Postingstijd interval gedetecteerd van 60.7 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 2 van 2  [ 97 berichten ]
  Bericht 
BLikent
Master
Afbeelding

zadkine schreef:
Ik denk dat er links ook een 70 bord staat.
Zo niet dan zou je links slechts 50 mogen rijden want officieel binnen bebouwde kom....vzv ik weet.

Het ging mij om het bus bord boven dat 70 bord.

Op de foto zie je nog net, weliswaar een beetje vaag, een bus-symbool-bord aan de rechterkant. Geldt dat bord dan alleen voor de rechterstrook of voor de hele rijrichting?
Deze vraag blijft dan nog onbeantwoord.
  Bericht 
A(u)30#
Master
Vanochtend op de N224 te Woudenberg, Bij TK-Travel, Flitsen door de achterruit.
ZT-705-B
https://ibb.co/fFBQZQq

inbedden lukt ff niet
  Bericht 
Dave
Webspecialist
omdat je de hele website wil embedden waarschijnlijk? Het is ook niet nodig om het ergens anders hoog te laden, het document -bijlagen-toevoegknopje is er niet voor niets ;)

Zo kan eventueel ook;



(f)
  Bericht 
A(u)30#
Master
thx Dave, moet dat ff opnieuw aanleren, heb een tiental forum versies geleden voor het laatst gepost.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Geen probleem, hoe dan ook dank voor je bijdrage 8)
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
RTV Utrecht schreef:
Flitspaal bij Vredehofstraat in Soest, OM kijkt nog naar Dalweg, 9 andere locaties afgewezen

Bij de Vredehofstraat in Soest komt een vaste flitspaal. Het Openbaar Ministerie komt daarmee tegemoet aan een verzoek van de gemeente. Er wordt vaak te hard gereden in de Vredehofstraat, terwijl ook veel scholieren oversteken van en naar het Griftland College en Baarns Lyceum.

Het OM heeft nog in beraad of de Dalweg, tussen de Steenhoffstraat en Beukenlaan, in aanmerking komt voor een verplaatsbare flitspaal. Eerder dit jaar gebeurde er een dodelijk ongeluk op de Dalweg.

Omdat er over meer hoofdwegen in Soest wordt geklaagd dat er te hard wordt gereden, had de gemeente in totaal elf verzoeken om flitspalen ingediend bij het OM. Negen andere locaties zijn afgewezen.

Wethouder Osman Suna vindt het jammer, maar is ook realistisch. “We hielden er al rekening mee dat de meeste locaties mogelijk zouden afvallen. In die zin mogen we tevreden zijn met het antwoord dat we nu van het OM hebben ontvangen. Dat neemt niet weg dat veel omwonenden teleurgesteld zullen zijn met dit resultaat. En dat begrijpen we."

Verkeersveiligheid blijft voor de gemeente van groot belang, benadrukt de wethouder. "Wij willen dan ook met het antwoord van het OM verder in gesprek gaan met de politie. En kijken hoe we op een effectieve wijze ook op andere hoofdwegen in Soest en Soesterberg kunnen handhaven op snelheid.”
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
AD schreef:
Primeur met trajectcontrole bij wegwerk A12 Utrecht levert 5264 boetes op (in één maand)

Meer dan vijfduizend boetes in een maand. De unieke trajectcontrole die op de A12 de snelheid in de gaten houdt rond wegwerk aan de Galecopperbrug in Utrecht draait op volle toeren. ,,Deze primeur is voor herhaling vatbaar.”

Normaal publiceert het Openbaar Ministerie (OM) iedere vier maanden een overzicht van alle uitgedeelde verkeersboetes in het land. Maar op verzoek van het AD brengt het OM nu al na een maand de eerste cijfers naar buiten over automobilisten op de Galecopperbrug.

Dat heeft alles te maken met het unieke karakter van deze controle. De camera’s zijn namelijk vooral actief voor de veiligheid van wegwerkers. Zij werken op de een na drukste verkeersbrug van het land, met alleen al zo’n 120.000 dagelijkse passanten in het werkgebied richting Arnhem.

Deze continue controle bij werkzaamheden is een primeur. Niet alleen meet voor het eerst in Nederland een trajectcontrole de situatie op een weggedeelte, terwijl hier grootschalig wegwerk aan de gang is. Ook is de controle nog eens bij een aangepaste snelheid en met versmalde rijstroken. Want waar normaal gesproken ter hoogte van Utrecht 100 kilometer per uur als maximum geldt op de hoofdrijbaan en 80 op de parallelbaan, is dit tijdens de werkzaamheden 70.

170 boetes per dag
Met 5264 overtredingen in de eerste controlemaand tussen 4 juli en 4 augustus, is sprake van gemiddeld 170 betrapte overtreders per dag. En dat aantal had veel hoger kunnen liggen. Want het systeem meet alleen de situatie op de parallelbaan en niet op de hoofdrijbaan. Dat is omdat de trajectcontrole op de hoofdbaan anders loopt dan die op de naastgelegen rijbanen en daardoor niet precies binnen het werkgebied valt.

Bovendien is de boeteregen tot dusver geringer omdat pas veel later begonnen is met meten dan de bedoeling was. Niet op 20 juni tijdens de eerste dag van het grootschalige werk, maar pas twee weken later stond het systeem aan. Dit heeft volgens het OM alles te maken met de waarschuwingsborden: die waren nog nog onvoldoende aanwezig.

Meer overtreders in weekeinde
Tot dusver rijdt 1,1 procent van alle bestuurders te hard door het werkgebied. Opvallend is dat in het weekeinde veel meer passanten worden betrapt dan doordeweeks: 1,75 procent in het weekeinde, tegen 0,78 procent doordeweeks. Volgens een woordvoerder van het OM kan dat onder meer komen doordat het woon-werkverkeer op de hoogte is van de nieuwe situatie en beter weet van de continue controle.

Het overtredingspercentage is nu vergelijkbaar met dat bij andere trajectcontrolesystemen. Het merendeel van de bestuurders houdt zich dus goed aan de maximumsnelheid, concludeert het OM. En dat is goed voor de veiligheid van de wegwerkers. ,,We hebben de indruk dat vooral het 24/7 handhaven ervoor zorgt dat de meeste bestuurders zich goed aan de snelheid houden.” Bij incidentele radarcontroles rond wegwerkzaamheden ligt het overtredingspercentage vaak veel hoger.

Ervaring wegwerkers
Ook wegwerkers zijn volgens een woordvoerder van Rijkswaterstaat positief verrast over de snelheid, op zowel de hoofdrijbaan als de parallelbaan. Volgens een woordvoerder komt dit mogelijk mede door de grote zichtbaarheid van het werk in combinatie met de aangepaste snelheid en rijbanen. ,,Een compliment voor het weggedrag dus, we hopen dat dit tot het einde van het werk zo blijft.”

Het werk duurt tot begin 2024, net als de continue controles. Het OM bekijkt of ook op de hoofdrijbaan alsnog controle kan worden worden ingevoerd. ,,We zien aan de cijfers dat het werkt, zeker omdat de trajectcontrole 24/7 aanstaat.” De controle is daarom ook in beeld voor toekomstig wegwerk.


Ik ben noodgedwongen de laatste weken regelmatig door deze trajectcontrole gereden. Gelukkig waarschuwde Waze elke keer.
  Bericht 
zadkine
Master
Ik ben inmiddels 3 keer over de hoofdrijbaan gereden sinds de wegwerkzaamheden.
Volgens mij is er trouwens vooraf heel duidelijk voor gewaarschuwd dat die er zou zijn.

Of in ieder geval intensieve controles.
Heb er dus rekening mee gehouden door de ascc op 76 te zetten (73 tot 74@gps).
Viel me op dat ik daarmee toch 1 van de snelleren ben.
  Bericht 
GerbiE
Master
DUIC schreef:
Vier nieuwe flitspalen in Utrecht, gemeente kijkt al naar nieuwe knelpunten in verkeer

De Franciscusdreef, de Rubenslaan en de Kardinaal de Jongweg in Utrecht krijgen flitspalen. De gemeente en het Openbaar Ministerie (OM) zijn het eens geworden over de locaties. Ook kijkt de gemeente al verder naar nieuwe knelpunten in het verkeer.
Het OM plaatst dit jaar vier flitspalen op de drie locaties. Ook laat de gemeente weten dat het OM komend jaar mobiele flitspalen gaat aanschaffen voor heel Nederland. Utrecht bereidt een aanvraag voor een mobiele flitspaal voor. Daarbij wordt onderzocht wat andere knelpunten in het verkeer in Utrecht zijn.

De gemeente uitte vorig jaar al de wens om nog enkele flitspalen te plaatsen. Op dit moment staan er op negen locaties palen die controleren op snelheid en op het negeren van het rode licht.

Overtredingen
De negen vaste flitspalen die al in Utrecht staan, zorgden in 2021 voor heel wat boetes. Dat bleek eerder uit cijfers van het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB). In 2021 werd er 42.867 keer geflitst, tegenover 41.164 keer een jaar eerder.
Veruit de meeste geflitste overtredingen in Utrecht waren snelheidsovertredingen. De flitspalen in de stad gingen vorig jaar 33.331 keer af voor auto’s die te hard reden. 9.536 boetes waren voor het negeren van een rood verkeerslicht.


Volgens mij is dit allemaal langs wegen die een paar jaar geleden zijn afgewaardeerd van 70km/h naar 50km/h, zonder de wegindeling aan te passen :boos:
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
RPL Woerden schreef:
Flitspaal geplaatst op N210 in Lopik

Op de M.A. Reinaldaweg (N210) in Lopik is bij het kruispunt met de Lopikerweg-Oost een flitspaal geplaatst. Weggebruikers die daar met te hoge snelheid rijden of het rode licht negeren, riskeren voortaan een verkeersboete.

De flitspaal is geplaatst op verzoek van de provincie Utrecht en met een positief advies van de politie. Dit na klachten van omwonenden over de verkeersveiligheid. De paal staat langs een gedeelte van de provinciale weg N210 met relatief veel verkeer en overstekende fietsers en voetgangers aan weerszijden van de kruising.

Volgens de provincie kan een flitspaal op deze plek een positief effect hebben op de verkeersveiligheid.
  Bericht 
GerbiE
Master
RTVUtrecht schreef:
Soest krijgt primeur met 'flexflitser': verplaatsbare flitspaal moet aantal ongelukken verminderen

Provincie Utrecht - Het Openbaar Ministerie (OM) zet vanaf 8 november vijftig nieuwe flexflitsers in in Nederland, waaronder één in Soest. De verplaatsbare flitspalen moeten ervoor zorgen dat het aantal ongelukken omlaag gaat.
Met de flitspalen kan er 24 uur per dag worden gehandhaafd op de maximumsnelheid. Na twee maanden wordt de flexflitser verplaatst. Later wordt de flitspaal weer op dezelfde plek teruggeplaatst. Volgens het OM prikkelt dit bestuurders om het rijgedrag duurzaam aan te passen.

In 2022 worden er twintig flexflitsers ingezet, in 2023 volgen er dertig. Hiermee wil het OM op 150 locaties handhaven. Bij het selecteren van de locaties wordt gekeken naar overtredingscijfers, risico's en het aantal ongelukken. De flitspalen kunnen ook worden ingezet bij wegwerkzaamheden, waar een tijdelijke maximumsnelheid geldt. Voor de flitser is er geen stroom nodig, want deze werkt twee maanden lang op de accu.

Minder verkeersslachtoffers
Te hard rijden is volgens het OM nog steeds één van de belangrijkste oorzaken van verkeersongevallen. En hoe hoger de snelheid, hoe groter de kans op een ernstige afloop, zeker als het gaat om een botsing met bijvoorbeeld een voetganger of fietser.
Het plaatsen van de flitspalen past binnen het Strategisch Plan Verkeersveiligheid 2030. Het terugdringen van te hard rijden is hierin één van de prioriteiten, zodat het aantal verkeersslachtoffers in 2030 aanzienlijk minder is.
De flexflitser wordt in de week van 21 november in Soest geplaatst. Over andere locaties in de provincie is er niets bekend.


Bericht uit regio Utrecht, maar die 50 flitsers zullen wel in het hele land terecht kunnen komen......
edit: plaatje toegevoegd, maar kan niet 100% zeggen of dat hem ook daadwerkelijk is
  Bericht 
bruintje beer
Master
Hoe ziet zo'n ding er uit?

Ik ben momenteel in Zuid-Korea, en er hangen hier de wereld flitskasten. Maar omdat stiekem flitsen hier illegaal is, begint elk navigatiesysteem al ruim van tevoren te waarschuwen. En alsof dat nog niet gemoeg is staan er ook altijd vooraankondigingsborden.
Dus de hele verkeersstroom 120 -> 80 -> 120 :lol:
  Bericht 
Dave
Webspecialist
GerbiE schreef:
edit: plaatje toegevoegd, maar kan niet 100% zeggen of dat hem ook daadwerkelijk is


Nee daar is weinig flex aan.

Wat is dit nou weer voor hawaiishirts spam...



Citaat:
Soest krijgt primeur met 'flexflitser'


controles/controles-provincie-noord-holland-t82955-1000.html#p5079623

Citaat:
De eerste flexflitser wordt dinsdagochtend 8 november geplaatst aan de Provincialeweg in Hoorn.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
bruintje beer schreef:
Hoe ziet zo'n ding er uit?


Bijlagen :




  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
RTV Utrecht schreef:
Flitspaal in beruchte bocht N210 IJsselstein moet zorgen voor minder ongelukken

Het Openbaar Ministerie (OM) heeft een flitspaal geplaatst op de Weg der Verenigde Naties (N210) in IJsselstein. Dit op verzoek van de provincie Utrecht, de gemeente IJsselstein en de politie. De flitser moet er vanaf maart voor zorgen dat mensen zich beter houden aan de maximumsnelheid op de provinciale weg, om zo het risico op ongevallen te verkleinen.

De flitspaal staat aan het begin van de bocht ter hoogte van de Kamerlingh Onneslaan. Op die plek wordt vaak te hard gereden en er zijn de afgelopen jaren meerdere ernstige ongelukken gebeurd. Sommige daarvan zelfs met fatale afloop, zoals het ongeluk van de IJsselsteinse broers Noah en Isay in juli 2021. Zij reden toen overigens niet te hard.

Adviessnelheid
Naar aanleiding van dat ongeluk werd de adviessnelheid bij de bocht aangepast, van 80 naar 60 kilometer per uur. Daarmee hoopte de provincie "de alertheid van weggebruikers te vergroten". De maximumsnelheid is echter nog altijd 80 kilometer per uur en de flitspaal zal dan ook pas flitsen bij een overschrijding van die snelheid.

Naast het instellen van een adviessnelheid heeft de provincie in 2021 nog andere maatregelen genomen om de verkeersveiligheid op de N210 te verbeteren. Zo is het wegdek 'opgeruwd' om zo te zorgen voor een betere stroefheid en zijn er extra waarschuwingsborden geplaatst. Volgend jaar staat de Weg der Verenigde Naties op de planning voor groot onderhoud. De weg krijgt dan nieuw asfalt, nieuwe belijning en er wordt bermverharding aangebracht. Ook dit moet de verkeersveiligheid vergroten.

De flitspaal is al in december geplaatst, maar staat voorlopig nog niet aan. De paal wordt nu eerst getest en treedt waarschijnlijk in maart in werking. Een week van tevoren plaatst te provincie een tekstkar op de N210 om automobilisten nog eens extra te wijzen op de maximumsnelheid.

  Bericht 
Dave
Webspecialist
RTV Utrecht schreef:
Zij reden toen overigens niet te hard.

Naar aanleiding van dat ongeluk werd de adviessnelheid bij de bocht aangepast, van 80 naar 60 kilometer per uur.


verkeersongevallen/gezocht-krantenartikelen-over-dodelijke-ongevallen-deel-4-t97602-1100.html#p4950559
  Bericht 
GerbiE
Master
DUIC schreef:
Utrechtse flitspalen kwamen in 2022 ruim 35.000 keer in actie; minder dan in 2021 en 2020

trecht telt negen vaste flitspalen en in 2022 zijn hiermee in totaal 35.127 bekeuringen uitgeschreven. Dat zijn er minder dan in 2021 (42.867) en ook minder dan 2020 (41.164). Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB).

De negen palen bekeuren zowel voor te hard rijden als voor het door rood rijden. Met de flitspaal op de hoek van de Beneluxlaan en Bernadottelaan zijn vorig jaar met maar liefst 12.344 bekeuringen de meeste weggebruikers gepakt die te hard reden. Ter vergelijking; de paal iets verderop, op de kruising van de Beneluxlaan en de Van Heuven Goedhartlaan, flitste slechts 142 keer voor te hard rijden. Met de twee flitspalen op de Graadt van Roggenweg zijn vorig jaar de meeste bonnen uitgeschreven voor door rood rijden. De een flitste hiervoor 3.073 keer en de ander 2.065.

Nieuwe palen worden vaak geplaatst aan de hand van een analyse van de verkeerssituatie. De gemeente en de politie kunnen op basis van die analyse bij het Openbaar Ministerie een aanvraag doen voor nieuwe flitspalen. Het OM beslist of een flitspaal kan bijdragen aan de verkeersveiligheid en keurt aanvragen goed of af.


Zitten een paar flinke cash-cows tussen
vraagje uit nieuwsgierigheid: Krijg je bij te hard door rood eigenlijk één of twee keer een boete ?
  Bericht 
DrAsphyxia
Laat zich horen
 
Flitspaal in beruchte bocht N210 IJsselstein moet zorgen voor minder ongelukken


De tekstkarren als waarschuwing voor controle zijn vandaag geplaatst.

Tekstkarren staan in beide richtingen, maar lijkt mij dat de flitser alleen van IJsselstein richting Nieuwegein flitst.
  Bericht 
R
Master
GerbiE schreef:
vraagje uit nieuwsgierigheid: Krijg je bij te hard door rood eigenlijk één of twee keer een boete ?


Antwoord, niet uit ervaring. Twee stuks en een fikse hap uit het vakantiebudget. Of de huishoudpot.
  Bericht 
GerbiE
Master
DUIC schreef:
Controle op snelheid en rijden door rood; flitspalen op de Kardinaal de Jongweg in Utrecht gaan vrijdag aan

De twee flitspalen op de kruising van de Kardinaal de Jongweg bij de Meester Tripkade gaan vanaf vrijdag 17 maart officieel aan. Wie vanaf dan harder dan 50 km per uur rijdt of het rode licht negeert, kan een boete in de brievenbus verwachten. De gemeente Utrecht, de politie en het Openbaar Ministerie verwachten dat bestuurders hun rijgedrag hierdoor gaan aanpassen en dat de verkeersveiligheid op de weg verbetert.



De vaste flitsers staan op het kruispunt Kardinaal de Jongweg ter hoogte van Meester Tripkade en Antonius Matthaeuslaan. De Kardinaal de Jongweg is een drukke ontsluitingsweg van de stad Utrecht. Het Openbaar Ministerie heeft besloten de flitspalen te plaatsen nadat de provincie Utrecht en de politie een aanvraag hadden ingediend, waarin zij aangeven dat op deze weg vaak te hard en door rood wordt gereden. In de omgeving van de weg liggen basisscholen en voorzieningen. Er steken daardoor veel fietsers en voetgangers de kruising over, waardoor te hard en door rood rijden zorgen voor veel risico.

In de afgelopen periode zijn de flitspalen getest. Vanaf 17 maart krijgen alle overtreders een boete bij een te hoge snelheid en rijden door rood. Flitspalen staan 24 uur per dag aan en overtredingen worden direct doorgestuurd naar het CJIB. Na ongeveer drie jaar wordt gekeken of de verkeerssituatie verbeterd is. Het Openbaar Ministerie beoordeelt dan, na overleg met de politie en de gemeente, of handhaving met een flitspaal nog langer noodzakelijk is.
  Bericht 
zadkine
Master
Tenminste een plek waar deze palen inderdaad nog zin kunnen hebben.
Mits de snelheidscontrole alleen aan staat als het licht daadwerkelijk rood is.
Maar dat zal wel weer niet.
  Bericht 
BLikent
Master
RTV Utrecht schreef:
Vanaf nu kun je geflitst worden in beruchte bocht N210 IJsselstein



IJsselstein - Wie te hard rijdt op de N210 bij IJsselstein krijgt vanaf nu een boete. De flitspaal op de Weg der Verenigde Naties gaat vandaag aan. De flitser moet ervoor zorgen dat bestuurders zich beter aan de maximumsnelheid van 80 kilometer per uur houden. Dat moet weer de kans op een ongeluk verkleinen.

De flitser staat aan het begin van de bocht ter hoogte van de Lage Dijk. Daar rijden bestuurders volgens de provincie en de politie vaak te hard. Omdat de bocht lang is en het er druk kan zijn, zou dat een groot risico vormen. Om de situatie veiliger te maken vroegen de provincie, gemeente en politie aan het OM (Openbaar Ministerie) om de paal te plaatsen. De flitspaal staat er al even en is de afgelopen periode getest.
Wie vanaf nu nog te hardt rijdt krijgt een boete van minimaal 28 euro exclusief administratiekosten. Hoe harder je rijdt, hoe hoger dit bedrag is.

De afgelopen jaren gebeurden er meerdere ernstige ongelukken in de bocht. Na een ongeluk waarbij twee IJsselsteinse broers om het leven kwamen werd de adviessnelheid al van 80 naar 60 kilometer per uur aangepast. Daarnaast is het wegdek 'opgeruwd', wat zorgt voor een betere stroefheid, en zijn er waarschuwingsborden geplaatst. Volgend jaar is er groot onderhoud gepland op de weg.

Na drie jaar beoordeelt het OM in overleg met de politie en de gemeente of de verkeerssituatie verbeterd is, en of de flitspaal er moet blijven.

Na vele berichten over plaatsing, gaat deze eindelijk aan.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
eindelijk? het klinkt bijna als een zegen
  Bericht 
dvdouden
Master
Die hele paal heeft dus, zoals gebruikelijk, weer eens weinig met verkeersveiligheid te maken.
De paal staat direct na het tunneltje van de Lagedijk, het bord 60 [rvv_A4] staat honderd meter verder en de bocht begint pas 200 meter erna. De buitenbocht welteverstaan. Als je daar te hard rijdt vlieg je er hooguit uit, en pak je met wat pech een lantaarnpaal.
Als je vanaf de andere kant komt pak je de binnenbocht en heb je dus veel meer risico om op de verkeerde weghelft te komen, maar je zal pas geflitst worden als je de hele bocht door bent. Dus waar zijn we nou eigenlijk mee bezig?

paal staat tien meter na het geluidsscherm rechts, achter de geleiderail


  Bericht 
dvdouden
Master
De paal doet het hoor! :duh:


Bijlagen :


  Bericht 
bruintje beer
Master
RTV Utrecht schreef:
Hoe harder je rijdt, hoe hoger dit bedrag is.
Wat is dat nou weer voor gekkigheid? Ze bedenken wat, tegenwoordig.
  Bericht 
Blaataap
Master
dvdouden schreef:
Dus waar zijn we nou eigenlijk mee bezig?


Van deze paal weet ik dat de plek geen toeval is. Ding flitst in beide rijrichtingen trouwens.
  Bericht 
dvdouden
Master
Blaataap schreef:
Van deze paal weet ik dat de plek geen toeval is.
Een kennis van me werd in die bocht een paar jaar geleden in zijn vrachtwagen aangereden door een automobilist, automobilist kon het niet navertellen.
Had niks met snelheid te maken, automobilist kwam uit de nachtdienst en was half in slaap op de verkeerde weghelft terechtgekomen, vol op de vrachtwagen van m'n kennis.

Blaataap schreef:
Ding flitst in beide rijrichtingen trouwens.
Richting IJsselstein flitst het prima kan mijn vrouw bevestigen. :duh:
  Bericht 
Blaataap
Master
dvdouden schreef:
Had niks met snelheid te maken


Dat is anekdotisch. Ik heb deze flitspaalaanvraag meevoorbereid. Een niet onaanzienlijk deel van de ongevallen is mede veroorzaakt door te hoge bochtsnelheden.

Ik weet dat flitspalen niet geliefd zijn, maar deze staat er niet voor de sier.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
dvdouden schreef:
De paal doet het hoor! :duh:


*katsjing*
  Bericht 
dvdouden
Master
Blaataap schreef:
maar deze staat er niet voor de sier.
Ik ken behalve dat ene verhaal van een kennis verder geen verhalen over ongelukken op die plek. Ja een mafklapper die bij de Shell na het tanken even ging keren en zo een tegemoetrijdende motorrijder het licht uit de ogen reed, maar dat is al verholpen door de verhoogde rijbaanscheiding.
Ik heb vijf jaar lang daar dagelijks gereden naar en van werk, als de omstandigheden het toelieten met FAS + veel, nooit echt de indruk gekregen dat het een gevaarlijke bocht zou zijn.
Wat ik al schreef: wat mij betreft staat hij aan het verkeerde eind van de bocht en te ver bij de bocht vandaan. (f)

Dave schreef:
*katsjing*

45 euro voor 5 km/u te hard, muts had de auto mee, nog geluk dat ze bijna bij de voorligger was op dat punt :[
  Bericht 
BLikent
Master
Bericht van enkele weken geleden:
RTV Utrecht schreef:
Op deze wegen gaat de politie extra controleren op hardrijders
26 april, 14:40

Provincie Utrecht - De politie heeft acht wegen aangewezen waar de komende maanden extra snelheidscontroles zijn. Het gaat voornamelijk om provinciale wegen waar vaak te hard wordt gereden.

Agenten gaan daar zichtbaar én onzichtbaar controleren op auto's die de maximumsnelheid overschrijden. Ook wil de politie op die plekken inzetten op voorlichting, bijvoorbeeld via verkeersborden. "Het uiteindelijke doel is de verkeersveiligheid te vergroten."

Code:
Op deze wegen zijn extra controles:

N224 (tussen Zeist, Woudenberg en Renswoude)
N228 (tussen De Meern, Montfoort en Oudewater)
N415 (tussen Baarn en Hilversum)
N421 (tussen Houten en Bunnik)
N458 (tussen Woerden en Bodegraven)
Stuartweg in Vianen
Atoomweg in Utrecht
Vogelweg/Safariweg in Maarssen


De politie kiest ieder halfjaar wegen waar extra wordt gecontroleerd. Dat gebeurt in samenwerking met de provincie en het waterschap. De controles op de hierboven genoemde wegen worden zeker tot en met september uitgevoerd.

Dan is er nog een tweede lijstje wegen waar vaak te hard wordt gereden en waar de snelheid omlaag moet. Op die wegen komen geen structurele controles, maar ze krijgen waar mogelijk wel extra aandacht van agenten. Het gaat om de N198 tussen Harmelen en de Meern, de N212 tussen Kamerik en Wilnis, de N401 tussen Breukelen en Kockengen en Achthoven tussen Lexmond en Ameide.
  Bericht 
MustangMach1
Respect
BLikent schreef:
en het waterschap.

:fp:
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
BLikent schreef:
Het uiteindelijke doel is de verkeersveiligheid te vergroten.


Leugen. Doel is schatkist spekken. :boos: :boos:
  Bericht 
BLikent
Master
RTV Utrecht schreef:
Nieuwe camera's en nieuwe plekken: 51 Utrechtse flitspalen vervangen en verplaatst

Provincie Utrecht - Het Openbaar Ministerie gaat de komende anderhalf jaar een groot deel van de ruim 600 vaste flitspalen in Nederland vervangen en verplaatsen. Dat gebeurt per regio. Ook de 51 Utrechtse flitspalen komen aan de beurt, al is nog niet bekend wanneer.

Volgens het OM is het merendeel van de flitspalen in Nederland aan vervanging toe. Er komen nieuwe camera's die met behulp van de nieuwste technieken meerdere rijstroken tegelijk kunnen controleren, aldus het OM.

Daarnaast worden sommige flitsers ook verplaatst. Dit gebeurt omdat daar nog amper te hard wordt gereden. In het hele land veranderen zo'n honderd flitspalen van plek. Hoeveel dat er in de provincie Utrecht zijn, is onbekend.

Meer flitsers
De kans dat je de komende jaren een boete op de mat krijgt als je te hard rijdt neemt toe. Het OM wil het aantal vaste flitspalen namelijk uitbreiden naar 650. Verder moeten er veel meer flexflitsers komen, die om de paar maanden van plek rouleren. Momenteel telt Nederland er daarvan 28. Dat moeten er 125 worden. Ook wil het OM vijftig camera's plaatsen om mensen te betrappen die tijdens het autorijden hun telefoon gebruiken.

Het vervangen en verplaatsen van de camera's gebeurt per regio. Eerst zijn de regio's Oost-Brabant, Den Haag en Rotterdam aan de beurt, daarna volgt de rest van het land.

Beruchte flitspalen
De ene flitspaal is de andere niet én sommige flitsers leveren de staatskas heel wat geld op. In de provincie Utrecht was de flitspaal langs de N201 in Vreeland vorig jaar de meest actieve. 9.838 boetes werden daar uitgeschreven tussen mei en augustus 2022. Aan de overkant van de weg werden nog eens 7.088 verkeersdeelnemers 'gekiekt'

Verder werd er flink op los geflitst op de Weg naar de Poort in Nieuwegein en de Amersfoortse Stadsring. Andere provinciale 'toppers' zijn te vinden in Soest, Woerden en Rhenen. De kans is dus groot dat deze flitsers niet van plek veranderen.

Verhaal gaat verder onder de kaart.
<<< interactieve kaart bij de bron >>>

Landelijk gezien wordt vooral veel geflitst in Zuid-Holland. De meeste hardrijders werden betrapt op de Haringvlietbrug bij Numansdorp en met acht flitspalen in de top-10 is dit de provincie waar met afstand de meeste boetes worden uitgeschreven.
Aan verplaatsing toe

Waar er toppers zijn, zijn er natuurlijk ook palen die minder boetes opleveren. In Utrecht is dat de flitspaal op de kruising tussen de Randweg en de Groene Zoom in Leusden, blijkt uit cijfers die de NOS heeft opgevraagd bij het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB) . Drie boetes werden met behulp van die flitser uitgeschreven.
  Bericht 
GerbiE
Master
RTV Utrecht schreef:
Let op: flitspaal Franciscusdreef Utrecht gaat aan

Wie te hard of door rood rijdt op de Franciscusdreef in Utrecht, krijgt binnenkort een boete. Vanaf dinsdag 14 november gaat de nieuwe flitspaal daar aan. De gemeente Utrecht, de politie en het OM hopen en verwachten dat bestuurders hun rijgedrag hierdoor aanpassen en dat de verkeersveiligheid verbetert.
De flitser kijkt naar de maximumsnelheid en het negeren van rood licht. De paal komt te staan op de kruising van de Franciscusdreef en de Orinocodreef, in de richting Ghandiplein. De maximumsnelheid daar is 50 km per uur. De Franciscusdreef is een belangrijke invalsweg voor de stad Utrecht, per maand passeren er zo’n 90.000 voertuigen.

De flitser is volgens het OM nodig omdat er vaak te hard wordt gereden, zowel overdag als ’s nachts. Ook wordt er regelmatig door rood gereden. Het OM hoopt dat het er nu veiliger wordt voor vaak jonge fietsers op weg naar de sportvoorzieningen in de buurt.
De flitspalen zijn er recent neergezet en ze zijn de afgelopen periode getest. Vanaf 14 november krijgen alle overtreders een boete. De flitspalen staan 24 uur per dag aan en na ongeveer drie jaar wordt gekeken of de situatie is verbeterd. Het Openbaar Ministerie beoordeelt dan, na overleg met de politie en de gemeente, of de flitspaal nog langer nodig is.


Is bij mij om de hoek. De paal staat er idd al een tijdje, en wordt ook door de apps gemeld.

Deze weg is jaren geleden van 70km/h naar 50km/h gedegradeerd zonder iets aan de inrichting te veranderen - en dat blijkt dus aan de snelheden. Ik vermoed zo maar dat het merendeel van de boetes die gaan komen (ruim) onder de 20km/h overschrijding ligt.
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
RTV Utrecht schreef:
Let op: flitspaal Franciscusdreef Utrecht gaat aan

Wie te hard of door rood rijdt op de Franciscusdreef in Utrecht, krijgt binnenkort een boete. Vanaf dinsdag 14 november gaat de nieuwe flitspaal daar aan. De gemeente Utrecht, de politie en het OM hopen en verwachten dat bestuurders hun rijgedrag hierdoor aanpassen en dat de verkeersveiligheid verbetert.

De flitser kijkt naar de maximumsnelheid en het negeren van rood licht. De paal komt te staan op de kruising van de Franciscusdreef en de Orinocodreef, in de richting Ghandiplein. De maximumsnelheid daar is 50 km per uur. De Franciscusdreef is een belangrijke invalsweg voor de stad Utrecht, per maand passeren er zo’n 90.000 voertuigen.

De flitser is volgens het OM nodig omdat er vaak te hard wordt gereden, zowel overdag als ’s nachts. Ook wordt er regelmatig door rood gereden. Het OM hoopt dat het er nu veiliger wordt voor vaak jonge fietsers op weg naar de sportvoorzieningen in de buurt.

De flitspalen zijn er recent neergezet en ze zijn de afgelopen periode getest. Vanaf 14 november krijgen alle overtreders een boete. De flitspalen staan 24 uur per dag aan en na ongeveer drie jaar wordt gekeken of de situatie is verbeterd. Het Openbaar Ministerie beoordeelt dan, na overleg met de politie en de gemeente, of de flitspaal nog langer nodig is.
  Bericht 
GerbiE
Master
RTV Utrecht schreef:
Sluiproute door Vianen? Dan krijg je binnenkort écht een boete

Vianen kampt al jaren met sluipverkeer en daarom wordt sluipen door het stadje verboden. Met een campagne wil de gemeente de sluipers vast waarschuwen: blijf op de snelweg. Wie dat niet doet, kan binnenkort een boete verwachten.

Zo'n beetje elke doordeweekse dag is het in de avondspits druk op de weg in Vianen. Niet alleen met mensen die in Vianen wonen, maar vooral met sluipverkeer. Buurtbewoners storen zich er al jaren aan en daarom komt er een verbod op sluipen. Tellingen van een paar jaar geleden laten zien dat honderden automobilisten tijdens een doorsnee avondspits de files op de snelwegen richting het zuiden mijden. Ze sluipen door Vianen en pakken de oprit bij Lexmond. Onderzoekers spraken in een rapport al van een 'groot en structureel probleem'. Voor Vianen, dan, want de sluiper wint er volgens hetzelfde onderzoek wel degelijk tijd mee: zo'n vijf minuten ten opzicht van de snelweg. Volgens hetzelfde rapport is de sluiproute in de spits dan ook 'te aantrekkelijk'. Buurtbewoners klagen ondertussen over stank, herrie en drukte.

Hoe werkt het verbod?
Officieel worden 'inrijverboden' ingesteld in Vianen. Dat werkt zo: onder andere inwoners en werknemers van bedrijven in Vianen kunnen gratis een ontheffing aanvragen. Heb je géén ontheffing, dan mag je tijdens de avondspits Vianen niet meer gebruiken als sluiproute. Er komen camera's te staan bij de oprit van de A27 bij Lexmond. Die scannen alle kentekens van voertuigen die voorbijrijden. Wie straks zonder ontheffing tussen 15:00 en 19:00 uur voorbijrijdt, krijgt een boete. Het doel? Zorgen dat automobilisten de snelweg gebruiken. Je kunt trouwens ook een dagontheffing aanvragen; die kost 3 euro.

Wanneer gaat het verbod in?
De gemeente Vijfheerenlanden start nu eerst een campagne. Er komen borden in Vianen te staan om automobilisten op het naderende sluipverbod te wijzen. "Hou het hier leefbaar; blijf in de spits op de snelweg", staat erop. Waarschijnlijk in maart gaat het verbod in. Na een waarschuwingsperiode worden de eerste boetes uitgedeeld.


niet het volledige artikel gepost O:)
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Ik heb altijd een probleem met de term "sluipverkeer". Sluiten doen bepaalde diersoorten.
  Bericht 
R
Master
:thumb: Tijd om met z'n allen van boom tot boom te sluipen door Vianen; fietspaden, hofjes, abri's. Alles gebruiken om Vianenaren het onveilige idee te geven van sluipers. Met de auto.
  Bericht 
BLikent
Master
AD schreef:

De bestuurder van deze Toyota kwam er vanaf met een waarschuwing. © Politie Utrecht Noord

Automobilisten opgelet! Kapotte verlichting kan al snel in de papieren lopen, laat Utrechtse politie zien

Let goed op je autoverlichting, is het advies van de politie Utrecht Noord. Agenten van het Utrechtse bureau waren vrijdagavond extra scherp op defecte kop- en achterlampen en dat kwam sommige automobilisten duur te staan.

Job Oldegbers 02-12-23, 09:01

Want waar de ene bestuurder een ‘laatste waarschuwing’ krijgt voor een slecht zichtbare koplamp, krijgt de ander direct een bekeuring bij een defecte achterlamp: 110 euro. Op Instagram is te zien dat de agenten in ieder geval twee dergelijke boetes hebben uitgedeeld.

Voor het rijden met defecte verlichting riskeer je al snel een bekeuring van minimaal 55 euro, waarschuwt ook de ANWB op haar website. Hierin wordt verschil gemaakt tussen, bijvoorbeeld, kapotte kentekenverlichting of een defecte koplamp.

Druk avondje
Het was sowieso een druk avondje voor de agenten in Utrecht Noord. Zo kreeg een bestuurder van een VanMoof e-bike een waarschuwing omdat-ie 29 kilometer per uur reed. Elektrische fietsen mogen/kunnen normaal gesproken maximaal 25 kilometer per uur.

Ook werd een automobilist aangehouden die 98 kilometer per uur reed waar maximaal 50 gold. Bovendien stond de auto op de stoep geparkeerd.

Kan iemand de laatste 2 zinnen uitleggen?
  Bericht 
Walker
Master
 
Automobilist rijdt te hard. Wordt staande gehouden. Zet auto op de stoep. Geeft grote mond tegen politie-agent. Die vervolgens ook denkt: Dan ook die voor jou!
  Bericht 
R
Master
BLikent schreef:
Elektrische fietsen mogen/kunnen normaal gesproken maximaal 25 kilometer per uur.


Mogen. Met trapondersteuning en Met bijtrappen is de 29 haalbaar.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Druk avondje ;(

Van Stagiair docent Aardrijkskunde naar "journalist" DPG media. Dat is Jop.
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
AD schreef:
Let op! Op deze plekken in Woerden komt tijdelijk een (nieuwe) flitspaal te staan

Automobilisten opgelet! Ook in Woerden komt deze maand een flexflitspaal te staan, bedoeld om snelheidsduivels aan banden te leggen.

Het Openbaar Ministerie heeft een flitspaal die bij toerbeurt door het land gaat. De flexflitser let 24 uur per dag op de maximumsnelheid en houdt het midden tussen een radarcontrole van de politie en een ‘vaste’ flitskast. Gemeenten kunnen plekken aandragen waar de flitspaal voor een bepaalde periode kan komen te staan. Dat heeft Woerden gedaan.

De flexflitspaal komt halverwege deze maand eerst te staan op de Utrechtsestraatweg ter hoogte van de Cattenbroekerlaan. Na ongeveer twee maanden verhuist hij naar de Rembrandtlaan ter hoogte van SBO de Keerkring. Dit zijn in de ogen van het OM gevaarlijke plekken vanwege de aanwezigheid van een school en omdat bij beide locaties fietsers op de rijbaan fietsen.

Voor de plaatsing van de flexflitsers wordt langs de Rembrandtlaan tijdelijke een verharding van 1,5m bij 1,5m aangebracht in een groenstrook om de flitspaal op een goede manier te kunnen plaatsen en het voetpad niet te blokkeren. Als de flitspaal weg is, wordt het grasveld hersteld.


Dit monster.
  Bericht 
Blaataap
Master
Als je daardoor wordt geflitst verdien je het.
  Bericht 
GerbiE
Master
DUIC schreef:
Politie gaat komend half jaar structureel controleren op de N228 tussen Utrecht en Gouda

De politie van de eenheid Midden-Nederland heeft een aantal provinciale wegen aangewezen waar komende zes maanden structureel wordt gecontroleerd. Een van die wegen is de N228 tussen Utrecht en Gouda. De politie noemt de wegen waar structureel wordt gehandhaafd ‘trajectwegen’. Deze controle is met name gericht op snelheid. “Structurele verkeershandhaving wordt zowel opvallend als onopvallend en op de meest effectieve momenten uitgevoerd”, schrijft de politie.

Ieder half jaar worden in overleg met onder andere provincies nieuwe provinciale wegen aangewezen waar structureel wordt gehandhaafd. Vanaf nu tot oktober zijn dat de N225, N228, N229, N306, N309, N351, N405, N416, N421 en de N702. De N228 loopt vanaf De Meern naar Gouda en ligt voor een deel in de gemeente Utrecht.

“Naast handhaving wordt er door de wegbeheerder ingezet op voorlichting en kan er ook besloten worden het traject infrastructureel aan te passen. Het uiteindelijke doel is om de verkeersveiligheid te vergroten”, aldus de politie.


quote: "Deze controle is met name gericht op snelheid" :fp:
Want veiligheid heeft minder te maken met telefoongebruik en voorrangsregels :boos:
 Pagina 2 van 2  [ 97 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy