Pagina 1 van 1  [ 32 berichten ]
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Nu.nl schreef:
Bij een verkeersongeluk in het Duitse Meppen, net over de grens bij Emmen, zijn woensdagavond twee Nederlanders om het leven gekomen. De Duitse politie zegt dat het gaat om een negentienjarige bestuurder en een twaalfjarige passagier uit het Drentse Pesse.
De Nederlanders reden op de B402 richting Nederland. Toen de bestuurder wilde inhalen, botste hij frontaal op een tegenliggende vrachtwagen. De bestuurder en zijn bijrijder overleden ter plekke aan hun verwondingen, meldt de Duitse politie.

De 59-jarige chauffeur van de vrachtwagen raakte niet gewond. Hij heeft wel geestelijke ondersteuning gekregen.


Nog niet droog achter de oren en denken dat je de dodenweg wel aankan.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
waslosin schreef:
MEPPEN – LKW KOLLIDIERT MIT PKW AUF B402

Meppen. Am frühen Mittwochabend ist es auf der B402 in Höhe Meppen-Versen zu einem tödlichen Verkehrsunfall gekommen. Die Bundesstraße war bis Donnerstagmorgen voll gesperrt.

Auf der B402 in Meppen kam es zu einer folgenschweren Kollision zwischen einen Pkw und einem Lkw

Der Unfall ereignete sich gegen 18 Uhr auf der B402 zwischen der A31 (Meppen-Nord) und dem Ortsteil Versen. Hier sind ein Opel Corsa und ein Lkw im Gegenverkehr miteinander kollidiert. Laut ersten Erkenntnissen am Unfallort war der 19-jährige Fahrer des Opel Corsa zusammen mit einem 12-jährigen Beifahrer in Richtung Niederlande unterwegs, als er einen vorausfahrenden Lkw überholen wollte. Hierbei übersah er jedoch einen entgegenkommenden Lastwagen. Es kam infolgedessen zu einer folgenschweren Kollision, wobei die beiden männlichen jungen Insassen des Opel Corsa aufgrund der Schwere der Verletzungen noch am Unfallort in ihrem Fahrzeug verstarben. Der 59-jährige Fahrer des Lkw erlitt ein Schock und musste seelsorgerisch betreut werden.

Bundesstraße bis in die Morgenstunden voll gesperrt.

Ein Ausweichen des Lkw war an der Stelle nicht möglich. Die Feuerwehren aus Meppen und Schöninghsdorf sowie der Rettungsdienst waren mit mehreren RTW sowie einem Notarzteinsatzfahrzeug vor Ort.

Die Fahrbahn blieb zur Unfallaufnahme sowie für die Bergungs- und Aufräumarbeiten bis in die Morgenstunden des Donnerstag voll gesperrt.


van de auto is zelfs niets meer te raden;


Bijlagen :




  Bericht 
bruintje beer
Master
Dave schreef:
Nog niet droog achter de oren en denken dat je de dodenweg wel aankan.
(K)inderdaad, net vandaag een artikeltje over in de media: ‘Hoger aantal ongevallen bij jonge automobilisten valt niet op te lossen’.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
volgens mij is het hier;





kijkrichting persfotograaf maar ze kwamen uit de andere richting

zoals zo;





er zit daar een heel flauw knikje achter het viaduct. Geen punt om in te halen.

Heeft ook weinig zin. Even verderop is het 2x2.
  Bericht 
zadkine
Master
Dave schreef:
volgens mij is het hier;


Dus 's avonds rijdend in westelijke richting , mogelijk dus met laagstaande zon in de ogen aan de kaart te zien.
  Bericht 
bruintje beer
Master
zadkine schreef:
laagstaande zon
Gegen 18 Uhr? Neh.
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Dave schreef:
van de auto is zelfs niets meer te raden;

Het valt me nog mee dat die niet meer geplet is, al zie je hier wel enkel de rechterkant:

  Bericht 
Christafari
Master
De manier van inhalen maakt ook nogal uit. Zie het zo vaak gebeuren hier op de N-wegen: auto naar links gooien vlak achter je voorligger, je 1.2 16v met 75 pk in z’n 5 vol intrappen en hopen dat je het haalt.

Houd dan veel afstand tot je voorligger. Dan heb je beter zicht en kun je een aanloop nemen voordat je ‘m ernaast gooit.
  Bericht 
Raymond
Master
Christafari schreef:
De manier van inhalen maakt ook nogal uit. Zie het zo vaak gebeuren hier op de N-wegen: auto naar links gooien vlak achter je voorligger, je 1.2 16v met 75 pk in z’n 5 vol intrappen en hopen dat je het haalt.

Inderdaad. Ik vraag mij ook af of goed inhalen nog wel aangeleerd wordt.
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Christafari schreef:
Houd dan veel afstand tot je voorligger. Dan heb je beter zicht en kun je een aanloop nemen voordat je ‘m ernaast gooit.


:thumb: :thumb:
  Bericht 
zadkine
Master
Raymond schreef:
Inderdaad. Ik vraag mij ook af of goed inhalen nog wel aangeleerd wordt.


Vroeger werd dat ook nauwelijks aangeleerd door rijscholen....Maar eigenlijk is de manier van inhalen op correcte manier slechts een beetje logica....

Stond wel beschreven in de rij theorie boekjes van mijn moeder......maar die zijn inmiddels antiek, en had ik al gelezen als kind.
  Bericht 
Raymond
Master
Christafari heeft de enige juiste manier al beschreven.
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Raymond schreef:
Inderdaad. Ik vraag mij ook af of goed inhalen nog wel aangeleerd wordt.

Ik heb in een Polo SDI gelest dus al leerden ze mij om eerst afstand te houden dan had het nog niet gewerkt :x

Ik doe het wel zoals Christafari beschrijft hoor.
  Bericht 
zadkine
Master
Raymond schreef:
Christafari heeft de enige juiste manier al beschreven.


Inderdaad , due geen reden om dat te herhalen...
  Bericht 
Christafari
Master
Lotus Omega schreef:
Ik heb in een Polo SDI gelest dus al leerden ze mij om eerst afstand te houden dan had het nog niet gewerkt


:roflol: dan moet je in het ene dorp al beginnen met een auto in een volgend dorp in te halen :[
  Bericht 
RAH
Master
Even terugschakelen kan ook veel schelen.
  Bericht 
Ducantoni
Master
Wat meer geduld hebben ook.

zadkine schreef:
Maar eigenlijk is de manier van inhalen op correcte manier slechts een beetje logica....


Misschien was het hier een combinatie van weinig rijervaring/ verkeersinzicht en jeugdige overmoed?
  Bericht 
Walker
Master
 
zadkine schreef:
Vroeger werd dat ook nauwelijks aangeleerd door rijscholen....


Ik heb maar met 1 rijschool ervaring. En die heeft het mij goed aangeleerd.
  Bericht 
Lotus Omega
Master
RAH schreef:
Even terugschakelen kan ook veel schelen.

Niet in een Polo SDI :lol:
  Bericht 
Raymond
Master
Ducantoni schreef:
Misschien was het hier een combinatie van weinig rijervaring/ verkeersinzicht en jeugdige overmoed?

Het maakt niet uit. 2 veel te jonge slachtoffers waarvan 1 kind. Waar is onze verkeersminister die riep 'op naar de 0 verkeersdoden!'
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Die zal wel roepen dat het aan de snelheid lag
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Weinig kans, het Frits Bakker-Schut plan is nooit echt doorgezet, beetje dom wel anders had die 2x2 er allang gelegen zo is het ook natuurlijk. ( https://www.e233.de/nl/ )
  Bericht 
bruintje beer
Master
Lotus Omega schreef:
Die zal wel roepen dat het aan de snelheid lag
Die zegt helemaal niets want ze zijn niet in Nederland omgekomen.
  Bericht 
Raymond
Master
2 broers…
  Bericht 
Ducantoni
Master
bruintje beer schreef:
Die zegt helemaal niets want ze zijn niet in Nederland omgekomen.


Nam de belastingdienst maar hetzelfde standpunt in waar het gaat om de wegenmotorrijtuigenbelasting.
  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
Raymond schreef:
2 broers…
Pfff,,
Arme ouders :cry:
  Bericht 
Dave
Webspecialist
arme vrachtwagenchauffeur (strepen zijn van hem)
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Raymond schreef:
Inderdaad. Ik vraag mij ook af of goed inhalen nog wel aangeleerd wordt.
Het is ook een kwestie van het jezelf aanleren. Ik begon met een auto met 39pk en de opvolger had... *tromgeroffel* wederom 39pk. Dan leer je wel anticiperen en enkel inhalen als het kan.
Ik ben er voorzichtig genoeg door geworden. Nu best nog wel eens een moment dat ik het niet aandurf terwijl ik achteraf denk 'dat had makkelijk gekund'. Maar ja, bij twijfel niet inhalen. Want de afloop als de twijfel de verkeerde kant uitslaat, is vaak desastreus.
  Bericht 
basjuh1981
Master
Piet_Piraat schreef:
u best nog wel eens een moment dat ik het niet aandurf terwijl ik achteraf denk 'dat had makkelijk gekund'.


Herkenbaar. Vaak denk ik dan ook nog eens "Had ik het maar gedaan".
  Bericht 
Walker
Master
 
Dikke Dakduif schreef:
2 broers… Pfff,,
Arme ouders :cry:


En broers / zussen. Hier kom je toch niet meer overheen als gezin... :cry:
  Bericht 
zadkine
Master
Piet_Piraat schreef:
Het is ook een kwestie van het jezelf aanleren. Ik begon met een auto met 39pk en de opvolger had... *tromgeroffel* wederom 39pk. Dan leer je wel anticiperen en enkel inhalen als het kan.
Ik ben er voorzichtig genoeg door geworden. Nu best nog wel eens een moment dat ik het niet aandurf terwijl ik achteraf denk 'dat had makkelijk gekund'. Maar ja, bij twijfel niet inhalen. Want de afloop als de twijfel de verkeerde kant uitslaat, is vaak desastreus.


Met een R4 met 36 PK leer je dat ook wel....
Inmiddels weet ik dat ik 5 secondes marge nodig heb bij ca 80 km / h van de personenwagen voorligger. (300pk wil wel....zelfs als het , incl belading, bijna 3 keer zoveel weegt als die R4 (leeg gewicht).)
Bij eerdere wagens (136PK xtrail) ging ik uit van 9 secondes marge.
Tel hierbij op de onzekerheid over de snelheid van een tegenligger....minimaal 50%
Daadwerkelijke tijd op de linkerstrook zal eerder 2 tot 3 seconden zijn overigens bij de gegeven snelheden.
Voor een LKW reken ik 2 seconden extra wegens de lengte.
  Bericht 
bert65
Master
Raymond schreef:
Ik vraag mij ook af of goed inhalen nog wel aangeleerd wordt.

Misschien wil een rij-instructeur het wel aanleren maar steeds meer wegen zijn gedegradeerd en volgekliederd met ononderbroken strepen.
zadkine schreef:
Vroeger werd dat ook nauwelijks aangeleerd door rijscholen

Ik heb "vroeger" rijles gegeven en wij, de andere instructeurs van de rijschool, deden gewoon lesjes inhalen en invoegen. Vaak over de N201 bijvoorbeeld maar dan wel met alleen een L op het dak en niet de hele naam; er was nog geen Dumpert maar de telefoon kon best roodgloeiend staan.
 Pagina 1 van 1  [ 32 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy