▼
[ 3003 berichten ]
Is het wel de auto voor. Moet kunnen
Dan rijd je dus niet tegen de grens aan .
Zeker bij hatchbacks met weinig gewicht op de achterwielen, regelmatig gehad dat de achterkant dan onverwachts wat wijder ging. Lift off overstuur heb je minder snel als er wat meer gewicht op je achterwielen staat.
Ik heb nog eens gekeken. Het is een Civic Coupe uit '99. Er zit een trekhaak achter de diffuser. Die downforce kun je wel gebruiken als je een aanhanger sleept.
Niet dat het er echt op lijkt, maar het doet me denken aan die teddyberen velgen
"Helios" volgens mij
De Twingo is als Helios overigens nooit met die velgen geleverd, en die velgen lijken mij zelfs custom made.
en dan ook nog trio banden. Die heeft fantasieën
Merk je er nog wat van tov OEM filter?
Net zoals je een normaal vies filter niet merkt. Voornaamste reden is niet vervangen, alleen even uitkloppen/schoonmaken en oliën.
Bijlagen :
Nou, je kan een andere lucht/brandstofverhouding krijgen. Als ik op mijn motor open filters monteer moeten er ook andere sproeiers in de carbs, anders loopt hij veel te arm.
En in een auto zuigt hij standaard de (koude)lucht van buiten de auto aan. Bij een open filter zuigt hij de warme lucht van onder de motorkap aan.
▲
[ 3003 berichten ]
406
Master
Een totaal niet onderbouwd filmpje. Lijkt 'm moedwillig te spinnen.
Spoiler stond trouwens ook niet onder een hoek dus downforce genereren deed ie sowieso al niet.
Spoiler stond trouwens ook niet onder een hoek dus downforce genereren deed ie sowieso al niet.
Spook
Master
Er staat hier in de buurt een Accord oid. Civic met kont? Whatever. Oud hok. Matzwart. Dikke wielen. Folie op de ramen. En een diffuser die niet zo misstaan op een McLaren. Zucht.
Fpsdoug
Master
Lotus Omega schreef:
Net een Toyota Celica gezien met ongeveer deze bodykit:
Is het wel de auto voor. Moet kunnen
DikkeDiesel
Master
Spook schreef:
Ja ga lekker het circuit met de openbare weg vergelijken. Rechtuit op de snelweg. Als je daar zonder je spoiler problemen met stabiliteit hebt is er iets heel goed mis.
In de begintijd van de Audi TT zijn er anders heel wat op de snelweg gespind, dus hebben ze er in een terugroepactie een spoilertje achterop gezet. Die hielp wel degelijk.
snovvdog
Master
Spook schreef:
Ja ga lekker het circuit met de openbare weg vergelijken. Rechtuit op de snelweg. Als je daar zonder je spoiler problemen met stabiliteit hebt is er iets heel goed mis.
Dan rijd je dus niet tegen de grens aan .
Zeker bij hatchbacks met weinig gewicht op de achterwielen, regelmatig gehad dat de achterkant dan onverwachts wat wijder ging. Lift off overstuur heb je minder snel als er wat meer gewicht op je achterwielen staat.
Spook
Master
Lotus Omega schreef:
De Civic is ook als sedan leverbaar geweest dus zou best een Civic kunnen zijn.
Ik heb nog eens gekeken. Het is een Civic Coupe uit '99. Er zit een trekhaak achter de diffuser. Die downforce kun je wel gebruiken als je een aanhanger sleept.
lacheisleuk
Master
Welk type auto had ook alweer zo'n soort stuur? Was het een Visa die een 1 spaaks stuurwiel had? Of toch van Renault?
Griffin
Master
Eigenlijk zo'n beetje alle Citroens uit die tijd. DS, AX, Axel, Visa, BX, CX, XM, ... en veel ouder.
Maar ook Mitsubishi en Fiat hadden modelletjes met een 1-spaker. Aston Martin Lagonda. Humber (1904!) is misschien wel de oudste.
Maar ook Mitsubishi en Fiat hadden modelletjes met een 1-spaker. Aston Martin Lagonda. Humber (1904!) is misschien wel de oudste.
Spook
Master
Zit wel mooi in de lak. De meeste die ik zie staan of rijden beginnen toch aardig krokant te worden.
Piet_Piraat
Master
DikkeDiesel schreef:
In de begintijd van de Audi TT zijn er anders heel wat op de snelweg gespind, dus hebben ze er in een terugroepactie een spoilertje achterop gezet. Die hielp wel degelijk.
En wat te denken van de Koenigsegg met Top Gear spoiler? Oké, die zie je iets minder vaak dan een TT, maar ach.
Lotus Omega
Master
Ik vind die Twingo eigenlijk wel geinig. Is denk ik een speciale uitvoering want ik heb er nog nooit zo een gezien. Wat staat er lrecies op de zijkant bij het knipperlicht?
Oldskool
Master
406 schreef:
Die velgen
Niet dat het er echt op lijkt, maar het doet me denken aan die teddyberen velgen
Bradley
Die hard
Lotus Omega schreef:
Wat staat er lrecies op de zijkant bij het knipperlicht?
"Helios" volgens mij
De Twingo is als Helios overigens nooit met die velgen geleverd, en die velgen lijken mij zelfs custom made.
Dashcam Drenthe
Master
Oldskool schreef:
maar het doet me denken aan die teddyberen velgen
en dan ook nog trio banden. Die heeft fantasieën
Alexander_B
Master
406
Master
Mja ik heb zo'n ding er inzitten omdat ze nooit meer vervangen hoeven te worden. Bij elke beurt even schoonmaken en klaar.
Lotus Omega
Master
406 schreef:
Mja ik heb zo'n ding er inzitten omdat ze nooit meer vervangen hoeven te worden. Bij elke beurt even schoonmaken en klaar.
Merk je er nog wat van tov OEM filter?
Spook
Master
Een impreza in arctic camo. Ik vind lelijk.
Ik had vroeger een K&N conusfilter ipv de standaardbox. Meer herrie en hete lucht vanonder de motorkap aanzuigen. Power jonguh!
Inclusief raamband. +10 pk. Of -5 pk. Een van de twee.
Ik had vroeger een K&N conusfilter ipv de standaardbox. Meer herrie en hete lucht vanonder de motorkap aanzuigen. Power jonguh!
Inclusief raamband. +10 pk. Of -5 pk. Een van de twee.
Raaf
Master
Lotus Omega schreef:
Merk je er nog wat van tov OEM filter?
Net zoals je een normaal vies filter niet merkt. Voornaamste reden is niet vervangen, alleen even uitkloppen/schoonmaken en oliën.
406
Master
Als je er echt op gaat letten dan merk je dat er een klein verschil is maar andere factoren, de benzine bijvoorbeeld, hebben echt een grotere invloed.
Raaf
Master
Je kan merken of een blok echt lekker loopt of niet. Meestal merk je het als je na grondige stage 0 ineens de boel in orde hebt dat het toch allemaal wat fijner loopt.
Zijn de wintervelgen van [~Dashcam Drenthe] volgens mij
Spook schreef:
Oh, en ik kwam dit tegen:
Zijn de wintervelgen van [~Dashcam Drenthe] volgens mij
Raymond
Master
Standaard laten is de beste optie. Ga je ermee klooien, dan moet er vaak meer veranderd worden dan alleen een filtertje. Het begint met 1 ding en eindigt met het vervangen van 20 onderdelen.
Injectie
F1 kenner '22
Hmm De snorkel op het luchtfilter huis is groter geworden. De slangen na het luchtfilter zijn allemaal vervangen door siliconen slangen met een grotere diameter. De aluminium buis tussen lmm en turbo is ook gegroeid. De intercooler is dikker hoger en volledig van aluminium. De ovale plastic buis op de gasklep is vervangen door een dikke ronde aluminium buis, maar mijn luchtfilter is nog steeds een standaard papieren exemplaar.......
De vermogens winst van die dingen is gering. Maar de vervuiling van die olie op je luchtmassa meter maakt dat je die ook iedere beurt schoon moet maken. En dat die vaker kapot gaat doordat de olie de meetdraden oplost.
De vermogens winst van die dingen is gering. Maar de vervuiling van die olie op je luchtmassa meter maakt dat je die ook iedere beurt schoon moet maken. En dat die vaker kapot gaat doordat de olie de meetdraden oplost.
Remo
Master
406 schreef:
Wat voor een implicaties zou je kunnen hebben met een ander luchtfilter dan?
Ligt eraan wie hem gemonteerd heeft. Kwam dit tegen op de Mustang een paar maanden geleden (na er meer dan een jaar mee te hebben rondgereden). Filter zit in de wielkast, dus onmogelijk om 'even' te bekijken. Het complete uiteinde ontbrak, zoog alles zo buiten het filter om naar binnen
Bijlagen :
406
Master
Raymond
Master
406 schreef:
Wat voor een implicaties zou je kunnen hebben met een ander luchtfilter dan?
Nou, je kan een andere lucht/brandstofverhouding krijgen. Als ik op mijn motor open filters monteer moeten er ook andere sproeiers in de carbs, anders loopt hij veel te arm.
En in een auto zuigt hij standaard de (koude)lucht van buiten de auto aan. Bij een open filter zuigt hij de warme lucht van onder de motorkap aan.
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum