Pagina 1 van 2  [ 64 berichten ]
  Bericht 
Schoenzool
Master
Hallo,

Binnenkort loopt mijn private leasecontract af.
Mogelijkerwijs gaan we het contract nog één jaar verlengen.
Dit is ook mogelijk vanuit de leasemaatschappij tegen deze kosten/voorwaarden.

Door mijn gedoe op medisch gebied mogelijk nog wat flinke kostenposten aan te komen die niet geheel gedekt worden, en ik mag nog 2x hoog eigen risico aftikken.
Daarnaast vooral ook nog veel onzekerheid hoe het precies met mij gaat eindigen;
over paar maanden bv jaar ziek, dan krijg je geloof ik nog maar 70 procent van het loon.
Kan ik straks weer 115 km enkele reis naar mijn werk rijden of wordt het bv het ov.
Vooral op basis van dit moet een auto gekocht: ga ik bv minder forenzen dan kan ik kijken in een andere prijsklasse.

Feit:
- ik wil wat geld achter de hand houden dit jaar
- ik kan nu niet kiezen welke auto geschikt is
- maandbedrag lease blijft in 2023 altijd betaalbaar, ook indien 70% salaris.

Dan wordt het 2024.
We gaan er vanuit dat ik dan weer medisch in orde ben en alles wordt zoals vanouds.
De vraag die bij me op komt is wat dan wijsheid is. Private lease wil ik dan eigenlijk vanaf.
Iemand ervaring met auto aanschaffen en dan bv in termijnen betalen?
Of andere mogelijkheden dan 1x pinnen / overmaken?

Pakt 2023 voor mij gunstiger uit qua verwachte kosten heb ik geluk, maar heb ik pech dan zal ik dan ook niet zomaar bv 20.000 euro over hebben om een fatsoenlijke gezinsauto te kopen.
Minder forenzen en dichtbij huis gaan werken is kopen in andere prijsklasse, en dat geld heb ik wel al weggezet. Rede dat ik nu ver weg woon is omdat het mijn droombaan is, dus destijds daar voor gekozen ipv afstand.

Deel je verhaal / visie.
Heb ik stof tot nadenken :)
  Bericht 
Schoenzool
Master
Oja, wat ik dan als benzine op het oog zou hebben is bv een peugeot station / renault station / hyundai vanaf I20 ... en anders in dit soort klasse. Ik ben niet merkgebonden.
  Bericht 
Rover
Master
Gewoon een iets oudere fatsoenlijke auto kopen tegen die tijd. Je hebt echt geen 20k nodig voor een goede auto.
  Bericht 
Schoenzool
Master
Rover schreef:
Gewoon een iets oudere fatsoenlijke auto kopen tegen die tijd


Die zijn er inderdaad genoeg.
Maar die wat ik zo even vluchtig heb gezien afgelopen week zijn die wel hoog in de kilometeraantallen.
Bij een benzine wat minder gunstig als je zelf ook veel kilometers maakt.

Ik had een topper gezien.
10.000 euro voor een Touran Diesel met iets van 1 ton gelopen. Ook nog een bekende van mijn vader. Hier zou ik nog tien jaar mee kunnen rijden bij wijze van.
Maar ik durf het risico niet aan met een diesel nu. Wegenbelasting is nu al stuk duurder, maar wat gaan ze nog doen is mijn vrees qua belasting / dieselprijs / milieuzones.
Benzine zal ook niet gestreeld worden maar ik denk wel dat dit nog altijd vriendelijker blijft in de ogen van het kabinet / EU gebeuren dan diesels.
  Bericht 
Walker
Master
 
Als je nu nog een diesel koopt is de kans groot dat deze over een paar jaar slechts de waarde van de schrootprijs heeft. Is niet erg, maar weet dat je afschrijving heel hard gaat.

Tel daarbij de hoge wegenbelasting op, milieuzones ,roetmeting-gedoe etc.

Ik zou zelf geen diesel meer kopen.


Een jaar duur nog lang, en niets is zeker. Kijk over een half jaar eens hoe de situatie dan is.
  Bericht 
Abel1
Master
Is een hybride niet iets? als je dan alsnog veel moet rijden zijn die wel redelijk zuinig. Alleen geen idee of het in je budget valt.maar bv een toyota auris hybride station bied genoeg ruimte voor gezin, en zijn ook aardig geschikt om afstanden mee te rijden.
  Bericht 
Schoenzool
Master
Walker schreef:
Als je nu nog een diesel koopt is de kans groot dat deze over een paar jaar slechts de waarde van de schrootprijs heeft. Is niet erg, maar weet dat je afschrijving heel hard gaat.

Dat zou ik het minste probleem vinden. Gezien ik hem dan op zou rijden tot het einde.

Walker schreef:
Tel daarbij de hoge wegenbelasting op, milieuzones ,roetmeting-gedoe etc.

Dit inderdaad. Zoals het nu is zou ik het nog kunnen betalen, maar ik ben bang dat we dadelijk nog een weg naar beneden gaan inslaan met de diesel. Of over een paar jaar. Als ik die auto nog zou willen rijden maar dan bv niet meer kan.

Walker schreef:
Een jaar duur nog lang, en niets is zeker. Kijk over een half jaar eens hoe de situatie dan is.

Klopt, door leasen geeft dan nu even wat ademruimte

Abel1 schreef:
Is een hybride niet iets

Zeker aan gedacht.
Maar volgens mij is die vooral bij stadsverkeer voordelig. En zowel huis als werk ligt héél dicht bij de snelweg.
Zijn dus vooral snelweg kilometers.
Ander nadeel wat ik wel eens lees: "hoe goed is de accu nog van een wat oudere hybride?"
Prijzen heb ik nog niet zo naar gekeken, maar als je wat naar de oudere modellen gaat zal dat ook nog wel te overdenken zijn tzt
  Bericht 
bert65
Master
Schoenzool schreef:
Dan wordt het 2024.
We gaan er vanuit dat ik dan weer medisch in orde ben en alles wordt zoals vanouds.

Stel dat het niet zo is en je (misschien) thuis komt te zitten omdat je (deels) arbeidsongeschikt wordt verklaard. Blijk je met een Touran te zitten die praktisch onverkoopbaar en je je blauw betaalt aan wegenbelasting. Ik zou hier niet snel naar toe stappen.
  Bericht 
Rover
Master
Schoenzool schreef:
Maar die wat ik zo even vluchtig heb gezien afgelopen week zijn die wel hoog in de kilometeraantallen.
Bij een benzine wat minder gunstig als je zelf ook veel kilometers maakt.


Gewoon 10 jaar oud LPG met goed onderhoud en veel snelwegkms.
  Bericht 
Schoenzool
Master
bert65 schreef:
Stel dat het niet zo is en je (misschien) thuis komt te zitten omdat je (deels) arbeidsongeschikt wordt verklaard. Blijk je met een Touran te zitten die praktisch onverkoopbaar en je je blauw betaalt aan wegenbelasting. Ik zou hier niet snel naar toe stappen.


Zou vreselijk scenario zijn als ik niet meer kan werken als voor heen. Maar klopt wel.
Touran is geen optie.

Rover schreef:
Gewoon 10 jaar oud LPG met goed onderhoud en veel snelwegkms.


LPG zal ook wel van de baan zijn dan
  Bericht 
Rover
Master
Hoezo, nauwelijks duurder dan benzine, dus zelfs bij weinig km al rendabel. Enige is dat steeds meer mensen de meerwaarde zien op het moment. Occassionprijzen met lpg zijn voor mijn gevoel harder gestegen dan zonder.
  Bericht 
zadkine
Master
Schoenzool schreef:
Door mijn gedoe op medisch gebied mogelijk nog wat flinke kostenposten aan te komen die niet geheel gedekt worden,


1e aandachtspunt....
Ik weet uiteraard niet wat voor zaken er spelen, maar...
Hoe zit je in een auto als je klachten hebt....of denk je aan een maatstoel erin laten zetten.
Je hebt niks aan een auto als je er niet goed mee kunt rijden door medische zaken.
  Bericht 
Schoenzool
Master
zadkine schreef:
Ik weet uiteraard niet wat voor zaken er spelen


Grootste probleem is cognitief.
Ik heb problemen met inschatten, verwerken etc.
Dat lichamelijk is ook straks wel een puntje, maar ik verwacht dat dat wel op te lossen is.

Binnenkort hoop ik weer kleine rondjes om de kerk te mogen oefenen met rijden.
In de zin van dat het weer gaat. Want ik heb mijn rijbewijs gewoon, dus in dat opzicht geen rem.
Mis de auto echt enorm. Hobby, vrijheid etc.
  Bericht 
bert65
Master
Schoenzool schreef:
Ik heb problemen met inschatten, verwerken etc.

Hersenletsel? Daar heeft het wel wat van weg.
Neem rustig de tijd om te herstellen. In het begin gaat herstel snel en plots komt de man met de hamer en lijkt herstel te stagneren. Geef dan niet op maar hou dan in je achterhoofd dat je er nog niet aan toe bent.
Neem de tijd. Je hebt er niets aan om je over de kop et werken en met een burn-out te komen zitten.
  Bericht 
Schoenzool
Master
bert65 schreef:
Hersenletsel?

Ja. Val onder de NAH patiëntengroep sinds een paar maanden.
Gelukkig wel nog met kans op herstel, dus nog geen chronische NAH.
Voordeel: ik kan beter worden, of althans nog weer stuk meer op de been komen
Nadeel: eerst beginnen in 1stelijns zorg (wel aangestuurd door ziekenhuis specialist), en dat gaat me wat knaken kosten
Werkt dit niet belanden we een mijn inziens beter traject in en dan valt het onder de basisverzekering.
Zo gaat dat hier in Nederland.

bert65 schreef:
Neem rustig de tijd om te herstellen


Dat is inderdaad wat ik veel hoor.
Heb je er ervaring mee [~bert65] ?

bert65 schreef:
plots komt de man met de hamer en lijkt herstel te stagneren


Dat gevoel heb ik nu.
Ik sta letterlijk en figuurlijk stil.
Hoop dat de revalidatie die nu al gaat starten me wat vooruit kan krijgen.

bert65 schreef:
Geef dan niet op maar hou dan in je achterhoofd dat je er nog niet aan toe bent.


Dit is geloof ik precies wat die arts zei.
We gaan starten met 1stelijns om te kijken wat dat doet en hoever je bent. Na één jaar na ongeval begint pas de echte revalidatie als je dan nog last hebt. Ben hier toen wel heel erg van geschrokken moet ik beginnen. Teken dat ik er nog lang niet ben mogelijk.

bert65 schreef:
Neem de tijd. Je hebt er niets aan om je over de kop et werken en met een burn-out te komen zitten


Alle begrip vanuit mijn directe collega's.
Bedrijfsarts ziet natuurlijk graag een opbouw. Maar ik ben eerlijk gezegd nog niet met werk bezig.
  Bericht 
bert65
Master
Schoenzool schreef:
Heb je er ervaring mee [~bert65] ?

Ruim een jaar geleden een herseninfarct gehad. Gelukkig waren we er op tijd bij en hield ik, voor slechts een paar weken, een kleine spraakgebrekje over.

Schoenzool schreef:
Ik sta letterlijk en figuurlijk stil.

Nee, je staat niet stil maar het herstel gaat nu zo langzaam dat het bijna niet opvalt. Er komen momenten dat je denkt: "verhip, dat kan ik ook weer. Sinds wanneer is dat?" Het herstel gaat nu langzaam en wel zo langzaam dat het bijna niet opvalt.

Schoenzool schreef:
Ben hier toen wel heel erg van geschrokken moet ik beginnen

Ja, ik ken het. Het is bijna vernederend dat je plots patiënt bent geworden. Het is nu niet meer "van horen zeggen" maar je hoort er nu bij. Aanvaarden en wel genieten van de leuke dingen van het leven. Letterlijk!
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
Schoenzool schreef:
Val onder de NAH patiëntengroep

bert65 schreef:
een herseninfarct gehad.

Oei, sterkte allebei (f)

Om on-topic te blijven; kijk eens naar een leuke auto van (bijna) 40 jaar.
Waardevast en je kunt er een leuke hobby aan hebben.
Als ruimte belangrijk is: een 505 break/ familiale of een E34 Touring.
Goede zijn niet goedkoop.
En ze slapen niet graag buiten.
  Bericht 
Schoenzool
Master
bert65 schreef:
Ruim een jaar geleden een herseninfarct gehad


Shit zeg [~bert65]
Dan ken je wel de onzichtbare symptomen als snel overprikkeld, veel moe, traagheid in denken en doen, gedragsverandering in de zin van sneller boos, slecht lopen.
Heb jij daar nu nog last van? Of is het helemaal bij getrokken?

bert65 schreef:
Het herstel gaat nu langzaam en wel zo langzaam dat het bijna niet opvalt.


Die ga ik onthouden.
Misschien is daarom ook wel het revaliderend traject 1stelijns: checken waar je staat + vanuit daar rustig opbouwen.
Ik geloof wel dat ze tegenwoordig veel kennen met een behandeling. En mijn geluk is dat er niks volledig kapot is.
Bij een hersenbloeding gaan bv alle zenuwuiteinde weg, bij mij zijn het er "maar" 2 van de 3.

bert65 schreef:
Aanvaarden


Dat vind ik nu nog moeilijk.
Ik denk dat het voor mij veel zal schelen als ik weet waar ik aan toe ben: word ik weer 100% de oude of niet.
Als men uit zou spreken dat dat niet zo is zou het verschrikkelijk zijn, maar kan wel een acceptatie proces beginnen.

Mr.Cabdriver schreef:
Oei, sterkte allebei


(f)

Mr.Cabdriver schreef:
kijk eens naar een leuke auto van (bijna) 40 jaar.
Waardevast en je kunt er een leuke hobby aan hebben.


Gezien bovenstaande ben ik zelf niet in staat om een auto te onderhouden.
Maar ik snap wel dat het voordelig zou kunnen zijn voor iemand anders
  Bericht 
Walker
Master
 
Een jongtimer van > 15 jaar kan ook een optie zijn. Onderdelen en onderhoudsspecialisten zijn hier nog genoeg van te vinden

40 jaar is een oldtimer, met veel onderhoud en kosten.
  Bericht 
Rover
Master
Wat Walker zegt. Vaak zijn de iets oudere autos zelfs goedkoper in onderhoud (al hebben ze meer onderhoud nodig), gezien ze minder complex zijn en de onderdelen goedkoper zijn. Neem dan vooral een veel voorkomende auto, daarvan zijn onderdelen vaak het best verkrijgbaar en is ook de kennis van probleempunten het hoogste.
  Bericht 
Schoenzool
Master
Walker schreef:
Een jongtimer van > 15 jaar


Ideaal als je niet zoveel kilometers maakt lijkt me. Of heeft een jongtimer een max kilometeraantal?
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
Walker schreef:
40 jaar is een oldtimer, met veel onderhoud en kosten.

Maar zonder MRB.
Schoenzool schreef:
Of heeft een jongtimer een max kilometeraantal?

Een goed onderhouden en rustig warm gereden flinke atmosferische motor gaat eigenlijk nauwelijks stuk.

Een auto komt op een gegeven moment op een punt dat de meeste eigenaren ervoor kiezen om hun geld ipv in onderhoud in een nieuwe aankoop te stoppen waarnaar ze afgedankt wordt.
  Bericht 
Rover
Master
Klopt, je ziet vaak dat mensen afwegingen gaan maken die in mijn ogen soms vreemd zijn. Schokbrekers vervangen, dat kost dik 1000 euro, voor dat geld heb je een andere auto. Klopt, een andere waarbij dat ook moet. Of je geeft veel geld uit aan een auto waarbij je 3000 per jaar aan afschrijving kwijt bent, maar wel lekker 'goedkoop' in onderhoud.
  Bericht 
dvdouden
Master
Mr.Cabdriver schreef:
Een auto komt op een gegeven moment op een punt dat de meeste eigenaren ervoor kiezen om hun geld ipv in onderhoud in een nieuwe aankoop te stoppen waarnaar ze afgedankt wordt.
Mja, als ik naar de mijne kijk, die was 5K in aanschaf, maar als ik kijk wat er allemaal aan gedaan moest worden om 'm weer een beetje fris te krijgen had dat bij de garage rustig 3K gekost. Dan snap ik wel dat je een auto weg doet. Meeste zelf gedaan voor een stuk minder.
Slijtage op rubbers/ophanging/riemen enz is normaal, maar als het allemaal tegelijk gedaan moet worden kun je er best op leeglopen.
  Bericht 
maarten28
Master
Het ligt er allemaal aan op wat voor periode je dat afschrijft. Koop je een nieuwe auto, betaal je ook 300 euro per maand aan afschrijving. Nieuw setje schokdempers van 1000 euro gaat wel wat langer mee.
Maar meestal is het een opeenstapeling. Schokdempers, remmen, uitlaat...
  Bericht 
dvdouden
Master
maarten28 schreef:
Maar meestal is het een opeenstapeling. Schokdempers, remmen, uitlaat...
In mijn geval vier nieuwe banden, draagarmrubbers en distributieriem plus nog wat random dingetjes die kapot waren.
  Bericht 
zadkine
Master
maarten28 schreef:
300 euro per maand aan afschrijving.


Dat is 18000 in vijf jaar....met een restwaarde van 50% is dat dan geen a of b segmenter meer.
(En als de wagen 14 jaar mag meedoen.......50K ruim......onze xtrail is uiteindelijk 17 jaar mee gegaan en dan nog alleen vanwege de veel te hoge dieselboete weg gedaan..Betekent dat in die 300 ook alle onderhoud wel afgevangen is...ruim... bij de cat waarde van 41000 in 2004)

Helaas is 2200 per jaar aan MRB de laatste jaren wel erg gortig.
  Bericht 
Schoenzool
Master
Dank voor jullie adviezen. Ik kan ze even parkeren voor nu of voor komend jaar, even afwachten wat leasemaatschappij besluit. Heb namelijk een aanvraag gedaan (of een formulier ingevuld wat ze stuurde haha) om het contract voor één jaar te verlengen.

Hopelijk gaat het door.
Dan kunnen we in 2024 verder kijken hoe het met mij gaat.

Want daar hangt het toch vanaf welke auto het moet gaan worden.
Werk ik dichterbij kunnen we kijken naar een heel andere auto, dan dat ik zoals tot aug 2022 tweehonderd km kachelde voor het werk.
Dat is nu nog allemaal koffiedik kijken, want we weten niet wat de therapie gaat doen. Dus een te groot risico om nu een auto te kopen. Ook gezien er komend jaar veel financiële uitgave zullen zijn tav mijn herstel/therapie.
  Bericht 
bert65
Master
Schoenzool schreef:
om het contract voor één jaar te verlengen.

Waarom?
Je kan amper tot niet rijden, werkt nog niet alle dagen en je weet niet wat de toekomst gaat brengen. Je spekt dus de leasemaatschappij met een maandelijkse bijdrage terwijl je amper kilometers maakt en na afloop van het contract meteen niets meer hebt (geen restwaarde). Stel dát je niet meer naar jouw werk kan...Waarom niet een nieuw contract afsluiten zodra je een beetje weet hoe de vlag er voor staat?
  Bericht 
Walker
Master
 
Omdat hij dan tussentijds helemaal geen auto heeft. En dus ook letterlijk geen kant op kan.
  Bericht 
Schoenzool
Master
bert65 schreef:
Waarom?
Je kan amper tot niet rijden


De vrouw haar auto staat nu al maanden praktisch stil (op een ritje na omdat hij moet rijden).
Zij rijdt dus naar haar werk en we gebruiken hem ook als gezinsauto.
Haar "boodschappen auto" is daar niet geschikt voor.

Ik kan ook niet in die auto van haar zitten (naast NAH, ook rug/heup/been letsel).
En heb ook de hoop dat ik binnen niet al te lange tijd weer kleine stukjes door de stad kan rijden.
Moet veel naar therapieën vanaf binnenkort, en hoop die rondjes om de kerk met een auto te kunnen doen.
Eerste behandeldoel: meer mobiel worden.

bert65 schreef:
Waarom niet een nieuw contract afsluiten zodra je een beetje weet hoe de vlag er voor staat?

Omdat we dan nu voor een andere auto hadden moeten kijken/kopen.
Nu meer gekozen voor voor ons zekerheid: maandprijs + benzine en dat zijn de autokosten voor komend jaar.
Ook omdat ik veel zelf moet betalen gezien 1stelijnszorg als basisverzekeirng/aanvullend potje op is.

bert65 schreef:
Stel dát je niet meer naar jouw werk kan

Daar ga ik nog niet vanuit, maar goed je hebt gelijk. Het zou kunnen dat ik niet meer 40 uur kan werken zoals eerst.
Daarom nu voor de zekerheid gekozen om geen andere auto te kopen en "het nog een jaar aan te kijken".

--------

Je brengt me wel op een idee.
In theorie zouden we de auto van mijn vrouw kunnen schorsen, want die rijdt vanaf augustus eigenlijk niet meer.
Af en toe een stukje om in beweging te blijven, maar dat zou niet meer hoeven.
Maar praktisch gaat dat schorsen helaas niet, want ik begreep dat hij dan op eigen terrein moet staan en dat heb ik niet. Althans geen oprit.
Ik woon in een wijk met 8 huizen en de auto's staan op een gezamenlijke parkeerplaats. Wel altijd plek dus, maar ook openbaar.
  Bericht 
Walker
Master
 
Kans is klein dat daar gecontroleerd wordt.
  Bericht 
Schoenzool
Master
Walker schreef:
Kans is klein dat daar gecontroleerd wordt.


Denk het ook niet.
Is een wijkje waar je praktisch niet komt als je er niet hoeft te komen. Ook de weg er naar toe is erg rustig.
De vrouw dacht dat een autohoes over de auto voldoende was.
Ze zegt dat er wel iemand in een hofje verderop een oldtimer onder zo'n hoes had gezet, ook zonder kenteken.
Maar als ik even zo vluchtig google mag dat niet, toch?
  Bericht 
wellproc
Master
Nee, als er een vervelende buurman of BOA achter komt kun je last mee krijgen.
Als je de omwonenden kent (lees: niemand zal er over klagen) en er geen parkeerproblemen zijn, dan zal het wel loslopen. De vraag is wat het kost als er dan wel een onverwachte overijverige diender verschijnt die er moeilijk over doet. Daar heb ik geen idee van...
  Bericht 
Schoenzool
Master
wellproc schreef:
Als je de omwonenden kent (lees: niemand zal er over klagen) en er geen parkeerproblemen zijn, dan zal het wel loslopen.


Dit zal het probleem niet zo zijn.

wellproc schreef:
De vraag is wat het kost als er dan wel een onverwachte overijverige diender verschijnt die er moeilijk over doet. Daar heb ik geen idee van...


Dit wel:

Citaat:
Wanneer u toch de weg op gaat met een geschorste auto kan de politie u verschillende boetes opleggen. De boete voor een geschorste auto is zo’n €400. Verder voldoet uw auto waarschijnlijk niet aan de APK-plicht, omdat hij geschorst is. De boete voor een verlopen APK is €140. Tot slot heeft u tijdens de schorsingsperiode geen wegenbelasting betaalt. Als u in een geschorste auto rijdt kan de Belastingdienst u dus een naheffing opleggen. Alles bij elkaar kunnen de kosten dus flink oplopen als u deze regel overtreed.
Bron: https://www.alpina.nl/autoverzekering/a ... sen/boete/
  Bericht 
Raaf
Master
Met een geschorste auto betrapt worden is best duur. Alle wegenbelasting sinds schorsing +50% is de standaard claim, en dan de boetes nog.
Verzekeren is ook een dingetje.

dvdouden schreef:
Mja, als ik naar de mijne kijk, die was 5K in aanschaf, maar als ik kijk wat er allemaal aan gedaan moest worden om 'm weer een beetje fris te krijgen had dat bij de garage rustig 3K gekost. Dan snap ik wel dat je een auto weg doet. Meeste zelf gedaan voor een stuk minder.
Slijtage op rubbers/ophanging/riemen enz is normaal, maar als het allemaal tegelijk gedaan moet worden kun je er best op leeglopen.


In het pre zakelijke lease tijdperk reed ik zeker in mijn studie tijd (weinig geld, plenty tijd) altijd oudere auto's. Kocht je voor weinig met probleempjes, wat uren en materiaal en je bent weer voor een klap km's klaar.
Ik kan vrijwel alles zelf, dat scheelt veel. Dan wissel je een onderstel met alle draagarmen, rubbers, schokbrekers etc in een middagje met een maat. En vallen de kosten reuze mee. Setje koni geel kost je een paar 100, totaal ben je rond de 1000 kwijt maar dan is alles ook fris.
  Bericht 
zadkine
Master
Raaf schreef:
Ik kan vrijwel alles zelf, dat scheelt veel. Dan wissel je een onderstel met alle draagarmen, rubbers, schokbrekers etc in een middagje met een maat.


Als je goed gezond bent lukt dat wel....
  Bericht 
Schoenzool
Master
Schorsen is geen optie voor de vrouw haar blikkie.
Zou meer kwijt zijn aan stalling bv dan door betalen van huidige kosten.

Maar hij moet volgende maand ook op APK.
Is het nu handig om volgende maand alleen de APK te doen en als ze weer meer gaat rijden in haar eigen auto een kleine danwel grote beurt te doen?

Feiten;
- ze rijdt 5000 a 7500 km per jaar zoiets, maar sinds juli 2022 dus vrijwel altijd in mijn auto
- vorig jaar heeft haar auto een kleine beurt gehad en het jaar daar voor een grote beurt
  Bericht 
Raaf
Master
Anders moet je iemand vinden die dat voor je kan doen. Als ze in blokken kunnen werken scheelt dat veel werk.
  Bericht 
wellproc
Master
Het ging mij trouwens niet om de kosten van het rijden met een geschorst voertuig (dat is stom), maar om de kosten van het aantreffen van een geschorst voertuig op de openbare weg (geparkeerd/stilstaand). Of maakt dat geen verschil met rijdend?
Ben niet thuis in de materie, wel geïnteresseerd/meedenkend ;)
  Bericht 
dvdouden
Master
wellproc schreef:
Of maakt dat geen verschil met rijdend?
Maakt niet uit dacht ik. Maar als je gepakt wordt dan wordt automatisch de schorsing opgeheven en ben je verplicht MRB te betalen (kun je een naheffing van verwachten), auto moet een geldige APK hebben en moet WA verzekerd zijn.
  Bericht 
FocusWagon
Master
En de auto van je vrouw nu verkopen, nog een jaartje rijden met de iets grotere leasert en daarna kijken wat het beste past? De kosten die je nu uitspaart voor de 2e auto kan je dan gebruiken om een goede oplossing te kopen/leasen.
  Bericht 
Schoenzool
Master
FocusWagon schreef:
En de auto van je vrouw nu verkopen,


Daar krijgen we bijna niks meer voor terug vrees ik.
Maar was geen verkeerd idee als hij nog wat waard was.
  Bericht 
FocusWagon
Master
Je krijgt er weinig voor terug, maar bespaart wel elke maand op verzekering, belastingen en onderhoud. Hebben jullie over een jaar weer 2 auto’s nodig, of kanjer ook met 1? (Eventueel aangevuld met een goede elektrische fiets orzo?)
  Bericht 
Schoenzool
Master
FocusWagon schreef:
maar bespaart wel elke maand op verzekering, belastingen en onderhoud.


Inderdaad, daarom ook jammer dat schorsen sowieso niet kan.

FocusWagon schreef:
Hebben jullie over een jaar weer 2 auto’s nodig, of kanjer ook met 1?


Als ik weer terug kan naar 40 uur werk is het fijn dat de vrouw ook een auto heeft om ergens naar toe te gaan met die kleine, boodschappen te doen, naar vriendinnen/ouders vaak stuk verderop. Maar echt nodig .... als je goed plant niet, maar de vraag is of je dat moet willen. Ligt er vooral aan hoe ik hieruit kom.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Volgens mij geeft verlenging van de lease je vooral rust, maar kost het wel geld. Die rust is ook wat waard...
  Bericht 
Schoenzool
Master
Piet_Piraat schreef:
Die rust is ook wat waard


Inderdaad, zeker in deze situatie.
Moet wel nog goed gekeurd worden die verlenging ... maar zal wel niet zo spannend zijn
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
  Bericht 
Schoenzool
Master
Dank Teun. Opgeslagen om te onthouden!
  Bericht 
Schoenzool
Master
Auto van de vrouw krijgt over een week of zes enkel de APK.
Gaat ze weer meer rijden dan doen geven we hem een beurt.
Op advies van de garage, dus moet wel zeggen dat dat eerlijk is :thumb:
 Pagina 1 van 2  [ 64 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy