▼
[ 738 berichten ]
sorry ik had iets specifieker moeten zijn: dat moet de politie overal doen.. Ik weet dat Breda hierin op voorloopt, aangezien die goed in de gaten houden welke maatregelen (controles) de verkeersveiligheid verhogen en welke niet..
Ik geloof dat ze met "de meest onveilige wegen "- top 5 ook redelijk voor lopen op andere gemeenten/steden..
Controle ook afgemeld en hoe laat zag je hem niet meer staan?
Ik ook
http://www.flitsservice.nl/cm_php/main_repo.php?id=3763
Hmm. is nu aangepast naar:
flitser nb n269 tilburg - hilvarenbeek beide ri thv hmp 20.3 in de middenberm 06:11:17
Ik kwam er rond 13-14u langs geloof ik, niks in de middenberm gezien. Of er wat op 20.8 stond kon ik ook niet zien want ik reed de andere kant op.
Ze hebben daar ook wel ooit van ~5.30 tot 22.30 gestaan trouwens. Maar het is de laatste tijd weer rustig.
Ik ben daar in de ochtend meerdere keren langs gereden en heb er ook niets meer gezien.
Ik ben daar in de ochtend meerdere keren langs gereden en heb er ook niets meer gezien.
Dan zullen ze er wel niet gestaan hebben denk ik. Lijkt me niet dat ze al zo vlug weg zijn. Of ze moeten er 's nachts hebben gestaan maar dan was er wel een persbericht de deur uit geweest voor de overtredingen.
Vanmiddag zag ik deze melding van een witte Caddy op de n290 in de buurt van Hulst. Ik dacht er nog even over om erlangs te rijden, gezien hij op 1,5km afstand van me stond, maar het bleek niet nodig: ik kwam hem iets verder van de melding al tegen bij 1.3. Maar wellicht was hij het wel bui op die andere stek. Netjes doorgegeven, maar werd helaas niet aangepast. Z'n vrouwelijke collega in een grijze Astra stond nog geen steenworp verder:
Maar goede zaak! Ik voelde me dankzij deze handhaving een stuk veiliger op het kaarsrechte stuk zonder levensgevaarlijke bomen en dergelijke.
edit aangepast
▲
[ 738 berichten ]
Yvesart
Master
Ze zouden juist ook op andere dagen dit soort controles moeten houden dan alleen maar bij drukbezochte evenementen..
Overigens wel ok dat ze er in totaal 13 van de weg gehaald hebben
Overigens wel ok dat ze er in totaal 13 van de weg gehaald hebben
Pita
Master
Dat doen ze ook hoor, op donderdag en vrijdag is er altijd wel ergens een alcoholcontrole in Breda, niet altijd met de 2e analyseapparatuur in de trailer bij de hand, maar altijd wel vliegende controle's.
Yvesart
Master
vandaag staan ze op een aparte plek:
82.0 is volgens mij bij Muijs en Scaldis voor de deur.. dat is de oprit vanaf afslag St Willibrord..
Citaat:
flitser nb a58 breda ri roosendaal thv hmp 82.0 bij afslag sint willebrord (menno) 08:09:50
82.0 is volgens mij bij Muijs en Scaldis voor de deur.. dat is de oprit vanaf afslag St Willibrord..
Yvesart
Master
Pita schreef:
Dat doen ze ook hoor, op donderdag en vrijdag is er altijd wel ergens een alcoholcontrole in Breda, niet altijd met de 2e analyseapparatuur in de trailer bij de hand, maar altijd wel vliegende controle's.
sorry ik had iets specifieker moeten zijn: dat moet de politie overal doen.. Ik weet dat Breda hierin op voorloopt, aangezien die goed in de gaten houden welke maatregelen (controles) de verkeersveiligheid verhogen en welke niet..
Ik geloof dat ze met "de meest onveilige wegen "- top 5 ook redelijk voor lopen op andere gemeenten/steden..
okkiwokki
Master
Maar prima zaak dat er ook met evenementen gecontroleerd wordt. Iemand nog een idee waar de cameraploeg van was? (die meteen in een drafje richting de Franse polo gingen)
Yvesart
Master
Je snapt toch niet dat er nog steeds mensen gepakt worden.. Autorijden = geen en geen
Pita
Master
Tsja, Breda heeft het kwa materieel en personeel redelijk ruim. Een marechausse-post op Hazeldonk, KLPD op de Batenburglaan, een regiohoofdkantoor op de Mijkenbroek en een eigen VHT. Dus wat wil je nog meer.
MarcoV
Kentekenspecialist
petertjuh schreef:
Vandaag in beide ri gemelde controle A58 82.0 niet aangetroffen.
Controle ook afgemeld en hoe laat zag je hem niet meer staan?
petertjuh
Master
Ik was net ook al verbaasd. Nou ja, dan staan ze waarschijnlijk niet op mijn route dus dat is dan weer wel positief.
Yvesart
Master
vandaag zag ik tot mijn verrassing op de A29 (gelukkig in de andere rijrichting) opeens een groene Vw Caddy bij de radar+ANPR set staan.. was een nieuwtje voor me dat ze die ook hadden als pakezel..
MarcoV
Kentekenspecialist
Zal waarschijnlijk dan tijdelijk voertuig zijn vermoed ik omdat ander voertuig bij de garage stond.
Yvesart
Master
vandaag achter een ford transit connect gereden.. heeft zelfde vorm als een caddy.. dus zo eentje zou ook nog kunnen..
Maar het was in ieder geval niet zo'n grote bus..
Ik herinner mij een repo waarin dit ook al eens voorgekomen was: tijdelijke pakezel omdat een normale bus naar de garage was
Maar het was in ieder geval niet zo'n grote bus..
Ik herinner mij een repo waarin dit ook al eens voorgekomen was: tijdelijke pakezel omdat een normale bus naar de garage was
MarcoV
Kentekenspecialist
Yvesart schreef:
Ik herinner mij een repo waarin dit ook al eens voorgekomen was: tijdelijke pakezel omdat een normale bus naar de garage was
Ik ook
http://www.flitsservice.nl/cm_php/main_repo.php?id=3763
Yvesart
Master
tjonge jonge.. dat moet nog een keer goed misgaan bij de speeltuin... eentje met 160+ over de uitvoegstrook van de Shell en dan net voor de uitrit voor een bus op de rechterbaan helemaal tot links op de linkerbaan gaan (bijna doorgeschoten de vangrail de middenberm in door zijn snelheid) net voor wat auto's langs die de bus aan het inhalen zijn..
petertjuh
Master
Dan zal het vht vast weer actief zijn, al was het de laatste keer dat ik daar rond heb gekeken de inzet wel stukken minder dan daarvoor.
Yvesart
Master
tja.. het is weer mooi weer dus : laser zh a16 rotterdam ri dordrecht thv hmp 30.1 bij afslag hendrik-ido-ambacht op het viaduct 13:13:06 ..
Harold
Master
MarcoV
Kentekenspecialist
Citaat:
Snelheidscontrole in Breda
Breda - De politie heeft vrijdagavond 2 augustus 2013 tussen 20.00 uur en 01.00 uur op de Nassaustraat met digitale apparatuur een snelheidscontrole gehouden. In totaal passeerden 788 bestuurders de controlelocatie, daarvan ware er 76 in overtreding De hoogst gemeten snelheid was 123 km/h, terwijl 50 km/h maximaal toegestaan is.
Breda - De politie heeft vrijdagavond 2 augustus 2013 tussen 20.00 uur en 01.00 uur op de Nassaustraat met digitale apparatuur een snelheidscontrole gehouden. In totaal passeerden 788 bestuurders de controlelocatie, daarvan ware er 76 in overtreding De hoogst gemeten snelheid was 123 km/h, terwijl 50 km/h maximaal toegestaan is.
Pita
Master
Allemachtig 123 km/h op de Nassaustraat, dat moet wel een heel bijzondere auto geweest zijn. Ik hoop op een Mocro in een AMG
Pita
Master
Op BredaVandaag.nl staat dat het een automobilist is geweest, maar ook die kunnen van een veronderstelling uitgaan.
Blijft wel dat het iets bijzonders is geweest om op dat korte stukje die snelheid te halen. Dan blijft er ook geen meter over om voor het kruispunt met de Boschstraat nog af te remmen.
Als hij van plan is geweest met die snelheid dat kruispunt over te vliegen, dan mag er nog wel een CBR onderzoek achteraan komen.
Blijft wel dat het iets bijzonders is geweest om op dat korte stukje die snelheid te halen. Dan blijft er ook geen meter over om voor het kruispunt met de Boschstraat nog af te remmen.
Als hij van plan is geweest met die snelheid dat kruispunt over te vliegen, dan mag er nog wel een CBR onderzoek achteraan komen.
petertjuh
Master
flitser nb n269 hilvarenbeek ri tilburg thv hmp 20.8 06:11:17
Die zijn er vroeg bij vandaag zeg.
Die zijn er vroeg bij vandaag zeg.
okkiwokki
Master
petertjuh schreef:
flitser nb n269 hilvarenbeek ri tilburg thv hmp 20.8 06:11:17
Die zijn er vroeg bij vandaag zeg.
Die zijn er vroeg bij vandaag zeg.
Hmm. is nu aangepast naar:
flitser nb n269 tilburg - hilvarenbeek beide ri thv hmp 20.3 in de middenberm 06:11:17
Ik kwam er rond 13-14u langs geloof ik, niks in de middenberm gezien. Of er wat op 20.8 stond kon ik ook niet zien want ik reed de andere kant op.
Ze hebben daar ook wel ooit van ~5.30 tot 22.30 gestaan trouwens. Maar het is de laatste tijd weer rustig.
Yvesart
Master
van de week zat ik nog eens te denken dat het lang geleden was dat er 's ochtends een vroege vogel langs de A58 stond... kom ik op mijn werk aan, wordt er eentje gemeld .. ik zou er bijna mijn werk van gaan maken a la Ogilvie..
hopelijk was ik nog net wat vroeger dan hem
hopelijk was ik nog net wat vroeger dan hem
Brul(tm)
Master
okkiwokki schreef:
Ik kwam er rond 13-14u langs geloof ik, niks in de middenberm gezien.
Ik ben daar in de ochtend meerdere keren langs gereden en heb er ook niets meer gezien.
okkiwokki
Master
Brul(tm) schreef:
Ik ben daar in de ochtend meerdere keren langs gereden en heb er ook niets meer gezien.
Dan zullen ze er wel niet gestaan hebben denk ik. Lijkt me niet dat ze al zo vlug weg zijn. Of ze moeten er 's nachts hebben gestaan maar dan was er wel een persbericht de deur uit geweest voor de overtredingen.
Yvesart
Master
In de repo van VHT Oost -> als de set (ook al was hij reeds in bezit) ingebouwd wordt in de bus dient hij opnieuw geijkt te worden door de verandering van opstelling.
Leuke om te WOB'ben als ze dat nagelaten hebben .. weer een berg beschikkingen ongeldig dan..
Leuke om te WOB'ben als ze dat nagelaten hebben .. weer een berg beschikkingen ongeldig dan..
MarcoV
Kentekenspecialist
Ben je daar zeker van, want bij een statief hoeft dat toch ook niet elke keer als hij wordt opgebouwd?
saab-driven
Die hard
set wordt bij verplaatsen toch ook losgeschroeft en later weer vastgeschroeft op het dashbord? lijkt me straf dat er dan ook opnieuw geijkt hoeft te worden.
Yvesart
Master
Statief is anders opgebouwd dan in een auto. Alles zit daar op dezelfde plaats. Altijd en elke keer. Mede door de (opbouw/instel)instructies te volgen en de kundigheid van de bedienende agent..
Bij het inbouwen in een ander voertuig zit de radarbalk op een andere plaats. Zijn de koppelingen veranderd (lengte kabels etc.). Combinatie van camera (registratie overtreder) en meetapparatuur (meting) is daardoor niet identiek als in de vorige opstelling (auto) zoals bij een statiefje wel het geval is.
Daarnaast is bij de meeste statiefjes opgenomen dat zij "ongehinderd/onbelemmerd" bij de ijking konden meten/registreren (exacte woorden zijn mij even ontschoten). Als deze plots in een auto wordt ingebouwd, ontstaat er een "belemmering" die er bij de ijking niet was. De invloed van de auto rondom de radarbalk etc. kan bijvoorbeeld tot afwijkingen in de metingen leiden.
Denk daarbij ook aan de in de instructie opgenomen invloed van magnetische velden bij bijv. hoogspanningsmasten.
Het losschroeven van de camera (registratie) tijdens het rijden is geen probleem. Dit is vergelijkbaar met het vastschroeven op de set bij statiefjes. Zo lang dat altijd op de juiste wijze, conform instructie, in de juist hoek, correct uitgelijnd plaatsvindt is dat geen probleem.. Alhoewel de uitlijning (waterpassing / correctie) mij moeilijk lijkt in een dergelijk samenstel in een auto. Maar gezien het aantal flitsauto's zal daar wel een oplossing voor gevonden zijn (plus de foutmarge in de correctie op de gemeten snelheid, alhoewel die daar niet primair voor aangewend zou mogen worden in mijn optiek).
Mijn punt t.a.v. ijking betreft dus niet het dagelijkse gebruik / op- en afbreken, maar de ijking vóór eerste gebruik (incl. periodieke herijking) waardoor de correcte werking van meting en registratie geverifieerd is door een onafhankelijk instituut.
Bij het inbouwen in een ander voertuig zit de radarbalk op een andere plaats. Zijn de koppelingen veranderd (lengte kabels etc.). Combinatie van camera (registratie overtreder) en meetapparatuur (meting) is daardoor niet identiek als in de vorige opstelling (auto) zoals bij een statiefje wel het geval is.
Daarnaast is bij de meeste statiefjes opgenomen dat zij "ongehinderd/onbelemmerd" bij de ijking konden meten/registreren (exacte woorden zijn mij even ontschoten). Als deze plots in een auto wordt ingebouwd, ontstaat er een "belemmering" die er bij de ijking niet was. De invloed van de auto rondom de radarbalk etc. kan bijvoorbeeld tot afwijkingen in de metingen leiden.
Denk daarbij ook aan de in de instructie opgenomen invloed van magnetische velden bij bijv. hoogspanningsmasten.
Het losschroeven van de camera (registratie) tijdens het rijden is geen probleem. Dit is vergelijkbaar met het vastschroeven op de set bij statiefjes. Zo lang dat altijd op de juiste wijze, conform instructie, in de juist hoek, correct uitgelijnd plaatsvindt is dat geen probleem.. Alhoewel de uitlijning (waterpassing / correctie) mij moeilijk lijkt in een dergelijk samenstel in een auto. Maar gezien het aantal flitsauto's zal daar wel een oplossing voor gevonden zijn (plus de foutmarge in de correctie op de gemeten snelheid, alhoewel die daar niet primair voor aangewend zou mogen worden in mijn optiek).
Mijn punt t.a.v. ijking betreft dus niet het dagelijkse gebruik / op- en afbreken, maar de ijking vóór eerste gebruik (incl. periodieke herijking) waardoor de correcte werking van meting en registratie geverifieerd is door een onafhankelijk instituut.
Yvesart
Master
gelukkig vandaag maar eens niet de weg opgegaan.. blijkbaar een verstandige keuze
Citaat:
flitser nb a58 roosendaal ri breda thv hmp 87.5 bij afslag zegge (mandyt) 07:52:53
tjappie (Guus)
Master
Stond gewoon overzichtelijk.
Er is een vrouw bij het KLPD Breda of Le Breda, die ook gisteren op de A-27 bij oprit oosterhout zuid de boel achter het HMP pleurt.....weten we gelijk weer hoe ze zijn, je ziet het ook gewoon wie wat doet...stel balzakken.
En er is een vwbus uit de roelatie wat gisteren stond er een opel vivaro opvallend bij 11.8 waar vrouwke der dikke reet ik kon gaan kweken
En is de HI-ace dood?
(slijm richting het vht omdat ze hier meelezen)
En team zeeland leest hier ook tijdens een controle mee, controle gemeld, snel wegwezen en andere stek opzoeken
Er is een vrouw bij het KLPD Breda of Le Breda, die ook gisteren op de A-27 bij oprit oosterhout zuid de boel achter het HMP pleurt.....weten we gelijk weer hoe ze zijn, je ziet het ook gewoon wie wat doet...stel balzakken.
En er is een vwbus uit de roelatie wat gisteren stond er een opel vivaro opvallend bij 11.8 waar vrouwke der dikke reet ik kon gaan kweken
En is de HI-ace dood?
(slijm richting het vht omdat ze hier meelezen)
En team zeeland leest hier ook tijdens een controle mee, controle gemeld, snel wegwezen en andere stek opzoeken
okkiwokki
Master
Iemand die op de A27 van vandaag gezien toevallig?
Al even niet meer gezien inderdaad. Maar heb het idee dat Zeeland-West Brabant minder uren inzet heeft op het moment. (En Brabant-Oost meer...)
Code:
flitser nb a27 gorinchem ri breda thv hmp 2.6 voor knpt sint annabosch onder viaduct 12:15:47
tjappie (Guus) schreef:
En is de HI-ace dood?
Al even niet meer gezien inderdaad. Maar heb het idee dat Zeeland-West Brabant minder uren inzet heeft op het moment. (En Brabant-Oost meer...)
Observer
Pro
tjappie (Guus) schreef:
En team zeeland leest hier ook tijdens een controle mee, controle gemeld, snel wegwezen en andere stek opzoeken
Citaat:
flitser ze n290 terneuzen ri hulst thv hmp 11.0 bij een boerderij door een witte vw caddy 09:48:39
Vanmiddag zag ik deze melding van een witte Caddy op de n290 in de buurt van Hulst. Ik dacht er nog even over om erlangs te rijden, gezien hij op 1,5km afstand van me stond, maar het bleek niet nodig: ik kwam hem iets verder van de melding al tegen bij 1.3. Maar wellicht was hij het wel bui op die andere stek. Netjes doorgegeven, maar werd helaas niet aangepast. Z'n vrouwelijke collega in een grijze Astra stond nog geen steenworp verder:
Citaat:
flitser ze n290 hulst ri kloosterzande thv hmp 4.9 door een grijze astra in een parkeerhaven 13:53:00
Maar goede zaak! Ik voelde me dankzij deze handhaving een stuk veiliger op het kaarsrechte stuk zonder levensgevaarlijke bomen en dergelijke.
MarcoV
Kentekenspecialist
Zeker van die 1.1 want die komt niet overeen met je omschrijving als ik naar de gps van die locatie kijk.
tjappie (Guus)
Master
MarcoV schreef:
Zeker van die 1.1 want die komt niet overeen met je omschrijving als ik naar de gps van die locatie kijk.
edit aangepast
MarcoV
Kentekenspecialist
Waarom pas je me quote aan? Hij heeft het over 1.3 en via sms was het 1.1 dus bedoel ook echt 1.1
tjappie (Guus)
Master
Leg dat uit waarom je het zeker weet
dus ditte in in het eerste verhaal:
dus ditte in in het eerste verhaal:
MarcoV schreef:
Hij heeft het over 1.3 en via sms was het 1.1 dus bedoel ook echt 1.1
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum