Pagina 1 van 2  [ 92 berichten ]
  Bericht 
mesa
Respect
 
Hi guys,

Ik vermoed dat ik de komende tijd (maanden) zonder rijbewijs zit. Heb 144 gereden waar (quablijkelijk) 90 de norm was. (A2 / Amsterdam). Daarnaast zat ik nog in de proeftijd voor 142km/h op de A1 (waar 100 was toegestaan). Daar staat nog 4 maanden voorwaardelijk van.

Situatie komt redelijk kansloos over. Maar ik vermoed dat ik pas heb geaccelereerd NA de wegwerkzaamheden, waar normaal 120 toegestaan is. Ik ben vanuit een politieauto gelaserd; maar mijn Lasergebaseerde parkeersensor heeft hier niks van opgepikt. Ik vermoed dan ook dat ik van achteren ben gelaserd.

Weet iemand misschien vanaf welk punt op de A2 men heeft gelaserd? (richting AMS). Ik heb de auto niet zien staan, maar ben later aangehouden door de KLPD.

Wellicht kan ik de rechter overtuigen dat ik in de veronderstelling was dat ik daar alweer 120 mocht rijden. (34 te hard is beter dan 54).
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Welke datum is dat geweest?
  Bericht 
mesa
Respect
 
Vandaag rond 15;00u.
  Bericht 
Michiel
Pro
Controle stond hier:
Code:
laser nh a2 utrecht ri amsterdam thv hmp 36.6 bij knpt holendrecht vanuit politieauto
  Bericht 
mesa
Respect
 
waar is 36,6 ongeveer? Is dat al voorbij de wegwerkzaamheden?
  Bericht 
timm
Pro
 
Ja dat is na de aansluiting met de a9, eigenlijk voorbij de wegwerkzaamheden alleen je mag hier ook nog maar 90.
  Bericht 
mesa
Respect
 
Dit was eerder toch al 120 km/h gebied? VOlgens mij is het nog voor waar het eerder met 100 begon.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Nee dat niet.. 100 begon direct na viaduct Abcoude, dit is tussen viaduct Abcoude en afrit A9 Haarlem (dat is HMP 35)
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
De hele A2 is tegenwoordig toch zo ongeveer 90? En dat is zo geïndoctrineerd dat als je een paar km 'vrij spel' hebt, iedereen alsnog 90 blijft rijden :[. Wat een kloteweg was dat laatst van Amsterdam naar Den Bosch zeg. :schudnee:
  Bericht 
mesa
Respect
 
Dat gaat dus een lastig verhaal worden. Uff... nog geen 24 uur zonder rijbewijs en ik wordt nu al gek.
  Bericht 
mesa
Respect
 
Enig idee wat ik ongeveer kan verwachten? Als ik het goed begrijp maximaal 10 maanden. Ik hoop de de rechter gevoelig is voor de economische noodzaak. Ik ben directeur van een bedrijf met nu 35 man. Gezien de zware economische tijd zit ik inmiddels onder minimum DGA loon en keer mijzelf nauwelijks uit. Er is geen budget om een chauffeur aan te nemen en ga ook vaak buiten kantoortijd nog naar klanten.

Het ontbreken van het rijbewijs is dan ook economisch rampzalig. We zaten al op het randje en dit kan nog wel eens de afgrond worden.

Verder blijf ik het moreel verwerpelijk om aan het eind van werkwerkzaamheden waar men weer accelereert naar een reguliere snelheid te laseren.

lijkt er op dat iemand met een soortgelijk weggedrag met 2 mnd VW en 2 mnd OVW eraf is gekomen : http://forumindex.nl/juridisch/rijbewij ... 52884.html

Hoop dat de rechter in Amsterdam daar ook open voor staat.
  Bericht 
salush
Master
De straf die eerder op voorwaarde van geen herhaling opgelegd is, zal nu hoogst waarschijnlijk uitgevoerd gaan worden. Dit is dus die 4 maanden OBM(?). Ik acht de kans minimaal dat je binnen 10 dagen je rijbewijs terug krijgt. Je kan een klaagschrift indienen als de beslissing genomen is. Doorlooptijd zal echter nog wel enkele weken in beslag nemen.

Het is inderdaad een vervelende situatie, maar je moet proberen de OvJ te overtuigen dat het een ongelukje was. Dan kan je inderdaad alleen hopen op een goede afloop.
  Bericht 
mesa
Respect
 
Salush: Denk je dat het bij die 4 maanden blijft? In potentie kan dit volgens mij maximaal 10 maanden opleveren. De voorwaardelijke ontzegging ging over een overtreding uit december 2007, waar ik in februari 2009 voor veroordeeld ben. I.p.v. 2 maanden onvoorwaardelijk is het toen 4 maanden voorwaardelijk geworden.
  Bericht 
salush
Master
Heb je de uitspraak van februari 2009? Daar zou alle voorwaarden in moeten staan. Ik verwacht dat de voorwaardelijke omgezet zal worden naar onvoorwaardelijk. Maar pin me er niet op vast.

Overigens ben je ook recidive, daar staat normaal 2 maanden OBM bij. Of ze dit optellen.. ik weet het niet.
  Bericht 
mesa
Respect
 
Ik denk het wel... maar daar komt de nieuwe dan bovenop ben ik bang? Ik de topic van een lotgenoot (juridisch/rijbewijs-ingevorderd-in-proeftijd-t52884.html) zag ik dat de rechter het hier niet volledig ten uitvoer heeft gebracht en toch een aanzienlijk deel als voorwaardelijk heeft beschouwd.

Zal de rechter een nieuwe uitspraak doen over dit geheel? Of wacht de rechter rustig 4 maanden totdat het voorkomt zonder het rijbewijs eerder te retourneren.
  Bericht 
salush
Master
Eerst zal de OvJ binnen 10 dagen een beslissing moeten nemen over je rijbewijs. Richtlijnen stellen dat het rijbewijs binnen 3 dagen binnen moet zijn bij de OvJ op het parket. Je kan na de 3e dag dagelijks bellen of hij/zij al een beslissing heeft genomen.
De OvJ zal in het systeem kijken naar je verleden. Hier zal waarschijnlijk in staan dat je in proeftijd was. Rijbewijs teruggave is dan meestal niet meer van toepassing.
Tegen die beslissing kan je een klaagschrift indienen:
Uitleg en voorbeeld: http://www.flitsservice.nl/juridisch/ht ... htm#item-2
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Ik zou alvast aan je klaagschrift gaan werken.

Ik acht de kans nog wel aanwezig dat je kan mazzelen... Zet goed uiteen wat dit voor het bedrijf, en dus voor de broodwinning van 35 man kan betekenen! Dat is je enige kans denk lijkt me.
  Bericht 
mesa
Respect
 
Mijn advocaat adviseerde mij om de eerste 10 dagen af te wachten en daarna pas e.v.t. aan een klaagschrift te werken. Hij vermoedde dat het in de vakantie dermate druk was bij justitie dat ze het mogelijk niet op tijd kunnen afhandelen.

Wat raden jullie aan? Gokken op te druk (amsterdam) of alvast een klaagschrift insturen?

Qua bedrijf kan ik de transacties naar mijn priverekening , en de exploitatieoverzichten laten zien en wellicht wat overtuigende belastingcorrespondentie. Ik hoop dat justitie dergelijke openheid van zaken kan waarderen.
  Bericht 
Rover
Master
ik denk dat het nog wel eens slim kan zijn die 10 dagen te wachten...
  Bericht 
salush
Master
mesa schreef:
Mijn advocaat adviseerde mij om de eerste 10 dagen af te wachten en daarna pas e.v.t. aan een klaagschrift te werken

Nadeel is als ze dan op het laatste moment de beslissing nemen (10e dag), dat je de volgende dag pas begint met je klaagschrift.
Als je wat uurtjes over hebt, kan je alvast wat in elkaar flansen.
  Bericht 
haringkje
Master
Euhm geen geld voor een chauffeur :huh: maar wel voor een advocaat :o ???
Wiens voet zat erop het gas :oops: ? je zit in je proeftijd en dan nog een zware voet hebben :lol:

Mikkie schreef:
Ik acht de kans nog wel aanwezig dat je kan mazzelen... Zet goed uiteen wat dit voor het bedrijf, en dus voor de broodwinning van 35 man kan betekenen! Dat is je enige kans denk lijkt me.


Reken hier maar niet op dit is meest misbruikte excuus.
  Bericht 
mesa
Respect
 
volgens mij moet ik toch eens gaan overwegen om te emigreren... ben er wel zo erg klaar mee hier..

@haring : inderdaad. Een advocaat is een stuk goedkoper dan 6+ maanden chauffeur.. even afhankelijk van zijn resultaat natuurlijk.
  Bericht 
mesa
Respect
 
Ik heb dus in 2007 (april) 45km/h te hard gereden (Snelweg) - Transactie (vermoed voldaan in juli 07)
Daarna in 2007 (december) 42km/h te hard gereden (Snelweg) - Voorwaardelijk 3mnd (uitspr. febr 09)
En nu Augustus 2009 te hard gereden. (54km/h - wegwerkzaamheden volgens de agent) (ingenomen)

Zou ik nou volgens deze richtlijn (http://www.om.nl/algemene_onderdelen/ui ... jn_voor_a/) in recidive 2e of 3e keer vallen?
  Bericht 
salush
Master
Citaat:
De recidiveregeling luidt als volgt:

* Van recidive is alleen sprake indien de overtreding wordt begaan binnen een jaar na betaling van een transactie of na onherroepelijke veroordeling voor één van de vorige gedocumenteerde snelheidsovertreding(en).

Je valt dus in het hokje "tweede overtreding" (eerste is 42km/u op snelweg in dec 2007 - betaling of onheroepelijkheid in febr/maart 2009)
  Bericht 
hermanw
Pro
Citaat:
Het ontbreken van het rijbewijs is dan ook economisch rampzalig. We zaten al op het randje en dit kan nog wel eens de afgrond worden


Daarvoor is nou juist de proeftijd bedoeld en niet voor niets, blijkt hier wel.

Maar dat even terzijde, het wordt een geheel nieuwe rechtszaak en met een nieuwe straf. Dus afwachten maar.

Het verhaal van: ik heb m'n rijbewijs nodig voor m'n werk is tegenwoordig al een standaard (zielig)verhaal in de rechtszaal.
Bij velen is er alleen het besef dat ze het rijbeijs nodig hebben voor het werk als het al(weer) te laat is.

Wellicht krijg je ook nog een oproep van het CBR?

Succes met je rijbewijs! :thumb:
  Bericht 
mesa
Respect
 
Hi Herman,

Ik ben benieuwd wat er van gaat komen. Rationeel is het natuurlijk altijd al duidelijk dat het ontbreken van een rijbewijs lastig is.. maar als je er aan staat lijkt het nog veel lastiger te zjin dan ik had gedacht.

Nu maar even de eerste 10 dagen afwachten in de hoop to een teruggave (door het missen van de 10 dagen grens of misschien door een heel goed gehumeurde OvJ).

Is die CBR eis aannemelijk? Ik lees namelijk voor het EMG traject :
Citaat:
Wanneer komt iemand in aanmerking voor de EMG?

•Het gaat om een beginnende en/of ervaren bestuurder

•Er is bewijslast via proces-verbaal en/of beeldmateriaal

•Er is sprake geweest van bewust gevaarzettend rijgedrag (o.a. rakelings passeren, klem rijden, afsnijden)

•Er is sprake geweest van gebrek aan risico-inzicht (o.a. onvoldoende anticiperen, niet adequaat reageren, niet tijdig onderkennen van bijv. het weer of de gevolgen van handheld bellen, gevaarlijk inhalen, met te hoge snelheid naderen van onoverzichtelijke situatie), te korte en onveilige volgafstand, geen oog voor belangen medeweggebruikers

•Er is sprake geweest van incorrect samenspel met andere verkeersdeelnemers (o.a. snelheidsovertredingen, onnodig remmen, snijden, kleven, onjuist invoegen)

•Er is sprake geweest van gedrag in strijd met verkeersregels en –tekens (o.a. spookrijden, onnodig links rijden, inhalen bij verbod, geen voorrang verlenen bij gebod, verkeerd of geen richting aangeven, verkeerd gebruik van lichten en (geluids)signalen, op de vluchtstrook rijden, negeren van rood licht, 50 km te hard binnen bebouwde kom, 31 km te hard bij wegwerkzaamheden binnen de bebouwde kom)
Voor de volledige criteria verwijzen wij naar de Regeling Maatregelen Rijvaardigheid en geschiktheid, zie de link rechts hiernaast.



Volgens mij was er geen sprake van een gevaarlijke situatie / snijden / bumperkleven o.i.d. Snelheid is echt mijn enige probleem in het verkeer. Ik doe nooit aan drank (ook niet 1) , rechts inhalen etc.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Ik zou het klaagschrift alvast schrijven, mocht je de tijd hebben. Mocht de beslissing dan op dag 10 vallen, dan kun je diezelfde middag nog de brief de deur uit doen. Scheelt je weer een dag. Mocht de beslissing niet vallen, dan terugvorderen.

Mbt het rijbewijs voor je werk: ik ben het er mee eens wat veel mensen hier zeggen; meest gebruikte excuus en kom je bijna niet mee weg. Maar: als jij goed onderbouwd (dus met cijfers e.d.) uiteen kan zetten dat jij als bedrijfsleider/directeur dan niet meer kan functioneren en dat je onderneming nagenoeg zeker failliet zal gaan (licht ook toe waarom opties als een chauffeur oid niet mogelijk zijn) waardoor 35 man op straat komen te staan, maak je denk ik nog wel een kans. Point is, dat het dan niet meer enkel om jouw belang gaat, maar vooral ook om het belang van 35 anderen (en daarmee ook een economisch belang). Vraag desnoods om een torenhoge boete en een geclausuleerde ontzegging (alleen op weekdagen tussen 6.00u en 22.00u mogen rijden, daarbuiten niet).
  Bericht 
marcje
Master
mesa schreef:
Verder blijf ik het moreel verwerpelijk om aan het eind van werkwerkzaamheden waar men weer accelereert naar een reguliere snelheid te laseren.


Met alle respect, maar ik vind het moreel verwerpelijk dat u de banen van 35 personeelsleden in gevaar brengt..U wist dat u een voorwaardelijke straf had staan, maar gaat desondanks wederom in de fout..:thumb_d:

Verder, veel succes met het terug krijgen van het rijbewijs (niet voor u, maar voor de 35 personeelsleden)...Laat aub weten hoe een en ander afloopt..
  Bericht 
anoniem18
Die hard
 
Ja ik kijk hier ook naar met gemixte gevoelens. ene kant is het economische belang hier belangrijk voor misschien wel 35 gezinnen. aan de andere kant het is niet de eerste keer.

Ik hoop desondanks dat je mazzel hebt!
  Bericht 
mesa
Respect
 
Beste Marcje,

Ik vrees dat ik je daarin alleen gelijk kan geven. Te hard rijden is een hardnekkige gewoonte. Ik probeer al zo veel mogelijk op de cruise control te rijden. Het gebeurt nameljik snel onbewust. In dit geval gaf ik extra gas toen de wegwerkzaamheden waren afgelopen wat mij de indruk gaf dat ook meer snelheid was toegestaan. Ik rij nog te veel op persoonlijke inschatting van de situatie i.p.v. de borden.

Ik zal de topic up to date houden. Ik hoop dat mijn verder gedrag als nooit drinken, kleven, rechts inhalen etc mij niet helemaal in het slechte daglicht zet.
  Bericht 
marcje
Master
Laten we dan maar hopen op een goede afloop... (f)
  Bericht 
mesa
Respect
 
Anoniem18: Bedankt voor je steun. Het is inderdaad ook gemixed. Aan de ene kant omdat ik qua formaliteiten een risico nam waarom ik mijn personeel heb benadeeld; maar aan de andere kant heb ik niet het idee dat ik op de weg anderen in gevaar heb gebracht.

De voorwaardelijke veroordeling was gebaseerd op 42km/h te hard op de A1 (142 i.p.v. 100) toen de weg met kerstochtend leeg was. Die dag voelde ik mij nog niet jarig, maar was het wel. Ironisch genoeg kreeg ik exact een jaar later, wederom op mijn verjaardag de dagvaarding.
  Bericht 
mesa
Respect
 
@mikkie: Ik kan alles volledig onderbouwen en staven met cijfers en officieel schrijven. Het is inderdaad niet alleen mijn belang. Zelf heb ik ook liever een hogere boete dan langere rijontzegging. Daar belast ik alleen mijzelf mee en niet het bedrijf. Een hoge boete komt om dit moment ook niet uit; maar dat is de verantwoordelijkheid die ik moet nemen. De geclausuleerde boete heb ik nog niet eerder wat van gehoord; maar zal uiteraard een betere oplossing zijn dan niets.

Wellicht kom ik daar ook goed mee weg in het buitenland. Ik heb op dit moment een zakentrip naar Spanje moeten annuleren omdat ik niet vanaf het vliegveld naar de (mogelijk) nieuwe klanten kon rijden. Wordt daar op geclausuleerde tijden gecontroleerd? Neem aan de de guardia civil een additionele clausule moeilijk kan interpreteren als deze in het nederlands wordt geschreven. (als dit nog op papier wordt genoteerd)
  Bericht 
anoniem18
Die hard
 
In het buitenland "mag" je gewoon rijden, alleen heb je je rijbewijs daar niet bij je. en vaak moet je die wel kunnen laten zien bij het huren van een wagen. dat is jammer
  Bericht 
keesco
Pro
anoniem18 schreef:
In het buitenland "mag" je gewoon rijden, alleen heb je je rijbewijs daar niet bij je. en vaak moet je die wel kunnen laten zien bij het huren van een wagen. dat is jammer


En gij geloofd dat? :thumb_d:
  Bericht 
mesa
Respect
 
Ik had het meer over de context van een geclauseerd rijbewijs. Zonder rijbewijs in het buitenland zie ik i.d.d. ook niet gebeuren.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Je mag in het buitenland inderdaad niet rijden. Zij kunnen echter maar moeilijk nakijken of het verhaal klopt dat jij je rijbewijs vergeten bent... ze kunnen immers niet in de Justitiedatabase van NL kijken of je rijbewijs wellicht is ingevorderd.
  Bericht 
aapje
Master
Dus iedereen aangifte van verlies van zn rijbewijs doen en een nieuw rijbewijs halen en die andere als reserve houden. Dan kan je in het buiteland probleemloos rondrijden :thumb:
  Bericht 
Kiwi45
Master
Je hebt in ieder geval 35 man die je als chauffeur kunt gebruiken. Allemaal één werkdag als chauffeur spelen, hoeven ze in die 4 maanden tijd slecht 2 keer te rijden voor je.
Leer je je personeel beter kennen, krigen zij begrip voor jouw werkzaamheden, jij voor de hunne, en zo maak je van de nood een deugd.
  Bericht 
mesa
Respect
 
Hi Kiwi,

Vind het een slimme opmerking :). Gaat alleen niet helemaal op. Ik heb drie kantoren; waarvan de meeste mensen in centraal azie zitten. 15 man in Amsterdam en nog wat losse zielen in Rotterdam. Daarnaast werken de meeste mensen nu 4 dagen per week i.p.v. 5 door de economische crisis. Ik denk dat de huidige mensen gebruiken dan ook nog duurder is.

De situatie uitleggen aan mijn mensen in centraal-azie was nog lastig. Die kunnen zich totaal niet voorstellen dat je een rijbewijs kwijt kan raken en verwijten mij dat ik de agent niet genoeg geld heb geboden.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Creatieve oplossing van Kiwi :lol:

Maar even serieus... als je de keuze hebt tussen failliet gaan of die 15 man allemaal 4 dagen voor je laten rijden en zo proberen het hoofd boven water te houden, lijkt het me een makkelijke keuze.
  Bericht 
mesa
Respect
 
Of belastingdienst om uitstel vragen met als reden gebrek rijbewijs?
  Bericht 
fb
Master
mesa schreef:
Of belastingdienst om uitstel vragen met als reden gebrek rijbewijs?
Sinds wanneer verwachten ze dat je persoonlijk de helft van je zuur verdiende geld met de auto langs komt brengen in Apeldoorn?

Ik snap in het hele verhaal niet zo goed waarom TS er na meerdere ernstige waarschuwingen geen enkel probleem mee heeft om nogmaals de snelheid fors te overschrijden, maar het vervolgens wel een onoverkomelijk probleem vind om zonder rijbewijs verder te rijden.
  Bericht 
mesa
Respect
 
@fb:
Citaat:
maar het vervolgens wel een onoverkomelijk probleem vind om zonder rijbewijs verder te rijden


Ik heb nog niet gereden sinds het rijbewijs is ingevorderd en ben het vooralsnog ook niet van plan.
  Bericht 
-Joske-
Tour de Fr kenner '19 '20
haringkje schreef:
je zit in je proeftijd en dan nog een zware voet hebben


Tjhaa, ik had ook alweer 1835 keer mijn rijbewijs kwijt kunnen zijn.... kwestie van afwegen naar mate gevaar voor een controle. :wink:

mesa schreef:
De situatie uitleggen aan mijn mensen in centraal-azie was nog lastig. Die kunnen zich totaal niet voorstellen dat je een rijbewijs kwijt kan raken en verwijten mij dat ik de agent niet genoeg geld heb geboden.


:lol: :lol:

Maar goed, ga niet rijden, want dan heb je nog een groter probleem als ze je weer aanhouden. En als zakenman kan je je het vast niet veroorloven om een half jaar of nog langer zonder rijbewijs te zitten.
  Bericht 
fb
Master
mesa schreef:
Ik heb nog niet gereden sinds het rijbewijs is ingevorderd en ben het vooralsnog ook niet van plan.
Waarom niet dan? Ben je met het rijden zonder rijbewijs opeens een groter gevaar op de weg (dan je evt. al was) ofzo?
-Joske- schreef:
kwestie van afwegen naar mate gevaar voor een controle.
  Bericht 
mesa
Respect
 
@FB: Ik heb nog steeds niet het idee dat ik een gevaar op de weg ben. Ondanks mijn sneller uitspattingen rijd ik wel keurig 70 als er echt mensen aan het werk zijn of als de situatie niet meer toestaat.

@FB: Nog langer het rijbewijs kwijtraken door het rijden zonder rijbewijs (en zonder verzekering) is een nog groter risico voor het bedrijf. Eerst de komende dagen maar afwachten om te kijken of de OvJ slaapt zodat ik het i.i.g. voorlopig terug heb.
  Bericht 
aapje
Master
Ik zou niet teveel op bepaalde personen ingaan, want die voegen doorgaans weinig tot niks toe en kosten je alleen maar meer tijd.
  Bericht 
mesa
Respect
 
haha oke. Ben nog wel benieuwd wat voor gevolgen dit heeft voor de autoverzekering. Hoorde een gerucht dat je verzekeringskosten omhoog gaan als je een rijontzegging hebt gehad?
  Bericht 
aapje
Master
mesa schreef:
haha oke. Ben nog wel benieuwd wat voor gevolgen dit heeft voor de autoverzekering. Hoorde een gerucht dat je verzekeringskosten omhoog gaan als je een rijontzegging hebt gehad?


Dit heeft naar mijn weten geen enkele consequentie.
 Pagina 1 van 2  [ 92 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy