▼
[ 3003 berichten ]
Grondverf met blanke lak. Die verfleverancier die 100 euro vraagt per liter lacht zich rot nu.
Is een kwestie van schakelen bij het juiste toerental.
Dat mag als ie ook een beetje snel is, dat is die QP bak niet. Maar het blijft natuurlijk een karakterbak.
Welk toerental is dat ongeveer dan?
Ik schakel op rond de 3500-4000 Rpm.
Deze stand is het gevolg van de pendel-as constructie, in combinatie met het verhogen van de achterzijde.
http://www.dutchtriker.com/?page_id=286
https://nl.wikipedia.org/wiki/Pendelas
In voor-aanzicht beschrijft het wiel bij in- en uitveren een boog, waarvan het middelpunt samenvalt met de homokineet van de aandrijfas in het differentieel. Het wiel blijft hierbij loodrecht op de aandrijfas staan en de bovenkant van het wiel zal dus bij inveren naar binnen wijzen, en bij uitveren naar buiten. Gevolg: spoorbreedte en wielvlucht veranderen bij in- en uitveren. Niet goed voor je wegligging.
De BMW-achterwielophanging tot aan de Z1 / E36 is er een waarbij de draaipunten van de draagarmen van bovenaf bezien niet geheel loodrecht op de lengte- as van de auto staan. (ca 80 graden). Gevolg hiervan is dat bij in-veren de wielen in vooraanzicht een cirkelboog beschrijven, zei het lang niet zo extreem als bij de pendel-as. Maar ook hier dus een geringe verandering in wielvlucht en camber.
BMW's worden meestal verlaagd, wat dus leidt tot naar binnen staande achterwielen.
Moet je met een PK-pakhuis altijd harder rijden dan de FAS? Heb een paar maanden geleden nog een retourtje Arnhem - Maastricht in een Quattroporte afgelegd, cruise control op FAS+marge. Of je nou 130 of 160 maakt in rijbeleving geen verschil, wel in tijd. En tijd is geld.
Is normaal. De achterophanging schaniert in het midden, dus de wielen staan normaal zo, en als ie inveert (of de auto verlaagd wordt) dan komen ze naar buiten zoals bij die BMW.
Wannabe AMG, is een 500. Heeft alsnog een lekker hamerende V8 voorin liggen.
▲
[ 3003 berichten ]
Lotus Omega
Master
Dat zijn wel de NL prijzen maar blijft idd. veel (te veel) geld. Zou dan echt wat anders pakken als ik het had.
Jack.Ryan
Master
Rover schreef:
Wolf in schaapskleren is +, maar deze vind ik gewoon lelijk. € 85k stukslaan op zoiets
En dan ook nog briek parkeren.
Raymond
Master
RRL schreef:
Vuilniszakgrijs. Kan het niet mooi vinden.
Grondverf met blanke lak. Die verfleverancier die 100 euro vraagt per liter lacht zich rot nu.
SuperChinees
Die hard
Ik zag paar parkeerplaatsen wel een leuke Audi Q7 staan, maar vergeten foto's van te maken.
JeffreyM
Master
Zag net een mooie blauwe Audi R8 rijden
Heb totaal niks met Audi's, maar die zag er echt mooi uit.
Heb totaal niks met Audi's, maar die zag er echt mooi uit.
RRL
Master
1e generatie Q7 straalt de lompheid er van af. Mooi is het niet, maar ik vind het wel wat hebben.
Het hele lompe is bij de huidige generatie weg. Zonde, nu is het echt een totaal inwisselbare SUV geworden.
Het hele lompe is bij de huidige generatie weg. Zonde, nu is het echt een totaal inwisselbare SUV geworden.
lacheisleuk
Master
Net een stukje meegereden in een M5, MY2015 Dat ik weer thuis was en binnen stond hoorde ik hem verderop wegtrekken... Braaaaaaaapp
406
Master
Ook leuk. Gisteren heb ik rondje in een Quattroporte gereden, heerlijke wagen. Geluid, motor, besturing en zitpositie zijn echt top. Jammer van die semi-automaat alleen, te traag en te lomp.
Maar toch echt
Maar toch echt
RRL
Master
Die bak is dramatisch. Op manueel zetten en flipperen maakt het minder erg. Maar inderdaad, de rest compenseert het volledig. Vooral het geluid
Range Rover Teun
Medewerker
406 schreef:
Ja had m op flipperen staan maar dan nog lijkt een man met hamer in die bak te zitten
Is een kwestie van schakelen bij het juiste toerental.
RRL
Master
Vol gas en hoog in de toeren is het minder erg, maar het blijft een onding. Later heeft Maserati dat ook ingezien en hebben ze er een volwaardige automaat in gelegd. Heb die combinatie niet gereden maar durf de hand er voor in het vuur te steken dat die bak veel beter is. Puur omdat robotbakken het ergste type versnellingsbak is.
Beste keuze in een performance sedan is een bak met dubbele koppeling. De PDK in een Panamera is een topbak. Met normaal rijden merk je niets van de schakelpunten, zodra je de sport (plus) stand aanzet en flink gaat boenderen dan ramt hij de versnellingen er doorheen. Ook dan zit er een man met een hamer in de bak, maar wel een precisiehamer.
Beste keuze in een performance sedan is een bak met dubbele koppeling. De PDK in een Panamera is een topbak. Met normaal rijden merk je niets van de schakelpunten, zodra je de sport (plus) stand aanzet en flink gaat boenderen dan ramt hij de versnellingen er doorheen. Ook dan zit er een man met een hamer in de bak, maar wel een precisiehamer.
406
Master
RRL schreef:
Ook dan zit er een man met een hamer in de bak
Dat mag als ie ook een beetje snel is, dat is die QP bak niet. Maar het blijft natuurlijk een karakterbak.
Maserati Teun schreef:
Is een kwestie van schakelen bij het juiste toerental.
Welk toerental is dat ongeveer dan?
Range Rover Teun
Medewerker
406 schreef:
post4192933.html#p4192933 schreef: Is een kwestie van schakelen bij het juiste toerental.
Welk toerental is dat ongeveer dan?
Welk toerental is dat ongeveer dan?
Ik schakel op rond de 3500-4000 Rpm.
Ducantoni
Master
Zaterdag op de A1 een Matra Bonnet Djet zien rijden, kom je ook niet elke dag tegen. Gezien de reactie van de inzittenden dachten zij hetzelfde over mijn bijna bejaarde Italiaan.
Marten320TD
Master
zandbak schreef:
Laatst zag ik een bmw met de achterwielen die naar buiten stonden. Vanmorgen kwam ik een kever tegen waarvan de achterwielen naar binnen stonden. Is dat normaal bij een kever? Ze stonden duidelijk schuin t.o.v. de voorwielen
Deze stand is het gevolg van de pendel-as constructie, in combinatie met het verhogen van de achterzijde.
http://www.dutchtriker.com/?page_id=286
https://nl.wikipedia.org/wiki/Pendelas
In voor-aanzicht beschrijft het wiel bij in- en uitveren een boog, waarvan het middelpunt samenvalt met de homokineet van de aandrijfas in het differentieel. Het wiel blijft hierbij loodrecht op de aandrijfas staan en de bovenkant van het wiel zal dus bij inveren naar binnen wijzen, en bij uitveren naar buiten. Gevolg: spoorbreedte en wielvlucht veranderen bij in- en uitveren. Niet goed voor je wegligging.
De BMW-achterwielophanging tot aan de Z1 / E36 is er een waarbij de draaipunten van de draagarmen van bovenaf bezien niet geheel loodrecht op de lengte- as van de auto staan. (ca 80 graden). Gevolg hiervan is dat bij in-veren de wielen in vooraanzicht een cirkelboog beschrijven, zei het lang niet zo extreem als bij de pendel-as. Maar ook hier dus een geringe verandering in wielvlucht en camber.
BMW's worden meestal verlaagd, wat dus leidt tot naar binnen staande achterwielen.
Marten320TD
Master
Lotus Omega
Master
Vanmiddag op de snelweg bij Son een knalrode Mercedes-Benz 300 SL cabriolet. De cabrio versie van de Gullwing zeggggggg maaaaarrrrrrrrr. Was echt mooi.
DidbeZ
Master
Zie de laatste tijd veel M550d BMW's.. eerst een gewone 5 serie en daarna een X5 in dezelfde uitvoering
RRL
Master
406 schreef:
Zondag bij amstelveen zag ik ook een 458, een rode spyder. Die heel braaf 100 reed
Moet je met een PK-pakhuis altijd harder rijden dan de FAS? Heb een paar maanden geleden nog een retourtje Arnhem - Maastricht in een Quattroporte afgelegd, cruise control op FAS+marge. Of je nou 130 of 160 maakt in rijbeleving geen verschil, wel in tijd. En tijd is geld.
Spook
Master
Ik kan er geen plaatje van vinden, maar een driewieler. Open buizenframe in wit, met rode sparborden. Vrij modern. Een soort van Atom maar dan met een wiel minder.
Alexander_B
Master
zandbak schreef:
Vanmorgen kwam ik een kever tegen waarvan de achterwielen naar binnen stonden. Is dat normaal bij een kever? Ze stonden duidelijk schuin t.o.v. de voorwielen
Is normaal. De achterophanging schaniert in het midden, dus de wielen staan normaal zo, en als ie inveert (of de auto verlaagd wordt) dan komen ze naar buiten zoals bij die BMW.
RRL
Master
Masterdam schreef:
Dit moet kunnen knetteren.
Wannabe AMG, is een 500. Heeft alsnog een lekker hamerende V8 voorin liggen.
RRL
Master
Mogen prima!
Lekkere storingsbende allemaal.
Mercedes: veiligheidssysteem
Aston Martin en Lamborghini: motormanagement
Porsche: airbag(s)
Lekkere storingsbende allemaal.
Mercedes: veiligheidssysteem
Aston Martin en Lamborghini: motormanagement
Porsche: airbag(s)
pevo
Master
406
Master
Ja dat is wel gaaf.
Bij de aston zie ik ook een airbag lampje branden. Hebben ze overal de airbags gedeactiveert omdat dat gevaarlijk zou zijn icm een helm?
RRL schreef:
Aston Martin en Lamborghini: motormanagement
Bij de aston zie ik ook een airbag lampje branden. Hebben ze overal de airbags gedeactiveert omdat dat gevaarlijk zou zijn icm een helm?
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum