▼
[ 56 berichten ]
Als je regelmatig in de stad rijdt of 10-15km rondom het huis, kan een hybride hartstikke prima.
Zou er niet graag mee naar Spanje willen...
E-auto werkt prima lokaal, maar daarbuiten..
Als iemand een auto wil kan voor de juiste omstandigheden een dergelijke hybride prima passend zijn.
beslissen, bepalen.. waar heb je het allemaal over man. Dat wordt wèl bepaald maar niet door mij. Hoe kom je nou steeds op dat persoonlijke gebeuren uit.
ik kan vrijwel geen enkele juiste omstandigheid bedenken waarbij een PHEV passend zou zijn. Al helemaal niet wanneer de belastingkorting eraf gaat. Zowel financieel, qua onderhoud en gemak is het een volstrekt waardeloos concept. Alleen in het geval van veelvuldig met een trailer of woonhut rondkarren zou ik nog zeggen van ja, dat is nou een uitzonderlijke omstandigheid waarbij een PHEV een uitkomst is.
ten opzichte van volelektrisch zijn dat geen indrukwekkende getallen. Laden duurt ook nog iets van 5-6 of zelfs 7 uur.
Hierover:
"Voor zo'n profiel hebben we daar in Nederland de (elektrische) fiets voor, voor al het andere volstaat een elektrische auto. " Dat mag jij vinden. Iemand anders mag iets anders vinden.
Maar je kunt met een PHEV wel met 200 naar je bestemming rijden, na een paar honderd km vijf minuten tanken, en weer doorblaffen. Als jij volelektrisch rijdt, schiet je verbruik bij 130 op de CC al omhoog (https://www.autoreview.nl/autotests/id/ ... -onze-test), laat staan als je wat enthousiast rijdt en 180-200 wil doen. Als ie het al haalt. Daar heb je dan je PHEV weer voor...
Wel ben ik het met je eens dat er een kwetsbaarheid zit in twee brandstof/aandrijfsystemen naast elkaar. Het liefst koop je zo'n ding lekker vol in de garantie...
je haalt er van alles bij.. 45e = 7 uur.
bij een BMW hybride op benzine ook; 7l/100km makkelijk, ik hoef er geen reviews bij want ik rij er zelf een. Het is gewoon kut, kan er niets anders van maken.
Ik wel, mijn gebruik.
Veelal <10km enkel maar ook langere ritten snelweg (>200km)
Ben het wel met je eens dat ze veel techniek hebben wat kapot kan en ze niet bijster efficiënt zijn. Daarom heb ik er destijds ook geen gekocht
heb toch geen laadpaal nodig? Ik laad die kilometers thuis ook op een granny lader in 10A of zelfs 6A stand. Of je bedoelt dat je geen verlengsnoer uit kan rollen cq een oprit hebt?
want een volelektrohok zou dat dan niet zijn:?
precies mijn situatie, heeft geen zin maargoed zelf weten
Regelmatig trips van 300km enkele reis. Volelectriech met die realistische range is ver buiten mijn budget.
Benzine dus. Wordt vast een stuk duurder maar elektrisch ook en daarbij wordt laden steeds ingewikkelder buiten je eigen laadpunt. De infra is lang niet gereed voor een land vol elektrische auto's.
En waar schrijft Dave dat het niet kan? Echt, we zijn nog geen dag verder en daar gaan we we weer. Zielig. Hou-het-bij-jezelf!
Als je regelmatig in de stad rijdt of 10-15km rondom het huis,
Ben jij dat? Niet dus. Ander "profiel". Rot op zeg, dit is geen discussie voeren.
Het slechtste van alles is nog dat geen van allen een "hybride" hebben en de persoon die aangevalleen wordt, wel. Hoe debiel is dat. Ga er een kopen dan als je het allemaal zo goed weet, hup. Oh nee dan komt het ineens niet uit, goh hoe zou dat nou komen.
Iemand belachelijk maken door constant het profiel te veranderen of woorden in de mond gaan leggen prima, maar kom op dan stop je geld waar je mond is.
* raises hand *
Ik heb er geen. Maar wel een vol-elektrieke zoals wel bekend zal zijn. Range: 200 km. Voor woon-werk verkeer (11 km enkele reis) prima geschikt. Gratis laden op de zaak. Voor de vakantie en op de langere ritten is die range natuurlijk veel te weinig. Ja, het kan in theorie. Nee, ik wil het niet. Echt niet. Overstappen naar een modernere variant met een gegarandeerde 500+ km range? Nope, (nog) veel en veel te duur.
Ik wil over naar iets dat elektrisch (een paar keer) heen en weer kan naar de zaak maar voor de langere riten gewoon dino's kan verstoken. Prima use-case wat mij betreft. Alleen.... wat ik tegen kwam is het gewoon ook niet. Van het voorjaar gaat de MGB er uit, als dat een leuke cent oplevert gaan we maar eens verder kijken wat er dan zoal beschikbaar is. Ik las je escapades derhalve met de nodige interesse.
ook zoiets, als je die mogelijkheid hebt dan wil je daar toch zoveel mogelijk van 'lenen'.
zal wel aan mij liggen die logica.
grappig dat dit soort verhalen nu pas de kop opsteken nu de electrofielen totaal verstomd zijn
maar die 11 km is dus een breekpunt dat er perse op een batterij gereden moet worden. Merkwaardig. Op het grote verhaal doet het namelijk he-le-maal niets.
Er zijn wel situaties waarbij het wel uit kan:
Zus heeft een Kuga plugin. Werkt voor hen prima, met meestal ritjes rond het dorp en naar de kinderen (50 km heen en terug) met 55-60 km elektrisch bereik. Voor de langere afstanden is de peut in de tank. Met een overload aan zonnepanelen is verbruiken (salderen) fors voordeliger dan terugleveren op het net. Ritjes hier naar toe (paar keer per jaar) is dus 50 km op benzine, ipv 115. En hier de keuze om aan de paal te laden, of op benzine naar huis te rijden.
De meerkosten voor de plugin halen ze op deze manier er wel uit.
Vol elektro is niet handig met aanhangers of vakanties in Zuid Europa in het hoogseizoen. Op het vakantieadres kunnen volgens mij wel weer laden.
Ik weet niet hoe dat bij een Kuga werkt maar bij BMW kan je zo echt niet rekenen, zo werkt het helemaal niet. Bij een lege batterij wordt er bijgeladen, dat gebeurt al bij 25% van de restlading. En dat bijladen is kats onzuinig.
Kortom je kan niet eerst volelektro rijden en het laatste stuk op benzine. Nouja het kan wel maar dan ben je echt heel raar bezig.
Jaren oostindisch blind geweest door alle (fiscale) voordelen.
Je hebt niet zitten opletten afgelopen jaren dan. Ik heb nooit beweerd dat een otootje met deze range handig was voor de vakantie heh; integendeel: voor vakanties heb ik 't ding altijd ongeschikt gevonden. We hebben het nu geprobeerd met de voiture van de mrs. (die heeft meer dan dubbel de range) en hoewel we uiteindelijk nergens echt nijpende problemen hadden om te laden vond ik het irritant: kom je aan bij je hotel, moet je eerst weer op zoek naar een laadpaal die het doet. Da's net zoiets als met een camper constant zoeken naar waar je kan lozen en waar je weer nieuw water kan tanken. Ik ben op vakantie hoor, geen zin in dat geneuzel.
Anyway, dagelijks 2 x 11 km is fnuikend voor je benzine-motor. Dat ding wordt gewoon niet warm dan. Voor de kosten hoef ik 't niet te doen inderdaad - dan kan ik beter de elektrieke hyundai afrijden de komende 10 jaar of zo (nou ja, dat gaan we sowieso niet doen ivm de verhuizing richting die Grenze over een paar jaar).
Jawel, heb het niet over jou maar die figuren die eronder reageren
Ga toch fietsen dan...loll.
Als je die afstand elektrisch vliegt en niet, zoals ik te vaak moet ondergaan, super traag eco rolt dan snap ik het soms ook wel.
Mwah. Op een tank van, ik schat 55 liter deze range nadat ik er al 100km uit had gereden...
Goed. En nu realistisch: dat ding is helemaal para. 100km verderop had ik nog een range van slechts 600km.
Masterdam is van zijn geloof gestapt. Of anders gezegd, hij kon geen nieuwe Audi betalen.
Maar in Zweden kunnen ze blijkbaar ook niet rekenen.
Op de zaak een Polestar 2.......kutbak....reed er samen mee met een collega die een Passat R36 heeft.....we waren het eensch dat dit echt dodelijk saai is die elektromeuk als je de leuke acceleratie van 0-80 weg denkt.....boven de 100 is het ook niks meer...en janken als je bij 160 aankomt want verder gaat het niet.
Met mijn hybride niet dan? Ok, geen 800 km, maar ben nog nooit een defecte paal tegengekomen en ik zit ook in 5 minuten vol (benzine).
Ik ben heus nog niet lyrisch van hybride hoor en wel van diesel. Maar met de genoemde argumenten ga je de discussie niet beslechten.
Ik ook niet, maar ik heb dan geen laadpaal nodig. Met de rest van jouw argumenten ben ik het eens.
▲
[ 56 berichten ]
Piet_Piraat
Master
Dave schreef:
Na al dit heb ik sowieso moeite om nog een vertrouwensband op te bouwen met dit ding. Moet wel weg. Niet meteen morgen maar wel op korte termijn. Vind het toch een tegenvaller. Tis een stadsauto en ik zit niet in een stad. Ik rij niet veel meer maar als ik dan rij zijn het ook meteen afstanden van 150-200km roundtrip en dan wordt het ral onzuinig. Boven de 100 km/u gaat ie zuipen en dan moet je vooral in DE zitten waar het leven pas begint bij 110 km/u als ik alleen al de straat uitrij. Wat dat betreft vraag ik me af wat BMW denkende was... Aan specifieke overheidsspecs denk ik om beneden die 50 gr co2 te blijven. Dat haal je in de praktijk echt nooit maar ach who cares about praktijk.
Ik denk dat het ding perfect is voor de mensen die een passend gebruik erbij hebben. Heb me er laatst flink op zitten inlezen den conclusie is dat bij het juiste 'Fahrprofil' mensen heel goed kunnen profiteren van hybride. Als jij 90% lange ritten maakt, ben jij inderdaad niet die persoon want dan komt hybride te weinig tot z'n recht en heb je onvoldoende voordeel van de accu.Als je regelmatig in de stad rijdt of 10-15km rondom het huis, kan een hybride hartstikke prima.
Dave
Webspecialist
Voor zo'n profiel hebben we daar in Nederland de (elektrische) fiets voor, voor al het andere volstaat een elektrische auto. Hybride is totaal overbodig, je zit aan een waslijst aan verschillende technieken wat allemaal stuk kan gaan, het is veel onzuiniger in beide varianten. Zowel benzine als elektro "zuipt".
Dashcam Drenthe
Master
Dave schreef:
voor al het andere volstaat een elektrische auto
Zou er niet graag mee naar Spanje willen...
E-auto werkt prima lokaal, maar daarbuiten..
Dave
Webspecialist
Heb het inderdaad alleen overwogen met een oosterse gang in het achterhoofd maar voorlopig is dat er nog niet van gekomen. Zuidelijke landen zie ik niet als enorm problematisch voor elektrohokken maargoed jij trekt Piets Fahrprofil uit zn verband. Er is geen perfect passend gebruik voor een hybride indien je het lokaal houdt.
Piet_Piraat
Master
Dave schreef:
Voor zo'n profiel hebben we daar in Nederland de (elektrische) fiets voor, voor al het andere volstaat een elektrische auto. Hybride is totaal overbodig, je zit aan een waslijst aan verschillende technieken wat allemaal stuk kan gaan, het is veel onzuiniger in beide varianten. Zowel benzine als elektro "zuipt".
Alleen is het niet aan jou om te bepalen of iemand moet gaan fietsen of niet. Sterker nog: een 530e of een X3 (30e) haalt gewoon 40km op z'n accu. Een X5 van de laatste lichting met een 45e, kan zelfs tot iets van 60km halen (praktijk). Dat zijn geen afstanden die je zomaar even fietst, zoals jij zo eenvoudig voor een ander beslist. Als iemand een auto wil kan voor de juiste omstandigheden een dergelijke hybride prima passend zijn.
Dave
Webspecialist
Piet_Piraat schreef:
jou om te bepalen
Piet_Piraat schreef:
voor een ander beslist.
beslissen, bepalen.. waar heb je het allemaal over man. Dat wordt wèl bepaald maar niet door mij. Hoe kom je nou steeds op dat persoonlijke gebeuren uit.
Piet_Piraat schreef:
de juiste omstandigheden een dergelijke hybride prima passend zijn
ik kan vrijwel geen enkele juiste omstandigheid bedenken waarbij een PHEV passend zou zijn. Al helemaal niet wanneer de belastingkorting eraf gaat. Zowel financieel, qua onderhoud en gemak is het een volstrekt waardeloos concept. Alleen in het geval van veelvuldig met een trailer of woonhut rondkarren zou ik nog zeggen van ja, dat is nou een uitzonderlijke omstandigheid waarbij een PHEV een uitkomst is.
Piet_Piraat schreef:
gewoon 40km [..] zelfs tot iets van 60km
ten opzichte van volelektrisch zijn dat geen indrukwekkende getallen. Laden duurt ook nog iets van 5-6 of zelfs 7 uur.
Piet_Piraat
Master
Dave schreef:
beslissen, bepalen.. waar heb je het allemaal over man
Hierover:
"Voor zo'n profiel hebben we daar in Nederland de (elektrische) fiets voor, voor al het andere volstaat een elektrische auto. " Dat mag jij vinden. Iemand anders mag iets anders vinden.
Dave schreef:
ten opzichte van volelektrisch zijn dat geen indrukwekkende getallen. Laden duurt ook nog iets van 5-6 uur.
Met 3,7kW duurt het laden drie uur bij zo'n 30e. Dat is inderdaad niet snel. Maar zo erg als jij beweert is het ook niet.Maar je kunt met een PHEV wel met 200 naar je bestemming rijden, na een paar honderd km vijf minuten tanken, en weer doorblaffen. Als jij volelektrisch rijdt, schiet je verbruik bij 130 op de CC al omhoog (https://www.autoreview.nl/autotests/id/ ... -onze-test), laat staan als je wat enthousiast rijdt en 180-200 wil doen. Als ie het al haalt. Daar heb je dan je PHEV weer voor...
Wel ben ik het met je eens dat er een kwetsbaarheid zit in twee brandstof/aandrijfsystemen naast elkaar. Het liefst koop je zo'n ding lekker vol in de garantie...
Dave
Webspecialist
Piet_Piraat schreef:
Maar zo erg als jij beweert is het ook niet.
je haalt er van alles bij.. 45e = 7 uur.
Dave
Webspecialist
Piet_Piraat schreef:
schiet je verbruik bij 130 op de CC al omhoog
bij een BMW hybride op benzine ook; 7l/100km makkelijk, ik hoef er geen reviews bij want ik rij er zelf een. Het is gewoon kut, kan er niets anders van maken.
Rover
Master
Mijn werk is net geen 40 km enkele reis. Stel ik zou daar goedkoop kunnen laden en thuis ook, dan zou een PHEV best een goede kans hebben bij mij.
Aangezien elektrisch laden bij mij voor de deur vooralsnog niet kan (dichtstbijzijnde laadpaal is ongeveer 1km lopen), en het ook dan nog duurder rijdt dan lpg, is het voor mij op dit moment nog geen alternatief.
Aangezien elektrisch laden bij mij voor de deur vooralsnog niet kan (dichtstbijzijnde laadpaal is ongeveer 1km lopen), en het ook dan nog duurder rijdt dan lpg, is het voor mij op dit moment nog geen alternatief.
Dashcam Drenthe
Master
Dave schreef:
ik kan vrijwel geen enkele juiste omstandigheid bedenken waarbij een PHEV passend zou zijn
Ik wel, mijn gebruik.
Veelal <10km enkel maar ook langere ritten snelweg (>200km)
Ben het wel met je eens dat ze veel techniek hebben wat kapot kan en ze niet bijster efficiënt zijn. Daarom heb ik er destijds ook geen gekocht
Dave
Webspecialist
Rover schreef:
(dichtstbijzijnde laadpaal is ongeveer 1km lopen),
heb toch geen laadpaal nodig? Ik laad die kilometers thuis ook op een granny lader in 10A of zelfs 6A stand. Of je bedoelt dat je geen verlengsnoer uit kan rollen cq een oprit hebt?
Rover schreef:
dan zou een PHEV
want een volelektrohok zou dat dan niet zijn:?
Dashcam Drenthe schreef:
Veelal <10km enkel maar ook langere ritten snelweg (>200km)
precies mijn situatie, heeft geen zin maargoed zelf weten
Rover
Master
Dave schreef:
want een volelektrohok zou dat dan niet zijn:?
Regelmatig trips van 300km enkele reis. Volelectriech met die realistische range is ver buiten mijn budget.
Walker
Master
Een plugin brengt mij niets extra tov de hybride versie. Ik ben zelf niet gebaat bij een lager trekgewicht, hoger eigen gewicht. Thuis ga je niet laden om 30-40 km electrisch te kunnen rijden.
Hybride zorgt bij mij voor de benodigde lage uitstoot zodat de uitstoot binnen de door de werkgever gestelde norm viel. Verbruik op lange afstanden wordt niet beter door hybride.
Zo heeft iedereen andere redenen om voor een bepaalde motorisering te kiezen.
Hybride zorgt bij mij voor de benodigde lage uitstoot zodat de uitstoot binnen de door de werkgever gestelde norm viel. Verbruik op lange afstanden wordt niet beter door hybride.
Zo heeft iedereen andere redenen om voor een bepaalde motorisering te kiezen.
Suggestief
Master
Walker schreef:
Zo heeft iedereen andere redenen om voor een bepaalde motorisering te kiezen.
Benzine dus. Wordt vast een stuk duurder maar elektrisch ook en daarbij wordt laden steeds ingewikkelder buiten je eigen laadpunt. De infra is lang niet gereed voor een land vol elektrische auto's.
Dave
Webspecialist
Die kleine ritjes van 10-15km tikken simpelweg te weinig aan in het grote geheel, het is rommelen in de marge, Als je heel erg veel van die korte ritjes doet zou ik zeggen van ja.. Maar wie koopt daar een overpriced PEHV voor, dan kan je net zo goed vol elektro gaan. Het brandstofgebruik in de praktijk valt te zwaar tegen. Misschien dat een recenter model het beter kan maar ik heb zo mn twijfels.
edit: nope.. 545e .. 7,1l/100 bij 140 op de cruiseteller (zal 135 op GPS zijn). https://youtu.be/YNz8xioXlIQ?feature=shared&t=399 .. Niet onder de indruk.
edit: nope.. 545e .. 7,1l/100 bij 140 op de cruiseteller (zal 135 op GPS zijn). https://youtu.be/YNz8xioXlIQ?feature=shared&t=399 .. Niet onder de indruk.
Piet_Piraat
Master
Rover schreef:
Mijn werk is net geen 40 km enkele reis. Stel ik zou daar goedkoop kunnen laden en thuis ook, dan zou een PHEV best een goede kans hebben bij mij.
Nietes! Want volgens Dave kan het niet!
Rover
Master
Ohh jah, klopt. Nee is nutteloos voor mij. 2 autos dus, een elektrische en een benzine.
Dave
Webspecialist
Piet_Piraat schreef:
Want volgens Dave kan het niet!
En waar schrijft Dave dat het niet kan? Echt, we zijn nog geen dag verder en daar gaan we we weer. Zielig. Hou-het-bij-jezelf!
Als je regelmatig in de stad rijdt of 10-15km rondom het huis,
Rover schreef:
Ohh jah, klopt. Nee
Ben jij dat? Niet dus. Ander "profiel". Rot op zeg, dit is geen discussie voeren.
Het slechtste van alles is nog dat geen van allen een "hybride" hebben en de persoon die aangevalleen wordt, wel. Hoe debiel is dat. Ga er een kopen dan als je het allemaal zo goed weet, hup. Oh nee dan komt het ineens niet uit, goh hoe zou dat nou komen.
Iemand belachelijk maken door constant het profiel te veranderen of woorden in de mond gaan leggen prima, maar kom op dan stop je geld waar je mond is.
Rover
Master
Ik weet niet wat je hebt gegeten Dave, maar ik heb maar 1 profiel, al heel wat jaartjes.
Griffin
Master
Dave schreef:
Het slechtste van alles is nog dat geen van allen een "hybride" hebben en de persoon die aangevalleen wordt, wel. Hoe debiel is dat. Ga er een kopen dan als je het allemaal zo goed weet, hup. Oh nee dan komt het ineens niet uit, goh hoe zou dat nou komen.
* raises hand *
Ik heb er geen. Maar wel een vol-elektrieke zoals wel bekend zal zijn. Range: 200 km. Voor woon-werk verkeer (11 km enkele reis) prima geschikt. Gratis laden op de zaak. Voor de vakantie en op de langere ritten is die range natuurlijk veel te weinig. Ja, het kan in theorie. Nee, ik wil het niet. Echt niet. Overstappen naar een modernere variant met een gegarandeerde 500+ km range? Nope, (nog) veel en veel te duur.
Ik wil over naar iets dat elektrisch (een paar keer) heen en weer kan naar de zaak maar voor de langere riten gewoon dino's kan verstoken. Prima use-case wat mij betreft. Alleen.... wat ik tegen kwam is het gewoon ook niet. Van het voorjaar gaat de MGB er uit, als dat een leuke cent oplevert gaan we maar eens verder kijken wat er dan zoal beschikbaar is. Ik las je escapades derhalve met de nodige interesse.
Dave
Webspecialist
Griffin schreef:
Gratis laden op de zaak.
ook zoiets, als je die mogelijkheid hebt dan wil je daar toch zoveel mogelijk van 'lenen'.
zal wel aan mij liggen die logica.
Griffin schreef:
Ja, het kan in theorie. Nee, ik wil het niet.
grappig dat dit soort verhalen nu pas de kop opsteken nu de electrofielen totaal verstomd zijn
maar die 11 km is dus een breekpunt dat er perse op een batterij gereden moet worden. Merkwaardig. Op het grote verhaal doet het namelijk he-le-maal niets.
Walker
Master
Dave schreef:
ie kleine ritjes van 10-15km tikken simpelweg te weinig aan in het grote geheel, het is rommelen in de marge, Als je heel erg veel van die korte ritjes doet zou ik zeggen van ja.. Maar wie koopt daar een overpriced PEHV voor, dan kan je net zo goed vol elektro gaan.
Er zijn wel situaties waarbij het wel uit kan:
Zus heeft een Kuga plugin. Werkt voor hen prima, met meestal ritjes rond het dorp en naar de kinderen (50 km heen en terug) met 55-60 km elektrisch bereik. Voor de langere afstanden is de peut in de tank. Met een overload aan zonnepanelen is verbruiken (salderen) fors voordeliger dan terugleveren op het net. Ritjes hier naar toe (paar keer per jaar) is dus 50 km op benzine, ipv 115. En hier de keuze om aan de paal te laden, of op benzine naar huis te rijden.
De meerkosten voor de plugin halen ze op deze manier er wel uit.
Vol elektro is niet handig met aanhangers of vakanties in Zuid Europa in het hoogseizoen. Op het vakantieadres kunnen volgens mij wel weer laden.
Dave
Webspecialist
Walker schreef:
is dus 50 km op benzine, ipv 115.
Ik weet niet hoe dat bij een Kuga werkt maar bij BMW kan je zo echt niet rekenen, zo werkt het helemaal niet. Bij een lege batterij wordt er bijgeladen, dat gebeurt al bij 25% van de restlading. En dat bijladen is kats onzuinig.
Kortom je kan niet eerst volelektro rijden en het laatste stuk op benzine. Nouja het kan wel maar dan ben je echt heel raar bezig.
Piet_Piraat
Master
Dave schreef:
Oh nee dan komt het ineens niet uit, goh hoe zou dat nou komen.
Oh jawel hoor. Ik heb er al meermaals mee gereden en het komt mij perfect uit.
Suggestief
Master
Dave schreef:
grappig dat dit soort verhalen nu pas de kop opsteken nu de electrofielen totaal verstomd zijn
Jaren oostindisch blind geweest door alle (fiscale) voordelen.
Griffin
Master
Dave schreef:
grappig dat dit soort verhalen nu pas de kop opsteken nu de electrofielen totaal verstomd zijn
Je hebt niet zitten opletten afgelopen jaren dan. Ik heb nooit beweerd dat een otootje met deze range handig was voor de vakantie heh; integendeel: voor vakanties heb ik 't ding altijd ongeschikt gevonden. We hebben het nu geprobeerd met de voiture van de mrs. (die heeft meer dan dubbel de range) en hoewel we uiteindelijk nergens echt nijpende problemen hadden om te laden vond ik het irritant: kom je aan bij je hotel, moet je eerst weer op zoek naar een laadpaal die het doet. Da's net zoiets als met een camper constant zoeken naar waar je kan lozen en waar je weer nieuw water kan tanken. Ik ben op vakantie hoor, geen zin in dat geneuzel.
Anyway, dagelijks 2 x 11 km is fnuikend voor je benzine-motor. Dat ding wordt gewoon niet warm dan. Voor de kosten hoef ik 't niet te doen inderdaad - dan kan ik beter de elektrieke hyundai afrijden de komende 10 jaar of zo (nou ja, dat gaan we sowieso niet doen ivm de verhuizing richting die Grenze over een paar jaar).
Dave
Webspecialist
Griffin schreef:
Je hebt niet zitten opletten afgelopen jaren dan.
Jawel, heb het niet over jou maar die figuren die eronder reageren
Piet_Piraat
Master
Dave schreef:
Koop dan. (meerijden en bezitten is overigens niet hetzelfde)
Alleen om jouw ongelijk te bewijzen en opnieuw te benoemen dat ik vind het wél kan? Dat gaat me enigszins ver.
Dave
Webspecialist
Alles kan, daar hoeft helemaal geen gelijk of ongelijk discussie aan te pas te komen. Of het zin heeft, dat is het hele punt. Of profiel. Je hebt het over profielen, blijkbaar bedoel je jezelf daarmee.
merkwaardig. Hybride verkoper en zelf een dikke diesel rijden.
Yup, bloedirritant. Dat moet je dan met een hybride nog veel vaker gaan doen. Eigenlijk bij iedere rit.
Of niet natuurlijk maar dan kan je net zo goed benzine gaan rijden.
Dat bedoel ik dus met meerijden versus bezitten. Met meerijden is alles bloemetjes.
Piet_Piraat schreef:
Dat gaat me enigszins ver.
merkwaardig. Hybride verkoper en zelf een dikke diesel rijden.
Griffin schreef:
om te laden vond ik het irritant: kom je aan bij je hotel, moet je eerst weer op zoek naar een laadpaal die het doet.
Yup, bloedirritant. Dat moet je dan met een hybride nog veel vaker gaan doen. Eigenlijk bij iedere rit.
Of niet natuurlijk maar dan kan je net zo goed benzine gaan rijden.
Dat bedoel ik dus met meerijden versus bezitten. Met meerijden is alles bloemetjes.
bruintje beer
Master
Dave schreef:
meerijden en bezitten is overigens niet hetzelfde
Meerijden en mee rijden ook niet
Dave
Webspecialist
is wel ongeveer hetzelfde, alles is al geregeld. Het wordt pas anders als je er een paar weken op past.
Piet_Piraat
Master
Dave schreef:
merkwaardig. Hybride verkoper en zelf een dikke diesel rijden.
Neuh. De diesel rijdt inmiddels al een km of 1500 verderop...die ging niet zo goed op mijn verminderde km's.
Dave
Webspecialist
Oh.
Dat is wel shokkin nieuws eigenlijk. Speciaal voor teruggekeken maar nergens is die begrafenis gemeld als ik het zo zie.
Dat is wel shokkin nieuws eigenlijk. Speciaal voor teruggekeken maar nergens is die begrafenis gemeld als ik het zo zie.
18vti
Master
Griffin schreef:
dagelijks 2 x 11 km
Ga toch fietsen dan...loll.
Als je die afstand elektrisch vliegt en niet, zoals ik te vaak moet ondergaan, super traag eco rolt dan snap ik het soms ook wel.
Masterdam
Master
Dave schreef:
Hybride is totaal overbodig, je zit aan een waslijst aan verschillende technieken wat allemaal stuk kan gaan, het is veel onzuiniger in beide varianten. Zowel benzine als elektro "zuipt".
Mwah. Op een tank van, ik schat 55 liter deze range nadat ik er al 100km uit had gereden...
Goed. En nu realistisch: dat ding is helemaal para. 100km verderop had ik nog een range van slechts 600km.
Dave
Webspecialist
mja ik kwam van de week ook op dit figuur;
▶ Youtube video
waarom vertellen ze niet over deze functie?!! Can sell mannie mannie mohr carz.
zucht
▶ Youtube video
waarom vertellen ze niet over deze functie?!! Can sell mannie mannie mohr carz.
zucht
18vti
Master
USA?
12 gallon * 3.8 = 46 liter
554 miles *1,609 = 891 km
19,4 km/l.....not bad
Maar dat is natuurlijk de THEORETISCH reikwijdte totdat je echt gaat rijden.
Nu dan ff in de praktijk bro.
12 gallon * 3.8 = 46 liter
554 miles *1,609 = 891 km
19,4 km/l.....not bad
Maar dat is natuurlijk de THEORETISCH reikwijdte totdat je echt gaat rijden.
Nu dan ff in de praktijk bro.
Dave
Webspecialist
para is het juiste woord denk ik.
men lijkt er in de software geen rekening mee gehouden te hebben dat dat bijladen erg veel brandstof kost (battery control = bijladen), krijg je reikwijdtes die van geen kanten kloppen. Maar dat mensen videootjes gaan maken en geloven wat ze zien is helemaal van de zotte.
Wat Audi ervan gemaakt heeft bij Masterdam weet ik niet, dat is wel erg extreem. Net in een splinternieuwe elektrische Audi meegereden... Het heeft helemaal niets, totaal geen cháahzèh! Eigenaar is ook niet tevreden
men lijkt er in de software geen rekening mee gehouden te hebben dat dat bijladen erg veel brandstof kost (battery control = bijladen), krijg je reikwijdtes die van geen kanten kloppen. Maar dat mensen videootjes gaan maken en geloven wat ze zien is helemaal van de zotte.
Wat Audi ervan gemaakt heeft bij Masterdam weet ik niet, dat is wel erg extreem. Net in een splinternieuwe elektrische Audi meegereden... Het heeft helemaal niets, totaal geen cháahzèh! Eigenaar is ook niet tevreden
Masterdam
Master
Dave schreef:
Wat Audi ervan gemaakt heeft bij Masterdam weet ik niet, dat is wel erg extreem.
Masterdam is van zijn geloof gestapt. Of anders gezegd, hij kon geen nieuwe Audi betalen.
Maar in Zweden kunnen ze blijkbaar ook niet rekenen.
18vti
Master
Dave schreef:
Net in een splinternieuwe elektrische Audi meegereden... Het heeft helemaal niets, totaal geen cháahzèh! Eigenaar is ook niet tevreden
Op de zaak een Polestar 2.......kutbak....reed er samen mee met een collega die een Passat R36 heeft.....we waren het eensch dat dit echt dodelijk saai is die elektromeuk als je de leuke acceleratie van 0-80 weg denkt.....boven de 100 is het ook niks meer...en janken als je bij 160 aankomt want verder gaat het niet.
Piet_Piraat
Master
Dave schreef:
men lijkt er in de software geen rekening mee gehouden te hebben dat dat bijladen erg veel brandstof kost (battery control = https://faq.bmw.de/s/article/Elektromob ... anguage=de), krijg je reikwijdtes die van geen kanten kloppen. Maar dat mensen videootjes gaan maken en geloven wat ze zien is helemaal van de zotte.
Die battery control moet je eigenlijk alleen gebruiken als je bijv ivm emissieloze zone het laatste stuk elektrisch wil rijden. Anders is 't heul veul brandstof voor een beetje elektra.
Masterdam
Master
357kurt schreef:
Hybride of Accu is leuk.......... voor een week dan ben je het wel zat..
3 van 4 laders stuk, 3 mensen voor je in de rij. 1.5 uur wachten tot je aan de beurt bent. 2 uur verder..
Mijn diesel : hoppa 5 minuten, tank vol en tjakka weer 800km met 150-160 kruissnelheid
3 van 4 laders stuk, 3 mensen voor je in de rij. 1.5 uur wachten tot je aan de beurt bent. 2 uur verder..
Mijn diesel : hoppa 5 minuten, tank vol en tjakka weer 800km met 150-160 kruissnelheid
Met mijn hybride niet dan? Ok, geen 800 km, maar ben nog nooit een defecte paal tegengekomen en ik zit ook in 5 minuten vol (benzine).
Ik ben heus nog niet lyrisch van hybride hoor en wel van diesel. Maar met de genoemde argumenten ga je de discussie niet beslechten.
basjuh1981
Master
Masterdam schreef:
maar ben nog nooit een defecte paal tegengekomen
Ik ook niet, maar ik heb dan geen laadpaal nodig. Met de rest van jouw argumenten ben ik het eens.
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum