Postingstijd interval gedetecteerd van 96.6 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 3 van 3  [ 145 berichten ]
  Bericht 
Vroeg op
Master
Vandaag een beetje stau gehad op de A10. Eens even rustig naar die beruchte cam gekeken.
Is gewoon verkeersmonitoring en dat kastje er onder is voor de besturing of zo.
Geen flitser.

Wat mij wel opviel is dat er een vreemde camera hangt aan het begin van de tunnel aan het beton boven de middenberm. Overigens ook voor de uitgang van de andere kant. Beide aan de noordzijde van de Zeeburger tunnel. Zal ook vast wel voor monitoring zijn.
  Bericht 
Peugie
Master
Vroeg op schreef:
Wat mij wel opviel is dat er een vreemde camera hangt aan het begin van de tunnel aan het beton boven de middenberm. Overigens ook voor de uitgang van de andere kant. Beide aan de noordzijde van de Zeeburger tunnel. Zal ook vast wel voor monitoring zijn.
Meet misschien de hoogte van voertuigen.

Was me niet eens opgevallen dat die palen op de A9 weg zijn gehaald. Rij er toch dagelijks...
Zie wel steeds vaker mobiele controles op de A9 rechts thv de oprit Ouderkerk ad Amstel.
  Bericht 
viffer
Master
Aanhanger schreef:
Ik ben benieuwd wat ze van plan zijn


Ze zetten je nu aan de kant als je 105 rijdt en schrijven voor 120, veel lucratiever
  Bericht 
opelrijder
Respect
Vandaag over de a9, en idd! Palen zijn weg.....
gelukkig ook gekeken op flitsserveice en ja hoor de gemelde mob flitser stond er......hmp 27,3 net achter het geluidscherm, amsterdam richting bad ho evendorp
  Bericht 
Masterdam
Master
Nemesish3d schreef:
Het zal wel op niets uitdraaien, maar ik heb Rijkswaterstaat om toelichting gevraagd
Ze zijn niet van Melanie maar van Ivo. Dus Rijkswaterstaat kan je daar geen antwoord op geven.

Aanhanger schreef:
Ik ben benieuwd wat ze van plan zijn, op de A10 is ook alles weg.
Zou de hele boel weer vervangen worden door een nieuw type?
Deze kasten waren van een nieuw type. Dus nee, er komen geen nieuwe. Sterker nog, er komt (op korte termijn) niets voor terug.

Aanhanger schreef:
Ze zijn nog maar net weg en voor hetzelfde geld staan er volgende week weer nieuwe.
Niet dus.

Peugie schreef:
Zie wel steeds vaker mobiele controles op de A9 rechts thv de oprit Ouderkerk ad Amstel.
Daar staan ze al jaren regelmatig.
  Bericht 
Archiebald
Master
Ik heb vanmorgen nog een mobiele flitser gemeld op de A9 bij Amstelveen.... Bij 27.4, richting Haarlem, zo even uit m'n hoofd.

Compensatie? Of ivm de NSS?
  Bericht 
Masterdam
Master
Archiebald schreef:
Ik heb vanmorgen nog een mobiele flitser gemeld op de A9 bij Amstelveen.... Bij 27.4, richting Haarlem
Masterdam schreef:
Daar staan ze al jaren regelmatig.
  Bericht 
Archiebald
Master
Hmmm.... Ik zag hem voor het eerst... En ik rij er toch ook al 10 jaar. Geluk gehad denk ik.
  Bericht 
Aanhanger
Master
Masterdam schreef:
Dus nee, er komen geen nieuwe. Sterker nog, er komt (op korte termijn) niets voor terug.
Waar baseer je dat op?
  Bericht 
Guppenklup
Master
Aanhanger schreef:
Waar baseer je dat op?

De hele boel rond A1/A6/A9/A10 gaat de komende jaren fors op de schop. Daarna zal er wel een volautomatisch graaiTC voor terugkomen. :fp:
  Bericht 
Peugie
Master
Archiebald schreef:
Ik heb vanmorgen nog een mobiele flitser gemeld op de A9 bij Amstelveen.... Bij 27.4, richting Haarlem, zo even uit m'n hoofd.

Compensatie? Of ivm de NSS?
Staan daar vaker. Ook toen de flitspalen er nog stonden (maar misschien niet meer aan stonden?).
Heb hem gisteren ook zien staan. Op tijd ook nog gelukkig...
  Bericht 
Masterdam
Master
Aanhanger schreef:
Waar baseer je dat op?
Informatie van een betrouwbare bron.
  Bericht 
Paint-Brush
Master
Laten we het hopen. :[ Ze zullen ongetwijfeld de komende tijd op andere plekken een radarsetje neerzetten.
  Bericht 
Yootzin
Master
Archiebald schreef:
Hmmm.... Ik zag hem voor het eerst... En ik rij er toch ook al 10 jaar. Geluk gehad denk ik.

Vrijdag 13 september om 05:59 en 15:39 gepasseerd met 87 km/u (is gecorrigeerd 83 km/u en dus 3 km/u te hard ;( ;( )
Levens gevaarlijk ook omdat daar te rijden :kniktja: Mijn excuses dat ik zo gevaarlijk durfde te doen :\
  Bericht 
Aanhanger
Master
Masterdam schreef:
Aanhanger schreef:
Waar baseer je dat op?
Informatie van een betrouwbare bron.
Doe anders eens per pb als je kunt?
  Bericht 
Houdini
Respect
Misschien een gekke vraag, maar kan het zo zijn dat we straks worden opgezadeld met TC op de 9 tussen de 2 en de 4?
En waarom krijg ik op mijn Flitsnav nog steeds meldingen dat daar palen staan? :o Moet nog ff aangepast worden denk ik. Ben ik dan echt de eerste die hierover begint?
  Bericht 
Masterdam
Master
Houdini schreef:
maar kan het zo zijn dat we straks worden opgezadeld met TC op de 9 tussen de 2 en de 4?

Tja, dat kan altijd he. Vanwaar je vraag?
  Bericht 
Houdini
Respect
Lijkt mij logisch, ik woon om de hoek en wil graag weten of daar een tc gaat komen.
Ik heb nog niet veel camera's boven de weg gezien, maar hier zit meer kennis op dat gebied dan ik weet.
  Bericht 
Masterdam
Master
Lees een paar centimeter hierboven een antwoord.
  Bericht 
Vroeg op
Master
Waar staan er nu nog vaste flitspalen langs de snelweg?
Ik kan me alleen dat niet werkend ding bedenken langs de A1.
  Bericht 
Houdini
Respect
Ja, gelezen. Keek ik even overheen. Sorry.
Nu nog de Flitsnav aanpassen, zijn drie locaties waar hij onnodig af gaat.
  Bericht 
Masterdam
Master
Vroeg op schreef:
Waar staan er nu nog vaste flitspalen langs de snelweg?

Volgens mij hangt dat ding op de A13 nog aan dat ANWB-bord. Ook niet-werkend overigens.
  Bericht 
Vroeg op
Master
Masterdam schreef:
Volgens mij hangt dat ding op de A13 nog aan dat ANWB-bord.

Nog nooit gezien. :lol:
  Bericht 
Masterdam
Master
Vroeg op schreef:
Nog nooit gezien.

Op Streetview staat ie in ieder geval nog. Ik let niet op dat ding, dus geen idee of ie er nog hangt. Volgens mij werkt ie net zo vaak als dat ding op de A1. :dag:
  Bericht 
R
Master
Vroeg op schreef:
Masterdam schreef:
Volgens mij hangt dat ding op de A13 nog aan dat ANWB-bord.

Nog nooit gezien. :lol:

Hehe, dat was een beruchte. Alleen die rolletjes verwisselen deden ze niet graag.

Zou het algehele beleid inzake flitspalen op snelwegen, nu eindelijk iets van verkeersveiligheid zijn?
  Bericht 
Paint-Brush
Master
Hier al iets meer over bekend?
  Bericht 
Robonus
Eendagsvlieg
 
Paint-Brush schreef:


Wat me wel opvalt is dat op de A9 (Alkmaar-Diemen) bij 57.3 (viaduct Communicatieweg) en bij 36.6 (viaduct Amsterdamse Baan) nieuwe camera's boven elke rijstrook zijn geplaatst. Het zou een reflectie kunnen zijn geweest maar ik zou zweren dat één daarvan een flits gaf toen ik er onderdoor reed.

Iemand anders deze ook gezien?
  Bericht 
flozzy
Die hard
 
Robonus schreef:
Wat me wel opvalt is dat op de A9 (Alkmaar-Diemen) bij 57.3 (viaduct Communicatieweg) en bij 36.6 (viaduct Amsterdamse Baan) nieuwe camera's boven elke rijstrook zijn geplaatst. Het zou een reflectie kunnen zijn geweest maar ik zou zweren dat één daarvan een flits gaf toen ik er onderdoor reed.

Iemand anders deze ook gezien?
Niet gezien, maar tegenwoordig flitst men toch niet meer (althans, als het om nieuwe camera's gaat)?
  Bericht 
Robonus
Eendagsvlieg
 
flozzy schreef:
tegenwoordig flitst men toch niet meer (althans, als het om nieuwe camera's gaat)?


Het was ook niet een fotocamera flits, maar leek op zo'n klein paars-achtig flitsje die je soms vaag bij de trajectcontrole kunt zien
  Bericht 
bert65
Master
Camera's van RWS die de verkeersstromen in beeld brengen?
  Bericht 
flozzy
Die hard
 
Robonus schreef:
Het was ook niet een fotocamera flits, maar leek op zo'n klein paars-achtig flitsje die je soms vaag bij de trajectcontrole kunt zien

IR dus
  Bericht 
WimLex
F1 kenner '20
bert65 schreef:
Camera's van RWS die de verkeersstromen in beeld brengen?

:kniktja: :kniktja:
Staat ook een item over op de FP (f)
  Bericht 
Robonus
Eendagsvlieg
 
WimLex schreef:
Staat ook een item over op de FP


Ik zal wel een noob zijn, wat is FP? :P
  Bericht 
Masterdam
Master
Foorpagina.
  Bericht 
Robonus
Eendagsvlieg
 
  Bericht 
Paint-Brush
Master
Schrok al toen ik dit topic weer naar boven zag komen. :x
  Bericht 
Walker
Master
 
Vandaag was het zover.... ik had een route zonder camera's. Mits je de IJsselbrug bij Zwolle niet meetelt, want deze staat altijd aan.

Wat opvalt is dat niet Rijkswaterstaat, maar een duur adviesbureau (Goudappel Coffeng) deze opdracht uitvoert. Dus hoe veilig is de data?
  Bericht 
Raytje
WK voetbalkenner '14
Ik ben al een tijdje in de ziektewet maar ging gisteren voor het eerst sinds 5 weken de weg weer op. Rijdende op de binnenring, richting de S112, zag ik nadat ik de Zeeburgertunnel uitkwam rijden alle matrix borden op 80 km/u staan. En dit werd ook steeds herhaalt. Ik kon echter geen camera's zien. Is dit al bekend, heb ik iets gemist, komen die camera's later? Of is het toch niks en was het gewoon een tijdelijke snelheidsbeperking?
  Bericht 
Aanhanger
Master
Ben jij zoiemand die denkt dat als ergens continue matrixen branden dat er dan een trajectcontrole is?
  Bericht 
Vroeg op
Master
Vandaag was het gewoon 100.
  Bericht 
Raytje
WK voetbalkenner '14
Aanhanger schreef:

Ik stel gewoon een vraag.. :huh: Kan toch zijn dat er iets is veranderd? :roll:
  Bericht 
Aanhanger
Master
Staan geen camera's daar, maar het is wel een flitslocatie (zuidzijde)
  Bericht 
Raytje
WK voetbalkenner '14
Vroeg op schreef:
Vandaag was het gewoon 100.


Dan zal het dus gewoon een tijdelijke maatregel geweest zijn.
  Bericht 
DB10
Master
Volgens mij heeft het te maken met de drukte op bepaalde momenten daar. Vanmiddag reed ik van de A2 de A10 op richting Zeeburgertunnel en mocht ik eerst gewoon 100, toen ik bij afrit Duivendrecht/Diemen gingen de matrixborden ineens op 80 :loco: . Bleef stug 115/120 door rijden.
Aanhanger schreef:
Staan geen camera's daar, maar het is wel een flitslocatie (zuidzijde)

Op welk punt is dat? Zie ze er vrij weinig. Laatste keer was bij 9.3, meteen als je de zeeburgertunnel uitkomt ri watergraafsmeer.
  Bericht 
Aanhanger
Master
DB10 schreef:
Laatste keer was bij 9.3, meteen als je de zeeburgertunnel uitkomt ri watergraafsmeer.
Die bedoel ik.
 Pagina 3 van 3  [ 145 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy