Postingstijd interval gedetecteerd van 271.4 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 16 van 16  [ 798 berichten ]
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
:rofl:
  Bericht 
GSXR1000
Master
bruintje beer schreef:
Turkenbak.


Leuk dat soort advertenties; weet je gelijk dat je er niet verder op in hoeft te gaan :lol:
  Bericht 
Archiebald
Master
Dit exemplaar is verkocht, maar naar mijn mening is dit wel de juiste richting:

https://www.rijtautos.nl/occasions/bmw/ ... t/2737753/
  Bericht 
bruintje beer
Master
Mooie auto. Wat heeft 'ie opgebracht?
  Bericht 
Archiebald
Master
Goeie vraag, geen flauw idee. Zal wel een flink bedrag zijn geweest.
  Bericht 
Walker
Master
 
Rover schreef:
Ik vind het een prachtige bak :-)


Zou hier ook zo op de oprit mogen staan.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Masterdam schreef:
Maar ik probeer mezelf met allerlei rekensommetjes wijs te maken dat een nieuwere auto goedkoper is in verband met de reparaties enzo. En dat een nieuwere vast zuiniger is en bladibla. Dus dat ik per saldo hetzelfde kwijt ben voor een nieuwere auto.
Als je doel is om het recht te lullen en iets anders te kopen, doen :D. Maar verder kan dat extra onderhoud echt makkelijk uit tov een hernieuwd risico en opnieuw een bult afschrijving. Maar die rekensom ken jij ook.

Dus. A6 BiTDI? 540d? X5 45e?
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Archiebald schreef:
Dit exemplaar is verkocht, maar naar mijn mening is dit wel de juiste richting:
Absoluut. Zo'n 540i heb ik ook op het netvlies maar een goede is wel nog echt prijzig. In Duitsland vind je ze met een goede kmstand vanaf 40-45k. Maar de running costs zijn niet lager dan een A6 TDI, vermoed ik. Ding loopt gewoon 1:10 als je niet rijdt als een bejaarde.
  Bericht 
Blaataap
Master
Ik lees tussen de regels door dat Masterdam graag een dikke benzinebak wil hebben. Al dan niet PHEVig want goeiekoop in verbruik jongen.

Dus, Mercedes E300e. Audi heeft vast ook wel zoiets. BMW ook maar ja, dat is BMW. Daar wordt jij niet vrolijk van qua bouwkwaliteit. Lexus zou ook kunnen maar alleen als SUV.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Ik heb anders niets te klagen over BMW hoor. Heb de afgelopen anderhalve ton alleen maar slijtagedelen vervangen op een EGR-klep en een gloeirelais na. Bij de vorige enkel slijtagedelen tot 400k.
Maar zoals altijd: niets zo duur als een goedkope BMW.

Echter is de kofferbakruimte niet zo joekelig als je bij een station verwacht.
  Bericht 
Blaataap
Master
Piet_Piraat schreef:
Ik heb anders niets te klagen over BMW hoor.


Ik heb het ook over de bouwkwaliteit. BMW zit niet op het niveau van Mercedes of Audi. Dat merk je als je veel van modellen wisselt. De verschillen zitten in details, en dan is een BMW simpelweg minder goed in elkaar gezet dan een MB of Audi. Qua regulier onderhoud ontloopt het elkaar niet veel.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Blaataap schreef:
BMW simpelweg minder goed in elkaar gezet dan een MB of Audi


Ik heb in verschillende gereden (c klasse, a3, a4, a5, 3 serie, 5 serie, X1)

Ze hebben allemaal hun kwalen maar om BMW nou slechter te noemen? Neuh..
  Bericht 
Mdw
Ultimate Master
Volgens mij is deze nog niet langsgekomen > https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/por ... o-panodakb

Hybride en zuinig maar toch bloedsnel :respect:
  Bericht 
Masterdam
Master
Blaataap schreef:
Ik lees tussen de regels door dat Masterdam graag een dikke benzinebak wil hebben. Al dan niet PHEVig want goeiekoop in verbruik jongen.

Nee. Ik wéét het niet! Daarvoor ben ik hier! ;)

Hybride is al afgevallen. En de toekomst zal leren of diesel beter is of benzine, maar op dit moment is het nog wel diesel.

BMW wordt het niet. Voordat ik de Audi heb gekocht, heb ik eerst naar een BMW F11 gekeken. Ik keek in de kofferbak, zag relatief weinig ruimte en zag ook meteen dat er niet eens de mogelijkheid voor een reservewiel was. Sindsdien kijk ik niet meer naar BMW's.

Niet dat die A6 nou zo extreem ruim is, maar dat is verklaarbaar in verband met de aanwezigheid van een thuiskomertje. :thumb:
  Bericht 
Masterdam
Master
Mdw schreef:
deze

Dan ga ik er qua leeftijd niet eens op vooruit en qua knaken wel hard op achteruit! Weinig kilometers, dat wel.

4 zitplaatsen vind ik wel echt waardeloos.
  Bericht 
Suggestief
Master
Blaataap schreef:
BMW zit niet op het niveau van Mercedes of Audi.

Mercedes vind ik nou niet heel strak in elkaar zitten en de materialen zijn ook niet overal lekker. Audi weet ik niet, ken ik niet en wil het niet kennen. Het blijft een veel te dure Volkswagen met kerstboomverlichting.
  Bericht 
GSXR1000
Master
Dus bmw 5, 6 of 7 ...
  Bericht 
Raymond
Master
Suggestief schreef:
Audi weet ik niet, ken ik niet en wil het niet kennen. Het blijft een veel te dure Volkswagen met kerstboomverlichting.
[emoji23]
Je zal er eens mee gaan rijden en er achter komen dat het zeker geen dure VW is of niet.
  Bericht 
Suggestief
Master
Raymond schreef:
Je zal er eens mee gaan rijden

Wel eens geprobeerd want mn vriendin wilde een Q7.
Wat denk je.. verkopers in foute kostuums (een pak is echt wat anders) hadden geen zin in mensen met een spijkerbroek en een trui aan. Nee meneer, rijden kan alleen voor serieuze kopers. We geven zo'n auto niet zomaar mee.
En ze gingen weer verder met A3's Stumpertline verkopen aan popi jopi volk met dezelfde foute kostuums.
Doorgereden naar Land Rover en een RR sport besteld na een uitermate vriendelijke behandeling. Zij blij, ik nog blijer.
Toen wist ik het nog meer zeker dan zeker, never zo'n pauperbak in dit gezin.
  Bericht 
Walker
Master
 
Toch wel na levering van de RR Sport even langs gegaan bij de Audi dealer? Pal voor de voordeur parkeren, naar binnen lopen en dan vragen of de manager even tijd heeft.... O:)
  Bericht 
Suggestief
Master
Nee, ga echt geen tijd verspillen aan dat soort van volk.
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
Raymond schreef:
Je zal er eens mee gaan rijden en er achter komen dat het zeker geen dure VW is of niet.


Heerlijke rijders auto :thumb:
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Masterdam schreef:
BMW wordt het niet. Voordat ik de Audi heb gekocht, heb ik eerst naar een BMW F11 gekeken. Ik keek in de kofferbak, zag relatief weinig ruimte en zag ook meteen dat er niet eens de mogelijkheid voor een reservewiel was. Sindsdien kijk ik niet meer naar BMW's.
Volgens mij heeft de G31 wel de mogelijkheid voor een reservewiel. Maar jij gaat gewoon weer voor een A6 ;)
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
Blaataap schreef:
BMW zit niet op het niveau van Mercedes of Audi.

Echt wel.
Raymond schreef:
Je zal er eens mee gaan rijden en er achter komen dat het zeker geen dure VW is of niet.

Een Q7 rijdt niks beter dan een Toeareg.
  Bericht 
Raymond
Master
Als jij dat verschil niet merkt kun je inderdaad beter een VW kopen.
  Bericht 
Masterdam
Master
Suggestief schreef:
hadden geen zin in mensen met een spijkerbroek en een trui aan. Nee meneer, rijden kan alleen voor serieuze kopers. We geven zo'n auto niet zomaar mee.

Dan heb ik ook gegeten en gedronken. Ik heb dat een keer gehad bij nota bene de Citroendealer toen ik wilde proefrijden voor een nieuwe lease-auto. Daar werd ik ook weggekeken. Het is geen Citroen geworden!

Echt dom van die lui. Ik ken een man die met gaten in zijn broek, op werkschoenen, met zwarte nagelriemen naar de Mercedesdealer gaat: doe maar een S500, full option, deze keer... ehm... grijs! Is de directeur van een transportbedrijf en hij is zelf nog vrij actief.
  Bericht 
Masterdam
Master
Piet_Piraat schreef:
De hele wereld gaat naar de klote door die dieselhetze. Met een beetje pech rijdt zelfs Masterdam straks geen dikke diesel meer. Snif.

:dag:



Nog 2 maandjes wachten, dan is ie er.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Een sedan?! Wat is er gebeurd met je wens voor ruimte?
Dat wordt dus een benzine? Gezien ie nieuw is en Volvo geen diesels meer levert?
  Bericht 
Masterdam
Master
Piet_Piraat schreef:
Een sedan?! Wat is er gebeurd met je wens voor ruimte?
Ik ga eens kijken of ik dit trek. Deze was snel leverbaar, iets anders niet. Ik heb me het schompes gezocht naar een tweedehands diesel station, niet te krijgen.

Piet_Piraat schreef:
Dat wordt dus een benzine?
Mja, hybride. Ook geen idee of ik dat trek, maar we gaan het wel zien. Als het me niet bevalt, kan ik er met 3 maanden weer vanaf zijn. https://www.volvocars.com/nl/care-by-volvo/
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Masterdam schreef:
Ik ga eens kijken of ik dit trek. Deze was snel leverbaar, iets anders niet. Ik heb me het schompes gezocht naar een tweedehands diesel station, niet te krijgen.
In Duitsland is er nog genoeg, ook met garantie te krijgen. Maar echt goedkoop wordt het niet.

Of gewoon in NL.
Automaat, leer, trekhaak, quattro, A6. What's not to like?
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/aud ... c-leer-apk
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Masterdam schreef:
Mja, hybride. Ook geen idee of ik dat trek, maar we gaan het wel zien. Als het me niet bevalt, kan ik er met 3 maanden weer vanaf zijn. https://www.volvocars.com/nl/care-by-volvo/
Zo'n S90 is wel lekker vlot. Maar met jouw gebruik vraag ik me af of hybride optimaal is. Ach ja, je komt er vanzelf achter. Misschien werkt 't wel top.

Ik vind dat interieur bij Volvo alleen echt niks. Terwijl die V60 en V90 goed te pruimen zijn van de buitenkant, maar dat geklooi met dat touchscreen enzo doet me echt afknappen.
  Bericht 
Masterdam
Master
Piet_Piraat schreef:
Of gewoon in NL.
Automaat, leer, trekhaak, quattro, A6. What's not to like?
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/aud ... c-leer-apk
:lol: Thanks voor je hulp, maar ik red me wel.

Piet_Piraat schreef:
Zo'n S90 is wel lekker vlot. Maar met jouw gebruik vraag ik me af of hybride optimaal is. Ach ja, je komt er vanzelf achter. Misschien werkt 't wel top.
Er zijn echt veel dingen waarvan ik HOOP dat ik ermee kan leven. Vlot met optrekken, ja enorm. Maar ik denk dat die dingen een topsnelheid van 180 hebben. Ik rijd in Nederland nooit harder dan 170, dus dat moet lukken. En in Duitsland vreet ik mijn stuur waarschijnlijk op, maar daar kom ik ook niet dagelijks. Tegenwoordig niet eens jaarlijks denk ik. Verder is mijn rijgedrag wel wat veranderd. Veel vaker kantoorachtig, met af en toe een uitzondering van 600km/dag. Dus op een normale dag zo nu en dan nog laadmogelijkheid ook. Maar toch dus wel de mogelijkheid om uit de band te springen, met de brandstofmotor.

Piet_Piraat schreef:
Maar echt goedkoop wordt het niet.
Ik ben de sores zat. Maar dan ook écht zat. Dus ik betaal graag voor een autootje zonder gezeik.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Masterdam schreef:
Ik ben de sores zat. Maar dan ook écht zat. Dus ik betaal graag voor een autootje zonder gezeik.
Dat is ook een overweging natuurlijk.

Masterdam schreef:
Er zijn echt veel dingen waarvan ik HOOP dat ik ermee kan leven. Vlot met optrekken, ja enorm. Maar ik denk dat die dingen een topsnelheid van 180 hebben. Ik rijd in Nederland nooit harder dan 170, dus dat moet lukken. En in Duitsland vreet ik mijn stuur waarschijnlijk op, maar daar kom ik ook niet dagelijks. Tegenwoordig niet eens jaarlijks denk ik. Verder is mijn rijgedrag wel wat veranderd. Veel vaker kantoorachtig, met af en toe een uitzondering van 600km/dag. Dus op een normale dag zo nu en dan nog laadmogelijkheid ook. Maar toch dus wel de mogelijkheid om uit de band te springen, met de brandstofmotor.
En ook in Duitsland is het niet zaligmakend. Plus je koopt een auto voor 90% van de tijd, niet voor de excessen.
  Bericht 
wellproc
Master
Oké dan... Sedan, benzine, hybride en Ovlov.
Wat is er allemaal voor gedoe geweest met de A6 dat dit je keuze is geworden?

Niet negatief richting de Ovlov, maar het is geen Masterdammobiel :wink:
  Bericht 
Masterdam
Master
wellproc schreef:
Wat is er allemaal voor gedoe geweest met de A6 dat dit je keuze is geworden?

Ik heb geen zin in blaren op mijn vingers. Laten we het erop houden dat 3 turbo's in 2 jaar tijd wel genoeg is. En dan de auto terugkrijgen met totaal andere storingen. En hij lekt ook voor de derde keer koelvloeistof. Heel langzaam, maar dat zal vast niet uit zichzelf ophouden. En met 4 ton op de teller mag het ook wel een keer genoeg zijn, ook al had ik er graag nog 2 ton bijgezet. Ik heb echt al-tijd gedoe met die auto gehad. Daarom vind ik het ook niet erg nu serieus geld te moeten betalen voor zo'n abonnement. Ben ik misschien hetzelfde kwijt (iets minder), maar ben ik van al het gedoe af.

Sedan omdat het snel leverbaar is. Benzine omdat diesel niet (betaalbaar) tweedehands te vinden is. Hybride... euh... geen idee. Omdat ik hoop dat dat minder dom is dan puur benzine. Volvo omdat een nieuwe Audi een flink stuk duurder is, in de lease met veel slechtere voorwaarden. Ik wil bijvoorbeeld geen BKR-registratie. En die heb ik nu niet. Geen idee of ik die binnenkort nodig ga hebben, maar ik houd er gewoon niet van. Ik had liever weer een A6 gereden, maar dat is niet realistisch. Soort van second best, dit. Overigens is een A6 koop, niet te doen met de opties die ik wil.
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
Ik sprak eens een directiechauffeur die zo'n S90 stond af te tanken en vroeg hem naar zijn ervaring. Hij vond de ACC ronduit kut, was veel te veilig afgesteld.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Dat is dan wel weer het voordeel bij BMW, daar kun je die ACC gewoon uitzetten en terug naar een normale cruise.
Maar drie turbo's in twee jaar tijd is niet grappig nee. Dan word het ook vanzelf heel prijzig en dan lijkt er onderliggend ook iets niet oké te zijn.
  Bericht 
Masterdam
Master
Mr.Cabdriver schreef:
Hij vond de ACC ronduit kut, was veel te veilig afgesteld.
Hm. Heb er eventjes mee gereden en hij leek beter dan die van de Audi. Ik hoop dat die dude het niet snapt en ik gelijk heb, want ik gebruik de cc vrij veel.

Piet_Piraat schreef:
lijkt er onderliggend ook iets niet oké te zijn.
Garagemeneer zei ook al: "Nu mee naar huis rijden en direct te koop zetten! Je weet niet wanneer ie er weer uit klapt."
  Bericht 
Joël D.
Master
Mr.Cabdriver schreef:
directiechauffeu


Die is natuurlijk het superieure systeem van Mercedes gewend.
  Bericht 
bruintje beer
Master
Masterdam schreef:
Garagemeneer zei ook al: "Nu mee naar huis rijden en direct te koop zetten! Je weet niet wanneer ie er weer uit klapt."
:lol:
  Bericht 
Masterdam
Master
Oja, nog ff iets: iemand nog een A6 kopen? Blijkbaar zéér goed onderhouden want stond meer bij de garage dan dat ie reed.

Vrijwel alleen snelwegkilometers, behalve wanneer ie weer onderweg was naar de garage.
  Bericht 
Rover
Master
Nee sorry, ben niet zo van de VAG, iets met betrouwbaarheid.
  Bericht 
Raymond
Master
Ik zou zo weer terug gaan naar Audi, maar ik ben meer van de ongeblazen motoren. Blijft ook beter heel. 3 turbo's in 2 jaar is wel heel ranzig veel, je zou bijna denken dat er in het inlaattraject zooi is achtergebleven, slangen en intercoolers niet goed schoongemaakt na het ploffen van een turbo.
  Bericht 
Masterdam
Master
Raymond schreef:
Blijft ook beter heel. 3 turbo's in 2 jaar is wel heel ranzig veel, je zou bijna denken dat er in het inlaattraject zooi is achtergebleven,
Zoiets dacht ik ook. Maar dat ie er daarna nóg een keer uitklapt kan bijna niet.

Ik vind dat er bijna geen mooiere auto's zijn dan Audi (binnen het gangbare). Maar ik ben voor nu even genezen...
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
Piet_Piraat schreef:
Maar drie turbo's in twee jaar tijd is niet grappig nee.

Zijn het die flexibele schoepen die vast slaan? Catch can kan wellicht helpen.
Masterdam schreef:
Ik hoop dat die dude het niet snapt en ik gelijk heb, want ik gebruik de cc vrij veel.

Ik weet dat jij het veel gebruikt, daarom meldde ik het ook, dan kun je er in die 3 maanden kritisch naar kijken. Wellicht heeft Volvo na klachten de boel wat minder ingrijperig ingesteld.
Joël D. schreef:
Die is natuurlijk het superieure systeem van Mercedes gewend.

Daar vergeleek hij het wel mee ja :lol:
  Bericht 
Masterdam
Master
Mr.Cabdriver schreef:
Zijn het die flexibele schoepen die vast slaan? Catch can kan wellicht helpen.
Geen flauw idee. Op de foto zien ze er niet flexibel uit. Maar het maakt mij niet uit wat er zou helpen, die auto gaat weg! :dag: Misschien moet je het die Oosteuropaan ff melden, want dat ding gaat toch op de export.

Mr.Cabdriver schreef:
Ik weet dat jij het veel gebruikt, daarom meldde ik het ook, dan kun je er in die 3 maanden kritisch naar kijken.
:thumb:

Ik heb m in ieder geval een tijdje zelf laten rijden en dat deed ie verbazingwekkend goed. Zodra ik m heb, ga ik een sinaasappel kopen. :kniktja:
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Masterdam schreef:
Misschien moet je het die Oosteuropaan ff melden,


Oosteuropeaan moet het roetfilter en EGR eruit slopen, dat vreet turbo's.. Lijkt me een standaardklus voor de importeurs dus dat hoef ik ze niet te vertellen lijkt mij.

Raymond schreef:
zou bijna denken dat er in het inlaattraject zooi is achtergebleven,


uitlaattraject ;)
  Bericht 
Raymond
Master
Dave schreef:
uitlaattraject ;)

Ja, dat deel wat weer inlaattraject wordt. 8)
 Pagina 16 van 16  [ 798 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy