▼
[ 3003 berichten ]
Tja, je weet dan wel welke van de 2 aan de kant wordt gezet.
Wel eerste eigenaar volgens RDW. Om een of andere reden.
Ook gerenommeerde merken kennen dat kunstje hoor. Ik reed laatst in een Suzuki Splash. Als je het over kaal hebt. Er zit zelfs geen geluidsisolatie in. Een regenbuitje klinkt als noodweer in een golfplaten schuur. Dat ze geld durven vragen voor zo'n auto.
Het huidige model? Er zijn betere auto's, maar ik heb weinig te klagen over het zitcomfort. Rij er prima een uur of 2 mee zonder enige last. Enige wat mij bij die auto echt tegen staat is het gebrek aan vermogen en de windgevoeligheid.
Vriend van me had afgelopen weekend een Koreaantje gehuurd. Komt 'ie: keyless go, climate control, cruise control, Bluetooth, stoel- en stuurwielverwarming, lichtsensor en nog wat ander grut. In een... Picanto.
Nieuwwaarde 15k, voor een a-segmenter...
In het geval van de Picanto was het vier niveau's:
1. Kaal
2. Essentiële uitrusting (+€1700)
3. Leuk als het er op zit (+€800)
4. Hebben we het over het a-segment? (+€800)
Meesten vonden die €1700 het probleem blijkbaar niet, meeste versies zijn niveau 2. Op zo'n klein karretje een wezenlijk verschil in prijs.
Origineel Nederlands
Ik zal het je nog eens proberen uit te leggen. Let op, want dit is heel moeilijk. Als je geen oud Duits hok wilt rijden, hoef je niet perse een Koreaan te kopen.
Dat kan bijvoorbeeld ook een AX zijn. Overigens ben ik met een C1 op een dag op en neer gereden naar Veendam, dat was 500 km en ik ben bepaald niet gebroken uit dat wagentje gestapt. Misschien overdrijf jij een tikkeltje.
En een Koreaan, let op, want ook dit is moeilijk, hoeft niet perse een Piccanto te zijn. Ze hebben ook grotere modellen.
Klopt wel. Gluur maar eens bij een Atos naar binnen. Brr.
Je had laatst toch ook al sjans met zo'n jochie in een golf.........
Dat ik bij hen thuis geen komkommer ga eten.
Mwah niet altijd. Bij dat soort gebakjes komt het best vaak voor dat er een leuk jong blond grietje in zit. Is (net als bijv. een starlet) echt zo'n auto die ze kopen omdat iedereen dat roept. Lekker goedkoop en er zit niks op (dus niet stuk kan).
Maarrrr inderdaad, zitten ook best wat moekes in met overgewicht en een kort pittig kapsel.
+Alfa's en de Toyota,Citroën, Peugeot drieling
Polo's ook ja. In BMW's en Mini's zie ik ze zelden. Of wij hebben een andere smaak, dat kan ook nog.
What's in a name
Dat zijn cabrio's toch? Ik voel me nog wel heel jong.
Marketingmeiden
Dat heet geloof ik stance maar daar weet Archiebald denk ik alles van af
Vandaag en gister een zwarte VW Vento met Jack Daniels stickers, rode velgen en het chassis tegen de grond. Hij reed steeds schuin drempel op en af Oja, bijna de aftermarket uitlaat vergeten. Stom.
Als je een BMW stevig verlaagt, dan komen de achterwielen vanzelf al behoorlijk op negatief camber te staan, doordat de wielgeometrie van de achterwielophanging zo veranderd.
Het ziet er ten eerste al niet uit, en ten tweede wordt je wegligging belabberd (de auto wordt heel "zoekerig"). Het komt je bandslijtage ook niet echt ten goede als je maar op 1/3 van je loopvlak rijdt....
In de autosport zie je vaak ook extreem camber (op de vooras), maar dat heeft ermee te maken dat door het camber de band die het meeste druk te verduren krijgt in de bocht (de buitenbochtband) dan juist recht op het asfalt komt te staan, en dus meer grip heeft.
Op de achteras heeft veel negatief camber totaal geen nut.
Feitelijk is regen gesmolten hagel
Ik zag vandaag een knalroze Lupo. Met een vent achter het stuur. OK.
Zijn die petjes dan niet gewoon te schraal om er andere draagarmen onder te zetten of is dat niet zo bij BMW?
Duidelijk
Als ik google daar op zie ik inderdaad een enorme hoop van die idiote bmw's
▲
[ 3003 berichten ]
Marten320TD
Master
Ach, ik ben een autoliefhebber en "heb" meer met BMW dan met andere, kwalitatief even goede /betere auto's : het RIJDT gewoon lekker! Het gevoel vanuit je stuur en zitvlak, de auto nodigt gewoon uit om lekker te rijden.
Vanuit mijn werk heb ik Volvo V70's kunnen vergelijken met BMW 3's. Beide goede auto's, langlevende techniek maar elk met hun problemen: gasklephuizen bij Volvo, olielekkages bij 3. Een Volvo is comfortabeler dan een 3, maar betrekt je niet zo bij het autorijden / nodigt minder uit dan een BMW. Wat is dan "beter"?
Verder moet je auto's ook vergelijken qua "klasse": aygo vs Lupo, Golf tegen Kia Zaad. Maar als ik moet kiezen tussen een nieuwe aygo of een tweedehands BMW 3, kies ik voor de laatste. Misschien kost die meer qua vaste en variabele lasten, maar voor MIJ weegt dat op tegen het verschil in comfort, rijplezier en passieve/actieve veiligheid.
En ja, PERSOONLIJK zou ik liever naar mijn 2ehands BMW lopen op de parkeerplaats dan naar een aygo/ zaad. OOK als bij het stoplicht Mo, Wesley of Quincy in hetzelfde model naast mij staan.
Vanuit mijn werk heb ik Volvo V70's kunnen vergelijken met BMW 3's. Beide goede auto's, langlevende techniek maar elk met hun problemen: gasklephuizen bij Volvo, olielekkages bij 3. Een Volvo is comfortabeler dan een 3, maar betrekt je niet zo bij het autorijden / nodigt minder uit dan een BMW. Wat is dan "beter"?
Verder moet je auto's ook vergelijken qua "klasse": aygo vs Lupo, Golf tegen Kia Zaad. Maar als ik moet kiezen tussen een nieuwe aygo of een tweedehands BMW 3, kies ik voor de laatste. Misschien kost die meer qua vaste en variabele lasten, maar voor MIJ weegt dat op tegen het verschil in comfort, rijplezier en passieve/actieve veiligheid.
En ja, PERSOONLIJK zou ik liever naar mijn 2ehands BMW lopen op de parkeerplaats dan naar een aygo/ zaad. OOK als bij het stoplicht Mo, Wesley of Quincy in hetzelfde model naast mij staan.
Raymond
Master
Marten320TD schreef:
OOK als bij het stoplicht Mo, Wesley of Quincy in hetzelfde model naast mij staan.
Tja, je weet dan wel welke van de 2 aan de kant wordt gezet.
Joël D.
Master
Feitelijk schreef:
Dus niet alleen een AMG maar ook nog een tweedehandsje? Ja dat is dubbelsneu
Wel eerste eigenaar volgens RDW. Om een of andere reden.
Story
Master
Dat houden ze nog niet zo lang bij dacht ik. Of zou het met invoer temaken hebben?
Mijn auto is ook ingevoerd, en ik ben de eerste eigenaar. Nou was ik dat natuurlijk ook toen hij op engels kenteken stond maar goed.
Mijn auto is ook ingevoerd, en ik ben de eerste eigenaar. Nou was ik dat natuurlijk ook toen hij op engels kenteken stond maar goed.
lacheisleuk
Master
bernardo A. schreef:
Dat noemen we nou een "contradictio in terminis".
Want op rationele keuze uitkomen en dan vervolgens een 2 jaar oude Koreaan noemen om gebroken uit te stappen is wel een logisch vervolg...bernardo A. schreef:
Het nadeel wat ik noemde van de Auris, is het nadeel dat jij zelf noemt van de AX. Stoelen en beenruimte zijn best ok in die Auris.
Daarbij zijn de meeste ritten in de verste verte niet lang genoeg om "gebroken uit te stappen".
Na een minuut of 20 in een Picanto ben ik toch echt gaar hoor... Terwijl ik dat met de AX veel minder heb. Zelfs een klasgenoot die zelf door jou stijlvol genoemde oldtimers rijdt (BMW's uit de jaren 80) viel het op dat de stoelen in de AX een stuk beter zijn dan in het gemiddelde kleine hok.Daarbij zijn de meeste ritten in de verste verte niet lang genoeg om "gebroken uit te stappen".
bernardo A. schreef:
Als je genoeg kilometers maakt om "gebroken uit een auto te stappen" dan is er ongetwijfeld ook budget voor een goede auto.
Ik maak niet heel veel kilometers momenteel, maar nog steeds voldoende lange ritten, meeste tegen kilometervergoeding, nu heb ik nog de mazzel dat ik een auto van mijn ouders kan pakken. Als ik zelf een auto moet hebben en deze ritten blijven (hetgeen wel aannemelijk is), dan zie ik mijzelf dat echt niet in een Koreaantje doen. Meeste van die dingen zijn ook compleet kaal uitgevoerd.
Raymond
Master
lacheisleuk schreef:
Als ik zelf een auto moet hebben en deze ritten blijven (hetgeen wel aannemelijk is), dan zie ik mijzelf dat echt niet in een Koreaantje doen. Meeste van die dingen zijn ook compleet kaal uitgevoerd.
Ook gerenommeerde merken kennen dat kunstje hoor. Ik reed laatst in een Suzuki Splash. Als je het over kaal hebt. Er zit zelfs geen geluidsisolatie in. Een regenbuitje klinkt als noodweer in een golfplaten schuur. Dat ze geld durven vragen voor zo'n auto.
RRL
Master
lacheisleuk schreef:
Na een minuut of 20 in een Picanto ben ik toch echt gaar hoor...
Het huidige model? Er zijn betere auto's, maar ik heb weinig te klagen over het zitcomfort. Rij er prima een uur of 2 mee zonder enige last. Enige wat mij bij die auto echt tegen staat is het gebrek aan vermogen en de windgevoeligheid.
lacheisleuk schreef:
Als ik zelf een auto moet hebben en deze ritten blijven (hetgeen wel aannemelijk is), dan zie ik mijzelf dat echt niet in een Koreaantje doen. Meeste van die dingen zijn ook compleet kaal uitgevoerd.
Vriend van me had afgelopen weekend een Koreaantje gehuurd. Komt 'ie: keyless go, climate control, cruise control, Bluetooth, stoel- en stuurwielverwarming, lichtsensor en nog wat ander grut. In een... Picanto.
Nieuwwaarde 15k, voor een a-segmenter...
Story
Master
lacheisleuk
Master
RRL schreef:
Vriend van me had afgelopen weekend een Koreaantje gehuurd. Komt 'ie: keyless go, climate control, cruise control, Bluetooth, stoel- en stuurwielverwarming, lichtsensor en nog wat ander grut. In een... Picanto.
Daarom zeg ik ook "De meeste". Al die dingen gaan, zoals jij ook wel weet, in gradaties, kaal, minder kaal, normaal en goed aangekleed. Meeste NLers vinden dan 500 euro extra al teveel.RRL schreef:
Het huidige model? Er zijn betere auto's, maar ik heb weinig te klagen over het zitcomfort. Rij er prima een uur of 2 mee zonder enige last. Enige wat mij bij die auto echt tegen staat is het gebrek aan vermogen en de windgevoeligheid.
Ik had, net als bij C1/107/Aygo 1st gen juist het idee dat je grotendeels op plastic zit.
RRL
Master
lacheisleuk schreef:
Daarom zeg ik ook "De meeste". Al die dingen gaan, zoals jij ook wel weet, in gradaties, kaal, minder kaal, normaal en goed aangekleed. Meeste NLers vinden dan 500 euro extra al teveel.
In het geval van de Picanto was het vier niveau's:
1. Kaal
2. Essentiële uitrusting (+€1700)
3. Leuk als het er op zit (+€800)
4. Hebben we het over het a-segment? (+€800)
Meesten vonden die €1700 het probleem blijkbaar niet, meeste versies zijn niveau 2. Op zo'n klein karretje een wezenlijk verschil in prijs.
Joël D.
Master
Feitelijk schreef:
at houden ze nog niet zo lang bij dacht ik. Of zou het met invoer temaken hebben?
Mijn auto is ook ingevoerd, en ik ben de eerste eigenaar. Nou was ik dat natuurlijk ook toen hij op engels kenteken stond maar goed.
Mijn auto is ook ingevoerd, en ik ben de eerste eigenaar. Nou was ik dat natuurlijk ook toen hij op engels kenteken stond maar goed.
Origineel Nederlands
bernardo A.
Master
lacheisleuk schreef:
Na een minuut of 20 in een Picanto ben ik toch echt gaar hoor.
Ik zal het je nog eens proberen uit te leggen. Let op, want dit is heel moeilijk. Als je geen oud Duits hok wilt rijden, hoef je niet perse een Koreaan te kopen.
Dat kan bijvoorbeeld ook een AX zijn. Overigens ben ik met een C1 op een dag op en neer gereden naar Veendam, dat was 500 km en ik ben bepaald niet gebroken uit dat wagentje gestapt. Misschien overdrijf jij een tikkeltje.
En een Koreaan, let op, want ook dit is moeilijk, hoeft niet perse een Piccanto te zijn. Ze hebben ook grotere modellen.
DikkeDiesel
Master
Gaat vaak samen, mensen die geen bal om hun uiterlijk geven en dat via hun auto ook kenbaar moeten maken.
Raymond
Master
DikkeDiesel schreef:
Gaat vaak samen, mensen die geen bal om hun uiterlijk geven en dat via hun auto ook kenbaar moeten maken.
Klopt wel. Gluur maar eens bij een Atos naar binnen. Brr.
zandbak
Master
Fpsdoug schreef:
Ah, vandaar dat de geilheid van mijn auto afspat.
Je had laatst toch ook al sjans met zo'n jochie in een golf.........
Raymond
Master
Spook schreef:
Wat zegt die analogie over mensen die hun auto gladstrijken of in plastic wrappen?
Dat ik bij hen thuis geen komkommer ga eten.
406
Master
Raymond schreef:
Klopt wel. Gluur maar eens bij een Atos naar binnen. Brr.
Mwah niet altijd. Bij dat soort gebakjes komt het best vaak voor dat er een leuk jong blond grietje in zit. Is (net als bijv. een starlet) echt zo'n auto die ze kopen omdat iedereen dat roept. Lekker goedkoop en er zit niks op (dus niet stuk kan).
Maarrrr inderdaad, zitten ook best wat moekes in met overgewicht en een kort pittig kapsel.
Raymond
Master
Dashcam Drenthe
Master
Raymond schreef:
Mooie meisjes zitten in Polo's. Of BMW's. Of Mini's.
+Alfa's en de Toyota,Citroën, Peugeot drieling
406
Master
Raymond schreef:
Mooie meisjes zitten in Polo's. Of BMW's. Of Mini's.
Polo's ook ja. In BMW's en Mini's zie ik ze zelden. Of wij hebben een andere smaak, dat kan ook nog.
Injectie
F1 kenner '22
keokiracer
Master
Raymond schreef:
Suzuki Splash. [...] Er zit zelfs geen geluidsisolatie in. Een regenbuitje klinkt als noodweer in een golfplaten schuur.
What's in a name
Raymond
Master
Spook schreef:
Zijn jullie te jong om de term 'Bitch Basket' te kennen?
Dat zijn cabrio's toch? Ik voel me nog wel heel jong.
Story
Master
zandbak
Master
BMW waarvan de zeer brede achterwielen raar onder de auto zaten. Zal wel vast wel een naam hebben (??), voor mijn idee stonden ze gewoon scheef onder de auto.
Moderne lesauto
Moderne lesauto
RRL
Master
406 schreef:
In BMW's en Mini's zie ik ze zelden. Of wij hebben een andere smaak, dat kan ook nog.
Marketingmeiden
406
Master
Je bedoelt van die meiden met net even iets te veel foundation, rayban en getekende wenkbrauwen.
Lotus Omega
Master
zandbak schreef:
BMW waarvan de zeer brede achterwielen raar onder de auto zaten. Zal wel vast wel een naam hebben (??), voor mijn idee stonden ze gewoon scheef onder de auto.
Dat heet geloof ik stance maar daar weet Archiebald denk ik alles van af
Vandaag en gister een zwarte VW Vento met Jack Daniels stickers, rode velgen en het chassis tegen de grond. Hij reed steeds schuin drempel op en af Oja, bijna de aftermarket uitlaat vergeten. Stom.
Kenji
Master
zandbak schreef:
Zal wel vast wel een naam hebben (??), voor mijn idee stonden ze gewoon scheef onder de auto.
Als je een BMW stevig verlaagt, dan komen de achterwielen vanzelf al behoorlijk op negatief camber te staan, doordat de wielgeometrie van de achterwielophanging zo veranderd.
Het ziet er ten eerste al niet uit, en ten tweede wordt je wegligging belabberd (de auto wordt heel "zoekerig"). Het komt je bandslijtage ook niet echt ten goede als je maar op 1/3 van je loopvlak rijdt....
In de autosport zie je vaak ook extreem camber (op de vooras), maar dat heeft ermee te maken dat door het camber de band die het meeste druk te verduren krijgt in de bocht (de buitenbochtband) dan juist recht op het asfalt komt te staan, en dus meer grip heeft.
Op de achteras heeft veel negatief camber totaal geen nut.
Spook
Master
bernardo A. schreef:
Feitelijk is hagel bevroren regen.
Feitelijk is regen gesmolten hagel
Ik zag vandaag een knalroze Lupo. Met een vent achter het stuur. OK.
Raymond
Master
Kenji schreef:
Als je een BMW stevig verlaagt, dan komen de achterwielen vanzelf al behoorlijk op negatief camber te staan, doordat de wielgeometrie van de achterwielophanging zo veranderd.
Zijn die petjes dan niet gewoon te schraal om er andere draagarmen onder te zetten of is dat niet zo bij BMW?
zandbak
Master
Kenji schreef:
ls je een BMW stevig verlaagt, dan komen de achterwielen vanzelf al behoorlijk op negatief camber te staan, doordat de wielgeometrie van de achterwielophanging zo veranderd.
Het ziet er ten eerste al niet uit, en ten tweede wordt je wegligging belabberd (de auto wordt heel "zoekerig"). Het komt je bandslijtage ook niet echt ten goede als je maar op 1/3 van je loopvlak rijdt..
Het ziet er ten eerste al niet uit, en ten tweede wordt je wegligging belabberd (de auto wordt heel "zoekerig"). Het komt je bandslijtage ook niet echt ten goede als je maar op 1/3 van je loopvlak rijdt..
Duidelijk
Als ik google daar op zie ik inderdaad een enorme hoop van die idiote bmw's
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum