Postingstijd interval gedetecteerd van 35 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 9 van 10  [ 466 berichten ]
  Bericht 
R
Master
Ik denk dat 11 januari voortijdig een sepot o.i.d krijgt.

Mooi voorbeeld van een inteelt organisatie; meer eer aan een verbetering daarin i.p.v. BLM. Politiek gezien natuurlijk weer niet.
  Bericht 
bert65
Master
Walker schreef:
En je kunt erop wachten dat je weer een keer genaaid wordt door de desbetreffende verbalisant.

Dat denk ik niet. De diender zal zich nu wel 2 keer bedenken eer hij al de ellende over zich afroept. Hij kan zich misschien deze keer redden maar daar trapt het OM de volgende keer niet meer in.
  Bericht 
Walker
Master
 
Daarmee beticht je hem van intelligentie...
  Bericht 
bert65
Master
Walker schreef:
Daarmee beticht je hem van intelligentie...

:oops: O ja..... niet aan gedacht ;)
  Bericht 
Intelligence
Master
Denk het ook niet, wat ik ook her en der opving is hij ook niet erg actief 'op straat'
En hij weet nu dat ik camera's heb, dus die kans is dan nog kleiner.
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
bert65 schreef:
Dat denk ik niet. De diender zal zich nu wel 2 keer bedenken eer hij al de ellende over zich afroept. Hij kan zich misschien deze keer redden maar daar trapt het OM de volgende keer niet meer in.
Als ie dit natuurlijk nog een keer flikt, dan is opzet wel aannemelijk te maken. Een keer kan gebeuren, maar meerdere keren bij dezelfde persoon?
  Bericht 
jack19
Master
 
Bijzondere uitspraak, met name als je kijkt naar het aanvullende proces-verbaal van bevindingen. In eerste aanleg kun je jezelf überhaupt geen fout permitteren maar soit, iedereen maakt fouten. Maar zo een uitgebreid pv tikken...lijkt me op zijn minst noodzakelijk om hem in eerste aanleg te laten verklaren wat hem ertoe bewoog op ambtseed iets te verklaren wat niet klopt, anders dan interpretatie. Het is nogal een verschil, niet een verschil tussen Nike en Adidas schoenen zeggggggg maaaaarrrrrrrrr.
  Bericht 
Intelligence
Master
Maandag gaan we naar de rechter, en ter voorbereiding heeft mijn advocaat een aanvullend PV laten maken met alle bevindingen uit het onderzoek door Veiligheid, Integriteit en Klachten. Hierin zijn nog 2 dingen opvallend in mijn ogen.

In het originele PV werd de verbalisant 'brigadier' genoemd. In dit aanvullende PV word hij 'politievrijwilliger' genoemd. Geen idee wat hier de reden voor is, of dat een vrijwilliger ook de rang brigadier kan hebben?

Verder blijkt in het originele PV op nog een punt gelogen/halve waarheid verteld.
Originele PV:
Citaat:
Thuis gekomen heb ik deze auto op mijn diensttelefoon nagekeken

VIK:
Citaat:
Voorts heb ik onderzocht hoeveel tijd er was gelegen tussen de waarneming van de politievrijwilliger K op 30 augustus 2019 omstreeks 20.00 uur en zijn bevraging in de politiesystemen waarbij hij, op basis van een foto uit het systeem, volgens zijn verklaring aangever Intelligence als bestuurder heeft herkend. Het bleek mij dat de politievrijwilliger K op 31 augustus 2019 om 01.00 uur een bevraging in het politiesysteem heeft gedaan. Dit is vijf uur, nadat hij zijn waarneming op straat had gedaan.
  Bericht 
dvdouden
Master
Intelligence schreef:
In het originele PV werd de verbalisant 'brigadier' genoemd. In dit aanvullende PV word hij 'politievrijwilliger' genoemd. Geen idee wat hier de reden voor is, of dat een vrijwilliger ook de rang brigadier kan hebben?

Ja, dat kan blijkbaar, politievrijwilligers kunnen verschillende rangen hebben: https://www.politieacademie.nl/kennisen ... /91977.pdf
Citaat:
In andere eenheden, waaronder Brabant, zijn politievrijwilligers vaak executief en werkzaam als agent, hoofdagent of brigadier.
  Bericht 
FocusWagon
Master
Intelligence schreef:
Verder blijkt in het originele PV op nog een punt gelogen/halve waarheid verteld.


[advocaat van de duivel-modus] Het is mogelijk dat hij pas na middernacht thuis kwam, en toen (vrijwel direct na thuiskomst) de info heeft gezocht. Al je niet weet waar hij naar onderweg was toen hij zijn "waarneming" deed, weet je ook niet hoe laat hij thuis was :devil: [/advocaat van de duivel-modus]

Zijn uitspraak kan dus kloppen, maar het feit dat er 5 uur tussen de waarneming en de raadpleging van het systeem zit, heeft natuurlijk invloed op de betrouwbaarheid van de herkenning :roll:
  Bericht 
Intelligence
Master
Ja maar het is voor de handigheid wel even weg gelaten in het originele PV.... en daarbij reed hij wel in de richting van zijn huis :lol:
Maar heeft een politie vrijwilliger dan ook een diensttelefoon thuis?
  Bericht 
FocusWagon
Master
Intelligence schreef:
en daarbij reed hij wel in de richting van zijn huis

Ik rij ook wel eens richting huis, en doe dan een paar uur over de laatste 700 meter (mijn vader woont even verderop, dus daar rij ik wel eens langs voor ik naar huis ga) :biertje:

(Vooral Heel veel succes met alles wat er nog op je pad komt, ik hoop dat je een hoge boom kan vinden om de brigadier spreekwoordelijk aan op te knopen. Mijn reacties waren dan ook bedoeld om te laten zien hoe zijn verklaring kan worden gelezen, niet om jouw verhaal in twijfel te trekken ;-) )
  Bericht 
jack19
Master
 
Executieve vrijwilliger kan de rang van brigadier hebben en zal dan ook een diensttelefoon hebben. :thumb:
  Bericht 
Suggestief
Master
jack19 schreef:
diensttelefoon

Is dat een mobiele telefoon met politie functionaliteiten?
  Bericht 
jack19
Master
 
Jep. Hier meer info over de “nieuwste” functionaliteiten. Inmiddels nog meer uitgebreid maar geeft een goed beeld.
https://www.politie.nl/nieuws/2017/nove ... prijs.html
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
[~Intelligence] Heel veel succes maandag.
  Bericht 
Bambi killer
Master
Heel veel succes ook van mijn kant :flower:
  Bericht 
Intelligence
Master
Dank mannen! We hebben er de volste vertrouwen in. Word pas begin van de avond voor ik een update geven kan maandag. Zaak staat gepland voor het einde van de middag.
  Bericht 
Walker
Master
 
Succes! Ben ook enorm benieuwd
  Bericht 
Blaataap
Master
Succes! Ik ben benieuwd wat er uiteindelijk uitkomt.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
:honger:
  Bericht 
bert65
Master
Succes!
Ik ben benieuwd wat de gedachtegang van de rechter zal zijn.
  Bericht 
Walker
Master
 
Even voor de herhaling:

Walker schreef:
En mocht de rechter tekenen van vooringenomenheid vertonen... kun je de boel extra op scherp zetten door de rechter te wraken.
  Bericht 
Intelligence
Master
Walker schreef:
En mocht de rechter tekenen van vooringenomenheid vertonen... kun je de boel extra op scherp zetten door de rechter te wraken.

Ik heb een advocaat aanwezig. Die verwacht dat dit niet het geval zal zijn maar hij is er ook op gebrand om direct voor vrijspraak te gaan
  Bericht 
jack19
Master
 
Succes morgen :thumb:
  Bericht 
Christafari
Master
Succes vandaag!
  Bericht 
shootme
Master
Succes vandaag :thumb:
  Bericht 
Pita
Master
 
Intelligence schreef:
Ik heb een advocaat aanwezig


Er zijn maar weinig advocaten die überhaupt vinden dat een rechter wraken een goed idee is. Een rechter wraken om welke reden dan ook staat slecht voor hun collega's, dus een advocaat die daar in mee gaat, kan ook op weinig sympatie rekenen in volgende rechtzaken.
  Bericht 
Intelligence
Master
Samengevat ging de zitting ongeveer als volgt:
Rechter: Ik heb het doorgenomen, en kan over DEZE zaak vrij simpel zijn. Jullie mogen iets toevoegen of een heel verhaal houden maar dat lijkt mij niet nodig.
OvJ: Wij hebben de aanvullende stukken bekeken en kunnen ook geen andere conclusie trekken dan dat meneer niet gereden heeft.
Rechter: U bent bij deze vrijgesproken in deze zaak, over andere vervolgstappen of wat dan ook tegen de verbalisant kan en mag ik niets zeggen.

Houdoe en bedankt.

Aan de hele houding en woordkeuzes van de rechter kon je merken dat hij het allemaal vrij 'bijzonder' vond wat de verbalisant op papier had gezet, ook in zijn aanvullend PV.

Aan mij is het nu wil ik verder gaan met de meineed zaak of niet. Ik zou dan een artikel 12 sv procedure kunnen starten. Maar dan moet ik de afweging maken, wat is het mij waard om deze verbalisant terug te pakken? Want te winnen valt er niets meer.
  Bericht 
Dion
Tour de France kenner '18
Ik zou m'n energie ergens anders insteken. Goed dat dit iig afgetikt is.
  Bericht 
Blaataap
Master
In ieder geval proficiat met de vrijspraak :thumb:
  Bericht 
HerpFish
Nieuwkomer
 
Fijn dat je er in ieder geval van af bent nu!
Is het nu mogelijk om alsnog een klacht in te dienen tegen de verbalisant? Dan creëer je op een laagdrempeligere manier alsnog wat aandacht voor de werkwijze van deze fantasieschrijver.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Proficiat met de vrijspraak. Krijg je nog een vergoeding voor de tijd en de last?

En over de rest: lastig. Enerzijds fijn om er vanaf te zijn. Anderzijds wil je zo'n eikel opknopen voor zoiets. En als er niemand meer principieel zou zijn en iedereen voor de pragmatische oplossing kiest, dan is het eind zoek.
  Bericht 
Intelligence
Master
Thanks allen! Het liefst hang ik m ook op aan de hoogste boom, maar heb ook wel betere dingen te doen :lol:
HerpFish schreef:
Is het nu mogelijk om alsnog een klacht in te dienen tegen de verbalisant? Dan creëer je op een laagdrempeligere manier alsnog wat aandacht voor de werkwijze van deze fantasieschrijver.

Dat is waar ik morgen even naar ga informeren bij de mensen van VIK.
  Bericht 
R
Master
R schreef:
Ik denk dat 11 januari voortijdig een sepot o.i.d krijgt.

Mooi voorbeeld van een inteelt organisatie; meer eer aan een verbetering daarin i.p.v. BLM. Politiek gezien natuurlijk weer niet.

Waarom -in coronatijd ook nog- deze poppenkast? Verspilling van tijd en nog veel meer.

Gefeliciteerd wil ik schrijven maar ik doe het af met Gerechtigheid!
  Bericht 
Christafari
Master
Gefeliciteerd Intelligence!
  Bericht 
DikkeDiesel
Master
Gefeliciteerd, maar als de OvJ op de zitting aangeeft dat hij geen case heeft, waarom dan een zitting? Heb ik laatst ook meegemaakt. Ga je daar je goede tijd in steken om met een hartverscheurend pleidooi duidelijk te maken dat de OvJ fout zit, veegt hij alle gras voor je voeten weg en zegt het zelf. Had dat dan gedaan toen het nog kon worden afgedaan zonder rechtzaak. Nu heeft het weer allemaal tijd en geld gekost van minimaal 4 personen :thumb_d:
  Bericht 
Walker
Master
 
Een gerechtelijke uitspraak is sterker dan een sepot. Gefeliciteerd!
  Bericht 
yj24tp
Master
 
Congrets! Justice after all :honger:

Ik denk dat die koekenbakker wel in de gaten heeft ondertussen dat ie jou niet zomaar een loer kan draaien :woop: Gezien de handen-boven-het-hoofd-houden is idd de vraag wat er nog te winnen valt....

Verder wat DikkeDiesel zegt.
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
Gefeliciteerd. Denk dat je in de eerste plaats eena moet kijken of je nog een schadevergoeding kunt krijgen.
Daarnaast eens afwachten of je informatie los krijgt of hij tenminste intern aangepakt wordt. Dan zijn de consequenties voor collega's in ieder geval duidelijk.
Als dat niet gebeurd, dan evt klacht of art 12.
Was zitting in persoon of online? Hoop toch het laatste gezien de corona cijfers...
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
Intelligence schreef:
Het liefst hang ik m ook op aan de hoogste boom, maar heb ook wel betere dingen te doen :lol:

Als jij er voldoening uithaalt: doen! Ik zou graag het einde van dat verhaal horen.
Persoonlijk zou ik echter voor de optie gaan: het leven gaat weer verder. En hoop dat de koekenbakker zijn lees geleerd heeft, gezien het aanpassen van het pv heb ik er een hard hoofd in.
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
[~Intelligence!] van harte gefeliciteerd.

Intelligence schreef:
Maar dan moet ik de afweging maken, wat is het mij waard om deze verbalisant terug te pakken? Want te winnen valt er niets meer.

Is misschien een beetje zonde van je tijd en de kosten.
  Bericht 
Robert1
Master
Fijn man :thumb: Na alle voorinfo toch fijn dat de rechter er korte metten mee maakte ...

En die snijboon ...

Intelligence schreef:
Want te winnen valt er niets meer.

Antwoord geef je eigenlijk zelf al ... trek een lekkere fles wijn open en afsluiten ...
  Bericht 
shootme
Master
Gefeliciteerd!
  Bericht 
zadkine
Master
Soms is er wel gerechtigheid....gefeliciteerd
  Bericht 
Walker
Master
 
Enerzijds denk je: En nu doorpakken en spreekwoordelijk opknopen aan de hoogste boom. Want op deze manier komt hij er zonder kleerscheuren vanaf.

Aan de andere kant: Wat win je ermee?
  Bericht 
bert65
Master
Mooi dat je nu van de ellende af bent. Wat een tijd, geld en gezeur...


Intelligence schreef:
Dat is waar ik morgen even naar ga informeren bij de mensen van VIK.
Ik denk dat VIK, aan de hand van de bevindingen van de OvJ en de uitspraak van de rechter, hier al stappen voor hebben ondernemen.

Intelligence schreef:
over andere vervolgstappen of wat dan ook tegen de verbalisant kan en mag ik niets zeggen.

Ik denk dat hij dus al op de hoogte is van de stappen die de OvJ zet. Misschien heeft de OvJ wel doorgepakt...
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
Wellicht komt hij nog eens voorbij in een Teun nieuwsbericht :thumb: :thumb: :thumb:
  Bericht 
bert65
Master
NoCashCow schreef:
Wellicht komt hij nog eens voorbij in een Teun nieuwsbericht

Vlak Nojustice niet uit (f)
  Bericht 
Intelligence
Master
NoCashCow schreef:
Was zitting in persoon of online? Hoop toch het laatste gezien de corona cijfers...

In persoon. Maar was heel rustig op de rechtbank. Mondkapjes op binnen, overal stond ontsmettingsmiddel. Wachtruimtes waren stoelen aangegeven die niet gebruikt mochten worden. Tussen de zaken door werden de zitplekken van verdachte/advocaat ontsmet.
In de zaal mocht het kapje af als je op je plek zat. Tussen alle stoelen zaten plexiglas schermen en natuurlijk meer afstand. Op deze manier was het allemaal wel corona proof!

Walker schreef:
Aan de andere kant: Wat win je ermee?

Precies dit
 Pagina 9 van 10  [ 466 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy