▼
[ 3003 berichten ]
Dat regelt ie allemaal automatisch.
Wie heeft het hier over een open filter?
Forget it. Aks je 'allemaal' vervangt door 'meestal' dan klopt het. Zat systemen die dat niet doen, dan zit je met verandering van de ecu etc.
Goeie. Dat verhaal gaat inderdaad alleen op bij open filters. Die je dan in de meeste sjonniehokken aantreft.
Een K&N inlegfilter valt echt binnen de marges waarin bijgestuurd gaat worden bij een Euro3 of hoger auto. LMM vangt dat op.
Een kone (zie afbeelding van Remo) plaatsen zonder hitteschild is vrijwel altijd vermogensverlies.
Bij de meeste auto's niets van gezien. Saab heeft een raar omgekeerd systeem (bron: N=1, Frankenstein van pilootje) maar wie die piping en routes bedacht heeft? Daar is de LMM ook de bottleneck in het hele systeem zodra je wat verder gaat.
Dezelfde als bij de 406 coupé? Bij die diesel was het verzagen van een paar luchtleidingen, andere volgorde terugleggen en een warmtewisselaar ertussenuit halen een mooie gratis vermogenswinst. Kon je meteen de EGR en DPF er tussenuit halen en voila, 25pk gratis. Kleine remap en je zat op +50pk
Er zit wel een LMM tussen, maar schijnbaar begrijpt die niet helemaal wat er gebeurt.
Tijdens de CR reed er een BMW 5 mee met een dubbele set nieren en lampen. Je gaat er scheel van kijken
Dat dus.
Er zijn wat Opels mishandeld, met name de modellen Manta en Ascona. Probeer er maar eens een die niet verprutst is te vinden.
De High Country uitvoering. Nog steeds lomp en asociaal, maar al een stuk beter te hachelen.
En een mooi idee, dit front op een Camaro:
Die komt er goed mee weg.
Ik zag gisteren dus een zelfde Ka, in het paarsig roze, met wimpers. Urgh...
Anderzijds: het is bijna zonde om zo'n Giulia de mishandeling van een lesauto aan te doen.
Die 2 pijpen is puur een uitvoering dingetje.
Dieseltjes van 150-220 pk en achterwielaandrijving. Het kan slechter als lesauto.
De Ascona B had iets van hetzelfde fabricaat onder de kap. Op het kleppendeksel stond GM. dat was een 2.0 met hetzelfde vermogen als die Astra.
▲
[ 3003 berichten ]
406
Master
Raymond schreef:
Nou, je kan een andere lucht/brandstofverhouding krijgen.
Dat regelt ie allemaal automatisch.
Raymond schreef:
En in een auto zuigt hij standaard de (koude)lucht van buiten de auto aan. Bij een open filter zuigt hij de warme lucht van onder de motorkap aan.
Wie heeft het hier over een open filter?
Raymond
Master
406 schreef:
Dat regelt ie allemaal automatisch.
Forget it. Aks je 'allemaal' vervangt door 'meestal' dan klopt het. Zat systemen die dat niet doen, dan zit je met verandering van de ecu etc.
406 schreef:
Wie heeft het hier over een open filter?
Goeie. Dat verhaal gaat inderdaad alleen op bij open filters. Die je dan in de meeste sjonniehokken aantreft.
Raaf
Master
Raymond schreef:
En in een auto zuigt hij standaard de (koude)lucht van buiten de auto aan. Bij een open filter zuigt hij de warme lucht van onder de motorkap aan.
Een K&N inlegfilter valt echt binnen de marges waarin bijgestuurd gaat worden bij een Euro3 of hoger auto. LMM vangt dat op.
Een kone (zie afbeelding van Remo) plaatsen zonder hitteschild is vrijwel altijd vermogensverlies.
Injectie schreef:
De vermogens winst van die dingen is gering. Maar de vervuiling van die olie op je luchtmassa meter maakt dat je die ook iedere beurt schoon moet maken. En dat die vaker kapot gaat doordat de olie de meetdraden oplost.
Bij de meeste auto's niets van gezien. Saab heeft een raar omgekeerd systeem (bron: N=1, Frankenstein van pilootje) maar wie die piping en routes bedacht heeft? Daar is de LMM ook de bottleneck in het hele systeem zodra je wat verder gaat.
Injectie
F1 kenner '22
Ik ken één jongen die heeft dat opgelost door de lmm net voor de gasklep te plaatsen ipv bij het luchtfilter. Die heeft dus regelmatig meetproblemen door een oliefilm vanwege iets olielekkage langs de Turbolagering.
406
Master
Raaf schreef:
maar wie die piping en routes bedacht heeft?
Dezelfde als bij de 406 coupé? Bij die diesel was het verzagen van een paar luchtleidingen, andere volgorde terugleggen en een warmtewisselaar ertussenuit halen een mooie gratis vermogenswinst. Kon je meteen de EGR en DPF er tussenuit halen en voila, 25pk gratis. Kleine remap en je zat op +50pk
Remo
Master
406 schreef:
Dat regelt ie allemaal automatisch.
Raaf schreef:
Een kone (zie afbeelding van Remo) plaatsen zonder hitteschild is vrijwel altijd vermogensverlies.
Yep, al sinds ik hem heb merk je dat hij niet helemaal goed loopt. Stationair gas intrappen geeft altijd een kort dipje in de toeren voordat hij meer toeren maakt. Maarja, ga maar eens op zoek naar een originele luchtfilter box voor zo'n ding Er zit wel een LMM tussen, maar schijnbaar begrijpt die niet helemaal wat er gebeurt.
Spook
Master
Raaf
Master
Spook schreef:
Ik heb 'm niet zelf gemaakt.
Tijdens de CR reed er een BMW 5 mee met een dubbele set nieren en lampen. Je gaat er scheel van kijken
Ducantoni
Master
Ducantoni
Master
Spook schreef:
dubbele bumper
Dat dus.
Er zijn wat Opels mishandeld, met name de modellen Manta en Ascona. Probeer er maar eens een die niet verprutst is te vinden.
Piet_Piraat
Master
De High Country uitvoering. Nog steeds lomp en asociaal, maar al een stuk beter te hachelen.
En een mooi idee, dit front op een Camaro:
Die komt er goed mee weg.
Lotus Omega
Master
Nee, die vind ik dus niet mooi. Hadden ze eindelijk een mooi ontwerp voor de Camaro, kotst iemand er overheen..
Raymond
Master
Zeker. Hier in het oosten is er in sommige dorpen een traditie. Op oudejaarsnacht sleep je spullen naar het centrum van het dorp en dan steek je die in de fik. Vaak wat kerstbomen, soms een caravan. Maar het mooist lijkt het me om zoveel mogelijk Matizzen in de hens te zien.
Lotus Omega
Master
Oh, ik dacht dat die Mustang een photoshop was maar er was dus echt iemand die op een dag besloot dat ding te bouwen?? En er dan $700000 op stuk slaan?? Daar koop je met alle gemak elke nieuwe Mustang en Galladro voor die je wilt hebben en dan houdt je nog geld over ook.
Spook
Master
Fpsdoug schreef:
een roze smart met wimpers.
Ik zag gisteren dus een zelfde Ka, in het paarsig roze, met wimpers. Urgh...
Spook
Master
Op een en dezelfde parkeerplaats bij de super, en ze leken niet bij elkaar te horen: twee keer een Dodge Ram. Met two-tone tribal stickers, bodykit, tonneau, en spoiler.
*zingt zachtjes 'in the ghettooooo'*
En Alfa's. Een Spider die klonk alsof ie een cilinder minder had, en een Giulia leswagen! Wie doet dat??
*zingt zachtjes 'in the ghettooooo'*
En Alfa's. Een Spider die klonk alsof ie een cilinder minder had, en een Giulia leswagen! Wie doet dat??
Ducantoni
Master
Spook
Master
Hij had twee dikke pijpen maar het zal wel een dieseltje geweest zijn oid. Toch apart dat zo'n Italiaan rendabel te gebruiken is als leswagen. Maar je ziet ook dikke Benzen.
Piet_Piraat
Master
Spook schreef:
Hij had twee dikke pijpen maar het zal wel een dieseltje geweest zijn oid. Toch apart dat zo'n Italiaan rendabel te gebruiken is als leswagen. Maar je ziet ook dikke Benzen.
Mja, je doet iets met je tarief. En als je een gunstig leasetarief kan krijgen, kan het blijkbaar uit. Ook een kwestie van genoeg uren draaien. Beter dan zo'n gare Polo, of soms zelfs Aygootjes.Anderzijds: het is bijna zonde om zo'n Giulia de mishandeling van een lesauto aan te doen.
Raaf
Master
Spook schreef:
Die 2 pijpen is puur een uitvoering dingetje.
Dieseltjes van 150-220 pk en achterwielaandrijving. Het kan slechter als lesauto.
Fpsdoug
Master
Gaaf! Ik met een Mitsubishi Carisma met 1.8 diesel, lomp ding. Toen ik klaar was kwam er een Alfa 156 SW voor in de plaats. Stuk gaver.
Het is wel kut als je in zo'n dikke Giulia gelest hebt en dan komt je eerste aftandse Bradgebak.
Het is wel kut als je in zo'n dikke Giulia gelest hebt en dan komt je eerste aftandse Bradgebak.
Spook
Master
Van een diesel leswagen overstappen op een benzine boodschappenhok. Even aan de koppeling wennen voor veel mensen.
RRL
Master
Dreier. Rijschool daar niet op uitgekozen hoor, echt niet.
Niet alleen dat. Meesten moeten er ook aan wennen dat de eigen auto een stuk minder luxe is.
Spook schreef:
Even aan de koppeling wennen voor veel mensen.
Niet alleen dat. Meesten moeten er ook aan wennen dat de eigen auto een stuk minder luxe is.
Injectie
F1 kenner '22
Ducantoni
Master
406 schreef:
Ik had een Astra J, jamer alleen van de 1.7 isuzu diesel in het vooronder.
De Ascona B had iets van hetzelfde fabricaat onder de kap. Op het kleppendeksel stond GM. dat was een 2.0 met hetzelfde vermogen als die Astra.
Vroeg op
Master
Iets van van achteren oo een oude vierkante volvo sedan lijkt en van voren op een Mercedes E met S lichten van het vorige model.
Achterop stond iets van Borat of zo.
Achterop stond iets van Borat of zo.
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum