▼
[ 4013 berichten ]
Ik ben redelijk Apple-minded, niet door de marketingstrategie van Apple maar puur doordat dat spul zonder gezeik werkt. Ik heb verder geen airpods van 200 euro en een toetsenbordje van 600. Ik neem aan dat je op dat soort dingen doelt.
En er is genoeg volk dat alleen maar Apple wil 'want dat is het beste', terwijl ze niet verder komen dan Spotify, Whatsapp en mail en hun telefoon verder nergens voor gebruiken. Dan kun je prima met een telefoon van 100 euro af. Zie daar marketing.
Tis nog een beetje stil aan het Formule 1 front
Nah, dat zou me de afgang zijn van de eeuw. (Tenzij hij nu al hetzelfde weet wat hij in 2013 wist: Hoe goed/slecht de auto gaat wezen voor het volgende tijdperk!)
Hij moet het team in de "hens" steken voor de gemaakte fouten....Toto laten vertrekken, iets met vuurwerk....
Een van de twee zal toch met de gele sticker moeten rijden.
Succes
"Zo zou je mij niet drie seconden te vroeg of te laat moeten horen roepen dat Alonso eraf schiet."
of gewoon niet
Gewoon lekker laten racen die twee, is ook veel beter voor het constructeurskampioenschap, anders loop je het risico dat ze elkaar er af rijden. En hoe groter het puntental voor de constructeurs des te meer geld keert de FIA uit.
Welnee man, van 10 miljoen kan je net rondkomen. Zeker niet met de levensstijl die Hammie zich toegeeigend heeft.
Dat was al eerder bekend toch?
https://www.forbes.com/sites/maurybrown ... -f1-season says:
Hij staat op de foto's naast z'n auto's als een foute rapper
En wat was vorig jaar dan?
Wel DRS dus, alleen zit het niet op de demo auto zoals die door de FIA getoond is:
▶ Youtube video
Dat verbaasd me niks, leuk want David Coulthard zit er ook en die kan goed samen werken met Max en Jos.
Laat HAM maar een eigen raceclubje gaan regelen. Van mij mag deze zakpatat wegblijven.
Belangrijker:
Heeft iemand al uitgezocht wat de "F1" kijk opties zijn voor dit jaar en de kosten per optie?
Ik wil graag ook de vrije trainingen kijken maar om nou mijn hele bonus op te maken aan het F1 kijk circus lijkt mij geen goed plan.
▲
[ 4013 berichten ]
R
Master
Al geeft Red Bull ons sport en spel en Apple houdt alles zelf.
Offtopic, dit merk is ook zo. en dochter maar zeuren
Offtopic, dit merk is ook zo. en dochter maar zeuren
Raymond
Master
Piet_Piraat schreef:
Maar dat vind ik ook van Apple.
Ik ben redelijk Apple-minded, niet door de marketingstrategie van Apple maar puur doordat dat spul zonder gezeik werkt. Ik heb verder geen airpods van 200 euro en een toetsenbordje van 600. Ik neem aan dat je op dat soort dingen doelt.
Walker
Master
Wel het schoonmaakdoekje van Eur 25,- ?
Toch best briljant als je als marketingafdeling een merk zo sterk in de markt kunt houden. De technologie moet uiteraard goed zijn, anders wordt het alleen maar damage-control.
Toch best briljant als je als marketingafdeling een merk zo sterk in de markt kunt houden. De technologie moet uiteraard goed zijn, anders wordt het alleen maar damage-control.
Piet_Piraat
Master
Raymond schreef:
Ik neem aan dat je op dat soort dingen doelt.
Jup. Ik geloof best dat het allemaal prima werkt, maar ik geloof niet echt dat het aan alle kanten z'n geld waard is.En er is genoeg volk dat alleen maar Apple wil 'want dat is het beste', terwijl ze niet verder komen dan Spotify, Whatsapp en mail en hun telefoon verder nergens voor gebruiken. Dan kun je prima met een telefoon van 100 euro af. Zie daar marketing.
Raymond
Master
Ik kijk er ook liever nuchter naar. Die meetings met Steve Jobs als God voor de buhne, manman wat triest. Zal wel Amerikaans zijn. Maar ik ben niet het type wat zegt: Ik rij Audi want BMW is kut. Ze maken allebei fantastische auto's.
Raymond
Master
Injectie schreef:
Euh is dit het Formule1 2022 topic?
Tis nog een beetje stil aan het Formule 1 front
18vti
Master
18vti
Master
Forza! schreef:
En wat gaat Hamilton doen? Hij zou zo teleurgesteld zijn dat ie stopt.
Nah, dat zou me de afgang zijn van de eeuw. (Tenzij hij nu al hetzelfde weet wat hij in 2013 wist: Hoe goed/slecht de auto gaat wezen voor het volgende tijdperk!)
Hij moet het team in de "hens" steken voor de gemaakte fouten....Toto laten vertrekken, iets met vuurwerk....
Range Rover Teun
Medewerker
RTL Nieuws schreef:
Coureurs Sainz en Leclerc krijgen gelijke status bij Ferrari
Ferrari kiest geen kopman voor het komende seizoen in de Formule 1. De Spanjaard Carlos Sainz en de Monegask Charles Leclerc krijgen dezelfde status, zegt teambaas Mattia Binotto op de website Autosport.com. "Het team gaat boven alles. De prestaties op het circuit zullen bepalen wanneer en wie er eventueel een voorkeursbehandeling krijgt", aldus Binotto.
De beroemde Italiaanse renstal hoopt volgend jaar de aansluiting te vinden met de topteams. Ferrari begon al vroeg dit jaar met de ontwikkeling van de auto voor 2022. De regels veranderen en de auto's moeten vooral de aerodynamica aanpassen.
Ferrari eindigde dit jaar als derde bij de constructeurs, op grote afstand van Mercedes en Red Bull. Sainz eindigde in het kampioenschap als vijfde met 5,5 punten meer dan Leclerc, die zevende werd.
Geen 1 en 2
"We hebben bij aanvang van het seizoen geen nummer 1 en 2 nodig in het team. We laten de jongens racen en op de baan zullen we zien wie er op zeker moment het beste voorstaat. Het gaat ook niet altijd om talent en vaardigheid, een coureur kan ook pech hebben of crashen", zegt Binotto.
Sainz haalde in zijn eerste jaar bij Ferrari vier keer het podium, Leclerc slechts één keer. De Monegask won in 2019 nog twee races voor Ferrari. Binotto: "Charles is vooral in het laatste deel van het seizoen flink uitgedaagd door Carlos, maar ik ben heel tevreden over zijn progressie. Hij was altijd snel in de kwalificaties, maar heeft ook veel pech gehad. Ik denk dat Charles wel 40 punten meer had kunnen hebben."
Ferrari kiest geen kopman voor het komende seizoen in de Formule 1. De Spanjaard Carlos Sainz en de Monegask Charles Leclerc krijgen dezelfde status, zegt teambaas Mattia Binotto op de website Autosport.com. "Het team gaat boven alles. De prestaties op het circuit zullen bepalen wanneer en wie er eventueel een voorkeursbehandeling krijgt", aldus Binotto.
De beroemde Italiaanse renstal hoopt volgend jaar de aansluiting te vinden met de topteams. Ferrari begon al vroeg dit jaar met de ontwikkeling van de auto voor 2022. De regels veranderen en de auto's moeten vooral de aerodynamica aanpassen.
Ferrari eindigde dit jaar als derde bij de constructeurs, op grote afstand van Mercedes en Red Bull. Sainz eindigde in het kampioenschap als vijfde met 5,5 punten meer dan Leclerc, die zevende werd.
Geen 1 en 2
"We hebben bij aanvang van het seizoen geen nummer 1 en 2 nodig in het team. We laten de jongens racen en op de baan zullen we zien wie er op zeker moment het beste voorstaat. Het gaat ook niet altijd om talent en vaardigheid, een coureur kan ook pech hebben of crashen", zegt Binotto.
Sainz haalde in zijn eerste jaar bij Ferrari vier keer het podium, Leclerc slechts één keer. De Monegask won in 2019 nog twee races voor Ferrari. Binotto: "Charles is vooral in het laatste deel van het seizoen flink uitgedaagd door Carlos, maar ik ben heel tevreden over zijn progressie. Hij was altijd snel in de kwalificaties, maar heeft ook veel pech gehad. Ik denk dat Charles wel 40 punten meer had kunnen hebben."
Een van de twee zal toch met de gele sticker moeten rijden.
406
Master
Gasly reed ook met een gele sticker, je gaat mij niet wijs maken dat die 2e viool speelde.
flitsgevaar
Master
Wel een slim idee. Benieuwd hoeveel mensen dit gaat ‘aanzetten’.
https://www.nu.nl/media/6175891/olav-mo ... en-is.html
https://www.nu.nl/media/6175891/olav-mo ... en-is.html
djee
Tour de France kenner '23
flitsgevaar schreef:
Wel een slim idee
Succes
"Zo zou je mij niet drie seconden te vroeg of te laat moeten horen roepen dat Alonso eraf schiet."
of gewoon niet
Pita
Master
Maserati Teun schreef:
Een van de twee zal toch met de gele sticker moeten rijden
Gewoon lekker laten racen die twee, is ook veel beter voor het constructeurskampioenschap, anders loop je het risico dat ze elkaar er af rijden. En hoe groter het puntental voor de constructeurs des te meer geld keert de FIA uit.
Dikke Dakduif
Master
Ik denk dat Ferrari het goed voor elkaar heeft met hun rijders. Beide bovengemiddeld goed en potentieel kampioensmateriaal. Achteraf gezien is het heel jammer dat RB Sainz niet kon behouden, dat was de perfecte teammaat voor Max geweest toen Riciardo vertrok.
Bij RB zie ik de bui alweer hangen als de 2022 auto helemaal anders is. Dan doet Checo er weer 6 races over voordat ie gewend is.
Bij RB zie ik de bui alweer hangen als de 2022 auto helemaal anders is. Dan doet Checo er weer 6 races over voordat ie gewend is.
Piet_Piraat
Master
En omdat ie met de setup van Verstappen ging rijden. Als die je niet ligt, wordt het ingewikkeld. Prima dus om gewoon zelf af te stellen.
Morbid Angel
Master
Voorlopige kalender:
ROUND 1: 18-20 MAR Bahrain FORMULA 1 BAHRAIN GRAND PRIX 2022
ROUND 2: 25-27 MAR Saudi Arabia FORMULA 1 SAUDI ARABIAN GRAND PRIX 2022
ROUND 3: 08-10 APR Australia FORMULA 1 AUSTRALIAN GRAND PRIX 2022
ROUND 4: 22-24 APR Italy FORMULA 1 GRAN PREMIO DELL'EMILIA ROMAGNA 2022
ROUND 5: 06-08 MAY United States FORMULA 1 MIAMI GRAND PRIX 2022
ROUND 6: 20-22 MAY Spain FORMULA 1 GRAN PREMIO DE ESPAÑA 2022
ROUND 7: 27-29 MAY Monaco FORMULA 1 GRAND PRIX DE MONACO 2022
ROUND 8: 10-12 JUN Azerbaijan FORMULA 1 AZERBAIJAN GRAND PRIX 2022
ROUND 9: 17-19 JUN Canada FORMULA 1 GRAND PRIX DU CANADA 2022
ROUND 10: 01-03 JUL Great Britain FORMULA 1 BRITISH GRAND PRIX 2022
ROUND 11: 08-10 JUL Austria FORMULA 1 GROSSER PREIS VON ÖSTERREICH 2022
ROUND 12: 22-24 JUL France FORMULA 1 GRAND PRIX DE FRANCE 2022
ROUND 13: 29-31 JUL Hungary FORMULA 1 MAGYAR NAGYDÍJ 2022
ROUND 14: 26-28 AUG Belgium FORMULA 1 BELGIAN GRAND PRIX 2022
ROUND 15: 02-04 SEP Netherlands FORMULA 1 DUTCH GRAND PRIX 2022
ROUND 16: 09-11 SEP Italy FORMULA 1 GRAN PREMIO D’ITALIA 2022
ROUND 17: 23-25 SEP Russia FORMULA 1 RUSSIAN GRAND PRIX 2022
ROUND 18: 30-02 SEP-OCT Singapore FORMULA 1 SINGAPORE GRAND PRIX 2022
ROUND 19: 07-09 OCT Japan FORMULA 1 JAPANESE GRAND PRIX 2022
ROUND 20: 21-23 OCT United States FORMULA 1 UNITED STATES GRAND PRIX 2022
ROUND 21: 28-30 OCT Mexico FORMULA 1 GRAN PREMIO DE LA CIUDAD DE MÉXICO 2022
ROUND 22: 11-13 NOV Brazil FORMULA 1 GRANDE PRÊMIO DE SÃO PAULO 2022
ROUND 23: 18-20 NOV Abu Dhabi FORMULA 1 ABU DHABI GRAND PRIX 2022
Bron: https://www.formula1.com/en/racing/2022.html
ROUND 1: 18-20 MAR Bahrain FORMULA 1 BAHRAIN GRAND PRIX 2022
ROUND 2: 25-27 MAR Saudi Arabia FORMULA 1 SAUDI ARABIAN GRAND PRIX 2022
ROUND 3: 08-10 APR Australia FORMULA 1 AUSTRALIAN GRAND PRIX 2022
ROUND 4: 22-24 APR Italy FORMULA 1 GRAN PREMIO DELL'EMILIA ROMAGNA 2022
ROUND 5: 06-08 MAY United States FORMULA 1 MIAMI GRAND PRIX 2022
ROUND 6: 20-22 MAY Spain FORMULA 1 GRAN PREMIO DE ESPAÑA 2022
ROUND 7: 27-29 MAY Monaco FORMULA 1 GRAND PRIX DE MONACO 2022
ROUND 8: 10-12 JUN Azerbaijan FORMULA 1 AZERBAIJAN GRAND PRIX 2022
ROUND 9: 17-19 JUN Canada FORMULA 1 GRAND PRIX DU CANADA 2022
ROUND 10: 01-03 JUL Great Britain FORMULA 1 BRITISH GRAND PRIX 2022
ROUND 11: 08-10 JUL Austria FORMULA 1 GROSSER PREIS VON ÖSTERREICH 2022
ROUND 12: 22-24 JUL France FORMULA 1 GRAND PRIX DE FRANCE 2022
ROUND 13: 29-31 JUL Hungary FORMULA 1 MAGYAR NAGYDÍJ 2022
ROUND 14: 26-28 AUG Belgium FORMULA 1 BELGIAN GRAND PRIX 2022
ROUND 15: 02-04 SEP Netherlands FORMULA 1 DUTCH GRAND PRIX 2022
ROUND 16: 09-11 SEP Italy FORMULA 1 GRAN PREMIO D’ITALIA 2022
ROUND 17: 23-25 SEP Russia FORMULA 1 RUSSIAN GRAND PRIX 2022
ROUND 18: 30-02 SEP-OCT Singapore FORMULA 1 SINGAPORE GRAND PRIX 2022
ROUND 19: 07-09 OCT Japan FORMULA 1 JAPANESE GRAND PRIX 2022
ROUND 20: 21-23 OCT United States FORMULA 1 UNITED STATES GRAND PRIX 2022
ROUND 21: 28-30 OCT Mexico FORMULA 1 GRAN PREMIO DE LA CIUDAD DE MÉXICO 2022
ROUND 22: 11-13 NOV Brazil FORMULA 1 GRANDE PRÊMIO DE SÃO PAULO 2022
ROUND 23: 18-20 NOV Abu Dhabi FORMULA 1 ABU DHABI GRAND PRIX 2022
Bron: https://www.formula1.com/en/racing/2022.html
Piet_Piraat
Master
Met twee triple headers achter elkaar net na het zomerreces. Poeh. Aanpoten voor de teams.
Forza!
Master
Hamilton op het Songfestival? Nou als ik die helm zie met al die glittertjes...
Moet ie niet voor UK meedoen, die worden vaak laatste.
Moet ie niet voor UK meedoen, die worden vaak laatste.
Forza!
Master
https://www.hln.be/formule-1/lewis-hami ... ~ab7f6e8e/
Ham. heeft een van zijn auto's verkocht. 10 miljoen, daar kan ie stil van gaan leven...
Ham. heeft een van zijn auto's verkocht. 10 miljoen, daar kan ie stil van gaan leven...
maarten28
Master
De 2022 auto weer in het zilver? Duidt dat er toch op dat mister BLM niet meer terug komt?
Griffin
Master
Forza! schreef:
10 miljoen, daar kan ie stil van gaan leven...
Welnee man, van 10 miljoen kan je net rondkomen. Zeker niet met de levensstijl die Hammie zich toegeeigend heeft.
maarten28 schreef:
Duidt dat er toch op dat mister BLM niet meer terug komt?
Dat was al eerder bekend toch?
https://www.forbes.com/sites/maurybrown ... -f1-season says:
forbes.com schreef:
The move to silver is not seen as an affront to the Black Lives Matter effort by Mercedes. They, and Hamilton, are dedicated to stamping out racism. Mercedes AMG Petronas Formula One announced in June of 2020 that the black livery would be just for the 2020 season. Hamilton has formed a panel to increase diversity in motorsports.
GerbiE
Master
Forza! schreef:
https://www.hln.be/formule-1/lewis-hami ... ~ab7f6e8e/
Hij staat op de foto's naast z'n auto's als een foute rapper
maarten28
Master
Griffin schreef:
Mercedes AMG Petronas Formula One announced in June of 2020 that the black livery would be just for the 2020 season.
En wat was vorig jaar dan?
dvdouden
Master
djee schreef:
Geen DRS dan meer?
Wel DRS dus, alleen zit het niet op de demo auto zoals die door de FIA getoond is:
▶ Youtube video
GerbiE
Master
nu.nl schreef:
Max Verstappen gaat content maken voor Viaplay, vader Jos wordt analis
Max Verstappen heeft een contract getekend bij Viaplay, het bedrijf dat vanaf komend seizoen de uitzendrechten van Formule 1 heeft. De regerend wereldkampioen gaat exclusieve content maken voor abonnees. Zijn vader Jos Verstappen is aangetrokken als een van de analisten tijdens Grands Prix.
Max Verstappen heeft een meerjarig contract getekend als ambassadeur van Viaplay. De coureur en het bedrijf gaan samenwerken aan documentaire-achtige content.
Het is de bedoeling dat Viaplay de abonnees een kijkje in het leven van de coureur biedt. Zo zal worden getoond hoe hij rondom de wedstrijden met de druk omgaat, maar ook hoe zijn leven er buiten het circuit uitziet.
Vader Jos Verstappen zal regelmatig bij de live-uitzendingen van de Formule 1-wedstrijden aanschuiven als analist. De voormalig coureur, die zelf 106 Grands Prix heeft gereden, voegt zich bij Christijan Albers, Giedo van der Garde en Tom Coronel. Zij werden eerder aangekondigd als vaste analisten. Ook internationale experts David Coulthard, Mika Häkkinen en Tom Kristensen gaan met de zender samenwerken.
Max Verstappen heeft een contract getekend bij Viaplay, het bedrijf dat vanaf komend seizoen de uitzendrechten van Formule 1 heeft. De regerend wereldkampioen gaat exclusieve content maken voor abonnees. Zijn vader Jos Verstappen is aangetrokken als een van de analisten tijdens Grands Prix.
Max Verstappen heeft een meerjarig contract getekend als ambassadeur van Viaplay. De coureur en het bedrijf gaan samenwerken aan documentaire-achtige content.
Het is de bedoeling dat Viaplay de abonnees een kijkje in het leven van de coureur biedt. Zo zal worden getoond hoe hij rondom de wedstrijden met de druk omgaat, maar ook hoe zijn leven er buiten het circuit uitziet.
Vader Jos Verstappen zal regelmatig bij de live-uitzendingen van de Formule 1-wedstrijden aanschuiven als analist. De voormalig coureur, die zelf 106 Grands Prix heeft gereden, voegt zich bij Christijan Albers, Giedo van der Garde en Tom Coronel. Zij werden eerder aangekondigd als vaste analisten. Ook internationale experts David Coulthard, Mika Häkkinen en Tom Kristensen gaan met de zender samenwerken.
JonnyJohnson
F1 kenner '21
GerbiE schreef:
Max Verstappen gaat content maken voor Viaplay, vader Jos wordt analist
Dat verbaasd me niks, leuk want David Coulthard zit er ook en die kan goed samen werken met Max en Jos.
Piet_Piraat
Master
Het is me nog steeds geen 14 euro per maand waard, maar wel goed dat ze er werk van maken. Ze gaan er echt voor.
Blaataap
Master
Was dit hier al voorbijgekomen? Nee he?
bron
Citaat:
‘Toetreding Audi en Porsche tot Formule 1 zo goed als rond’
Door: Bjorn Smit, Redacteur
10 jan. 2022 11:51
Het lijkt niet langer de vraag of, maar met hoeveel merken de Volkswagen Group de Formule 1 gaat betreden in 2026. Inmiddels lijkt de zaak voor zowel Audi als Porsche rond te zijn om als motorleverancier in de koningsklasse van de autosport te stappen.
‘Toetreding Audi en Porsche tot Formule 1 zo goed als rond’
Het afgelopen jaar zijn er regelmatig geruchten geweest dat de Volkswagen Group grote interesse heeft in een entree in de Formule 1. Het Duitse autoconcern zou de nieuwe motorreglementen van 2026 als een interessant moment zien om de koningsklasse te betreden en dat steeds meer tekenen wijzen ernaar dat dit ook daadwerkelijk gaat gebeuren. Zo heeft Audi reeds een brief verstuurd naar Formule 1-baas Stefano Domenicali en voormalig FIA-president Jean Todt waarin beide instanties worden bedankt voor hun medewerking in de onderhandelingen over de nieuwe motorreglementen. Doordat de World Motor Sport Council de nieuwe motorformule heeft goedgekeurd, lijkt toetreding van het merk uit Ingolstadt een stap dichterbij.
Maar mogelijk treedt niet alleen Audi toe tot de Formule 1. CAR Magazine meldt dat het zo goed als zeker is dat zowel Audi als Porsche in 2026 de stap naar de klasse gaan wagen. Wel moet de overeenkomst nog goedgekeurd worden door de raad van commissarissen van de VW Group. Beide merken stappen volgens de plannen in als motorleverancier en gaan geen eigen fabrieksteam op poten zetten. In plaats daarvan wordt gekeken naar samenwerkingen met reeds bestaande teams. Audi zou de handen ineen gaan slaan met McLaren, terwijl Porsche juist kiest voor Red Bull Racing. De Oostenrijkse formatie nam eind 2021 afscheid van Honda en neemt de motoren tot en met 2025 in eigen beheer.
Eerder waren er al geruchten dat Audi de McLaren Group had overgenomen, iets wat destijds ontkend werd door McLaren. Toch lijken de twee bedrijven in gesprek te zijn over een dergelijke overname, waarbij zowel het volledige raceteam als de sportwagenfabrikant in Duitse handen komt. Naar verluidt zijn de advocaten van beide partijen inmiddels in gesprek en staat ook McLarens grootaandeelhouder Mumtalakat Holding Company niet onwelwillend tegenover een overname. Het beleggingsfonds uit Bahrein zou bereid zijn om de verliesgevende autofabrikant van de hand te doen. Audi zou op zijn beurt graag concurrent BMW aftroeven in de strijd om McLaren Cars.
Door: Bjorn Smit, Redacteur
10 jan. 2022 11:51
Het lijkt niet langer de vraag of, maar met hoeveel merken de Volkswagen Group de Formule 1 gaat betreden in 2026. Inmiddels lijkt de zaak voor zowel Audi als Porsche rond te zijn om als motorleverancier in de koningsklasse van de autosport te stappen.
‘Toetreding Audi en Porsche tot Formule 1 zo goed als rond’
Het afgelopen jaar zijn er regelmatig geruchten geweest dat de Volkswagen Group grote interesse heeft in een entree in de Formule 1. Het Duitse autoconcern zou de nieuwe motorreglementen van 2026 als een interessant moment zien om de koningsklasse te betreden en dat steeds meer tekenen wijzen ernaar dat dit ook daadwerkelijk gaat gebeuren. Zo heeft Audi reeds een brief verstuurd naar Formule 1-baas Stefano Domenicali en voormalig FIA-president Jean Todt waarin beide instanties worden bedankt voor hun medewerking in de onderhandelingen over de nieuwe motorreglementen. Doordat de World Motor Sport Council de nieuwe motorformule heeft goedgekeurd, lijkt toetreding van het merk uit Ingolstadt een stap dichterbij.
Maar mogelijk treedt niet alleen Audi toe tot de Formule 1. CAR Magazine meldt dat het zo goed als zeker is dat zowel Audi als Porsche in 2026 de stap naar de klasse gaan wagen. Wel moet de overeenkomst nog goedgekeurd worden door de raad van commissarissen van de VW Group. Beide merken stappen volgens de plannen in als motorleverancier en gaan geen eigen fabrieksteam op poten zetten. In plaats daarvan wordt gekeken naar samenwerkingen met reeds bestaande teams. Audi zou de handen ineen gaan slaan met McLaren, terwijl Porsche juist kiest voor Red Bull Racing. De Oostenrijkse formatie nam eind 2021 afscheid van Honda en neemt de motoren tot en met 2025 in eigen beheer.
Eerder waren er al geruchten dat Audi de McLaren Group had overgenomen, iets wat destijds ontkend werd door McLaren. Toch lijken de twee bedrijven in gesprek te zijn over een dergelijke overname, waarbij zowel het volledige raceteam als de sportwagenfabrikant in Duitse handen komt. Naar verluidt zijn de advocaten van beide partijen inmiddels in gesprek en staat ook McLarens grootaandeelhouder Mumtalakat Holding Company niet onwelwillend tegenover een overname. Het beleggingsfonds uit Bahrein zou bereid zijn om de verliesgevende autofabrikant van de hand te doen. Audi zou op zijn beurt graag concurrent BMW aftroeven in de strijd om McLaren Cars.
bron
18vti
Master
Mclaren verliesgevend?
Zie echt geen 2 teams rijden met vw blokken waarbij de een 100 pk minder heeft dan de ander... audi 800 en porsche 900 pk bijvoorbeeld
Zie echt geen 2 teams rijden met vw blokken waarbij de een 100 pk minder heeft dan de ander... audi 800 en porsche 900 pk bijvoorbeeld
Blaataap
Master
406
Master
Afgezien van de £230 miljoen EBITDA in 2018, £265 miljoen in 2019 en £39.4 miljoen in de eerste drie kwartalen van 2021. 2020 was £4 miljoen negatief, soit.
Range Rover Teun
Medewerker
Racingnews365 schreef:
Hamilton stelt keiharde eisen aan FIA over onderzoek naar controversiële titelwinst Verstappen
Het is volgens de Britse media nog steeds niet duidelijk of Lewis Hamilton terugkeert in de Formule 1, nadat hij een kleine maand geleden een keiharde klap te verwerken kreeg in Abu Dhabi. De Mercedes-coureur wil keiharde resultaten en verbetering zien bij de FIA, anders keert hij misschien niet terug.
Lewis Hamilton is een maand na zijn dramatische verlies in Abu Dhabi nog steeds angstvallig stil. In Groot-Brittannië raakt men langzaam maar zeker bezorgd over de Brit en vraagt men zich steeds harder af of hij nog terug zal keren in de Formule 1-paddock.
Bij Sky Sports heeft men begrepen dat men ook bij het Mercedes-team nog geen idee heeft, zo vertelt Craig Slater van de Britse sportzender. "Op dit moment kan ik je vertellen dat het nog steeds onduidelijk is, 69 dagen voorafgaand aan het begin van de Grand Prix van Bahrein. Ik heb van belangrijke bronnen rond Lewis Hamilton begrepen dat het nog steeds niet helder is of hij nog terugkeert voor de eerste race van het komende seizoen."
"Hij ging die zondagavond in Abu Dhabi waardig om met zijn verlies, maar verliet het circuit stilletjes zonder tegen iemand van de pers te praten. Alleen tegen Jenson Button zei hij 'over volgend jaar, dat zullen we nog wel zien'. De mensen die ik heb gesproken verwachten dat hij terug zal keren om die achtste titel te winnen, maar tegelijkertijd vertelden zij me dat het verlies, en vooral de manier waarop, de daaropvolgende dagen zeer hard binnenkwam bij hem."
Terugkeer Hamilton hangt af van FIA-onderzoek
De bronnen om Hamilton heen wijzen op het onderzoek dat de FIA enkele dagen na de race in Abu Dhabi aankondigde. Ze willen eens goed gaan kijken of er daar iets mis ging en wat er dan precies mis ging. De Mercedes-coureur zou keiharde resultaten willen zien en daar zou zijn eventuele terugkeer grotendeels van af hangen.
"Wat ik kan vertellen over Lewis Hamilton en zijn terugkeer is het volgende: hoe hij over die teleurstelling heen komt, ligt aan de FIA en haar plicht om de gebeurtenissen tijdens die laatste ronden te onderzoeken. Ze moeten met resultaten komen, hij wil iets tastbaars zien dat voortkomt uit het onderzoek, en wel zo snel mogelijk."
Anders zien we Hamilton misschien nooit meer terug, oordelen de Britten. "Hoe langer dit doorgaat, hoe langer een resultaat van het onderzoek en een conclusie van de FIA over hoe ze vanaf dit punt verder moeten uitblijft, hoe slechter de situatie wordt. Dit heeft een hooggeplaatste bron mij allemaal verteld. Alhoewel je zou verwachten dat Hamilton terugkeert om te strijden voor zijn achtste titel, is het nog niet duidelijk bij zijn team of dat ook echt zal gebeuren. Alle opties zullen op tafel liggen, misschien zelfs een sabbatical", aldus Slater.
Het is volgens de Britse media nog steeds niet duidelijk of Lewis Hamilton terugkeert in de Formule 1, nadat hij een kleine maand geleden een keiharde klap te verwerken kreeg in Abu Dhabi. De Mercedes-coureur wil keiharde resultaten en verbetering zien bij de FIA, anders keert hij misschien niet terug.
Lewis Hamilton is een maand na zijn dramatische verlies in Abu Dhabi nog steeds angstvallig stil. In Groot-Brittannië raakt men langzaam maar zeker bezorgd over de Brit en vraagt men zich steeds harder af of hij nog terug zal keren in de Formule 1-paddock.
Bij Sky Sports heeft men begrepen dat men ook bij het Mercedes-team nog geen idee heeft, zo vertelt Craig Slater van de Britse sportzender. "Op dit moment kan ik je vertellen dat het nog steeds onduidelijk is, 69 dagen voorafgaand aan het begin van de Grand Prix van Bahrein. Ik heb van belangrijke bronnen rond Lewis Hamilton begrepen dat het nog steeds niet helder is of hij nog terugkeert voor de eerste race van het komende seizoen."
"Hij ging die zondagavond in Abu Dhabi waardig om met zijn verlies, maar verliet het circuit stilletjes zonder tegen iemand van de pers te praten. Alleen tegen Jenson Button zei hij 'over volgend jaar, dat zullen we nog wel zien'. De mensen die ik heb gesproken verwachten dat hij terug zal keren om die achtste titel te winnen, maar tegelijkertijd vertelden zij me dat het verlies, en vooral de manier waarop, de daaropvolgende dagen zeer hard binnenkwam bij hem."
Terugkeer Hamilton hangt af van FIA-onderzoek
De bronnen om Hamilton heen wijzen op het onderzoek dat de FIA enkele dagen na de race in Abu Dhabi aankondigde. Ze willen eens goed gaan kijken of er daar iets mis ging en wat er dan precies mis ging. De Mercedes-coureur zou keiharde resultaten willen zien en daar zou zijn eventuele terugkeer grotendeels van af hangen.
"Wat ik kan vertellen over Lewis Hamilton en zijn terugkeer is het volgende: hoe hij over die teleurstelling heen komt, ligt aan de FIA en haar plicht om de gebeurtenissen tijdens die laatste ronden te onderzoeken. Ze moeten met resultaten komen, hij wil iets tastbaars zien dat voortkomt uit het onderzoek, en wel zo snel mogelijk."
Anders zien we Hamilton misschien nooit meer terug, oordelen de Britten. "Hoe langer dit doorgaat, hoe langer een resultaat van het onderzoek en een conclusie van de FIA over hoe ze vanaf dit punt verder moeten uitblijft, hoe slechter de situatie wordt. Dit heeft een hooggeplaatste bron mij allemaal verteld. Alhoewel je zou verwachten dat Hamilton terugkeert om te strijden voor zijn achtste titel, is het nog niet duidelijk bij zijn team of dat ook echt zal gebeuren. Alle opties zullen op tafel liggen, misschien zelfs een sabbatical", aldus Slater.
Laat HAM maar een eigen raceclubje gaan regelen. Van mij mag deze zakpatat wegblijven.
Dave
Webspecialist
Ik ben er vrij zeker van dat ie niet meer terugkeert. Alsie nog een jaar erbij doet is er alleen maar meer te verliezen.
18vti
Master
Maserati Teun schreef:
Terugkeer Hamilton hangt af van FIA-onderzoek
Belangrijker:
Heeft iemand al uitgezocht wat de "F1" kijk opties zijn voor dit jaar en de kosten per optie?
Ik wil graag ook de vrije trainingen kijken maar om nou mijn hele bonus op te maken aan het F1 kijk circus lijkt mij geen goed plan.
Dave
Webspecialist
stream "gratis"
F1TV 65E/jaar
zo moeilijk is het toch niet?
( Viaplay: Een abonnement op Viaplay kost 13,99 euro per maand, ongerekend bijna 170 euro per jaar. Dit is direct af te sluiten bij Viaplay zelf, of via partners KPN en VodafoneZiggo. )
dikke bonus
F1TV 65E/jaar
zo moeilijk is het toch niet?
( Viaplay: Een abonnement op Viaplay kost 13,99 euro per maand, ongerekend bijna 170 euro per jaar. Dit is direct af te sluiten bij Viaplay zelf, of via partners KPN en VodafoneZiggo. )
18vti schreef:
hele bonus op te maken
dikke bonus
18vti
Master
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum