Pagina 2 van 2  [ 81 berichten ]
  Bericht 
JBHC
Master
 
Brandjuh schreef:
Dat is me tot nu toe nog bij elke pomp gelukt.


Aan je nick te zien met hele andere bedoelingen :[ :[ :[
  Bericht 
Brandjuh
Master
JBHC schreef:

Aan je nick te zien met hele andere bedoelingen

Niet als er mijn auto staat :lol:
Doorgaans gewoon om hem zovol mogelijk te proppen en dan soms een beetje niet opletten.
  Bericht 
Inferi0r
Master
 
Paar keer ontluchten door te drukken op het uitsteeksel rechts in je tankopening en je kan zomaar 0,5L extra kwijt, zonder dat het overloopt. Niet doen bij koud of juist warm weer , dat ben ik vergeten, want dan kan de brandstof niet uitzetten.
  Bericht 
WimLex
F1 kenner '20
Inferi0r schreef:
Paar keer ontluchten door te drukken op het uitsteeksel rechts in je tankopening en je kan zomaar 0,5L extra kwijt

bij mij zit die links en dan kan er 10ltr bij 8)


Inferi0r schreef:
Niet doen bij koud of juist warm weer , dat ben ik vergeten, want dan kan de brandstof niet uitzetten.

koude brandstof zet uit als het warm wordt en stroomt dan via de vulopening weg
(bij gas-autos gaat het overdrukventiel open, hangt er LPG rond de auto) :x :x :x
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
WimLex schreef:
koude brandstof zet uit als het warm wordt en stroomt dan via de vulopening weg
(bij gas-autos gaat het overdrukventiel open, hangt er LPG rond de auto)

De LPG is eerder weg dan benzine. Helaas is er nog veel overdreven en nergens op gebaseerde angst voor LPG.
  Bericht 
WimLex
F1 kenner '20
NoCashCow schreef:
De LPG is eerder weg dan benzine. Helaas is er nog veel overdreven en nergens op gebaseerde angst voor LPG.

Ik heb zelf een gasauto gehad en heb regelmatig een gaslucht geroken als ik terug bij de auto kwam, ook als de tank halfleeg was gebeurde dat nog regelmatig.
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
Dan deugde die auto niet. Heb jaren LPG gereden en de enige keer dat ik wat rook was bij het koppelen en ontkoppelen van het vulpistool.
  Bericht 
WimLex
F1 kenner '20
NoCashCow schreef:
Dan deugde die auto niet.

Had jij ook 50ltr boiler in de kofferbak staan dan ?
Zomers wil het best heet worden in de auto, en het gekoelde gas (van de tankinstallatie) wil dan best opwarmen, met uitzetten tot boven de overdrukwaarde tot gevolg.
Niks mis met die auto ;)
  Bericht 
Raymond
Master
Nog nooit meegemaakt.
  Bericht 
Rover
Master
WimLex schreef:
Had jij ook 50ltr boiler in de kofferbak staan dan ?

Wel groter zelfs, maar ook ik heb dat nooit gehad (bij geen van de 3). Alleen zoals NoCashCow al schreef bij het koppelen/ontkoppelen van het vulpistool. Mocht ik buiten die tijd gas ruiken dan ga ik echt eerst onderzoeken waar dat vandaan komt voordat ik de motor nog maar zou starten.
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
@wimlex: door de maximum vulbegrenzing heeft de vloeistof altijd voldoende ruimte om te expanderen. Een LPG tank kan minstens 30 bar aan. Daarvoor moet LPG toch al zeker 100 graden Celcius worden. De veerveiligheid zou nog wel eens hoger kunnen zijn ingesteld.
Ik denk dat jouw auto een lekke afsluiter tussen vulleiding en tank had. Dan komt er een te hoge druk op de rubberen vulleiding met mogelijk lekkage tot gevolg.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Ook hier geen gaslucht behalve bij tanken, maar dan hoort het. Verder met de diesel voorheen ook regelmatig erg vol getankt, maar dan zat de vulhals tot de nok vol. Kun je de volgende tankbeurt net iets langer uitstellen :P
  Bericht 
zerty
Master
K1200GT schreef:
Voor mijn buitenboordmotor maakt het heel veel verschil. Met benzine van Agri loopt ie voor geen meter. Met 'dezelfde' van Shell als een zonnentje.

Heeft die motor injectie? Nee. En dat is het verschil.
Bij die goedkopere benzine word meer ethanol toegevoegd.
Een motor met carburateur of een mechanische injectie loopt daar niet lekker op omdat hij dan een te arm mengsel krijgt. Een elektronische injectie zal dit compenseren door meer brandstof in te spuiten. Daardoor word dus ook het verbruik hoger.
Daarbij vraag ik me af hoe jullie het verbruik meten?
Door je boordcomputer of door werkelijk het aantal liters en km te meten? Zit nogal een verschil in.
En weet iemand hoe die verbruiksmeter werkt? Lijkt mij dat het een flowmeter is die werkt op het SG van de brandstof. Dus misschien gooien ze er wel iets bij waardoor het lijkt dat je minder verbruik hebt. Ook zal dit het drijfvermogen van de vlotter van de benzine meter beïnvloeden. Bij een benzinetank die een 30 cm hoog is, zal dat veel verschil uitmaken.
fl schreef:
Bestaat geen unieke merkbenzine
Kassa ontdekte dat er géén unieke merkbenzine bestaat. En waarom? De brandstof krijgt pas nadat het wordt gedistribueerd vanuit het distributiecentrum naar het pompstation een toevoeging waardoor het een merkbenzine wordt.

Precies. Ik heb dit zelf ook gezien. Bij een distributie depot stonden van alle merken, vrachtwagens te wachten. En daar stonden echt geen verschillende opslagtanks van ieder merk benzine en diesel. Net zoals de Gamma en Action geen eigen motoroliefabriek hebben.

Maar zoals altijd zijn er hier op FS mensen die alles altijd beter weten.. Dat kan, ik weet ook niet alles. Maar zet dan even wat foto's en/of adressen hier neer waar die goedkope merken hun eigen raffinaderijen hebben.
  Bericht 
Archiebald
Master
zerty schreef:
Heeft die motor injectie? Nee. En dat is het verschil.
Bij die goedkopere benzine word meer ethanol toegevoegd.
Een motor met carburateur of een mechanische injectie loopt daar niet lekker op omdat hij dan een te arm mengsel krijgt. Een elektronische injectie zal dit compenseren door meer brandstof in te spuiten. Daardoor word dus ook het verbruik hoger.
Daarbij vraag ik me af hoe jullie het verbruik meten?


Hmmm, is dat zo? Balen dat mn huidige Golf 2 injectie heeft. De vorige hadden carburateurs daar had het dus mee uit moeten maken. Alhoewel, de huidige zou dus wat zuiniger moeten worden van Shell?

Ik meet ons verbruik trouwens via km/liters.
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
Denk dat je in zijn algemeenheid kunt stellen dat injectie een voordeel is ten opzichte van carbs. Helaas is doordat injectie gemeengoed werd toen milieunormen belangrijk werden de perceptie dat ze voor een slechtere motorloop zorgen. Echter, met de juiste calibratie is injectie juist tot veel meer in staat dan carburateurs ooit zouden kunnen.
  Bericht 
zerty
Master
Archiebald schreef:
Hmmm, is dat zo?

Waarom vraag je dat? Ik geef toch mijn mening, ben je het daar niet mee eens, geef dan een reden waarom het niet zo is.
Archiebald schreef:
Balen dat mn huidige Golf 2 injectie heeft.

Wat voor injectie? Of denk je dat alle injectie systemen hetzelfde zijn? Ik had vroeger een ford met injectie, daar zat gewoon een klep in het inlaattraject, gaf je meer gas dan ging die klep verder open en werd er meer benzine ingespoten. daar kwam geen computer aan te pas.
Archiebald schreef:
Alhoewel, de huidige zou dus wat zuiniger moeten worden van Shell?

Hoezo? Een te arm mengsel wil niet zeggen dat hij minder brandstof krijgt. Door de toevoeging van ethanol moet je juist meer brandstof inspuiten om hetzelfde vermogen te krijgen.
Citaat:
Ethanol heeft een lagere energiedichtheid dan benzine; bio-ethanol heeft een 32% lagere verbrandingswaarde dan benzine. Bron: Biotanken Dit betekent dat er meer ethanol nodig is voor het produceren van dezelfde hoeveelheid arbeid, met 1 liter bio-ethanol wordt eenzelfde afstand afgelegd als met 0,68 liter benzine.

Dus misschien koop je nu die duurdere benzine met minder ethanol of helemaal geen erin, voor een duurdere prijs, terwijl dat vroeger gewoon normaal was.Toen werd dat niet toegevoegd aan benzine.
Je kan nu ook die goedkopere bioshit benzine kopen die zogenaamd betere prestaties geeft en blablabla. Maar dan zal je verbruik omhoog gaan want er word meer benzine ingespoten. Want er zit meer ethanol in.
Niet voor niks dat je die alleen mag gebruiken bij auto's vanaf een bepaald bouwjaar.
  Bericht 
BMW-gek
Master
Geen fabel, Onze v12 loopt niet echt lekker op tango meuk tanken altijd shell V-power
  Bericht 
JBHC
Master
 
Mijn morgen 17jaar oude auto heeft multipoint injectie en geen boordcomputer. (de enige luxe die ik heb zijn elektrische ramen en elektrisch verstelbare spiegels :x) Ik deel het aantal gereden kilometers door de getankte liters. Punt is dat een litertje meer if minder tanken aardig van invloed is op de uitkomst.
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
Mechanische multipoint in een 17 jaar oude auto? Kan ik me nauwelijks voorstellen.
  Bericht 
Archiebald
Master
zerty schreef:
Waarom vraag je dat?


Niet zo op je *** getrapt hoor, niet iedereen hier is anti-zerty. Dit was een "ow wauw, dat wist ik niet" maar ik snap dat het er raar staat.


zerty schreef:
denk je dat alle injectie systemen


Ja dat denk ik ja! Nee, uiteraard weet ik dat er verschil in zit. Mijn Golf heeft een injectie met draden en pijpjes en dingetjes uit 1986. Staat VW/Audi op. Dat zit niet in een 2010 208 lijkt me.


zerty schreef:
Hoezo


Dat schrijf jij zelf toch in je post erboven?
  Bericht 
zerty
Master
Archiebald schreef:

Niet zo op je *** getrapt hoor, niet iedereen hier is anti-zerty.

Tja op den duur weet ik het ook niet meer. Zal de namen eens gaan opschrijven. (f)
Archiebald schreef:
Dat schrijf jij zelf toch in je post erboven?

Nee hoor.
  Bericht 
MeesterPieter
Pro
Dus op een liter e10 zou theoretisch die 0,1 liter ethanol te vergelijken zijn met 0,68 normale 95 benzine. Ergo 10 liter E10 staat gelijk aan 9,68 liter euro95?

Dan zou E10 tanken pas nuttig zijn als je de prijs meer als 3,2% lager is als van 95? Even afgezien van de dalende actieradius van 3,2%
  Bericht 
udo
Master
 
Ethanol biedt in principe een hoger octaangetal waardoor er meer vermogen uit de motor gehaald kan worden.
  Bericht 
Alexander_B
Master
Benzine injectiesystemen hadden de afgelopen 25 jaar ook gewoon een computer, maar wat dr bedoeld wordt is dat dr geen computer in het dashbord zit om het huidige verbruik op een schermpje weer te geven.
  Bericht 
zandbak
Master
Mijn oude renault van 1988 had gewoon een schermpje met huidig verbruik, gemiddeld verbruik etc.
  Bericht 
WimLex
F1 kenner '20
Alexander_B schreef:
maar wat dr bedoeld wordt

zerty schreef:
een mechanische injectie
  Bericht 
JBHC
Master
 
NoCashCow schreef:
Mechanische multipoint in een 17 jaar oude auto? Kan ik me nauwelijks voorstellen.


Ik had het ook over een boordcomputer niet over de injectiecomputer of het motormanagement systeem (f)

Zelfs de Kadett GSI had al een injectiecomputer en die zijn volgens mij al een jaar of 30 oud
  Bericht 
Raymond
Master
zandbak schreef:
Mijn oude renault van 1988 had gewoon een schermpje met huidig verbruik, gemiddeld verbruik etc.

Mooi he. Praatte hij ook tegen je? "Fuel level low..." Ik vergeet hem nooit weer.
  Bericht 
WimLex
F1 kenner '20
Raymond schreef:
Mooi he. Praatte hij ook tegen je? "Fuel level low..."

Mijn KITT was net een vrouw, man wat kon dat ding kletsen :fp:
  Bericht 
zerty
Master
udo schreef:
Ethanol biedt in principe een hoger octaangetal waardoor er meer vermogen uit de motor gehaald kan worden.

Hoezo, wat heeft octaan te maken met vermogen? Als je verder niks veranderd aan de motor heeft rijden op ethanol juist minder vermogen. Je zal juist meer ethanol moeten verbranden om hetzelfde vermogen te krijgen. Ga je met compressie einddruk en turbo werken, dan krijg je meer vermogen met ethanol. Of met een benzine met een hoger octaangetal.
WimLex schreef:
Alexander_B schreef:
maar wat dr bedoeld wordt

zerty schreef:
een mechanische injectie

Precies Ik zal maar weer een plaatje gaan zoeken wat dat is. :duh:
Afbeelding

Gewoon een mechanisch systeem, waar de luchtstroom de hoeveelheid ingespoten brandstof bepaald. Komt geen computer aan te pas.
  Bericht 
zandbak
Master
Raymond schreef:
Mooi he. Praatte hij ook tegen je? "Fuel level low..." Ik vergeet hem nooit weer.


Ja, altijd weer een feest als hij wat zei. De duitse stemmen waren nog leuker dan de engelse ....
 Pagina 2 van 2  [ 81 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy