Pagina 2 van 61  [ 3003 berichten ]
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Dat zijn wel de NL prijzen maar blijft idd. veel (te veel) geld. Zou dan echt wat anders pakken als ik het had.
  Bericht 
RRL
Master
Vuilniszakgrijs. Kan het niet mooi vinden.
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Het is 1 van de 5 kleuren die je bij Audi mag kiezen :x
  Bericht 
Jack.Ryan
Master
Rover schreef:
Wolf in schaapskleren is +, maar deze vind ik gewoon lelijk. € 85k stukslaan op zoiets :nah:
En dan ook nog briek parkeren.
  Bericht 
Raymond
Master
RRL schreef:
Vuilniszakgrijs. Kan het niet mooi vinden.

Grondverf met blanke lak. Die verfleverancier die 100 euro vraagt per liter lacht zich rot nu.
  Bericht 
SuperChinees
Die hard
Lol
  Bericht 
SuperChinees
Die hard
Ik zag paar parkeerplaatsen wel een leuke Audi Q7 staan, maar vergeten foto's van te maken.
  Bericht 
DikkeDiesel
Master
Een leuke Q7? Vind het een soort gekrompen vrachtwagen.
  Bericht 
JeffreyM
Master
Zag net een mooie blauwe Audi R8 rijden :D
Heb totaal niks met Audi's, maar die zag er echt mooi uit.
  Bericht 
RRL
Master
1e generatie Q7 straalt de lompheid er van af. Mooi is het niet, maar ik vind het wel wat hebben.
Het hele lompe is bij de huidige generatie weg. Zonde, nu is het echt een totaal inwisselbare SUV geworden.
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Net een stukje meegereden in een M5, MY2015 8) 8) Dat ik weer thuis was en binnen stond hoorde ik hem verderop wegtrekken... Braaaaaaaapp :kwijl: :kwijl:
  Bericht 
406
Master
Ook leuk. Gisteren heb ik rondje in een Quattroporte gereden, heerlijke wagen. Geluid, motor, besturing en zitpositie zijn echt top. Jammer van die semi-automaat alleen, te traag en te lomp.
Maar toch echt :kwijl: :kwijl: :kwijl:
  Bericht 
RRL
Master
Die bak is dramatisch. Op manueel zetten en flipperen maakt het minder erg. Maar inderdaad, de rest compenseert het volledig. Vooral het geluid :kwijl:
  Bericht 
406
Master
Ja had m op flipperen staan maar dan nog lijkt een man met hamer in die bak te zitten
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Je zou er eigenlijk een handbak in moeten bouwen 8)
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
406 schreef:
Ja had m op flipperen staan maar dan nog lijkt een man met hamer in die bak te zitten

Is een kwestie van schakelen bij het juiste toerental.
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Diep in het rood? :[
  Bericht 
RRL
Master
Vol gas en hoog in de toeren is het minder erg, maar het blijft een onding. Later heeft Maserati dat ook ingezien en hebben ze er een volwaardige automaat in gelegd. Heb die combinatie niet gereden maar durf de hand er voor in het vuur te steken dat die bak veel beter is. Puur omdat robotbakken het ergste type versnellingsbak is.

Beste keuze in een performance sedan is een bak met dubbele koppeling. De PDK in een Panamera is een topbak. Met normaal rijden merk je niets van de schakelpunten, zodra je de sport (plus) stand aanzet en flink gaat boenderen dan ramt hij de versnellingen er doorheen. Ook dan zit er een man met een hamer in de bak, maar wel een precisiehamer.
  Bericht 
406
Master
RRL schreef:
Ook dan zit er een man met een hamer in de bak

Dat mag als ie ook een beetje snel is, dat is die QP bak niet. Maar het blijft natuurlijk een karakterbak.

Maserati Teun schreef:
Is een kwestie van schakelen bij het juiste toerental.

Welk toerental is dat ongeveer dan?
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
406 schreef:
post4192933.html#p4192933 schreef: Is een kwestie van schakelen bij het juiste toerental.
Welk toerental is dat ongeveer dan?

Ik schakel op rond de 3500-4000 Rpm.
  Bericht 
Ducantoni
Master
Zaterdag op de A1 een Matra Bonnet Djet zien rijden, kom je ook niet elke dag tegen. Gezien de reactie van de inzittenden dachten zij hetzelfde over mijn bijna bejaarde Italiaan. 8)
  Bericht 
Marten320TD
Master
 
zandbak schreef:
Laatst zag ik een bmw met de achterwielen die naar buiten stonden. Vanmorgen kwam ik een kever tegen waarvan de achterwielen naar binnen stonden. Is dat normaal bij een kever? Ze stonden duidelijk schuin t.o.v. de voorwielen


Deze stand is het gevolg van de pendel-as constructie, in combinatie met het verhogen van de achterzijde.
http://www.dutchtriker.com/?page_id=286
https://nl.wikipedia.org/wiki/Pendelas

In voor-aanzicht beschrijft het wiel bij in- en uitveren een boog, waarvan het middelpunt samenvalt met de homokineet van de aandrijfas in het differentieel. Het wiel blijft hierbij loodrecht op de aandrijfas staan en de bovenkant van het wiel zal dus bij inveren naar binnen wijzen, en bij uitveren naar buiten. Gevolg: spoorbreedte en wielvlucht veranderen bij in- en uitveren. Niet goed voor je wegligging.

De BMW-achterwielophanging tot aan de Z1 / E36 is er een waarbij de draaipunten van de draagarmen van bovenaf bezien niet geheel loodrecht op de lengte- as van de auto staan. (ca 80 graden). Gevolg hiervan is dat bij in-veren de wielen in vooraanzicht een cirkelboog beschrijven, zei het lang niet zo extreem als bij de pendel-as. Maar ook hier dus een geringe verandering in wielvlucht en camber.
BMW's worden meestal verlaagd, wat dus leidt tot naar binnen staande achterwielen.
  Bericht 
JeffreyM
Master
Niet ik, maar een vriend van mij. (let vooral niet op de 'camaratechniek' :[
  Bericht 
Story
Master
 
JeffreyM schreef:
camaratechniek

Die weerspiegeling neemt net het zicht weg!
  Bericht 
Vroeg op
Master
Gumball nr 18
  Bericht 
Marten320TD
Master
 
JeffreyM schreef:
let vooral niet op de 'camaratechniek' :[


Diagonaal past ie wel volledig in beeld! :thumb: O:)
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Vanmiddag op de snelweg bij Son een knalrode Mercedes-Benz 300 SL cabriolet. De cabrio versie van de Gullwing zeggggggg maaaaarrrrrrrrr. Was echt mooi.
  Bericht 
Spook
Master
Was het geen 190SL?
  Bericht 
DidbeZ
Master
Zie de laatste tijd veel M550d BMW's.. eerst een gewone 5 serie en daarna een X5 in dezelfde uitvoering :fp:
  Bericht 
Kanariespeed
Tour de France kenner '14
  Bericht 
zandbak
Master
  Bericht 
406
Master
Zondag bij amstelveen zag ik ook een 458, een rode spyder. Die heel braaf 100 reed :loco:
  Bericht 
Story
Master
 
Oh, kende je die trajectcontrole nog niet?
  Bericht 
Joël D.
Master
:[
  Bericht 
RRL
Master
406 schreef:
Zondag bij amstelveen zag ik ook een 458, een rode spyder. Die heel braaf 100 reed :loco:

Moet je met een PK-pakhuis altijd harder rijden dan de FAS? Heb een paar maanden geleden nog een retourtje Arnhem - Maastricht in een Quattroporte afgelegd, cruise control op FAS+marge. Of je nou 130 of 160 maakt in rijbeleving geen verschil, wel in tijd. En tijd is geld.
  Bericht 
Spook
Master
Ik kan er geen plaatje van vinden, maar een driewieler. Open buizenframe in wit, met rode sparborden. Vrij modern. Een soort van Atom maar dan met een wiel minder.
  Bericht 
Joël D.
Master
Slingshot Polaris?
  Bericht 
Spook
Master
Iets uit die hoek. Maar dan beduidend kaler. Het frame in het midden was echt open.
  Bericht 
Masterdam
Master
Dit moet kunnen knetteren.


Youtube video
  Bericht 
Alexander_B
Master
zandbak schreef:
Vanmorgen kwam ik een kever tegen waarvan de achterwielen naar binnen stonden. Is dat normaal bij een kever? Ze stonden duidelijk schuin t.o.v. de voorwielen

Is normaal. De achterophanging schaniert in het midden, dus de wielen staan normaal zo, en als ie inveert (of de auto verlaagd wordt) dan komen ze naar buiten zoals bij die BMW.
  Bericht 
RRL
Master
Masterdam schreef:
Dit moet kunnen knetteren.

Wannabe AMG, is een 500. Heeft alsnog een lekker hamerende V8 voorin liggen.
  Bericht 
Dion
Tour de France kenner '18
Een bmw i8. Moet ie hier of in het libidotopic?
  Bericht 
zandbak
Master
Vind het wel een aardige auto.......
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
mooi ding
  Bericht 
RRL
Master
Dacht dat het gewoon een willekeurige A3 met S-line pakketje zou zijn. 300pk :nah:
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Saai hok om te zien, zoals vrijwel elke Audi. Zal allicht enorm bruut rijden..
  Bericht 
Archiebald
Master
Deze zijn van gisteren, is dat erg? :woop:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
  Bericht 
RRL
Master
Mogen prima!

Lekkere storingsbende allemaal.
Mercedes: veiligheidssysteem
Aston Martin en Lamborghini: motormanagement
Porsche: airbag(s)
  Bericht 
pevo
Master
RRL schreef:
Mercedes: veiligheidssysteem


Is bij de gemiddelde VW ook al als je de ESP op sport zet :lol:
  Bericht 
406
Master
Ja dat is wel gaaf. :thumb:
RRL schreef:
Aston Martin en Lamborghini: motormanagement

Bij de aston zie ik ook een airbag lampje branden. Hebben ze overal de airbags gedeactiveert omdat dat gevaarlijk zou zijn icm een helm?
 Pagina 2 van 61  [ 3003 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy