Postingstijd interval gedetecteerd van 109.7 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 3 van 3  [ 121 berichten ]
  Bericht 
Aanhanger
Master
lacheisleuk schreef:
En als we dan toch bezig zijn: in mijn situatie, ik had nu geremd om een aanrijding te voorkomen, maar ik zou hem erin zetten (trapte verkeerde pedaal in, kon niet op tijd remmen), rem niet altijd namelijk, vaak is het een spelletje blufpoker, dus ongeluk met blikschade. Logischerwijs zou ik verwachten dat hij degene is die de klos is, maar is dat ook zo?

Dan kom je niet meer in aanmerking voor een EMG maar ga je door voor een onderzoek. Je rijbewijs wordt dan direct geschorst.
Mocht uit het onderzoek voortkomen dat je toch rijgeschikt bent dan mag je alsnog een EMG doen.
  Bericht 
shootme
Master
geelhoed schreef:
1) geen gelegenheid geven tot invoegen bij een rijbaanversmalling, na inhalen, vanaf de invoegstrook;


Hoe moet ik dit zien? een rijstrook naar links opschuiven op de snelweg om invoegers de ruimte te geven, ook al komt er iemand met een hogere snelheid achter je?

Ik dacht dat in/uitvoegen een bijzondere uitvoering was en dat jij als in/uitvoeger je dient aan te passen aan overig verkeer
  Bericht 
Story
Master
 
shootme schreef:


Hoe moet ik dit zien? een rijstrook naar links opschuiven op de snelweg om invoegers de ruimte te geven, ook al komt er iemand met een hogere snelheid achter je?

Nee, natuurlijk niet. Dat is onnodig linksrijden en daar wordt door het KLPD ook voor geschreven.
Naar links gaan voor een invoeger is nooit goed. als het druk is hinder je de linker strook, als het rustig is kan de invoeger zelf een plaatsje vinden.

Het geen gelegenheid geven moet je echt zien als het gaatje dicht rijden en houden. Je snelheid verhogen en verlagen om naast de invoeger te blijven en hem zo te verhinderen in te voegen.
  Bericht 
shootme
Master
geelhoed schreef:
Het geen gelegenheid geven moet je echt zien als het gaatje dicht rijden en houden. Je snelheid verhogen en verlagen om naast de invoeger te blijven en hem zo te verhinderen in te voegen.

Duidelijk :) (f)
  Bericht 
Kiwi45
Master
geelhoed schreef:
Dat is onnodig linksrijden en daar wordt door het KLPD ook voor geschreven.

:roflol: :roflol:
In totaal minimaal 12 keer per jaar. Landelijk gezien dan.
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
geelhoed schreef:
RMRG bijlage 1, III rijgedrag
2. Gebrek aan inzicht in risico's in het verkeer, zoals:
g) geen rekening houden met de belangen van andere weggebruikers, zoals het:
1) geen gelegenheid geven tot invoegen bij een rijbaanversmalling, na inhalen, vanaf de invoegstrook;

Geen van allen van toepassing. Het is dus een situatie waar je vanuit 3 richting op 1 weg verder gaat (voor de kenners, Velsertunnel inrit zuid), degene die dit uithaalde stond in de rij van de hoofdbaan, ging voorbij het stoplicht van de linkerbaan naar de afgekruisde rechterbaan, trapte daar hard zijn gas in, ging nogmaals door een (op het moment dat ik eronderdoor ging) rood kruis en probeerde hem er vervolgens bij mij in de duwen.
Verder denk ik vrij zeker te kunnen zeggen welke banen afgekruisd zijn, anders zou er wel iemand op rijden, nietwaar?
Ik heb het even geprobeerd schematisch neer te zetten, even op de onderstaande thumbnail drukken:
Afbeelding
  Bericht 
speed triple
Nieuwkomer
 
Donderdag 14 november 2013 ben ik bij het CBR geweest voor een hoorzitting n.a.v.een opgelegd EMG
Ik heb buiten de bebouwde kom met mijn motor te hard gereden (1160 meter) en heb bij het verlaten van een rotonde een meter te vroeg ingehaald over het einde van de doorgetrokken streep.
Dit is vastgelegd op video.
Als ik hiervoor gestraft wordt bij de rechter voor wordt bestraft dan is dat zo,
Maar ik heb geen asociaal rijgedrag vertoond ,maar heb natuurlijk wel te hard gereden.
En ik heb dus twee overtredingen begaan die niet beide zijn bekeurd.
Doch bewust gemeld zijn aan het CBR om er een hogere strafmaat van te maken.

Ik heb mijn rijbewijs wel na 1 maand terug gekregen en het was mijn eerste staande houding voor een snelheidsovertreding,de eis was 4 maanden ontzegging daar ik wordt beschouwd als een redive.
Dit is niet juist,daar ik de auto waarmee te hard is gereden ik niet bestuurd heb.
Maar de boete is wel betaald daar degene die reed ,maar niet vermeld dus is het geregistreerd om mijn naam.
Hier geen moment bij stilgestaan en er niet bewust van was.
Daar ik eigenlijk nooit extreem te hard rij, maar met een motor gaat het net iets gemakkelijker.


Is er een kans dat ik via het Bestuursrecht het opgelegde EMG succesvol kan aanvechten?
Naar mijn mening is door de agenten voor eigen rechter gespeeld en is de maatregel die mij is opgelegd een buitensporige strafmaat gezien de kosten die er mee zijn gemoeid
De uitspraak van het CBR komt pas nadat de betalingstermijn is verstreken dus betalen moet ik.

Maar hoop toch nog op een kleine kans

Heeft iemand een plan van aanpak of argumenten.


Werner
  Bericht 
MarcAB
Nieuwkomer
 
@werner. Je kunt in beroep gaan tegen een EMG. De kans op succes is kleiner dan een rijbewijs tijdelijk terugkrijgen van justitie, maar mijn vriendin is advocaat en die heeft ook hier successen behaald. Kost je dan wel de kosten van de advocaat maar als je ervaren advocaten vraagt zijn ze niet al te lang bezig dus blijven de kosten beperkt. Als je in Haarlem woont kun je mij een privebericht schrijven dan kan ik je het nummer geven van het kantoor van mijn vriendin. ZO niet dan kun je op deze site ervaren verkeersrechtsadvocaten in heel Nederland vinden en wat info over de CBR procedures http://de-strafrechtadvocaat.nl/rijbewijs-kwijt-cbr/

Succes
  Bericht 
Aanhanger
Master
MarcAB schreef:
@werner. Je kunt in beroep gaan tegen een EMG.
Inmiddels niet meer denk ik.
  Bericht 
speed triple
Nieuwkomer
 
Aanhanger schreef:


Bedankt voor je moeite maar heb de EMG ondertussen ondergaan.
Dit was uiteindelijk goedkoper als in beroep te gaan.
En kan er mij nog steeds aan irriteren zeker omdat het wordt gebracht als een cursus en geen straf maar als je de cursus niet volgt wordt je gestraft door het intrekken van je rijbewijs.
En dit alles zonder dat er een rechter een uitspraak doet.
Dat ik gestraft wordt als ik de wet overtreed is terecht maar dan wel door een rechter en niet door een agent die een kruisje op een formulier zet.
  Bericht 
Story
Master
 
Aanhanger schreef:
Inmiddels niet meer denk ik.

Maakt dat voor deze commercial uit, denk je?

MarcAB schreef:
http://de-strafrechtadvocaat.nl/rijbewijs-kwijt-cbr/
Het alcoholslot is een startonderbreker waardoor de bestuurder elke keer als hij de auto wilt starten moet blazen.


Willen kunnen mogen zullen! :roll:
  Bericht 
18vti
Master
Heb hem nog niet binnen voor mij was volgende genoeg:
-Meerdere keren rechts inhalen.
-Harder rijden dan er op de bordjes staat (Niet gemeten)
-Slaaprijders op links laten schrikken.
  Bericht 
18vti
Master
speed triple schreef:
Dat ik gestraft wordt als ik de wet overtreed is terecht maar dan wel door een rechter en niet door een agent die een kruisje op een formulier zet.


Weet je dat wel zo zeker?
Ik heb liever deze "douw" dan nog meer, heb mijn lessen wel geleerd volgens mij
  Bericht 
Story
Master
 
Al iets gehoord van het CBR?
  Bericht 
Forza!
Master
 
hm, net WMB gezien, EMG en dan zeggen dat je een chauffeurs opleiding doet. Rare gasten op deze wereld..
  Bericht 
zandbak
Master
Dat was ook gewoon een enorme sukkel die vraagt om een EMG met zijn rijgedrag, zonder werk en zonder geld en ander gejank van hem.
  Bericht 
18vti
Master
https://www.112achterhoek-nieuws.nl/art ... interswijk

5x 50 te hard binnen de kom...welkom op de cursus :roflol:

Heb trouwens dag 1 gehad, vond het vermakelijk en soms shockerend als je hoort wat de beste personen soms uitgehaald hebben.
Je mag uitgebreid op het schavot staan gedurende de dag, vonden ze niet allemaal even leuk dat het hele verhaal van alle kanten aan bod komt. :roflol:
(Ik was dus zeker niet de grootste "slimmerik" die er bij zat)
  Bericht 
TommyGun
Master
Gewoon je dashcam filmpje laten zien :[
  Bericht 
shootme
Master
  Bericht 
TommyGun
Master
shootme schreef:


Ja levensgevaarlijk, stel dat er kinderen oversteken... ;(
  Bericht 
18vti
Master
TommyGun schreef:
Ja levensgevaarlijk, stel dat er kinderen oversteken... ;(


Nee, stel dat je op een BOOM klapt........Ik zou er niet harder dan 80 rijden maar goed, dom is het wel om 2x toegestane snelheid te jekkeren.
 Pagina 3 van 3  [ 121 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy