▼
[ 3363 berichten ]
vraag me überhaupt af wat het is
Werkelijk? Een zwaar onderstuurd hok in urinegeel, geen zicht rondom en de draaicirkel van de USS Enterprise heeft jouw voorkeur boven een strak sturende Quattro?
Dat heeft vast een reden.
Stuurgevoel is in een BMW inderdaad beter. Audi heeft een beetje van alles: rijdt heerlijk soepel en relaxed, maar je kunt er een stuk beter mee boenderen dan met een Volvo. Anders gezegd: met de Audi kun je wel boenderen en met een Volvo niet.
Daar drinken ze allemaal Grolsch, dus hij kan er niets aan doen.
Wat versta je onder boenderen? Hard rijden op de snelweg? Kan een Volvo prima. Een oudere D5 wellicht niet, maar een 2.5T, T5 of T6 is bijna niet bij te houden, helemaal met handbak niet (T6 alleen automaat natuurlijk).
Aangezien ik privé een aangepaste BMW heb mee eens. Basis is daar beter dan bij de rest.
Zowel Volvo als Aldi hebben aanpassingen nodig om goed te rijden. Maar als je die aanpassingen doet dan gaat een 850 beter de hoek om dan een audi uit soortgelijke periode.
Zijn ze beide standaard en in goede staat dan wint de volvo ook.
20 jaar nieuwere audi's rijden uiteraard beter dan een design uit de jaren '80. En volvo's tegenwoordig moet je gewoon voorbij lopen. Is geen eer meer aan te behalen.
Zo hoog staat 'ie ook weer niet. Maar het ding is zo een stuk praktischer.
Ik zie 'm liever zonder dat klimrek en in een wat ingetogener lakjasje.
Maar wat een ontzettend vette bak is dat.
Hoe dan? Alleen dat rek is misschien handig met de boodschappen maar die wil jij eraf. Voor de rest een standaard ding met all terrain banden, luchtvering met ander bereik en binnen wat ander leer, kleurtjes en een badge.
Oh ja, ralley launch control. Handig als er nog geen verharding bij de nieuwbow ligt. Vanaf 315k...
Een 911 normaal niet, nu wel.
Zelfs met pasm kan je drempels gewoon nemen, weet het zeker...
Wordt het echt ruig dan de auto wat hoget zetten, druk op de knop.
Dat kan met een BMW al amper.
Daar is luchtvering voor nodig.
PASM speelt met de oliedruk in de demper maar verandert niks aan de veerweg.
Met PASM staat de auto 10 of 20mm lager, afhankelijk van welke optie je aankruist.
Uiteraard.
Bij 20 heet het SPASM
Beide hebben geen luchtvering.
▲
[ 3363 berichten ]
dvdouden
Master
Lotus Omega schreef:
Mooi ding
Leuke specs, 2 liter turbo, 225 PK, 300Nm, 1350 kilo, 0-100 in 6,5s
Dave
Webspecialist
Lotus Omega schreef:
alleen de achterkant gezien, daar was het niet.
vraag me überhaupt af wat het is
Lotus Omega
Master
Laatst in België trouwens nog een Cream Yellow 850 T5-R sedan gezien die er heel netjes uit zag. En net weer een spierwitte RS4 Avant B8.
Heb toch liever de T5-R
Heb toch liever de T5-R
Raymond
Master
Lotus Omega schreef:
Heb toch liever de T5-R
Werkelijk? Een zwaar onderstuurd hok in urinegeel, geen zicht rondom en de draaicirkel van de USS Enterprise heeft jouw voorkeur boven een strak sturende Quattro?
bruintje beer
Master
Raymond schreef:
Een zwaar onderstuurd hok in urinegeel, geen zicht rondom en de draaicirkel van de USS Enterprise
Kortom: tijdloos ontwerp. Na 30 jaar nog steeds mooi en niet te associëren met paupers.
Masterdam
Master
Raymond schreef:
Een zwaar onderstuurd hok in urinegeel, geen zicht rondom en de draaicirkel van de USS Enterprise heeft jouw voorkeur boven een strak sturende Quattro?
Ik had een V70 D5 en daarna een A6 Quattro. Ik ben het helemaal met Raymond eens. En nu weer een S90, maar ben het nog steeds met Raymond eens. Audi rijdt echt enorm veel lekkerder.bruintje beer schreef:
tijdloos ontwerp. Na 30 jaar nog steeds mooi en niet te associëren met paupers.
Hier ben ik het óók mee eens.Christafari schreef:
Oeh, je moet echt even naar de dokter.
Lotus Omega
Master
Een auto hoeft niet retestrak te sturen om lekker te tijden. Dat doen Audi's btw niet. Althans niet de MY t/m 2014, daarna bijna niet meer in Audi gereden. Ik hoop wel dat het is verbeterd. Tot die tijd was het erg neutraal en zonder stuurgevoel. Veel liever BMW voor strak sturen of een Volvo voor een comfortabele en lekker rijde de auto. De T5-R klinkt ook nog eens lekker en is zeldzaam.
Masterdam
Master
Lotus Omega schreef:
en is zeldzaam.
Dat heeft vast een reden.
Stuurgevoel is in een BMW inderdaad beter. Audi heeft een beetje van alles: rijdt heerlijk soepel en relaxed, maar je kunt er een stuk beter mee boenderen dan met een Volvo. Anders gezegd: met de Audi kun je wel boenderen en met een Volvo niet.
Masterdam
Master
Een positieve draai geven aan iets dat kut is.
Zo leer je je inhaalactie ook goed plannen met een brandweerauto uit 1492.
Zo leer je je inhaalactie ook goed plannen met een brandweerauto uit 1492.
bruintje beer
Master
Is gewoon zo. Als de auto altijd precies doet wat je van 'm verlangt leer je niks.
Walker
Master
Christafari schreef:
Oeh, je moet echt even naar de dokter.
Daar drinken ze allemaal Grolsch, dus hij kan er niets aan doen.
Lotus Omega
Master
Masterdam schreef:
Anders gezegd: met de Audi kun je wel boenderen en met een Volvo niet.
Wat versta je onder boenderen? Hard rijden op de snelweg? Kan een Volvo prima. Een oudere D5 wellicht niet, maar een 2.5T, T5 of T6 is bijna niet bij te houden, helemaal met handbak niet (T6 alleen automaat natuurlijk).
Masterdam
Master
Lotus Omega schreef:
Wat versta je onder boenderen? Hard rijden op de snelweg?
Dat kan met bijna iedere auto, dus dat bedoel ik absoluut niet. Lotus Omega schreef:
Een oudere D5 wellicht niet,
De mijne ging als een tiet. Maar boenderen doe je niet, met een boot.
R
Master
dvdouden
Master
bruintje beer schreef:
In de Volvo leer je pas echt rijden als je toch een poging onderneemt.
Je leert wel op tijd remmen voor een bocht ja
Lotus Omega
Master
Vanochtend in Tilburg een groene '69 Dodge Charger gezien
En zojuist in Tessenderlo (B) een recent model blauwe C-Klasse met Brabus bodykit. Helaas geen type aanduiding waar we het vermogen uit af kunnen leiden.
En zojuist in Tessenderlo (B) een recent model blauwe C-Klasse met Brabus bodykit. Helaas geen type aanduiding waar we het vermogen uit af kunnen leiden.
Christafari
Master
Christafari
Master
Paarden lusten dat aardappelbier wel, ja. Heineken drink ik nauwelijks meer. Met hun rare reclames.
Raaf
Master
Masterdam schreef:
Stuurgevoel is in een BMW inderdaad beter. Audi heeft een beetje van alles: rijdt heerlijk soepel en relaxed, maar je kunt er een stuk beter mee boenderen dan met een Volvo. Anders gezegd: met de Audi kun je wel boenderen en met een Volvo niet
Aangezien ik privé een aangepaste BMW heb mee eens. Basis is daar beter dan bij de rest.
Zowel Volvo als Aldi hebben aanpassingen nodig om goed te rijden. Maar als je die aanpassingen doet dan gaat een 850 beter de hoek om dan een audi uit soortgelijke periode.
Zijn ze beide standaard en in goede staat dan wint de volvo ook.
20 jaar nieuwere audi's rijden uiteraard beter dan een design uit de jaren '80. En volvo's tegenwoordig moet je gewoon voorbij lopen. Is geen eer meer aan te behalen.
babsvw
Master
Pen schreef:
Die Dakar heb ik al eens gespot op de A7. Mooi ding.
Stond nu in Haren (Groningen) bij de Hortus in de buurt.
Suggestief
Master
Vind die 911 maar baggerlelijk en snap niet om een sportauto hoog op zn poten te zetten. Nog los van de belachelijke meerprijs voor iets dat minder presteert.
lorat
Master
Doe dan deze maar:
▶ Youtube video
Te veel gelul verder in dat filmpje, maar wel een leuke bak.
Die nieuwe 911 komt eerder ook nog eens voorbij, maar daar heeft Suggestief al voldoende over gezegd.
▶ Youtube video
Te veel gelul verder in dat filmpje, maar wel een leuke bak.
Die nieuwe 911 komt eerder ook nog eens voorbij, maar daar heeft Suggestief al voldoende over gezegd.
Lotus Omega
Master
Ach, het is een keer wat anders dan de zoveelste supercar of sportwagen. De Huracán Sterrato is ook zoiets.
Mr.Cabdriver
Master
Suggestief schreef:
Vind die 911 maar baggerlelijk en snap niet om een sportauto hoog op zn poten te zetten.
Zo hoog staat 'ie ook weer niet. Maar het ding is zo een stuk praktischer.
Ik zie 'm liever zonder dat klimrek en in een wat ingetogener lakjasje.
Maar wat een ontzettend vette bak is dat.
Suggestief
Master
Mr.Cabdriver schreef:
een stuk praktischer
Hoe dan? Alleen dat rek is misschien handig met de boodschappen maar die wil jij eraf. Voor de rest een standaard ding met all terrain banden, luchtvering met ander bereik en binnen wat ander leer, kleurtjes en een badge.
Oh ja, ralley launch control. Handig als er nog geen verharding bij de nieuwbow ligt. Vanaf 315k...
Mr.Cabdriver
Master
Rek zou ik idd meestal thuis laten.
Ding staat 5cm hoger dus drempels hoeven niet stapvoets en je kan er nog eens 3 bij pompen voor het spelen.
Kijk maar eens dit filmpje van wat 'ie kan.
Ik vind het een formidabel concept.
▶ Youtube video
Ding staat 5cm hoger dus drempels hoeven niet stapvoets en je kan er nog eens 3 bij pompen voor het spelen.
Kijk maar eens dit filmpje van wat 'ie kan.
Ik vind het een formidabel concept.
▶ Youtube video
Dave
Webspecialist
Lotus Omega
Master
Citaat:
eehh nou, zo'n beetje iedere rallyauto 'kan dat' ?
Een 911 normaal niet, nu wel.
Suggestief
Master
Mr.Cabdriver schreef:
dus drempels hoeven niet stapvoets
Zelfs met pasm kan je drempels gewoon nemen, weet het zeker...
Wordt het echt ruig dan de auto wat hoget zetten, druk op de knop.
Mr.Cabdriver
Master
Suggestief schreef:
Zelfs met pasm kan je drempels gewoon nemen
Dat kan met een BMW al amper.
Suggestief schreef:
Wordt het echt ruig dan de auto wat hoget zetten, druk op de knop.
Daar is luchtvering voor nodig.
PASM speelt met de oliedruk in de demper maar verandert niks aan de veerweg.
Suggestief
Master
Mr.Cabdriver schreef:
maar verandert niks aan
Met PASM staat de auto 10 of 20mm lager, afhankelijk van welke optie je aankruist.
Mr.Cabdriver schreef:
Daar is luchtvering voor nodig
Uiteraard.
Mr.Cabdriver
Master
Suggestief schreef:
Met PASM staat de auto 10 of 20mm lager, afhankelijk van welke optie je aankruist.
Bij 20 heet het SPASM
Beide hebben geen luchtvering.
maarten28
Master
Ze waren rondjes aan het rijden met de P-370-TT. Staat niet meer in RDW maar https://www.autoweek.nl/kentekencheck/P-370-TT/ zegt dat het een Lightyear 0 is en dat hij gesloopt zou zijn.
Ik werk wel in het zelfde gebouw waar Lightyear ook zit.
Ik werk wel in het zelfde gebouw waar Lightyear ook zit.
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum