Postingstijd interval gedetecteerd van 461.2 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 15 van 15  [ 738 berichten ]
  Bericht 
MarcoV
Kentekenspecialist
Zou een volvo v60 met laser actief zijn
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
BN DeStem schreef:
Zeeuwse flitspalen: elke zes minuten een boete

Het aantal verkeersboetes in Zeeland is in de eerste vier maanden van dit jaar iets afgenomen. De twaalf flitspalen in de provincie betrapten in totaal 28.843 overtreders: 27.566 mensen die te hard reden en 917 bestuurders die het rode licht negeerden.

Dat is drie procent minder dan in de eerste vier maanden van 2017, toen de palen ruim 29.000 boetes opleverde. Dat was een forse stijging ten opzichte van dezelfde periode in 2016 (18.882 boetes).

De bijna 29.000 bekeuringen komen neer op 240 per dag, ofwel tien per uur. Gezamenlijk leverden ze - als een snelheidsovertreding gemiddeld 60 euro kost - bijna 1,9 miljoen euro op. Over heel 2017 ging het om 7,3 miljoen euro.

Actiefste paal
De actiefste flitspaal is die langs de N253 bij Oostburg, waar van januari tot en met april 7.214 bestuurders de snelheidslimiet overschreden. Dat zijn er wel ruim 500 minder dan in de eerste vier maanden van vorig jaar.

Ook de paal langs de N57 bij Serooskerke op Schouwen-Duiveland had het iets minder druk, met 6.139 hardrijders. De twee flitspalen langs de N59 bij Oosterland waren gezamenlijk goed voor 7.128 boetes, 500 minder dan vorig jaar. Bij het verkeerslicht op de Schroeweg in Middelburg, ter hoogte van McDonald's, reden 3.203 bestuurders te hard en 271 door rood.

Westerscheldetunnel
Ook de trajectcontrole in de Westerscheldetunnel bracht de afgelopen maanden minder hardrijders aan het licht dan voorheen. In totaal 3.579 bestuurders - dertig per dag - overschreden de maximumsnelheid van 100 kilometer per uur. Vorig jaar ging het in dezelfde periode nog om 5.103 bestuurders, in 2016 om 5.203.

De trajectcontrole op de A58 tussen Bergen op Zoom en Roosendaal (in beide richtingen) had het wel aanmerkelijk drukker. Daar gingen 26.312 bestuurders over de schreef, bijna twee keer zoveel als in de eerste vier maanden van 2017.
  Bericht 
MarcoV
Kentekenspecialist
radar nb a16 antwerpen ri breda thv hmp 64.0 bij afslag breda Iemand beeld van deze?
  Bericht 
Toolman30
Master
Maandagochtend 10-12-2018 een lasergun controle gespot op de Sabinaweg in Heijningen. Staandehouding was pas vanaf 90km/h waarbij 60km/h is toegestaan, en alsnog zijn er veel auto's aan de kant gezet waarbij er minimaal één rijbewijs is ingevorderd. Dat was het rijbewijs van een collega van mij.


Youtube video
  Bericht 
hneel
Master
Tsjonge, dat is echt een klotestreek. Alles voor de "verkeersveiligheid" :thumb_d:
  Bericht 
MarcoV
Kentekenspecialist
Nou ja vanaf 90 vind ik best netjes zeker als daar fietsers rijden. 90 is dan nog nou niet een veilige snelheid
  Bericht 
hneel
Master
Je ziet die fietsers daar al van kilometers afstand. Als je nou ziet dat de weg voor je helemaal leeg is, wat is dan het probleem?

Ik ben nog van de tijd dat de maximumsnelheid in het buitengebied standaard 80 was. Dat werd toen gewoon veilig genoeg gevonden. En als er nou ergens in Nederland een weg is waar 60 nergens op slaat, dan is het deze wel.
  Bericht 
MarcoV
Kentekenspecialist
80 kan ook wel daar en dan was je bij deze controle dus ook niet bekeurd. Maar zou zeker niet veel harder daar gaan in het donker.
  Bericht 
petertjuh
Master
https://www.bndestem.nl/breda/heusdenho ... ~aeebe03c/

Heusdenhout wil naar 80 km op de A27: ‘We kunnen amper met raam open slapen’
BREDA - Herrie, ramen die niet open kunnen, slecht slapen. En uitlaatgassen, fijnstof, CO2. Wijkraad Heusdenhout wil dat Den Haag de snelheid op de A27 verlaagt van 130 km naar 80 km per uur. De snelweg schampt de wijk op enkele tientallen meters, vooral de vijf flats van twaalf verdiepingen pal aan de route hebben er veel hinder van, stelt voorzitter Rien Brans.

Het was als donderslag bij heldere hemel: kabinet Rutte II besloot in maart 2016 de maximale snelheid in Nederland op de snelweg te verhogen naar 130 km per uur. In Heusdenhout (6000 bewoners) gingen de alarmbellen af. Met name bij de vijf huurflats (360 huishoudens) die pal aan de A27 staan.

De snelheid ging ter hoogte van deze wijk van 120 naar 130 km per uur. Waarom? Alsof er al niet genoeg hinder van de snelweg is, redeneerden ook bewoners in de laagbouw achter de geluidswal. Toen Brans 17 jaar geleden in de wijk kwam wonen was het ’s nachts nog stil, nu gaat het dag en nacht door. Veel gehoorde klacht in de wijk: ‘We kunnen amper met raam open slapen’. Zomers moeten, vooral bij oostenwind, vaak deuren en ramen dicht. Niet alleen om het geluid, bewoners vrezen ook de luchtvervuiling.

Ventilatieroosters
De in de jaren ’70 gebouwde flats zijn niet berekend voor ligging aan een drukke snelweg, stelt Brans. De ventilatieroosters laten geluid door. Nu de wijk misschien gaat uitkijken op drie grote windmolens aan de overkant van de A27 en op een zonnepark met 80.000 zonnepanelen op de vroegere vuilstort Bavelse Berg, vindt Brans dat de snelweg meegenomen moet worden. ,,Dan moeten we het ook hebben over de A27.” Hij wil de A27 op de agenda zetten van het stadsbestuur. ,,We willen liefst naar 80 kilometer-zone. En voer dan trajectcontrole in.”

Enquête
De wijkraad gaat aan de slag met een enquête. ,,We roepen bewoners nu al op met hun ervaringen te komen. Hoe ze de ligging aan de snelweg beleven. Als je naar de nieuwe decibelberekeningen van de Wereldgezondheidsorganisatie kijkt, op de site van het RIVM, zie je cijfers die voor zich spreken. Buurten in Heusdenhout zitten diep in het rood en scoren slecht op geluidsbelasting.” Mara van der Lans, manager wonen van verhuurder Laurentius: ,,De situatie is bekend, we vinden het altijd belangrijk om te horen wat er leeft en hoe bewoners hun woonomgeving ervaren. We snappen de actie van de wijkraad. Zonder als corporatie een actieve rol te pakken, zullen we de actie volgen.”
  Bericht 
Pita
Master
 
Met andere woorden van Laurentius : het interesseert ons geen klote.

Maar aan de andere kant, toen de flats gebouwd werden was er inderdaad 's-nachts veel minder autoverkeer. Toen kon je 's-nachts nog naar Amsterdam rijden vanaf Breda en minder dan 10 auto's tegen komen, dat is tegenwoordig wel anders. Desalniettemin kunnen ze natuurlijk wel moderne luchtroosters plaatsen die minder geluid doorlaten. Gewoon even naar de huidige kant van de techniek kijken.
  Bericht 
Raaf
Master
Pita schreef:
het interesseert ons geen klote.

Joh.. Mensen gaan aan snelweg wonen en gaan klagen. Meh.
  Bericht 
Pita
Master
 
Tegenwoordig heb je geen keuze als je aangewezen bent op sociale huurwoningen, dan ben je blij dat je na 10 jaar wachten een woning toegewezen krijgt.
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Preventieve politiecontrole op de N65 's-Hertogenbosch ri. Tilburg op de parkeerplaats van restaurant 't Groene Woud.
  Bericht 
Jappo
Respect
Iemand weet of dit flitsers zijn?
Staan op de A4 Tussen afrit Bergen op Zoom - noord en afrit Tholen/Halsteren, beide richtingen.

Ze zijn me gisteren pas opgevallen eigenlijk.

https://myalbum.com/photo/XsSoblwiqfcd/1k0.jpg


Bijlagen :


  Bericht 
LoverD
Master
Geen flitsers maar verkeerstellers
  Bericht 
Jappo
Respect
Ahh, dat zou fijn zijn. Anders gegarandeerd post binnenkort.
  Bericht 
Oldskool
Master
Nee, dat zijn camera's die ze gebruiken voor verkeersonderzoek. Bijvoorbeeld hoeveel voertuigen met gevaarlijke stoffen zo'n punt passeren. Op de A15 staat een soortgelijke:

Goedemiddag, de camera's op de A15 rechts, hectometerpunt 77.3 bij Papendrecht zijn ten behoeve van het monitoren van het Vervoer van Gevaarlijke stoffen soorten in vrachtwagens (Basisnet). De camera's blijven 1 à 2 weken staan. De camera's nemen de oranje bordjes met codes waar op de vrachtwagens. Er worden dit voorjaar een 27 tal meetpunten ingericht. Dat is nodig om de vervoersstromen in beeld te hebben en te kunnen voldoen aan de wettelijke vereisten. ^BK
  Bericht 
keokiracer
Master
  Bericht 
petertjuh
Master
https://www.bndestem.nl/breda/struiken- ... ~a8c96e33/

Struiken in Breda waarachter politie regelmatig op snelheid controleert ‘plotseling’ gesnoeid
BREDA - Onbekenden besloten waarschijnlijk in de nacht van vrijdag op zaterdag dat er een paar bosjes gesnoeid moesten worden naast de Graaf Engelbertlaan in Breda. Het gaat om struiken waarachter de politie regelmatig staat te controleren.

Vrijdag stonden de struiken er nog. Zaterdag waren ze deels verdwenen.

De bosjes zijn ongeveer een week geleden geplaatst door de gemeente bij locaties waar de politie vaak op snelheid gecontroleerd. Daardoor waren de busjes niet meer van veraf te zien.
  Bericht 
Raaf
Master
petertjuh schreef:

Hahahaha prima actie.
Ze hadden idd alle speciaal aangelegde plekken voor de controle bussen een week of wat terug voorzien van heggetjes. Alleen een verkeersbord om achter te verstoppen was natuurlijk te erg "open vizier".
  Bericht 
Robert1
Master
petertjuh schreef:
Struiken in Breda waarachter politie regelmatig op snelheid controleert ‘plotseling’ gesnoeid

Zag het idd vandaag :lol: Idd prima actie :thumb: Sowieso is de Zuidelijke Rondweg 1 grote kassalocatie ...
  Bericht 
keokiracer
Master
:lol: :lol: Nice
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
De flitspolitie kan zich weer verstoppen langs rondweg in Breda na snoeien struikgewas



Agenten die snelheidscontroles houden op de Graaf Engelbertlaan in Breda kunnen zich voorlopig weer verstoppen. De gemeente Breda heeft een tijdelijke oplossing bedacht voor de weggesnoeide 'verstopstruiken'. Sinds dinsdagmiddag staan er grote gele borden met daarop de tekst 'Slow Down! Hier komt iets nieuws'.

De struiken werden begin deze maand op verschillende plekken langs de zuidelijke rondweg aangeplant zodat de onopvallende politiebusjes nog minder opgemerkt zouden worden.

Gesnoeid
Helaas voor de politie gooide een overenthousiaste 'vandaal' met groene vingers roet in het eten. Vrijdagnacht werden de verstopstruiken gekortwiekt. Wie er achter deze daad zit, is nog niet bekend.

Volgens een woordvoerder van de gemeente Breda zijn de gele 'verstopborden' tijdelijk. Er komt nog iets nieuws voor terug in de vorm van een meer permanente en minder kwetsbare oplossing. Wat dat precies wordt, wil de gemeente nog niet zeggen.

Belofte
Wethouder Boaz Adank van Mobiliteit moest wel even gniffelen toen hij afgelopen weken het nieuws over de gesnoeide bosjes hoorde. "Maar dat neemt niet weg dat we een belofte aan de omwonende van de zuidelijke rondweg hebben gedaan om de snelheid te handhaven. Die belofte nemen we serieus", laat hij in een reactie weten.


Hoe zielig moet je zijn om zo'n bord te plaatsen.
  Bericht 
petertjuh
Master
Net zo zielig als flitsstruiken achter een verkeersbord.
  Bericht 
petertjuh
Master
Ja het kan triester.


https://www.bndestem.nl/breda/hard-in-d ... ~ac9c1cfc/

Hard in de remmen voor nepflitsbus Breda
BREDA - Meteen gaan ze op de rem, de automobilisten die op de zuidelijke rondweg in Breda opeens een zwart busje in de berm zien staan. Pfoee… Net op tijd, niet geflitst. Totdat blijkt dat het busje een nepper is.

Nico Schapendonk 08-05-19, 14:21 Laatste update: 14:53 Bron: BN DeStem
7
De gemeente heeft een levensgrote foto van een VW Transporter geplaatst op de locatie waar ook een echte flitsbus kan staan. Deze flitsplekken zijn enkele maanden geleden al ingericht. Ook zijn er toen struiken geplant waarachter de flitsers zich konden verschuilen.

Slow Down!
Wethouder Boaz Adank bij het nepflitsbusje aan de Zuidelijke Rondweg in Breda.
Wethouder Boaz Adank bij het nepflitsbusje aan de Zuidelijke Rondweg in Breda. © Simone Spee
Maar die struiken werden door onbekenden met een heggeschaar gekortwiekt. Daarop heeft wethouder Boaz Adank (Verkeer, VVD) gereageerd door grote gele borden te plaatsen met de mededeling: Slow Down! Met daaronder: hier komt iets nieuws. En dat nieuws, dat is er nu dus. In de vorm van een zwart flitsbusje. ,,In het buitenland zie je wel eens een nepagent met een lasergun langs de weg staan, maar zoiets als wij nu hebben is voor zo ver ik weet nog nergens in Nederland te zien’’, zegt Martijn Geervliet, verkeersveiligheidscoördinator van de gemeente Breda.

Zeven locaties
Wethouder Adank heeft hoge verwachtingen van het busje, dat ontworpen is in samenwerking met leden van de Blind Walls Galerie. Hij heeft de ‘plechtige belofte’ gedaan dat de maximum snelheid op de zuidelijke rondweg streng wordt gehandhaafd. Dat betekent dus dat er ook écht geflitst gaat worden. Het blijft niet bij een paar nepflitsbussen. Uiteindelijk komen er tussen A16 en A27 zeven locaties waar flitsbussen hun werk kunnen doen, meldt de wethouder.

Ter hoogte van het Bond Park, het voormalige Esso-kantoor, zijn de automobilisten in ieder geval onder de indruk van de nieuwe maatregel. Bijna allemaal remmen ze af. Om twintig meter verder gewoon weer gas te geven.
  Bericht 
BaasTimo
Master
Tuurlijk geven ze daarna weer gewoon gas. 70kmh is een totaal debiele maximum snelheid daar. Evenals 50kmh verderop.

En dat stuk karton werkt ook maar even.
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
NU.nl schreef:
Bord van flitsbus bij Graaf Engelbertlaan opnieuw vernield



Een bord van een flitsbus aan de Graaf Engelbertlaan in Breda is opnieuw vernield. Het is nog niet duidelijk of het bord wordt hersteld.

De gemeente Breda had het bord, dat lijkt op een reguliere flitsbus, in mei geplaatst om het aantal snelheidsovertreders op de Graaf Engelbertlaan terug te dringen. "We willen dat automobilisten gaan twijfelen of er geflitst wordt en hun snelheid verminderen", liet wethouder Boaz Adank eerder weten.

Een dag later werd de bus omgegooid en beklad. Het bord werd echter al snel door de gemeente hersteld.

Maandag 1 juli werden er twee stickers van Sesamstraat-karakters Pino en Tommie op de afbeelding geplaatst. Dat ging een maand goed, totdat het bord deze week werd vernield.
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
PZC schreef:
Flitspalen en trajectcontroles in Terneuzen om hardrijders aan te pakken

Op de Guido Gezellestraat en Rooseveltlaan in Terneuzen zijn de laatste tijd zóveel hardrijders betrapt door de politie, dat het tijd wordt voor stevigere maatregelen. Flitspalen en trajectcontroles moeten er komen, vinden CDA-raadsleden Jos van Ginneken en Guido de Moor.

De politie stelde zich in oktober onder meer een aantal keren verdekt op de Guido Gezellestraat op, ter hoogte van de rotonde bij de flats aan de Diepenbrockstraat. Daar gingen vooral automobilisten op de bon, die optrokken vanaf de verkeerslichten op de kruising van de Guido Gezellestraat met de Alvarezlaan, nabij winkelcentrum Zuidpolder en sportcentrum Vliegende Vaart. Een beginnend bestuurder maakte het toen met 121 kilometer per uur wel heel erg bont. Op dit stuk van de Guido Gezellestraat mag maximaal vijftig kilometer per uur worden gereden.

Volgens buurtbewoners zijn hardrijders op de Guido Gezellestraat eerder regel dan uitzondering. Op andere doorgaande wegen in Terneuzen, zoals de Rooseveltlaan, Churchillaan en Willem de Zwijgerlaan is het ook vaak prijs. Al deze wegen liggen op fietsroutes van scholieren en gaan langs winkelcentra en verzorgingshuizen.

Voor het CDA is de maat vol na de recente politiecontroles; de christen-democraten willen van de gemeente Terneuzen weten hoeveel het kost om flitspalen te plaatsen. Daarnaast hopen ze ook dat goed rijgedrag kan worden beloond. Van Ginneken: ,,Dit kan bijvoorbeeld door gesponsorde flitspalen. Deze worden dan gesponsord door bedrijven, die voor iedere passant die zich aan de snelheid houdt, een klein bedrag doneren aan een goed doel.’’ Een van de palen die zij in Terneuzen voor ogen hebben, zou zo'n 'sponsorpaal’ kunnen zijn.
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Weggebruikers opgelet! Handhaving trajectcontrole op N639 start 7 juli

Weggebruikers die regelmatig op de provinciale weg N369 rijden en dan met name op het gedeelte tussen Baarle-Nassau en Chaam moeten vanaf dinsdag 7 juli opletten omdat dan de trajectcontrole wordt geactiveerd.

Automatische boete
'Vanaf die datum worden overtredingen van de maximumsnelheid automatisch doorgezet naar het Centraal Justitieel Incassobureau en volgt een boete. Het is het derde van twintig nieuwe trajectcontrolesystemen op N-wegen dat actief wordt', zo laat het Openbaar Ministerie (OM) donderdag weten.

Maximaal 80 km/h
Op de N639 tussen Baarle-Nassau en Chaam geldt een maximumsnelheid van 80 km/uur. Deze wordt nu vaak overschreden en daardoor is er een hoog risico op ongevallen op dit traject. De trajectcontrole moet de N639 veiliger maken. De trajectcontrole geldt in beide richtingen tussen hectometerpaal 3,5 en 8,5.

Trajectcontrole
Een trajectcontrole handhaaft de snelheid over een langere afstand. De snelheid wordt niet op één punt gemeten; het gaat om de gemiddelde snelheid tussen twee meetpunten. Trajectcontrole heeft daarmee een groot effectgebied. Het systeem controleert dag en nacht op het overtreden van de maximumsnelheid.

Twintig N-wegen
Afgelopen jaar zijn op een aantal N-wegen trajectcontrolesystemen aangelegd. Op de N414 bij Bunschoten is eind februari de eerste van deze systemen gaan handhaven. Daarna volgde de N787, en nu de N639. De andere systemen worden nog getest, en gaan later dit jaar in handhaving. Het gaat om N-wegen in het hele land, waar relatief veel ongevallen gebeuren of vaak te hard wordt gereden.
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
De Telegraaf schreef:
Flitser bij werkzaamheden op N-weg: vijf uur lang elke 18 seconden een bon

Een snelheidscontrole van de politie op een N-weg in Zeeland heeft voor een opmerkelijk resultaat gezorgd. In slechts vijf uur tijd werden maar liefst 1014 bestuurders geflitst op een stuk weg waar werkzaamheden plaatsvonden. Omgerekend komt dat neer op ongeveer elke 18 seconden een bekeuring.

De mega-incasso vond plaats op de N253 bij Schoondijke. Van de 4112 passerende voertuigen reden er dus 1014 te snel. Dat is bijna 25 procent.

Op de weg was in verband met de werkzaamheden slechts 50 kilometer per uur toegestaan. Eén automobilist spande de kroon en liet 117 kilometer per uur noteren. „Levensgevaarlijk voor wegwerkers”, twittert de politie in Zeeland.



Dat is een echte kassa-locatie geweest.
  Bericht 
hneel
Master
En waren er toen ook daadwerkelijk wegwerkers aan het werk?
  Bericht 
Bounty
Master
 
Politie moet op het contole PV aangeven of er daadwerkelijk gewerkt wordt.
  Bericht 
Forza!
Master
 
Hans Anders biedt gratis ogentests toch? ;)
  Bericht 
petertjuh
Master
A58 Li 98.3
Type: Radar Tijd: 16:27:00
in trajectcontrole a58 bergen op zoom ri roosendaal thv hmp 98.3 bij afslag wouwse plantage


Doet de TC het niet? Weet iemand dat?
  Bericht 
petertjuh
Master
N260 15.2 is mobiele flitspaal
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Burgemeester Letschertweg
https://maps.app.goo.gl/pyk2U51fwEKd1tBS8

Hier stond net weer een Transporter in de berm. Stond tussen 2 vrachtwagens in die aan het werk waren dus op zich wel nuttig dit keer (de achterste was een pijlwagen).

Ik reed de andere kant op en iets te hard, zou die mij nog gepakt hebben? Die flitsen toch in één richting op zo'n weg?
  Bericht 
Wimken
Tour de France kenner '22
Citaat:
Na ruim elf jaar is er plotseling een einde gekomen aan de trajectcontroles op de A58 tussen Roosendaal en Bergen op Zoom. Het systeem boven de snelweg om snelheidsovertredingen vast te leggen is weggehaald en komt niet meer terug. Zo laat een woordvoerster van het Openbaar Ministerie (OM) desgevraagd aan Omroep Brabant weten.

Volgens het parket dat verkeerszaken afhandelt, waren de camera’s op de A58 niet ‘heel efficiënt’. “Het systeem stond vaak uit om allerlei redenen”, vertelt de woordvoerster.

Ook speelt mee dat de apparatuur vernieuwd moest worden. “Alle trajectcontrolesystemen op het hoofdwegennet in Nederland zitten aan het einde van de contractperiode en worden vervangen.”

Het regende boetes
Vooruitlopend op die vervangingsoperatie zijn de camera’s boven de weg bij Roosendaal, Heerle en Bergen op Zoom afgelopen week weggehaald.

De vaste snelheidscontrole over een traject van 4,8 kilometer werd in februari 2013 ingevoerd. De controle kende voor het OM een glansrijke start met ruim veertigduizend boetes in de eerste drie maanden.

Nog wel radarcontroles
De pakkans werd nog groter toen er op het traject Roosendaal – Bergen op Zoom extra meetpunten werden geplaats bij de afslagen Wouwse Plantage/Heerle. Ondanks dat de camera’s vaak uitstonden, leverden de trajectcontroles miljoenen euro’s op voor de staatskas. De trajectcontrole stond daarmee in de top vijf van lucratieve flitssystemen van Nederland.

Bestuurders die nu denken plankgas te kunnen gaan op de A58 zijn wel gewaarschuwd. “De politie kan nog steeds op dit traject controleren met mobiele radarcontroles”, aldus de woordvoerster van het OM.

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/4426436/trajectcontroles-op-a58-bij-roosendaal-plotseling-beeindigd-dit-is-waarom
:dag:
  Bericht 
Achiel
Master
De PZC heeft het eerlijker omschreven:


Trajectcontrole A58 tussen Bergen op Zoom en Roosendaal keert niet terug: ‘Te weinig effect’
BERGEN OP ZOOM - De trajectcontrole op de A58 tussen Bergen op Zoom en Roosendaal is uitgeschakeld en keert definitief niet terug. Het systeem is te vaak in storing en de permanente controle heeft te weinig effect, zegt het Openbaar Ministerie. ,,De politie gaat reguliere snelheidscontroles houden.”

Wie regelmatig op de A58 tussen Bergen op Zoom en Roosendaal rijdt, is het vast al opgevallen. De detectiecamera’s bij knooppunt De Stok en de Wouwse Tol hangen er niet meer. ,,Een week geleden zijn ze weggehaald”, zegt Marloes van Kessel, woordvoerder bij het Openbaar Ministerie (OM).
Belangrijkste reden voor het verwijderen van de trajectcontrole is dat het systeem te weinig boetes oplevert. Om precies te zijn 68.964 in 2022. ,,Er zijn wegen waar zo’n systeem vele malen effectiever is”, zegt Van Kessel. Neem de A2 tussen Amsterdam en Utrecht. Daar kregen in hetzelfde jaar ruim 575.000 bestuurders een prent.
Veel storingen
Andere redenen waarom het OM de trajectcontrole op de A58 niet laat terugkeren is de drukte op dit traject. Dagelijkse filevorming maakt dat de maximale snelheid vaak niet wordt overschreden, zegt Van Kessel. ,,Daarnaast kampte het systeem regelmatig met storingen.”
Nu de trajectcontroles in heel het land aan vervanging toe zijn - ze zijn gemiddeld tien jaar oud - heeft het OM de locaties opnieuw onder de loep genomen. Conclusie: op de snelwegen keren twee van de elf trajectcontroles niet terug. Naast het traject Bergen op Zoom-Roosendaal, gaat het om de A12 bij Den Haag.
Snelheidscontroles
Hoewel de camera’s nu niet meer boven de weg hangen, is dat volgens Van Kessel nog geen vrijbrief om het gaspedaal in te trappen. ,,De politie gaat op de A58 onaangekondigd snelheidscontroles uitvoeren. We denken dat dit effectiever is.”

https://archive.ph/yYBbR
 Pagina 15 van 15  [ 738 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy