Pagina 42 van 61  [ 3003 berichten ]
  Bericht 
406
Master
Een totaal niet onderbouwd filmpje. Lijkt 'm moedwillig te spinnen.
Spoiler stond trouwens ook niet onder een hoek dus downforce genereren deed ie sowieso al niet.
  Bericht 
Ducantoni
Master
Een Volvo 240/245 met iets wat moet doorgaan voor een sportuitlaat. :fp:
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Net een Toyota Celica gezien met ongeveer deze bodykit:

Afbeelding
Afbeelding
  Bericht 
Spook
Master
Er staat hier in de buurt een Accord oid. Civic met kont? Whatever. Oud hok. Matzwart. Dikke wielen. Folie op de ramen. En een diffuser die niet zo misstaan op een McLaren. Zucht.
  Bericht 
Lotus Omega
Master
De Civic is ook als sedan leverbaar geweest dus zou best een Civic kunnen zijn.
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Lotus Omega schreef:
Net een Toyota Celica gezien met ongeveer deze bodykit:

Is het wel de auto voor. Moet kunnen :jaja:
  Bericht 
Raymond
Master
Prima kitje voor die Celica.
  Bericht 
DikkeDiesel
Master
Spook schreef:
Ja ga lekker het circuit met de openbare weg vergelijken. Rechtuit op de snelweg. Als je daar zonder je spoiler problemen met stabiliteit hebt is er iets heel goed mis.
In de begintijd van de Audi TT zijn er anders heel wat op de snelweg gespind, dus hebben ze er in een terugroepactie een spoilertje achterop gezet. Die hielp wel degelijk.
  Bericht 
snovvdog
Master
Spook schreef:
Ja ga lekker het circuit met de openbare weg vergelijken. Rechtuit op de snelweg. Als je daar zonder je spoiler problemen met stabiliteit hebt is er iets heel goed mis.

Dan rijd je dus niet tegen de grens aan 8) .

Zeker bij hatchbacks met weinig gewicht op de achterwielen, regelmatig gehad dat de achterkant dan onverwachts wat wijder ging. Lift off overstuur heb je minder snel als er wat meer gewicht op je achterwielen staat.
  Bericht 
Spook
Master
Zoals ik dus zei. Dan is er iets goed mis.
  Bericht 
Spook
Master
Lotus Omega schreef:
De Civic is ook als sedan leverbaar geweest dus zou best een Civic kunnen zijn.



Ik heb nog eens gekeken. Het is een Civic Coupe uit '99. Er zit een trekhaak achter de diffuser. Die downforce kun je wel gebruiken als je een aanhanger sleept.
  Bericht 
406
Master
Die velgen :rofl:


Bijlagen :


  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Welk type auto had ook alweer zo'n soort stuur? Was het een Visa die een 1 spaaks stuurwiel had? Of toch van Renault?
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Citroën heeft/had een een spaaks stuurwiel.
  Bericht 
Spook
Master
BX ook.
  Bericht 
Griffin
Master
Eigenlijk zo'n beetje alle Citroens uit die tijd. DS, AX, Axel, Visa, BX, CX, XM, ... en veel ouder.
Maar ook Mitsubishi en Fiat hadden modelletjes met een 1-spaker. Aston Martin Lagonda. Humber (1904!) is misschien wel de oudste.
  Bericht 
Joël D.
Master
406 schreef:
Die velgen :rofl:


Hé, die kwam ik laatst ook tegen:

  Bericht 
Spook
Master
Zit wel mooi in de lak. De meeste die ik zie staan of rijden beginnen toch aardig krokant te worden.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
DikkeDiesel schreef:
In de begintijd van de Audi TT zijn er anders heel wat op de snelweg gespind, dus hebben ze er in een terugroepactie een spoilertje achterop gezet. Die hielp wel degelijk.
En wat te denken van de Koenigsegg met Top Gear spoiler? Oké, die zie je iets minder vaak dan een TT, maar ach.
  Bericht 
Spook
Master
Die is niet FWD.
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Ik vind die Twingo eigenlijk wel geinig. Is denk ik een speciale uitvoering want ik heb er nog nooit zo een gezien. Wat staat er lrecies op de zijkant bij het knipperlicht?
  Bericht 
Oldskool
Master
406 schreef:
Die velgen :rofl:

Niet dat het er echt op lijkt, maar het doet me denken aan die teddyberen velgen :D

  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Die zijn eindbaas.
  Bericht 
Bradley
Die hard
 
Lotus Omega schreef:
Wat staat er lrecies op de zijkant bij het knipperlicht?

"Helios" volgens mij
De Twingo is als Helios overigens nooit met die velgen geleverd, en die velgen lijken mij zelfs custom made.
  Bericht 
406
Master
Die Ronal Teddies zijn zwaar briljant :respect:
  Bericht 
Spook
Master
Ze zijn er ook in madeliefje:




Of dit:




Oh, en ik kwam dit tegen:

  Bericht 
Lotus Omega
Master
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Zouden die beren ook in 18" te krijgen zijn?
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Oldskool schreef:
maar het doet me denken aan die teddyberen velgen :D

en dan ook nog trio banden. Die heeft fantasieën
  Bericht 
Alexander_B
Master
Piet_Piraat schreef:
Zouden die beren ook in 18" te krijgen zijn?

Volgens mij alleen 13", helaas.
  Bericht 
Spook
Master
14" ook.
  Bericht 
Raymond
Master


:lol:
  Bericht 
babsvw
Master
Dat meen je niet :fp: [emoji38]
  Bericht 
keokiracer
Master
:roflol: :roflol:
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Wat is dit dan :lol:
Degelijke emmer als uitlaat, dat wel.
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Wel opgevoerd met een dikke K&N luchtfilter 8)


Youtube video
  Bericht 
406
Master
Mja ik heb zo'n ding er inzitten omdat ze nooit meer vervangen hoeven te worden. Bij elke beurt even schoonmaken en klaar.
  Bericht 
Raymond
Master
Fpsdoug schreef:
Wat is dit dan :lol: .

Een GTI jonguh
  Bericht 
Lotus Omega
Master
406 schreef:
Mja ik heb zo'n ding er inzitten omdat ze nooit meer vervangen hoeven te worden. Bij elke beurt even schoonmaken en klaar.

Merk je er nog wat van tov OEM filter?
  Bericht 
Spook
Master
Een impreza in arctic camo. Ik vind lelijk.


Ik had vroeger een K&N conusfilter ipv de standaardbox. Meer herrie en hete lucht vanonder de motorkap aanzuigen. Power jonguh!

Inclusief raamband. +10 pk. Of -5 pk. Een van de twee.
  Bericht 
Raaf
Master
Lotus Omega schreef:
Merk je er nog wat van tov OEM filter?

Net zoals je een normaal vies filter niet merkt. Voornaamste reden is niet vervangen, alleen even uitkloppen/schoonmaken en oliën.
  Bericht 
406
Master
Als je er echt op gaat letten dan merk je dat er een klein verschil is maar andere factoren, de benzine bijvoorbeeld, hebben echt een grotere invloed.
  Bericht 
Raaf
Master
Je kan merken of een blok echt lekker loopt of niet. Meestal merk je het als je na grondige stage 0 ineens de boel in orde hebt dat het toch allemaal wat fijner loopt.

Spook schreef:
Oh, en ik kwam dit tegen:

Zijn de wintervelgen van [~Dashcam Drenthe] volgens mij 8)
  Bericht 
Raymond
Master
Standaard laten is de beste optie. Ga je ermee klooien, dan moet er vaak meer veranderd worden dan alleen een filtertje. Het begint met 1 ding en eindigt met het vervangen van 20 onderdelen.
  Bericht 
406
Master
Wat voor een implicaties zou je kunnen hebben met een ander luchtfilter dan?
  Bericht 
Injectie
F1 kenner '22
Hmm De snorkel op het luchtfilter huis is groter geworden. De slangen na het luchtfilter zijn allemaal vervangen door siliconen slangen met een grotere diameter. De aluminium buis tussen lmm en turbo is ook gegroeid. De intercooler is dikker hoger en volledig van aluminium. De ovale plastic buis op de gasklep is vervangen door een dikke ronde aluminium buis, maar mijn luchtfilter is nog steeds een standaard papieren exemplaar.......
De vermogens winst van die dingen is gering. Maar de vervuiling van die olie op je luchtmassa meter maakt dat je die ook iedere beurt schoon moet maken. En dat die vaker kapot gaat doordat de olie de meetdraden oplost.
  Bericht 
Remo
Master
406 schreef:
Wat voor een implicaties zou je kunnen hebben met een ander luchtfilter dan?
Ligt eraan wie hem gemonteerd heeft. Kwam dit tegen op de Mustang een paar maanden geleden (na er meer dan een jaar mee te hebben rondgereden). Filter zit in de wielkast, dus onmogelijk om 'even' te bekijken. Het complete uiteinde ontbrak, zoog alles zo buiten het filter om naar binnen :duh:


Bijlagen :


  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Wauw... Weet je dus in ieder geval dat alles van binnen mooi gezandstraald is. :x :[
  Bericht 
406
Master
Injectie schreef:
heel verhaal

Maar dat zijn allemaal zaken die niet noodzakelijk zijn.
Raymond schreef:
dan moet er vaak meer veranderd worden dan alleen een filtertje.


Remo schreef:
Ligt eraan wie hem gemonteerd heeft.

Ja op die manier krijg je alles wel stuk.
  Bericht 
Raymond
Master
406 schreef:
Wat voor een implicaties zou je kunnen hebben met een ander luchtfilter dan?

Nou, je kan een andere lucht/brandstofverhouding krijgen. Als ik op mijn motor open filters monteer moeten er ook andere sproeiers in de carbs, anders loopt hij veel te arm.
En in een auto zuigt hij standaard de (koude)lucht van buiten de auto aan. Bij een open filter zuigt hij de warme lucht van onder de motorkap aan.
 Pagina 42 van 61  [ 3003 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy