tegen hem werden geëist, nu de rechters bewezen vinden dat de ander reed.


En dit is wel te gek. Een half jaar lopen ze te steggelen wie er nou heeft gereden, de bontkraagjes wezen naar elkaar waardoor er geen duidelijkheid was. Nu moeten we geloven dat na een half jaar iemand opeens wel zeker weet wie reed? Alleen al die poging om genoegdoening voor de slachtoffers weg te nemen vind ik genoeg om ze beiden 8 jaar de cel in te flikkeren.
Ook de woordkeuze: 'de rechters konden een KEUZE maken wie reed' zegt al genoeg. Dat is niet iets wat een keus is maar een feit. Dat feit is duidelijk niet bewezen want anders was deze zaak allang afgesloten.
  Bericht 
esgigt
Master
8 jaar, maar het was toch de schuld van die hotelier, de politie en die voetganger? O:)

Van mij had het ook 18 jaar mogen zijn. :koffie:
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Even een giga schop.


Beide verdachten scooterdrama vrijgesproken

Het gerechtshof in Arnhem heeft dinsdag beide verdachten in het Nijmeegse scooterdrama vrijgesproken van doodslag. Eerder veroordeelde de rechtbank de nu 22-jarige verdachte uit Beuningen daarvoor wel tot 8 jaar cel. De andere verdachte was eerder al door de rechtbank vrijgesproken.

De twee vluchtten in januari 2010 op één motorscooter toen de politie hen snapte bij hun voorgenomen overval in Nijmegen. Daarbij botsten ze op een voetganger, die daardoor overleed. Het hof kon niet vaststellen wie er reed en dat is nodig voor een veroordeling.

Bron http://www.telegraaf.nl/binnenland/1223 ... ml?cid=rss

Onvoorstelbaar dat niemand kan vaststellen wie de bestuurder was.
  Bericht 
Kiwi45
Master
Mooie toepassing van het prisoners dilemma :)

Citaat:
Er is een ernstig misdrijf gepleegd. Twee gewapende mannen worden gepakt en het staat wel vast dat het de daders zijn, maar het bewijs ontbreekt. Ze worden apart in de cel gezet en kunnen niet met elkaar communiceren. De openbaar aanklager doet elke verdachte het volgende voorstel:

Als jullie allebei blijven zwijgen, kan ik jullie niet veel maken. Je krijgt dan alleen een lichte straf wegens wapenbezit zonder vergunning.
Als er een bekent, is de zaak rond. Degene die bekende zal ik vrijspreken omdat hij zo goed heeft meegewerkt. Degene die niet bekende kan minstens tien jaar verwachten.
Als jullie allebei bekennen, krijgen jullie allebei vijf jaar.
De vraag is: wat kan een gevangene het beste doen?

De essentie van het dilemma is dat het voor beide verdachten samen beter is te zwijgen, maar elke verdachte denkt alleen aan zijn eigen voordeel. Ongeacht wat de ander doet, het is voor elke verdachte beter te bekennen. Immers, als de ander zou zwijgen heeft bekennen het grootste voordeel, en als de ander bekent, heeft wederom bekennen het grootste voordeel.
  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
Maserati Teun schreef:
Het gerechtshof in Arnhem heeft dinsdag beide verdachten in het Nijmeegse scooterdrama vrijgesproken van doodslag. Eerder veroordeelde de rechtbank de nu 22-jarige verdachte uit Beuningen daarvoor wel tot 8 jaar cel.
Die mag straks dus een schadevergoeding eisen :[
Wat een land :schudnee:
  Bericht 
Speedy J
Master
Inmiddels is de Beuninger professioneel bijgeschoold in het gevang en kan hij de schadevergoeding voor het onterecht vastzitten (mits dit heeft plaatsgevonden) gebruiken om de nieuwste gadgets, scooter en kleertjes aan te schaffen.

Bijzonder triest bericht dit.
  Bericht 
basjuh1981
Master
Maserati Teun schreef:
Beide verdachten scooterdrama vrijgesproken

Het gerechtshof in Arnhem heeft dinsdag beide verdachten in het Nijmeegse scooterdrama vrijgesproken van doodslag. Eerder veroordeelde de rechtbank de nu 22-jarige verdachte uit Beuningen daarvoor wel tot 8 jaar cel. De andere verdachte was eerder al door de rechtbank vrijgesproken.

De twee vluchtten in januari 2010 op één motorscooter toen de politie hen snapte bij hun voorgenomen overval in Nijmegen. Daarbij botsten ze op een voetganger, die daardoor overleed. Het hof kon niet vaststellen wie er reed en dat is nodig voor een veroordeling.

Bron http://www.telegraaf.nl/binnenland/1223 ... ml?cid=rss

Je mist nog een stuk:
Citaat:
Het hof veroordeelde de man uit Beuningen wel tot 24 maanden cel wegens het voorbereiden van de overval en bedreiging van ziekenhuispersoneel na het ongeluk. De ander, een 20-jarige man uit Nijmegenaar, kreeg 18 maanden cel, waarvan 3 maanden voorwaardelijk, voor onder meer het voorbereiden van de overval.

De twee verdachten wijzen elkaar als bestuurder aan. Het Openbaar Ministerie (OM) stelde net als destijds bij de rechtbank dat de Beuningenaar reed en de 20-jarige Nijmegenaar achterop zat en medepleger was. Het OM had daarom 7 en 4 jaar cel geëist.

Wel alles quoten hè. (f)
  Bericht 
Mondeofan
Die hard
 
Je rijdt iemand naaste hartstikke dood omdat je op de vlucht bent ivm verijdelde overval. Je gaat vervolgens met je familie een eerste hulp afdeling terroriseren en medewerkers bedreigen omdat je niet snel genoeg geholpen wordt (nota bene omdat hun toen nog zwaargewonde slachtoffer werd geholpen) en vervolgens hou je je bek over wie er reed.

Et voila: je loopt als vrij man de gevangenis uit en kan waarschijnlijk schadevergoeding gaan cashen.

Dit geloof je toch niet.....
  Bericht 
shootme
Master
Kiwi45 schreef:

Als jullie allebei blijven zwijgen, kan ik jullie niet veel maken. Je krijgt dan alleen een lichte straf wegens wapenbezit zonder vergunning.
Als er een bekent, is de zaak rond. Degene die bekende zal ik vrijspreken omdat hij zo goed heeft meegewerkt. Degene die niet bekende kan minstens tien jaar verwachten.
Als jullie allebei bekennen, krijgen jullie allebei vijf jaar.
De vraag is: wat kan een gevangene het beste doen?




Youtube video
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
basjuh1981 schreef:
Wel alles quoten hè. (f)


Dat laatste stukje stond er nog niet. Kennelijk later aangepast.
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Maserati Teun schreef:
Het hof kon niet vaststellen wie er reed en dat is nodig voor een veroordeling.


*mompelt iets over duimschroeven aandraaien*
  Bericht 
Wimpster
Master
Wie was de kentekenhouder?
  Bericht 
944 guy
Master
shootme schreef:
Link

Geweldig iets was dat ja. Ik had m pas aan het einde door. De slimmerik doet meteen een voorstel zodat de ander in feite niks in handen heeft. Zijn keus bepaalt dan of hij de helft vh bedrag wint, of niks. In plaats van iets te verliezen heeft hij ineens wat te winnen.
  Bericht 
R
Master
Wimpster schreef:
Wie was de kentekenhouder?

Ik had iets gelezen over een gestolen scooter.
  Bericht 
A4
F1 kenner '22
Mondeofan schreef:
Je rijdt iemand naaste hartstikke dood omdat je op de vlucht bent ivm verijdelde overval. Je gaat vervolgens met je familie een eerste hulp afdeling terroriseren en medewerkers bedreigen omdat je niet snel genoeg geholpen wordt (nota bene omdat hun toen nog zwaargewonde slachtoffer werd geholpen) en vervolgens hou je je bek over wie er reed.

Et voila: je loopt als vrij man de gevangenis uit en kan waarschijnlijk schadevergoeding gaan cashen.

Dit geloof je toch niet.....

Mooi he! Welkom in Nederland, het land waar het allemaal mogelijk is. Waar het slachtoffer dader is, en de dader slachtoffer. Ongelofelijk.

Maar hey, het zijn hele lieve jongens die gewoon niet zoveel geluk hebben gehad in het leven.
  Bericht 
Kenji
Master
En natuurlijk meenemen dat ze al genoeg te verduren hebben in hun schaamtekoeltoer :boos:
  Bericht 
K1200GT
Die hard
Maserati Teun schreef:
Het hof kon niet vaststellen wie er reed

Jack Bauer zou dat zo uitgeplozen hebben...
  Bericht 
WJM
Master
 
Btw, stel dat ook beide gedronken hadden, zouden zij dan ook onder de sanctie ASP/EMG uit kunnen?
(eigenlijk is 1x dronken al genoeg voor zo'n patstelling, als beide beweren niet gereden te hebben)
(eea uiteraard niet na staandehouding & identificatie chauffeur, maar na welk ongeval dan ook)
  Bericht 
944 guy
Master
Gelukkig is het CBR iets minder rechtvaardig dus dan mogen ze beiden dokken :lol:
  Bericht 
Elwood
Master
De maximale straf laten delen door beide.....matties tot het eind.
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Ik hoorde gisterenavond bij Knevel en Van der Brink dat Bram Moszkowicz de advocaat van een van die gasten was.

Ik niet begrijpe hoe die jongen dat betale kan.
  Bericht 
EddyHH
Master
Elwood schreef:
De maximale straf laten delen door beide.....matties tot het eind.

Gewoon beide de maximale straf opleggen, kijken of de schuldige dan zo'n "mattie" is dat hij zegt dat hij reed zodat de ander minder straf krijgt.
  Bericht 
pevo
Master
Je zou die rechter(s) toch met zijn bek over de straatstenen trekken, om met zo'n vonnis te komen :boos: :boos:

Er is verdomme iemand doodgereden, en ze lopen nou vrolijk weg omdat ze elkaar de schuld geven :thumb_d:

Nou moet ik eens 50 km/uur te hard rijden..... :fp:
  Bericht 
18vti
Master
mwj schreef:
verdomme iemand doodgereden, en ze lopen nou vrolijk weg


mwj schreef:
moet ik eens 50 km/uur te hard rijden


In Nederland is het gerechtelijk systeem al lang niet meer hoe het zou moeten zijn.
Voor iets waar GEEN slachtoffers bij gevallen zijn wordt men zwaarder gestraft dan andersom!
Tijd voor nieuwe regels mensen!

Ik mag mijn oplossing niet aandragen want dat is onmenselijk (heb net 1 week vakantie gehad, de tuin ligt er weer mooi bij (f) )
  Bericht 
nedek09
Pro
Het is toch wel overduidelijk voor de rechters. Ze vertrouwen volledig op de woorden van deze exclusieve advocaat die aangaf: ze zaten beiden achterop de scooter, dus niemand reed. Vrijspraak.

Dat deze laffe daders niet eens de moed hebben om de verantwoordelijkheid te nemen en zo ook nog eens spotten met het doodgereden slachtoffer. Mag dat wel in hun cultuur?
Waarom komen er geen verontwaardigde geluiden uit de Marocgemeenschap?
Als twee Nederlanders op deze wijze een allochtoon hadden doodgereden, hadden ze waarschijnlijk moord en brand geschreeuwd incl. bedreigingen.
Is Moscifiets ook al prodeo advocaat. Waarom heeft het slachtoffer/nabestaande geen fatsoenlijke advocaat?

Dit hele zaakje stinkt volgens mij.
  Bericht 
pevo
Master
18vti schreef:
Ik mag mijn oplossing niet aandragen want dat is onmenselijk (heb net 1 week vakantie gehad, de tuin ligt er weer mooi bij


Hou je in, ik had het gelezen (f)
  Bericht 
Guppenklup
Master
nedek09 schreef:
Waarom komen er geen verontwaardigde geluiden uit de Marocgemeenschap?

:roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:
Daarvoor moet je over een héél klein beetje fatsoen beschikken
nedek09 schreef:
Als twee Nederlanders op deze wijze een allochtoon hadden doodgereden, hadden ze waarschijnlijk moord en brand geschreeuwd incl. bedreigingen.

:kniktja: Plus omzetting in fysieke daden tegenover verdachten en familie
nedek09 schreef:
Waarom heeft het slachtoffer/nabestaande geen fatsoenlijke advocaat?

Omdat die enkel een (bij voorbaat kansloze) civiele zaak kunnen starten, en dat doet het niet zo goed in de media.
  Bericht 
Superkoe
Master
Niemand die zich de viervoudige moord van en door Hells Angels in Limburg herinnert? Iedereen was er bij, iedereen zweeg, dus is niemand veroordeeld.

De etnische achtergrond heeft dus verder niets van doen met de vrijspraak.

Maar het lijkt me tijd dat in dit soort gevallen alle verdachten waarvan bewezen kan worden dat zij direct betrokken zijn geweest, wel degelijk veroordeeld kunnen worden.
  Bericht 
944 guy
Master
Superkoe schreef:
De etnische achtergrond heeft dus verder niets van doen met de vrijspraak.

Wie is er vermoord? Blanken/noord europeanen of rifapen? Schandalig dit. Amerikaanse rechtspraak zou hier beter op zijn plaats zijn, daar zouden ze beiden gewoon de bak in gaan, wat EddyHH ook zegt: max straf maar delen dan. Buttbuddies tot het einde.
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
944 guy schreef:
max straf maar delen dan. Buttbuddies tot het einde.

Dus als de groep maar groot genoeg is, wordt de straf apsurt laag?!
En wat als de dader de getuige aanwijst als dader? Beide gaan zitten, als er iets niet bewezen kan worden?
De bewijslast ligt bij het OM die moet zijn zaakjes regelen.

Helaas ligt de bewijslast voor verkeersovertredingen wel bij de verdachte -> schuldig tot bewezen onschuldig en mocht je het genoegen hebben met het cbr in aanraking te komen-> altijd schuldig + straf volgen anders is je rijbewijs ongeldig.
  Bericht 
pevo
Master
Laten we het wel even heel simpel houden: 2 aso's op een scooter en we weten niet wie het gedaan heeft. Beide dus dezelfde straf opleggen. De passagier krijgt vanzelf wel spijt van zijn stilzwijgen en praat dan heus wel als ie een paar jaar aan zijn broek krijgt.

Opgelost :thumb:
  Bericht 
Superkoe
Master
mwj schreef:
Beide dus dezelfde straf opleggen.


Dat kan dus niet bij "onschuldig tot het tegendeel is bewezen".

mwj schreef:
De passagier krijgt vanzelf wel spijt van zijn stilzwijgen


Nou, beiden beweren ze dat ze de passagier waren. Ik denk niet dat de echte passagier nu gaat beweren dat hij de bestuurder was.

Overigens zijn ze wel veroordeeld voor het voorbereiden van een overval. Dus van schadevergoeding zal het wel niet komen.
  Bericht 
basjuh1981
Master
mwj schreef:
we weten niet wie het gedaan heeft

Moet er niet onomstotelijk vaststaan dat iemand het wel gedaan heeft? Je bent toch onschuldig (in strafzaken) tot het tegendeel is bewezen. Dan kun je er geen straf voor geven. Zou toch een beetje gek zijn.
  Bericht 
Guppenklup
Master
Superkoe schreef:
Dat kan dus niet bij "onschuldig tot het tegendeel is bewezen".

Gelukkig gaat dat bij een EMG niet op :roll:
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
Guppenklup schreef:
Gelukkig gaat dat bij een EMG niet op

Maak daar maar alle verkeersovertredingen van, dat schijnt beter/makkelijker te zijn voor de staatskas ofzo. Schuldig tot bewezen onschuldig.
  Bericht 
Grande
Master
djee schreef:
Maak daar maar alle verkeersovertredingen

Alleen Mulder (f)
 Pagina 1 van 3  [ 101 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy