Postingstijd interval gedetecteerd van 185.9 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 2 van 2  [ 92 berichten ]
  Bericht 
fb
Master
aapje schreef:
Ik zou niet teveel op bepaalde personen ingaan
Zei de ervaringsdeskundige ....

Ik snap dat hardrijden leuk is (doe ik ook), maar in een proeftijd meer dan 50 te hard (of bijv. aapje's Vmax+80) en dan met hangende pootjes hier komen omdat er een bedrijf of een baan om zeep geholpen zou worden door justitie snap ik echt niet.
Juist broodrijders zouden hun risico's beter moeten inschatten. Vandaar ook mijn opmerking over het feit of het (straks) rijden zonder rijbewijs echt wel een groter risico voor een bedrijf aan de rand van de afgrond is.
TS zegt immers zelf al dat inhouding van zijn rijbewijs de genadeslag is ....
  Bericht 
mesa
Respect
 
@fb: Volgens mij is het iets genuanceerder dan dat. I had niet goed door dat ik zodandig de snelheid aan het overtreden was. Het ontbreken van wegwerkzaamheden en een agent die onder die "wegwerkzaamheden" condities bekeurt draagt natuurlijk ook een stuk bij aan een hogere overschrijding. Verder, in een gekietelde Audi met diesel heb je echt niet door dat je al 150 rijdt.

Het doorrijden zit in mijn karakter, maar probeer ik tot 30km/h te beperken. Altijd de wettelijke max rijden lijkt mij ook geen pretje. Heb nog spookbeelden van van de vakantie met mijn ouders als 12 jarige gup waar we op de franse tolweg honderden kilometers lang door toeterende vrachtwagens werden ingehaald. AMS-Lissabon in een week. (hmm.. misschien toch een jeugdtrauma?)
  Bericht 
Kiwi45
Master
Ah, moeilijke jeugd, hoewel ik vrees dat de rechter dat alleen bij echte criminelen een verzachtende omstandigheid vind.
Jij bent automobilist, en dus moet je echt gestraft worden....zo werkt dat hier. Kun je beter wat fietsen jatten, dan is de straf lager.

Enniewee: de makkelijke oplossing: briefje ophangen in de lokale supermarkt: "Gezocht: bijstandsmoeder met rijbewijs. Goede verdiensten mogelijk".
Zwart uitbetalen voor de dagen dat het echt nodig is. Waarschijnlijk goedkoper dan een advocaat, en in ieder geval effectiever.
Vervolgens de boete met behulp van de WOB heel snel aanvechten, en eerst proberen om het rijbewijs zsm terug te krijgen. Kansen genoeg.
  Bericht 
aapje
Master
fb schreef:
Zei de ervaringsdeskundige ....

Ik snap dat hardrijden leuk is (doe ik ook), maar in een proeftijd meer dan 50 te hard (of bijv. aapje's Vmax+80) en dan met hangende pootjes hier komen omdat er een bedrijf of een baan om zeep geholpen zou worden door justitie snap ik echt niet.
Juist broodrijders zouden hun risico's beter moeten inschatten. Vandaar ook mijn opmerking over het feit of het (straks) rijden zonder rijbewijs echt wel een groter risico voor een bedrijf aan de rand van de afgrond is.
TS zegt immers zelf al dat inhouding van zijn rijbewijs de genadeslag is ....


Ik moet helaas als ervaringsdeskundige spreken ja O:) Nu zat ik zelf niet in een proeftijd gelukkig, maar dat zal ongetwijfeld niet lang meer duren.

Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te beseffen dat het rijden met een OBM een misdrijf is, zodoende zou ik dat ook nooit adviseren. Hier hulp vragen staat gelukkig vrij dus ik snap ook niet wat daar op tegen is.
  Bericht 
mesa
Respect
 
@kiwi: even off topic. Maar mooie avatar foto. Die kleine scherptediepte werkt het echt mooi af.
  Bericht 
fb
Master
Hoewel ik me er echt wel van bewust ben dat situatie van TS (en anderen die hier hun verhaal neerplempen) in de eigen beleving vaak zeer ernstig en uitzichtloos is, zijn de smoesjes vaak ronduit lachwekkend: Bijvoorbeeld wel geld hebben voor een kietelende Audi (sorry, is maar een voorbeeld) en na 3 keer gepakt te zijn opeens zeggen dat het bedrijf in gevaar is gebracht .... Tja.

Er zijn echt wel andere alternatieven. Dat van dat zonder rijbewijs gaan rijden is natuurlijk om te kietelen, maar waarom moet je perse zelf naar al die klanten? En hoe had je dat gedaan als je zelf ziek zou zijn geweest (been gebroken bij het thuis klussen ofzo)?

Ik hoef inderdaad geen raketgeleerde te zijn om te beseffen dat er dan al eerder (in de bedrijfsvoering) iets gruwelijk mis is gegaan en dat een rechter dit misschien ook wel in de gaten heeft en dat dit volkomen los staat van de overtreding(en).
  Bericht 
hermanw
Pro
fb schreef:
en dan met hangende pootjes hier komen omdat er een bedrijf of een baan om zeep geholpen zou worden door justitie snap ik echt niet.

standaard zinnetje van hardrijders, alcomobilisten e.d.?

Vroeger trapte een rechter daar nog wel eens in.
  Bericht 
mesa
Respect
 
@fb: De bedrijfsvoering was erg stabiel tot de economische crisis. Ik zit nu eenmaal in een branche waar vrijwel alle kosten uit personeelskosten bestaan. Een paar procent minder projecten en contracten is dan ook direct verlies waar je niet al te snel op aan kan passen. In een paar maanden zijn de reserves dan weg.

Verder, die audi is ook al weer 3 jaar oud. Dus ja; 3 jaar geleden was het geld er wel. Verder ben ik inderdaad de enige die sales doet. Sales was nog op te besparen aangezien het niet meer genoeg opleverde in deze tijd. De twee salesmensen zijn daarom ook niet meer werkzaam.

Andere punt;hoe had ik het gedaan als ik ziek zou zijn? Ten eerste, gebroken been duurt 6 weken, en geen 8 maanden (max OBM). Net als een griep (1-2 weken). Mocht ik meerdere maanden mijn werk als directeur niet uit kunnen voeren (verzin een ernstig scenario), dan gaat het calamiteitenplan in werking en wordt er een andere (tijdelijke) directeur aangetrokken.
  Bericht 
hermanw
Pro
mesa schreef:
Mocht ik meerdere maanden mijn werk als directeur niet uit kunnen voeren (verzin een ernstig scenario), dan gaat het calamiteitenplan in werking en wordt er een andere (tijdelijke) directeur aangetrokken.


Hier is dus al de oplossing aangegeven! Het scenario is OBM :thumb:
  Bericht 
Kiwi45
Master
Herman is zeker ambtenaar? Die weten altijd prima te vertellen hoe een ander zijn bedrijf moet runnen.

Het is gewoon kut als je bedrijf waar je jarenlang voor hebt gewerkt door zo'n geintje naar de kloten gaat. Nota bene voor iets wat één landje verderop volledig legaal is.
  Bericht 
fb
Master
Kiwi45 schreef:
Nota bene voor iets wat één landje verderop volledig legaal is.
:nono: Ook bij onze oosterburen staan altijd (en volkomen terecht) snelheidsbeperkingen bij wegwerkzaamheden. Moet je eens opletten hoe goed de Duitsers zich dan opeens aan Vmax houden. Ook zij kennen de zware sancties.
  Bericht 
mesa
Respect
 
@fb: De wegwerkzaamheden waren eigenlijk al afgelopen (fysiek dan). Zetten de duitsers ook 500 meter verderop het einde wegwerkzaamheden bord met een agent ervoor die nog even tegen de oude wergwerkzaamheden norm cashen?
  Bericht 
fb
Master
mesa schreef:
De wegwerkzaamheden waren eigenlijk al afgelopen (fysiek dan).
Smoes 2.
  Bericht 
mesa
Respect
 
@fb: niks smoes. Was gewoon weer normale snelweg; niks raars aan; geen mensen; geen materieel.
  Bericht 
mesa
Respect
 
Zojuist "Kennisgeving beslissing inhouden Rijbewijs" ontvangen.


"Met betrekking tot uw rijbewijs dat op 11 augustus 2009 door de politie is ingevorderd, is door de Officier can Justitie beslist, dat het rijbewijs zal worden ingehouden tot aan de dag dat de strafzaak door de politierechter terzitting zal worden behandeld. De inhouding vangt aan op 14 augustus 2009 en zal naar verwachting uiterlijk op 07 februari 2010 eindigen."

Hoe komt men op de datum van 07 februari 2010?
  Bericht 
Spooler
Master
Ik denk eigenlijk dat de rechter gaat zeggen dat er onder die 35 medewerkers vast wel eentje te vinden is die je rond kan rijden. Desnoods regel je een representatieve stagiaire om mee te gaan. Of een studentenchauffeur. Of je laat je vrouw rijden. Of één van je kinderen. Waar een wil is...
  Bericht 
Raymond
Master
mesa schreef:
Hoe komt men op de datum van 07 februari 2010?

Zal het aantal dagen ontzegging zijn wat de OvJ bij de rechter gaat eisen.
  Bericht 
Spooler
Master
Zes maanden onvoorwaardelijk OBM dus
  Bericht 
aapje
Master
Je kan er natuurlijk een verzetschrift aan wijden, maar ik vermoed dat hier geen speld tussen te krijgen is.
  Bericht 
mesa
Respect
 
Zie niks terug van die 4 maanden voorwaardelijk; maar ik neem aan dat die dan al zijn inbegrepen? Ik dacht dat ze dan een document als "uitvoering voorwaardelijke straf" o.i.d. zouden toesturen.
  Bericht 
Spooler
Master
De rechter zal zich ook moeten uitspreken over het feit of je de voorwaardelijke straf krijgt. Er zijn van die tabellen waarin je kunt zien wat ze eisen bij de derde keer. Dus het kan zomaar zijn dat de voorwaardelijke straf hier nog bovenop komt.
  Bericht 
mesa
Respect
 
@spooler. Volgens mij is eht nog maar de 2e keer? de 1e keer was namelijk eind 2008 afgedaan. De nieuwe eis zou dan 4 maanden moeten zijn. Of heeft de OvJ er maar 6 maanden van gemaakt?
  Bericht 
Spooler
Master
Hoe ben je dan aan die voorwaardelijk gekomen? Normaal wordt 42km/u te hard op de snelweg afgedaan met een transactievoorstel. Ging er eigenlijk vanuit dat er daarvoor dus ook een overtreding gepleegd is.
  Bericht 
mesa
Respect
 
@spooler: inderdaad. in april 2007 , 45km/h te hard. Dat is in juni/juli dat jaar afgedaan met een transactie. Daarna december 2007 nogmaals te hard (42km/h), in februari 2009 afgedaan. En nu, afgelopen week te hard.
  Bericht 
MarkyMark
Master
mesa schreef:
@spooler. Volgens mij is eht nog maar de 2e keer?

Lijkt me niet, je zegt net zelf
1) 2007-064 --> Transactie
2) 2009-02 --> veroordeling, 4 mnd voorwaardelijk +
3) 2009-08 --> lijkt me dus een eis voor 6 mnd onvoorwaardelijk. de tenuitvoerlegging van die eerdere 4 mnd komt daar nog overheen, als het goed is.
  Bericht 
mesa
Respect
 
Volgens de recidiveregeling toch niet? Die van april 2007 telt daarvoor niet mee. Dus is het toch de tweede trap; en niet de derde?
  Bericht 
MarkyMark
Master
Die van 2007-04 telt niet mee in de zin van recidive of niet, maar was wel de aanleiding om 2007-12 geen transactie te sturen. En aangezien het proces zo lang gelopen heeft, en je je niet aan de voorwaarden van de voorwaardelijke straf gehouden hebt, gaat nu een onvoorwaardelijke straf geëist worden, en waarschijnlijk daarbovenop nog de tenuitvoerlegging van de oude voorwaardelijke straf.
Overigens ligt mij bij dat tegenwoordig direct onvoorwaardelijk wordt geëist, de eerste keer na een transactie al.
  Bericht 
mesa
Respect
 
@marky: Volgens mij is die regel van meteen bij recidive onvoorwaardelijk rijontzegging in 2008 ingegaan. Ten tijde van de overtreding in 2007 was dat nog niet de regel. Wellicht dat men er daarom voorwaardelijk van heeft willen maken. (4mnd vw, ipv 2mnd ovw)

De eis van 6 maanden kan ik dan nog steeds niet thuisbrengen. Volgens deze richtlijn "http://www.om.nl/algemene_onderdelen/uitgebreid_zoeken/@151373/richtlijn_voor_a/" zou 4 maanden de richtlijn zijn.

Citaat:
50 t/m 69 km/h
Eerste overtreding
vast tarief

Tweede overtreding
nvt
tarief eis ter zitting 1e overtreding + 20%
OBM 4 mnd ovw
  Bericht 
MarkyMark
Master
Hoho, in die tabel is je transactievoorstel de 1e! De 2e bega je binnen een jaar erna, en de 3e bega je weer binnen een jaar na afhandeling van de 2e! En dan krijg je dus
Citaat:
Derde overtreding: Tarief eis ter zitting 1e overtreding + 20% + OBM 6 mnd ovw

Er staat nl ook: Eerste overtreding = OM transactie = vast tarief
  Bericht 
mesa
Respect
 
Maar die tabel is toch gebaseerd op recidive? De eerste is volgens de recidive al verlopen, dus zou het 4 maanden moeten zijn. Of gaan ze voor deze tabel 5 jaar terug?
  Bericht 
salush
Master
Tabelnaam is Recidiveregeling snelheidsovertredingen (weg)
Daarboven staat de definitie van recidive. Als die van 2007 betaald is voor 11 augustus 2008 dan zou het inderdaad het tweede overtreding zijn.
Er is echter een uitzondering, het OM mag ook bepalen om een hogere straf te eisen. Dit kan bijvoorbeeld nu van toepassing zijn vanwege de vermoedelijke wegwerkzaamheden.
  Bericht 
mesa
Respect
 
@salush: Die eerste is al in 2007 betaald inderdaad. Dus is het de tweede overtreding. Kan ik hieruit opmaken dat ze dan 6 maanden eisen i.p.v 4? of 6 maanden in zijn totaliteit?
  Bericht 
salush
Master
Ik weet niet hoe ze het spelen. Dit kan ook een combinatie zijn van de oude en nieuwe straf.
Ik denk dat je het beste de OvJ kan bellen voor de gegevens van je zaak.
En dan liefst niet op de manier "waar blijft mijn proeftijd?" maar "waar zijn de 6 maanden op gebaseerd, volgens mij stellen de richtlijnen in dit geval 4 maanden?"
  Bericht 
mesa
Respect
 
@salush: goed plan. Ga ik doen.
  Bericht 
mesa
Respect
 
Het klaagschrift wordt 24 september in de rechtbank behandeld. Ik ben benieuwd!
  Bericht 
mesa
Respect
 
Mijn klaagschrift is zojuist bij de politierechter behandeld. Het klaagschrift is gegrond verklaard maar er is niet besloten tot direct teruggave. De politierechter was van mening dan de vorige zaak als een duidelijke waarschuwing was, en laat het klaagschrift vanaf 15 november ingaan. Dus de voorlopige teruggave zal plaatsvinden op 15 november.

Dat is dan na 3 maanden rijontzegging. Ik hoop dat de kantonrechter met deze 3 maanden daarna genoegen neemt.
  Bericht 
mesa
Respect
 
De ontknoping is er op 7 juni. De dagvaarding is binnen en de 4 maanden voorwaardelijk willen ze inderdaad vorderen. Heb inmiddels wel meer dan 3 maanden daarvan gehad voordat ik het rijbewijs tot de zitting heb teruggekregen van de politierechter.

Ik ben benieuwd, is nu weinig aan te doen behalve voorkomen van nieuwe overtredingen. De cruisecontrol wordt nu veelvuldig gebruikt met alles binnen mulder waarden.
  Bericht 
fb
Master
mesa schreef:
Heb inmiddels wel meer dan 3 maanden daarvan gehad voordat ik het rijbewijs tot de zitting heb teruggekregen van de politierechter.
En je bedrijf bestaat nog steeds? Dan was dat zieligdoen over je bedrijf dat dankzij justitie over de kop zou gaan ook maar een ongelooflijke rotsmoes ......
  Bericht 
Trasher
Master
mesa schreef:
De cruisecontrol wordt nu veelvuldig gebruikt met alles binnen mulder waarden.


En houd dat dan ook zo..... Scheelt een boel lastige zaken, zeker nu je al een paar streepjes achter je naam hebt....
  Bericht 
mesa
Respect
 
@fb: Interesse om baan te ruilen? FYI, ik heb sinds midden vorig jaar mijn eigen loon op nul gezet om de zaak te kunnen redden en mijn werkdag bestaat voor 50% uit onderhandelen met belasting en crediteuren om tussentijds genoeg werk binnen te halen om de schulden een beetje in te lopen.

Een beetje nuance lijkt mij wel op zijn plaats. Een jaar lang 60+ uur per week werken zonder dat je je eigen loon kan uitbetalen doe je ook niet zomaar.
  Bericht 
Braaf
Die hard
 
@Mesa,

En hoe heb je de 3 maanden overbrugd? Echt een chauffeur ingehuurd of een personeelslid tijdelijk een andere functie gegeven.
Verder: bedankt voor het laten weten hoe e.e.a. afloopt: Dan doen er veel te weinig.

Verder succes gewenst!
  Bericht 
mesa
Respect
 
@braaf: Ik heb die 3 maanden veel thuisgewerkt en bij hele urgente afspraken mijn medewerker van de boekhouding laten rijden. Er was immers geen budget voor een chauffeur. Het geheel heeft wel echt een wissel getrokken op de cijfers. De maanden zonder rijbewijs hebben duidelijk slechtere cijfers in vergelijking tot de maanden waar ik weer mocht rijden.

Ik waardeer alle ondersteuning van flitsservice, het minste wat ik kan doen is terugcommuniceren hoe e.e.a. in de praktijk is verlopen zodat anderen hier hun voordeel weer mee kunnen doen. Bedankt voor je succeswensen. Gelukkig is de zaak pas over meer dan 2 maanden zodat ik nu mijn aandacht nog bij de dagelijkse gang van zaken kan houden.
 Pagina 2 van 2  [ 92 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy