Pagina 2 van 2  [ 64 berichten ]
  Bericht 
357kurt
Master
l.f.
  Bericht 
Schoenzool
Master
Zojuist mail ontvangen dat de verlenging is door gevoerd voor één jaar :thumb:

Kan mijn vrouw in een fatsoenlijke auto rijden.
Als ik weer mag/kan rijden kan ik ook weer rustig op bouwen in een vertrouwde auto, wel fijn.
En over een jaar weten we ook hoe mijn medische vlag erbij hangt en kunnen we dan een betere keuze maken voor de vervolgauto.

Dank voor jullie adviezen in dit topic
  Bericht 
Schoenzool
Master
Schoenzool schreef:
Moet wel nog goed gekeurd worden die verlenging ... maar zal wel niet zo spannend zijn


Inmiddels goed gekeurd.
We gaan er weer een jaar tegenaan met de leasebak,

Blijft jammer dat de auto van de vrouw niet geschorst kan worden, gezien ik toch enige tijd nog niet zal rijden.
Maar goed. Moet ik ergens een garage huren is het duurder dan alles te laten door lopen voor de auto.
Van de week vertelde me wel iemand: "gewoon een autohoes om de auto, dan mag het"
Maar als ik de verhalen hier en op internet lees is dat niet de optie. Dus denk gewoon alles laten doorlopen het beste is
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Schoenzool schreef:
Van de week vertelde me wel iemand: "gewoon een autohoes om de auto, dan mag het"
Hoes of niet, het ding staat op de openbare weg, dus nee. Het is alleen voor een opsporingsambtenaar moeilijker om te ontdekken of je de belasting ontduikt, gezien de geen actieve handelingen aan jouw auto mogen verrichten (zoals het optillen van de hoes om je kenteken te lezen).

Als je een oprit hebt kun je 'm daar wel op zetten. Als die niet is afgesloten met een ketting oid is het alsnog openbare weg, maar daar wordt het nog gedoogd.
  Bericht 
Schoenzool
Master
Piet_Piraat schreef:
Als je een oprit hebt kun je 'm daar wel op zetten


Heb ik niet.
We parkeren allemaal aan de rand van het woonerf op een openbaar parkeerplaatsje.

Piet_Piraat schreef:
Het is alleen voor een opsporingsambtenaar moeilijker om te ontdekken of je de belasting ontduikt, gezien de geen actieve handelingen aan jouw auto mogen verrichten (zoals het optillen van de hoes om je kenteken te lezen).


Dan werd dit misschien bedoelt.
Maar goed de politie mag het wel optillen :lol:
  Bericht 
357kurt
Master
l.f.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Ik heb dat altijd anders begrepen. Voor het openbaar verkeer toegankelijke weg = openbare weg. Maar blijkbaar is er een nuance.
  Bericht 
357kurt
Master
l.f.
  Bericht 
maarten28
Master
BW 5.22
Citaat:
Wanneer een erf niet is afgesloten, mag ieder er zich op begeven, tenzij de eigenaar schade of hinder hiervan kan ondervinden of op duidelijke wijze kenbaar heeft gemaakt, dat het verboden is zonder zijn toestemming zich op het erf te bevinden, een en ander onverminderd hetgeen omtrent openbare wegen is bepaald.

Belangrijk: schade of hinder kan ondervinden. Parkeren op iemands oprit: hinder (want je kant niet zelf parkeren danwel je kan de garage niet uit). Parkeren in iemands voortuin: schade (als het een tuin is).
Dit dekt vrijwel alle gevallen in normale woonomgevingen binnen de bebouwde kom. Het wordt anders in buitengebieden. Daar kan een erf groot genoeg zijn dat je niet in de weg staat en geen schade veroorzaakt.
Daarom staat er meestal wel een bordje "verboden toegang art. 461".

Privéeigendom wil niet per definitie zeggen "geen openbare weg".
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
Ik had jarenlang een geschorste auto op mijn moeder's oprit staan.
Platen niet eens afgeplakt. Nooit last van gehad.

Maar als je die plek niet hebt; waarom verkoop je dat ding niet?
  Bericht 
Schoenzool
Master
Mr.Cabdriver schreef:
waarom verkoop je dat ding niet?


Omdat ik in de toekomst wel weer zelfstandig kan rijden (als het goed is).
En we dan dus twee auto's nodig hebben.
Maar nu voorlopig mag ik (helaas) niet rijden
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
Of je zoekt een goedkope stalling. Moet wel te vinden zijn.
  Bericht 
Schoenzool
Master
Mr.Cabdriver schreef:
Of je zoekt een goedkope stalling.


Zo duur is de auto niet per maand :)
Hier in de buurt is niet zo 123 een goedkope stalling voor bv 20 euro per maand O:)
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
Ach ja. Het blijft een luxe probleem 8)
Voor de auto is het beter als hij minimaal elke maand even de benen mag strekken.
 Pagina 2 van 2  [ 64 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy