▼
[ 798 berichten ]
Dat denk ik dus ook. Heb wel eens opgezocht wat het vermogen dan is zonder elektromotor, maar dat kon ik niet vinden. Dat is wel vrij interessant om de kans van slagen te bepalen. Overigens gaat het nooit een Q5 worden. Een paar vrienden van me hebben zo'n ding, ik vind ze allemaal lelijk. En hun auto's ook.
Als je wat bijlegt heb je een lagere km stand. Eventueel zijn ze er ook met hybride.
Zelfde blok ligt ook in de A6. Alleen is de capaciteit van de accu wel heel erg beperkt.
Klopt. Maar ik wil weten wat die dingen dan op alleen peut presteren. 200-ish PK dan denk ik. En ik ga natuurlijk bijna alleen maar op peut rijden. En dan vind ik 200pk uit 4 cilinders toch wel een beetje armoei.
Dan zou ik zeker geen hybride kopen. Weegt een hoop extra dat je altijdmee moet zeulen, je gebruikt het amper, kost vaak ruimte en het kan allemaal kapot.
LPG + Hybride is wel lekker goedkoop in de MRB; maar of je dit echt wilt
Jawel hoor, zo lang het maar LPG g3 is, grofweg alle autos's met lpg vanaf 1995 hebben dat. Jaren lang lpg rijder en ook jaren lang in Zuid-Holland. Mensen blijven vasthouden aan de verkeerde belastingtarieven.
Direct maar een voorbeeld:
Auto van 1751-1850kg tarieven van Zuid-Holland
LPG € 464/kwartaal
Diesel: € 556/kwartaal
Benzine: €308/kwartaal
Bij een lager gewicht is het verschil tussen benzine en lpg kleiner. Bij een gewicht tot 850kg betaal je zelfs niets extra voor lpg tov benzine.
Ik zie deze nu pas. Ik kan lang niet altijd laden, dus volledig elektrisch is niet handig.
Valt mee, 1:12 haal je er prima mee in de praktijk in Nederland op de snelweg. Rijdt inderdaad wel erg fijn.
Ja, technisch gezien mogelijk. Ik kan met mijn auto ook 1:20 halen, maar het komt er toevalligerwijs nooit van.
Maar jawel; er komen maar 2 brandstoffen op kenteken. Electrisch en Benzine. Je betaald dus niets extra in dit geval voor je LPG inbouw.
Ook mijn idee. Plus hij kan nog wel eens wat extra werk op wat meer afstand van zijn woning erbij willen nemen ofzo, ga je ook weer meer rijden etc.
Dus, diesel, veel vermogen, veel meuk mee kunnen nemen:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... c1&ref=srp
Ander merk maar zelfde idee:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... c9&ref=srp
Keuze genoeg
Wijkopenautos’nl koopt zo’n hok wel op.
Maar ik probeer mezelf met allerlei rekensommetjes wijs te maken dat een nieuwere auto goedkoper is in verband met de reparaties enzo. En dat een nieuwere vast zuiniger is en bladibla. Dus dat ik per saldo hetzelfde kwijt ben voor een nieuwere auto.
Mijn vrouw trapte er al in, dus de grootste horde is beslecht.
▲
[ 798 berichten ]
Masterdam
Master
Walker schreef:
Ik zou eens rondkijken bij de plugin hybride. Daarmee bespaar je (als het je uitkomt) op de korte ritjes.
Dat denk ik dus ook. Heb wel eens opgezocht wat het vermogen dan is zonder elektromotor, maar dat kon ik niet vinden. Dat is wel vrij interessant om de kans van slagen te bepalen. Overigens gaat het nooit een Q5 worden. Een paar vrienden van me hebben zo'n ding, ik vind ze allemaal lelijk. En hun auto's ook.
GSXR1000
Master
Masterdam schreef:
Met 178.000km op de teller? Nee, bedankt.
Als je wat bijlegt heb je een lagere km stand. Eventueel zijn ze er ook met hybride.
Walker
Master
Masterdam schreef:
ik vind ze allemaal lelijk. En hun auto's ook.
Zelfde blok ligt ook in de A6. Alleen is de capaciteit van de accu wel heel erg beperkt.
Masterdam
Master
Walker schreef:
Zelfde blok ligt ook in de A6.
Klopt. Maar ik wil weten wat die dingen dan op alleen peut presteren. 200-ish PK dan denk ik. En ik ga natuurlijk bijna alleen maar op peut rijden. En dan vind ik 200pk uit 4 cilinders toch wel een beetje armoei.
Suggestief
Master
Masterdam schreef:
En ik ga natuurlijk bijna alleen maar op peut rijden
Dan zou ik zeker geen hybride kopen. Weegt een hoop extra dat je altijdmee moet zeulen, je gebruikt het amper, kost vaak ruimte en het kan allemaal kapot.
GSXR1000
Master
Suggestief schreef:
Dan zou ik zeker geen hybride kopen.
LPG + Hybride is wel lekker goedkoop in de MRB; maar of je dit echt wilt
Masterdam
Master
Wat scheelt het gemiddeld in MRB? Rekenen ze met de fabrieksopgave, qua CO2-uitstoot enzo? En op basis van elektromotorgebruik? Volgens mij maakt hybride of volledig brandstof niets meer uit?
Rover
Master
dvdouden schreef:
Niet in Zuid-Holland, maar geen idee in welke provincie Masterdam zit
Jawel hoor, zo lang het maar LPG g3 is, grofweg alle autos's met lpg vanaf 1995 hebben dat. Jaren lang lpg rijder en ook jaren lang in Zuid-Holland. Mensen blijven vasthouden aan de verkeerde belastingtarieven.
Direct maar een voorbeeld:
Auto van 1751-1850kg tarieven van Zuid-Holland
LPG € 464/kwartaal
Diesel: € 556/kwartaal
Benzine: €308/kwartaal
Bij een lager gewicht is het verschil tussen benzine en lpg kleiner. Bij een gewicht tot 850kg betaal je zelfs niets extra voor lpg tov benzine.
Lotus Omega
Master
Masterdam
Master
maarten28 schreef:
Kan me niet indenken dat je hier iets op aan te merken hebt
Ik zie deze nu pas. Ik kan lang niet altijd laden, dus volledig elektrisch is niet handig.
Masterdam
Master
Lotus Omega schreef:
Heb je hier al gekeken?
Had ik niet. Heb ik nu wel.Lotus Omega schreef:
Heeft altijd leuk spul staan:
Staat zeker leuk spul tussen. Maar dit is toch niet het segment waar ik het van moet hebben.
Joël D.
Master
Masterdam schreef:
Benzine, niet enorm zuinig en relatief hoge MRB. Nee, ik geloof niet dat dit de meest verstandige keuze is, ook al vind ik het wel een erg dikke bak.
Valt mee, 1:12 haal je er prima mee in de praktijk in Nederland op de snelweg. Rijdt inderdaad wel erg fijn.
Masterdam
Master
Joël D. schreef:
Valt mee, 1:12 haal je er prima mee
Ja, technisch gezien mogelijk. Ik kan met mijn auto ook 1:20 halen, maar het komt er toevalligerwijs nooit van.
GSXR1000
Master
Masterdam schreef:
Volgens mij maakt hybride of volledig brandstof niets meer uit?
Maar jawel; er komen maar 2 brandstoffen op kenteken. Electrisch en Benzine. Je betaald dus niets extra in dit geval voor je LPG inbouw.
DidbeZ
Master
Is de CUPRA Formentor een optie? Ik vind ze mooi (maar dat is behoorlijk subjectief natuurlijk), ze zijn goed gemotoriseerd (vooral de VZ uitvoeringen). Geen idee of je qua ruimte een beetje uit kan?
Masterdam
Master
DidbeZ schreef:
Is de CUPRA Formentor een optie? Ik vind ze mooi (maar dat is behoorlijk subjectief natuurlijk), ze zijn goed gemotoriseerd (vooral de VZ uitvoeringen).
Oh, dat vind ik nog wel een kek bakkie.DidbeZ schreef:
Geen idee of je qua ruimte een beetje uit kan?
Zo op het oog totaal niet. Kan er eens naar kijken natuurlijk.
snovvdog
Master
Formentor is gewoon een Leon op stelten, net zoals de Q3 v.s. A3... Ik vond de Formentor kleiner dan de Leon ST.
lacheisleuk
Master
Ik heb met een XE diesel 2.0T auotmaat vanaf Milaan naar Nederland gemiddeld 1:19 gereden, waarbij het stuk Milaan - Klagenfurt 1:24 was. Kan mij voorstellen dat de XF Sportsbrake iets onzuiniger is, maar niet dat dit echt enorm gaat schelen.
Piet_Piraat
Master
Ik zou voor diesel gaan.
Al die hybridevarianten zijn leuk maar je hebt vooral wat aan elektro als je binnen de stad rijdt. Gezien je veel snelweg ziet, heb je er dan veel minder aan. Plus, er zit vaak een knullig motortje aan vast (zie die GTE). En je zeult constant dat gewicht mee. Meestal lever je er ook nog kofferbakruimte voor in.
Jouw business case leent zich volgens mij perfect om nog te blijven dieselen. Dat zou ik in elk geval wel doen bij 50k/jr.
Mocht je dan toch hybride willen: zo'n E-klasse diesel hybrid iets? Al heb je ook daar wel zo'n constante steenpuist in de kofferbak van de accu's.
Al die hybridevarianten zijn leuk maar je hebt vooral wat aan elektro als je binnen de stad rijdt. Gezien je veel snelweg ziet, heb je er dan veel minder aan. Plus, er zit vaak een knullig motortje aan vast (zie die GTE). En je zeult constant dat gewicht mee. Meestal lever je er ook nog kofferbakruimte voor in.
Jouw business case leent zich volgens mij perfect om nog te blijven dieselen. Dat zou ik in elk geval wel doen bij 50k/jr.
Mocht je dan toch hybride willen: zo'n E-klasse diesel hybrid iets? Al heb je ook daar wel zo'n constante steenpuist in de kofferbak van de accu's.
lacheisleuk schreef:
Kan mij voorstellen dat de XF Sportsbrake iets onzuiniger is, maar niet dat dit echt enorm gaat schelen.
Wel als je niet rijdt als een bejaarde.
DD81
Nieuwkomer
Kom op Masterdam, je leeft maar een keer en je weet dat je een Daimler SuperV8 wilt. Deze mist dan wel de elektrisch verstelbare achterstoelen en ook de kleurstelling kan beter maar hij ziet er goed uit en staat te koop bij een betrouwbare handelaar.
https://www.autowereld.nl/daimler/super ... 1652867348
https://www.autowereld.nl/daimler/super ... 1652867348
Blaataap
Master
Piet_Piraat schreef:
Jouw business case leent zich volgens mij perfect om nog te blijven dieselen. Dat zou ik in elk geval wel doen bij 50k/jr.
Ook mijn idee. Plus hij kan nog wel eens wat extra werk op wat meer afstand van zijn woning erbij willen nemen ofzo, ga je ook weer meer rijden etc.
Dus, diesel, veel vermogen, veel meuk mee kunnen nemen:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... c1&ref=srp
Ander merk maar zelfde idee:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... c9&ref=srp
Keuze genoeg
bruintje beer
Master
DD81 schreef:
Kom op Masterdam
Vage boel; jezelf registreren om 9 maanden later een (1) berichtje te posten..
Piet_Piraat
Master
Rover schreef:
Ik zou nu ook met 50dkm niet voor diesel gaan, ik denk dat het niet uit komt
Je loopt wel wat kans op afschrijving ja. Maar een benzine met 250k op de klok verkoopt over een paar jaar ook niet meer zo lekker.
Rover
Master
Ik verwacht dat de wegenbelasting nog verder uit elkaar gaat lopen, het verschil in verbruik tussen diesel en benzine wordt steeds kleiner. Ik denk dat het in kilometerkosten al nauwelijks meer uit zal kunnen, afschrijving daar buiten gelaten.
Raymond
Master
Piet_Piraat schreef:
Je loopt wel wat kans op afschrijving ja. Maar een benzine met 250k op de klok verkoopt over een paar jaar ook niet meer zo lekker.
Wijkopenautos’nl koopt zo’n hok wel op.
Masterdam
Master
Piet_Piraat schreef:
Mocht je dan toch hybride willen: zo'n E-klasse diesel hybrid iets?
Gaat mij erom dat het misschien goedkoper is, that's all. Ik denk dat ik er toch eens naar ga kijken. Kijken wat het doet, qua kofferbakruimte.DD81 schreef:
Kom op Masterdam, je leeft maar een keer en je weet dat je een Daimler SuperV8 wilt.
Haha! Ophouden! Want die wil ik inderdaad! Maar ik ga niet zo'n oude bak rijden. Dan zou ie voor erbij zijn. Maar wel dik inderdaad!Mdw schreef:
406 weer terug ?
Daar ben ik vrij zeker van ja. Rover schreef:
Ik verwacht dat de wegenbelasting nog verder uit elkaar gaat lopen, het verschil in verbruik tussen diesel en benzine wordt steeds kleiner.
Ja, ik denk ook dat diesel uiteindelijk weggepest gaat worden. Dus dan zou een oudere diesel (die ik dan dus oprijd) beter zijn dan een wat nieuwere. Houd ik ook geld achter de hand voor ouderdomsverschijnselen enzo...
Mr.Cabdriver
Master
Suggestief
Master
Een 4 jaar oude Kia die volgens het boekje 1:10 loopt voor ruim 45k?
Dat zo'n ding (een ton nieuw) ooit op kenteken is gekomen...
Dat zo'n ding (een ton nieuw) ooit op kenteken is gekomen...
Piet_Piraat
Master
Suggestief schreef:
Dat zo'n ding (een ton nieuw) ooit op kenteken is gekomen...
Dwang naar de dealer vanuit de importeur. Die V6 schijnt een dik ding te zijn, maar voor de BPM niet zo fijn.Rover schreef:
Kun je dus beter je huidige houden...
Dat dacht ik ook. Gooi er 3k tegenaan om 'm fris te krijgen (rondje onderstel/slangen etc) en gaan.
Rover
Master
Dashcam Drenthe
Master
Masterdam
Master
Rover schreef:
Kun je dus beter je huidige houden...
Ja, maar dat doe ik al zo lang. Mr.Cabdriver schreef:
370 pk en 5e deur..
Dat vind ik echt heel mooie auto's maarSuggestief schreef:
Een 4 jaar oude Kia die volgens het boekje 1:10 loopt voor ruim 45k?
Helemaal gestoord.Piet_Piraat schreef:
Gooi er 3k tegenaan om 'm fris te krijgen (rondje onderstel/slangen etc) en gaan.
Ja, als het voor dat geld kon... Het punt is dat die auto niet gratis is, qua onderhoud. Ik onderhoud m erg goed (bij ieder dingetje gaat ie naar de garage) en dat kost geld. Het lastige is wel (of eigenlijk dus niet), dat hij er nog perfect uitziet voor een auto van deze leeftijd en ik nog nooit een auto heb gehad die zo goed is qua rijgedrag en opties.Maar ik probeer mezelf met allerlei rekensommetjes wijs te maken dat een nieuwere auto goedkoper is in verband met de reparaties enzo. En dat een nieuwere vast zuiniger is en bladibla. Dus dat ik per saldo hetzelfde kwijt ben voor een nieuwere auto.
Mijn vrouw trapte er al in, dus de grootste horde is beslecht.
Masterdam
Master
Hier zijn altijd genoeg lui te vinden die het leuk vinden als iemand een 'nieuwe' auto koopt. Waarom denk je dat ik hier om raad vraag?
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum