Pagina 2 van 2  [ 72 berichten ]
  Bericht 
Kwibus
Master
graspol schreef:
"voor het wegverkeer" is de bijvoegelijke bepaling.
Als je die regel inderdaad mag toepassen bij een organisatie/bedrijfsnaam, heb je gelijk. Maar ik geef me niet zonder overleg gewonnen, ik vraag het even na bij een Neerlandicus 8)

406 schreef:
:slotje:
Wat? Bang om wat te leren? :lol:
  Bericht 
basgitaar
Master
Gaan we niet een beetje off flitsservice?
  Bericht 
Injectie
F1 kenner '22
Alles is on flitsservice. Alleen slopen we wel het topic.
  Bericht 
WNS2.0D
Master
Nee hoor, hier gaat alles na drie serieuze opmerkingen off-topic. Doen we al jaren, typisch flitsservice.
  Bericht 
Kwibus
Master
Net zoals het zelf maar moeten ombouwen van openingsberichten van eendagsvliegen naar een begrijpelijk onderwerp :lol:

Maar goed, het staat niet voor niets al in een sub van off-topic :wink:
  Bericht 
zandbak
Master
WNS2.0D schreef:
Nee hoor, hier gaat alles na drie serieuze opmerkingen off-topic. Doen we al jaren, typisch flitsservice.

Kortom, slap ouwehoeren in elk topic.
  Bericht 
WNS2.0D
Master
Nee, pas vanaf de derde reactie.
  Bericht 
Spook
Master
Ik hoop dat de TS nog terugkomt en probeert uit te leggen hoe de vork in de steel zit. Een prangende vraag en dan dagenlang wegblijven .. vreemd.
  Bericht 
Wesje
Pro
 
Pita, ik weet niet waar je die onzin vandaan haalt maar een vrijwaring zonder overschrijving of afmelden van een kenteken is niet mogelijk.

Er staat een code op de vrijwaring, die bij het desbetreffende kenteken hoort, als je daarmee gaat sjoemelen komt dat dus vrij snel aan het licht en snijd het demontagebedrijf zichzelf in de vingers.

Ik snap echter nog steeds niet wat er nou bedoelt wordt in de OP.
  Bericht 
Raymond
Master
Wat ik eruit haal heeft TS op de sloop een auto gekocht die nog niet afgemeld is, want de eigenaar van de auto heeft weliswaar de auto naar de sloop gebracht, maar niet de papieren. Dit gaat een keer opvallen, want de Wegenbelasting wordt nog gewoon van zijn rekening geschreven en als hij de verzekering wel heeft stopgezet krijgt hij vandaag of morgen een boete van 300-veel euro voor onverzekerd rijden en een boete voor het verlopen van de APK... maar goed, de sloop vond het geen bezwaar om de auto al vast te verkopen, waardoor TS een auto heeft gekocht van iemand die de eigenaar niet is. De sloop weet zogenaamd ook niet wie die eigenaar is, want hij heeft het papiertje weggegooid. Wat natuurlijk zwaar gelul is.
Mocht dit verhaal echt zo zijn gegaan, wat ik betwijfel, dan lijkt mij de juiste stap om te achterhalen wie de eigenaar dan wel is. Dat kan bij het RDW voor een paar euro. Die nemen dan eerst contact op met de kentekenhouder en als die geen bezwaar heeft kunnen de gegevens uitgewisseld worden. Een hartig woordje met die sloper daarna kan ook geen kwaad. Die kun je natuurlijk ook gelijk een oor aannaaien door naar de politie te gaan, want hij verkoopt goederen die niet van hem zijn. Of je dan de auto nog mag houden weet ik niet dus de RDW stap lijkt mij de beste.
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Ik zie dat:

APK vervaldatum: 11-02-2017
WAM verzekert: Nee
Datum tenaamstelling 14-12-2015

De vorige eigenaar zal dus een keer beboet worden voor de WAM.
  Bericht 
zandbak
Master
En als die auto nou geschorst is?
  Bericht 
Kwibus
Master
Dat duurt maximaal een jaar. Daarna wordt de schorsing automatisch opgeheven.
  Bericht 
zandbak
Master
TS is ook niet meer online geweest sinds de openingspost dus het zal wel niet zo urgent zijn.
  Bericht 
Raymond
Master
Ik denk dat hij vast zit. :lol:
  Bericht 
ZX-driver
Master
 
TS moet gewoon met de auto gaan rijden en een dikke verkeersovertreding begaan.
Dan komt de boete bij de eigenaar van de auto die dan snél genoeg naar de sloper gaat om de juiste papieren te brengen, probleem opgelost! :thumb:
  Bericht 
WNS2.0D
Master
Raymond schreef:
Ik denk dat hij vast zit. :lol:

Denk het niet, juist dan zijn luxe zaken als internet goed verzorgd en tijd om het te gebruiken is er dan zeker.
  Bericht 
Raymond
Master
ZX-driver schreef:
TS moet gewoon met de auto gaan rijden en een dikke verkeersovertreding begaan.

Ja, in Zwitserland even de 230 aantikken in een tunneltje bij Basel. :thumb:
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Dan ziet ie de rechtmatige eigenaar helemaal nooit meer terug. Want die negeert eerst twee brieven en kan daarna gezellig gaan zitten.
  Bericht 
Kwibus
Master
It takes a big man to admit when he is wrong, en niemand zal snel ontkennen dat ik groot ben (1.98 m. met 125 kg. schoon aan het haakje :-) ), dus...

Het antwoord van de Neerlandicus: het is de RDW. Taalkundig-syntactisch is "Rijksdienst" namelijk het kernwoord, want de "voor"-verbinding is daarvan afhankelijk.

So, I stand corrected. :oops:

Echter, voor de leuk deze toevoeging (en daar ben ik dus de mist mee in gegaan):

In pragmatische taalanalyse heeft "wegverkeer" de hoogste informatieve waarde. Vgl. "HIJ heeft het gedaan", dus met nadruk op "hij": in syntactische ontleding is HIJ onderwerp, maar pragmatisch is gedaan het woord met de hoogste informatieve waarde.
  Bericht 
cocodee
Master
Vind het toch beter klinken.
Ik ga naar het RDW, ik kreeg een brief van het RDW, etc.. :P
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
Ik ben blij dat het probleem opgelost is :thumb:
 Pagina 2 van 2  [ 72 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy