Pagina 1 van 1  [ 18 berichten ]
  Bericht 
Schoenzool
Master
Een vrachtwagen is een lading van slachtafval verloren op de A67 bij Geldrop. Zo'n tien ton ingewanden ligt verspreid over de rijbaan. De weg is dicht in de richting van Eindhoven. Rijkswaterstaat verwacht dat het opruimen tot na middernacht gaat duren.

Het ging mis rond kwart voor vijf. Een vrachtwagen die gevuld was met slachtafval verloor de hele lading. Het gaat om zo'n 10.000 kilo. Het is niet duidelijk hoe dit precies kon gebeuren.

Sjors van der Pluym staat in de file, zo'n zeventig meter achter de plek waar het gebeurde. Volgens hem is het afval uit de bovenkant van de oplegger geschoten. "Er stond hier al file, dus de andere vrachtwagen moest hard remmen. Volgens de calamiteitendienst is hij op een andere vrachtwagen gebotst. Het zeil aan de bovenkant is toen losgeschoten, en daar vloog het afval uit."

Over de weg is het een grote ravage. "De weg ligt vol met ingewanden en varkens. Het ligt ook verspreid over beide vrachtwagens. Het stinkt gelukkig niet. Daar was ik wel bang voor."

De weg is dicht tussen Asten en knooppunt Leenderheide. Er stond rond vijf uur zo'n vijftien kilometer file. Uiteindelijk hebben medewerkers van Rijkswaterstaat zand op de linkerrijstrook gelegd. Rond half zeven kon verkeer dat vaststond daar overheen rijden en de weg vervolgen.

De weg zal volgens Rijkswaterstaat 'flink gereinigd' moeten worden voordat de weg weer open kan. Mogelijk moet het asfalt ook hersteld worden. "We proberen zo snel mogelijk weer een van de rijstroken vrij te geven", meldt Rijkswaterstaat.
[/quote]











-----------

Bron: www.omroepbrabant.nl / 16 maart 2023
  Bericht 
Schoenzool
Master
Filmpje waar je ziet hoe het ongeluk gebeurd: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... 7ZwTKikcgU
  Bericht 
bert65
Master
Hoeveel van die troep zou de cabine ingeklotst zijn? Het raam staat voor de helft open :lol: ;)
  Bericht 
Ducantoni
Master
Dat zal hij naderhand wel geopend hebben. Als je wat hogere snelheden rijdt, lijkt me rijden met een open raam niet erg bevorderlijk voor de oren.
  Bericht 
R
Master
Schoenzool schreef:
Het stinkt gelukkig niet. Daar was ik wel bang voor


Ja tuurlijk, tot de wind draait en evt. de temperatuur wat oploopt.
  Bericht 
GSXR1000
Master
Nog behoorlijk veel grote delen van beesten; zullen wel onderweg geweest zijn naar rendac.
  Bericht 
BLikent
Master
Slachtafval bestaat meestal uit ingewanden en afgekeurde dieren of delen daarvan. Dat kan je hier idd heel duidelijk zien. Waarvoor het gebruikt word kan je in de wikipedia verder lezen.

Eigenlijk is het geen afval (iets dat je weggooit en geen waarde meer heeft) omdat het alsnog ergens anders voor wordt gebruikt; en dat zijn niet frikandellen, dat wordt ergens anders van gemaakt.
  Bericht 
Pen
Master
Zijn dakraam stond open:

Foto vrachtwagen ongeluk https://www.dumpert.nl/item/100056309_98d71282

:woop:
  Bericht 
maarten28
Master
Hopelijk heeft de chauffeur daar wat van geleerd. En de beroepsgroep ook, dat slachtafval vloeibaar is en dat je dat in een wagen met schotten en dichte bovenkant moet vervoeren.
  Bericht 
Schoenzool
Master
Kwam deze nog tegen bij omroep brabant :)


Bijlagen :


  Bericht 
basjuh1981
Master
De frituurpan is ontploft :lol:
  Bericht 
Abel1
Master
Totall Loss doordat het niet schoon te krijgen is haha
  Bericht 
Suggestief
Master
Autonoom rijden next level, spanband naar het stuur.
Die was vast aan het opletten.
  Bericht 
Schoenzool
Master
Suggestief schreef:
Autonoom rijden next level, spanband naar het stuur.
Die was vast aan het opletten


Viel me ook op. Dacht nog even misschien heeft de politie of brandweer dit gedaan voor de hulpverlening. Maar hij zal idd wel zo gereden hebben. Ongelooflijk.
Gebeurd dit vaker?
  Bericht 
Pen
Master
Schoenzool schreef:
Maar hij zal idd wel zo gereden hebben. Ongelooflijk.


Dat denk je toch niet serieus?
Dit doet de sleper als ze de auto aftakelen zodat die niet z’n eigen ding gaat doen.
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Abel1 schreef:
Totall Loss doordat het niet schoon te krijgen is haha

Dat kan schoongemaakt worden hoor. Een collega van mij toen ik nog chauffeurde kotste eens een auto van een klant onder (met de klant en z'n vrouw achterin). Die auto stond een paar dagen later weer schoongemaakt voor z'n deur. Je merkte niets meer van de geur of wat dan ook.
  Bericht 
Pen
Master
Oh gezellig wel. Ik knoeide eens koffie over m’n overhemd en de stoel heen met de klant achterin. Die gaf mij vervolgens op de plek van bestemming 50€ voor een nieuwe :lol:
  Bericht 
bert65
Master
Pen schreef:
50€ voor een nieuwe

dure koffie....
 Pagina 1 van 1  [ 18 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy