Postingstijd interval gedetecteerd van 136.3 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 1 van 3  [ 129 berichten ]
  Bericht 
bert65
Master
De laatste tijd lees je steeds vaker dat oudjes met hun voertuig een pui rammen. Kunnen we hier dan ook een apart topic voor bijhouden? Dan kunnen we eens kijken hoe gevaarlijk de vergrijzing aan het worden is.
Ik trap vast af:

’Bewoonster’ rijdt pui seniorenwoning kapot

Baarn - Een automobilist heeft donderdagmiddag de pui van een woonvoorziening voor ouderen in Baarn ernstig beschadigd. Volgens omstanders ging het om een bewoonster van één van de seniorenwoningen.

Rond 15.45 uur knalde de automobilist tegen de pui van het gebouw, waar onder andere dementerende ouderen wonen. Ooggetuigen zeggen dat het om een bejaarde vrouw ging, die met haar man op de bijrijdersstoel, in haar achteruit tegen het gebouw aan reed.

De schade aan de pui is groot, maar de muur hoefde niet gestut te worden. Een aannemer is al begonnen met het herstellen van de pui.
Er raakte niemand gewond.
Bron: De Telegraaf
  Bericht 
Remo
Master
  Bericht 
Pita
Master
 
Je leest ook steeds vaker dat jongeren een boom rammen
  Bericht 
Remo
Master
Ja, maak maar mooi een nieuw topic aan, anders staat alles door elkaar :lol:
  Bericht 
bruintje beer
Master
Pita schreef:
Je leest ook steeds vaker dat jongeren een boom rammen
Voel je je aangesproken? :devil:
  Bericht 
KanarieVW
Master
Verkeerde pedaal, kan gebeuren.... :fp:
  Bericht 
Ducantoni
Master
bert65 schreef:
man op de bijrijdersstoel

Die begrenzer deed het blijkbaar niet.
  Bericht 
bert65
Master
Niet het verkeerde pedaal maar opgehouden met ademen op het verkeerde moment.

Edit: http://www.at5.nl/artikelen/168908/aang ... atige-coma
  Bericht 
snovvdog
Master
Pita schreef:
Je leest ook steeds vaker dat jongeren een boom rammen

Waar heb je meer last van, als er een grijshaar door je huiskamer gaat? Of één of ander joch zich 's nachts om een boom vouwt?

Bovendien betwijfel ik jouw conclusie, er verhoudingsgewijs zijn steeds meer grijsharen tov. jongeren.
  Bericht 
bert65
Master
Spookrijden is ook hip onder de senioren:
http://m.telegraaf.nl/article/28157858/ ... an-de-kant
  Bericht 
bruintje beer
Master
  Bericht 
Mdw
Ultimate Master
Weer 1 >

Citaat:

Een man van 94 heeft zaterdagavond voor een ravage gezorgd op de Klokmakerij en Touslagerij in Joure: hij botste met vijf geparkeerde auto’s, knalde door een schutting en belandde in een tuin.

De man was de controle over zijn voertuig kwijtgeraakt. De vijf geparkeerde wagens aan de Klokmakerij en zijn eigen auto raakten beschadigd.

De man kwam er voor zover bekend zonder noemenswaardige kleerscheuren vanaf. Hij schoot door een heg en eindigde met zijn auto in een tuin aan de Touslagerij. De 94-jarige is onderzocht door ambulancepersoneel.

Vier voertuigen moesten worden afgevoerd door de berger.

Bron > http://www.lc.nl/friesland/Man-van-94-b ... ]

:fp: :fp:
  Bericht 
bernardo A.
Master
 
Pita schreef:
Je leest ook steeds vaker dat jongeren een boom rammen


Fout.
Toen ik in 1987 met verzekeringen in de buitendienst begon, betaalden jongeren al de hoofdprijs als het om verzekeringspremie ging. Dat kon je destijds nog omzeilen door de auto van junior op moeders te verzekeren. 1 auto per huishouden was destijds nog gangbaar. In 8 op de 10 gevallen was de korting op de verzekering binnen een jaar omgezet naar een toeslag vanwege het schadeverloop.

In de afgelopen 30 jaren is daar weinig aan veranderd.

Het aantal -ernstige- ongevallen met bejaarden neemt wel hand over hand toe. Daar komen binnenkort de schreeuwers bij, van de generatie die in 1966 het Maagdenuis bezetten en riepen dat er meer naar de jongeren geluisterd moest worden.
Inmiddels roepen deze mensen, dat er meer naar de ouderen geluisterd moet worden en dat wordt in het verkeer nog een knap lastig -en gevaarzettend- probleem.
  Bericht 
Aanhanger
Master
bernardo A. schreef:
Daar komen binnenkort de schreeuwers bij, van de generatie die in 1966 het Maagdenuis bezetten

Binnenkort omdat ze op dit moment nog maar 70 lentes jong zijn?
Wanneer ben je volgens jou dan bejaard, en hoe oud ben je zelf eigenlijk?
  Bericht 
basjuh1981
Master
Regio15 schreef:
Dat gaat niet helemaal goed op de Gildeweg

Naaldwijk - Het wegrijden met een auto op de Gildeweg ging vanmiddag niet helemaal goed.

Althans: het wegrijden ging eigenlijk prima, maar waar de bestuurster dacht dat ze de 'vooruit' had geselecteerd reed de auto achteruit, en de 'achteruit' leverde een beweging naar voren op. De bestuurster verklaarde dat 'de automaat op hol was geslagen'.

Gevolg was dat zij meerdere geparkeerde auto's ramde en dat er een behoorlijke schade ontstond. Om alles erger te maken, liep een passant ook verwondingen op toen deze door de 'auto domino' geraakt werd.

Zowel de voetganger als de bestuurster werden naar het ziekenhuis vervoerd. De verkeerspolitie is ter plaatse gekomen om de gebeurtenissen te onderzoeken en de technische staat van de blauwe auto te beoordelen.





  Bericht 
zandbak
Master
basjuh1981 schreef:
[url][/url] schreef:

:huh:
  Bericht 
Ducantoni
Master
Als ze nu een Volvo had gereden uit de tijd dat ze Daf hadden overgenomen, dan was dat een plausibel verhaal geweest. Toen werd de bediening van de keuzehendel precies omgekeerd.
  Bericht 
basjuh1981
Master
zandbak schreef:
:huh:

O:)
Regio15 schreef:
Regio15 schreef:Dat gaat niet helemaal goed op de Gildeweg
  Bericht 
Pita
Master
 
Klagen over senioren ?

Dan moet ik altijd denken aan de vader van Arie Luijendijk toen die nog les gaf bij de Rensportschool op Zandvoort. Kwamen de jonge broekies net uit de kart, les nemen in de FF 1600. Dan keken ze senior aan met een blik van : hé ouwe en vervolgens reed die ouwe hun het snot voor de ogen.
  Bericht 
Karbargenbok
Master
basjuh1981 schreef:
De bestuurster verklaarde dat 'de automaat op hol was geslagen'.

(...)

De verkeerspolitie is ter plaatse gekomen om de gebeurtenissen te onderzoeken en de technische staat van de blauwe auto te beoordelen.


De automaat werkte vast prima. Misschien nuttiger om de 'technische staat' van de bestuurster te controleren.
  Bericht 
bruintje beer
Master
Pita schreef:
Klagen over senioren ?
Ja hoor, genoeg te klagen :duh:
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Pita schreef:
Dan moet ik altijd denken aan de vader van Arie Luijendijk toen die nog les gaf bij de Rensportschool op Zandvoort. Kwamen de jonge broekies net uit de kart, les nemen in de FF 1600. Dan keken ze senior aan met een blik van : hé ouwe en vervolgens reed die ouwe hun het snot voor de ogen.
En dan komt nu Max Verstappen een rondje doen tussen allemaal 60ers op het circuit. Die rijdt ze ook het snot voor de ogen, ook al zullen die 60ers allemaal denken: "Hee, een broekie."
  Bericht 
Aanhanger
Master
Citaat:
Een taxichauffeur heeft vanochtend op de Ceintuurbaan meerdere paaltjes uit een vluchtheuvel gereden. Hij raakte daarbij niet gewond.
De chauffeur was vermoedelijk verblind door de laagstaande ochtendzon en trapt ook nog eens op het gaspedaal in plaats van de rem. Hij is niet gewond geraakt bij het ongeluk maar is voor de zekerheid naar het ziekenhuis gebracht http://www.at5.nl/artikelen/170938/door ... uvel-kapot
Ik weet niet of het een bejaarde was maar een tiefusbende is het zeker geworden, foto's zie link.
  Bericht 
bert65
Master
:lol:
Dit had ik ook willen plaatsen met de tekst "ik was het niet!" O:)
  Bericht 
Ducantoni
Master
Aanhanger schreef:
trapt ook nog eens op het gaspedaal in plaats van de rem.

Hij was zo verblind dat hij niet meer kon zien op welk pedaal hij zijn voet had? :[
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Aanhanger schreef:
De chauffeur was vermoedelijk verblind door de laagstaande ochtendzon
Dus daarom flikkeren ze hem er altijd maar voor. Ze zijn allemaal verblind.
  Bericht 
Martijn
Master
Ik heb het meegemaakt bij optrekken verkeerslicht. Senior trapt op de rem ipv koppeling. Kreeg mooi mn schade vergoed.
  Bericht 
zandbak
Master
Over een x aantal jaar zijn jullie allemaal senior. Ben benieuwd of jullie dan allemaal jullie rijbewijs inleveren tegen die tijd.
  Bericht 
snovvdog
Master
Tegen die tijd hebben we zelfrijdende auto's (f) .
  Bericht 
zandbak
Master
Ik denk dat jij die leeftijd niet bereikt met jouw levensstijl en gejaagdheid.
  Bericht 
zandbak
Master
:lol: :lol: :lol:
  Bericht 
DikkeDiesel
Master
  Bericht 
KanarieVW
Master
zandbak schreef:
Over een x aantal jaar zijn jullie allemaal senior. Ben benieuwd of jullie dan allemaal jullie rijbewijs inleveren tegen die tijd.


Is toch helemaal niet relevant? Maar ik hoop van harte dat mijn kind(eren) zo wijs is mijn rijbewijs te verstoppen als ik ook maar in de buurt kom van dit soort fouten.
De mobiliteit van een bejaarde gaat niet boven de veiligheid van anderen.
  Bericht 
zandbak
Master
Dat kan je nu makkelijk zeggen op deze leeftijd, maar ga je ongetwijfeld heel anders over denken als je zelf zo oud bent. En afhankelijk moet zijn van je kinderen om je ergens heen te moeten brengen. Of een taxi, of gewoon niet meer kunnen gaan. Dan wordt jouw wereld opeens een stuk kleiner achter de geraniums.

De oudjes veroorzaken zelden dodelijke ongevallen als ze een nieuwe drive-in hebben ontdekt :x :x
De jongeren kunnen hun boom-origami vaak maar een keer tentoonstellen. Maar daarvoor trekken ze dan wel alles uit de kast auto.
  Bericht 
snovvdog
Master
Tegen de tijd dat jongeren senior zijn hoeven we niet meer zelf te rijden, dat doet de auto voor ons.

Overigens ben ik idd van mening dat de meesten 60+ ers niet meer mogen rijden, merk het bij mijn vader (62 of 63) al, altijd de grootste commentaar op mijn rijstijl, veel te agressief, te snel, bladibladibla.

Hij heeft ongeveer even veel gereden als ik de afgelopen 8 jaar, echter heb ik 1x een paaltje geraakt en 0x een andere auto of weggebruiker, hij 8x een aanrijding gehad met andere auto's (waarvan 3x eigen schuld (en dan ook altijd kop-staartjes :fp: ), en 5x aangereden van achter) en ca. 10x een paaltje of stoepje (met lekke band als gevolg) o.i.d. Daarnaast schrikt hij op de raarste momenten van niks en gaat hij remmen, en hij trekt vaak als een opa weg, gecombineerd met vaak onnodig midden rijden, soms onnodig een strookje te ver naar links voorsorteren (bij meerdere stroken linksaf), etc... Gewoon een stereotype grijshaar waar ik mij mateloos aan erger.

Als je ''sportief'' aan het rijden bent, ben je meestal proactief bezig met autorijden en hyper alert op alles. Waar alle tragerds (waar vrijwel alle 60+ers onder vallen) vaak niet echt proactief opletten op het verkeer (en dus niet veer genoeg vooruit kijken, om beide zelf situaties te vermijden, en vermijden in zo'n situatie te komen dat iemand achterop klapt).
  Bericht 
KanarieVW
Master
Heb je het zo druk met jezelf dat je niet eens meer weet hoe oud je vader is?

Het feit dat oudjes minder aanrijdingen hebben ligt ook voor een deel bij de medeweggebruikers. Dat is niet per se een kunst van hunzelf. Als ik zo’n oudje tegenkom die loopt te tobben geef ik hem alle ruimte om het zo makkelijk mogelijk te maken. Heel knap dat ze geen dodelijke ongevallen veroorzaken. Valt ook niet mee als je altijd 20kmh onder de FAS rijdt.
  Bericht 
snovvdog
Master
Er zijn belangrijkere dingen dan de geboortedagen van mensen, ik ken eigenlijk alleen de verjaardag van mijn moeder omdat die waarde hecht aan het vieren ervan. Verder heb je feestboek voor dat soort onzin. Ik vier mijn verjaardag ook nooit (de laatste jaren) en hij ook niet.

Lekker offtopic weer.

Maar goed, volgens mij maken ouderen even veel of meer ongelukken, alleen is het vaker van die kleine blikschade, waar 18 jarig petje zijn Golfje of Civic om een boom vouwt en wellicht een paar fietsers mee neemt.
  Bericht 
zadkine
Master
snovvdog schreef:
Overigens ben ik idd van mening dat de meesten 60+ ers niet meer mogen rijden, merk het bij mijn vader (62 of 63) al, altijd de grootste commentaar op mijn rijstijl, veel te agressief, te snel, bladibladibla.

:[
Die pa heeft dus mijn leeftijd.....
En , gezien jouw herkomst neem ik aan, opgegroeid in een land (Polen) "zonder" verkeer.
Eigenlijk zoals hier de 90 jarigen hebben leren rijden in hun jeugd....als ze al in die tijd zich een auto konden veroorloven.

Dus ook geen gelegenheid gehad om de zo nodige verkeers ervaring op te doen die hier, halfweg jaren 70...als je 18 werd...wel normaal was.

Zoals ik dacht, voor het eerst in Polen (1985), wat is het rustig hier.
Tsja, wat wil je met 25 liter benzine per maand (op de bon dus).
Toen kon je zelfs dwars door het centrum van Warszawa zonder oponthoud door rijden (niet dat er een andere route was in die tijd).
  Bericht 
snovvdog
Master
Jawel, hij had zijn eerste auto gewonnen, een 126p. Hij heeft daar enkele tijd in gereden (volgens mij jaren zelfs, gezien de verhalen hoe dat ding elke keer kapot ging), voordat hij hier is komen wonen, hij was pl ontvlucht in 79...
  Bericht 
viffer
Master
zadkine schreef:
Eigenlijk zoals hier de 90 jarigen hebben leren rijden in hun jeugd


De 70-ers ook hoor, mijn vader heeft met 2 rijexamens B, C en D gehaald met E erbij. Nu heeft hij alleen BE nog, C en D heeft hij niet meer verlengd.
  Bericht 
zadkine
Master
viffer schreef:
De 70-ers ook hoor, mijn vader heeft met 2 rijexamens B, C en D gehaald met E erbij.

In de jaren 60 moest je al een "echt" verkeersexamen halen.
Vlak na de oorlog (de huidige 85+ jarigen) stelde het rijbewijs maar erg weinig voor. Want vrijwel geen ander verkeer op de weg. Als indicatie: Volgens mijn moeder stonden er in de straat in Kralingen (gauw een 100 woningen groot ) wel drie auto's geparkeerd toen zij haar rijbewijs haalde....ergens halfweg jaren 50.
  Bericht 
viffer
Master
zadkine schreef:
In de jaren 60 moest je al een "echt" verkeersexamen halen.


Nou, als ik hoor hoe het rijexamen van mijn vader is gegaan, hij mocht in de auto gaan zitten, een rondje om het kerkplein rijden terwijl de examinator aan de kant bleef staan. Vrachtwagen was wel iets meer (minder dan een kwartier rijden) maar D rijbewijs heeft hij erbij gekregen zonder ooit in een bus te hebben gereden.
  Bericht 
zadkine
Master
Hm , moeder moest al meer rondrijden, examen ergens in 1955 volgens mijn info. Alleen nogal simpel vanwege vrijwel ontbreken ander verkeer.
  Bericht 
viffer
Master
Wellicht afhankelijk van regio of misschien zelfs wel hoeveel zin de examinator had.
  Bericht 
zandbak
Master
snovvdog schreef:
hij 8x een aanrijding gehad met andere auto's (waarvan 3x eigen schuld (en dan ook altijd kop-staartjes :fp: ), en 5x aangereden van achter) en ca. 10x een paaltje of stoepje (met lekke band als gevolg) o.i.d.

Ik ken zat bestuurders van 70-80 jaar die al minstens 25 jaar schadevrij rijden.
Als jouw pa zo beroerd rijdt, wordt het hoog tijd dat je eens een daad gaat stellen en zijn rijbewijs gaat inleveren ipv altijd maar commentaar te hebben.
  Bericht 
snovvdog
Master
zandbak schreef:
Ik ken zat bestuurders van 70-80 jaar die al minstens 25 jaar schadevrij rijden

Natuurlijk, ''die ken ik ook'', er is er 1 tegen mijn auto aangereden en ontkende vervolgens alles. Grijsharen hebben niet eens door dat ze tegen wat aanrijden en ontkennen alles.
Ondanks dat al tig buren bij de politie waren geweest i.v.m. schades en zat zijn nieuwe auto binnen enkele weken vol met schades rondom. ''Ja ze rijden altijd tegen mij aan''. Terwijl dit iemand was die 1 a 2x per week even naar de markt reed. Gelukkig is deze buurman reeds afgevoerd naar een bejaardentehuis.

Het gaat niet om mijn vader (alsof ik überhaupt wat te zeggen heb), het gaat er om dat de normen voor het houden van een rijbewijs veel te laks zijn, iedereen zou elke 5 jaar opnieuw examen moeten doen, en de examens mogen veel strenger en langer zijn, zeker m.b.t. reactietijd, inzicht en voertuigbeheersing. Het gaat er om dat er miljoenen grijsharen rondrijden die niet meer het reactievermogen hebben of het inzicht welke wordt geacht voor het autorijden. Het is niet de taak van burgers om zich hier mee bezig te houden, aangezien de overheid zo graag grip heeft op wie mag rijden, is dat hun taak. Vanaf de 60+ elke 2 jaar w.m.b.
  Bericht 
KanarieVW
Master
Snovv! Mark this date, we zijn het eens!
  Bericht 
Spook
Master
snovvdog schreef:
iedereen zou elke 5 jaar opnieuw examen moeten doen, en de examens mogen veel strenger en langer zijn,


En vervolgens klaag jij dat de overheid zich bemoeit met jou en je op kosten jaagt.
  Bericht 
snovvdog
Master
Spook schreef:
En vervolgens klaag jij dat de overheid zich bemoeit met jou en je op kosten jaagt.

Het is een beetje dubbel.

Aan de ene kant verdient iedereen een hoge mobiliteit, aan de andere kant beperkt de ene de andere in mobiliteit.
Zou minder een probleem zijn als vraag en aanbod in verhouding waren, en we de afgelopen 30 jaar, 10 miljard per jaar extra aan infra konden spenderen.

Ik merk hoe ouder ik word, hoe bedroevender het rijgedrag van mensen wordt (vanuit mijn oogpunt dan). En dan bedoel ik niet 18 jarige petjes die met 180 @ 50 knallen, maar het algemene gefaal van de bejaarden, babyboomers, ouders, jongeren, iedereen eigenlijk. Ik heb vriendinnen die al jaren hun rijbewijs hebben en nog steeds niet kunnen parkeren of bang worden van de snelweg wat resulteert in traag treuzelend gedrag... Ik zie steeds meer mensen klooien met de auto, van die figuren die klagen ''wat rijden ze allemaal hard'', maar zelf tegen het verkeer in slaan bijvoorbeeld en dat amper doorhebben, niet kunnen spiegelen, etc... Steeds minder mensen die rekening houden met het kruispunt vrijhouden, of even 2 meter verder naar achteren parkeren ''want rijdt zo makkelijk weg en fuck de rest''.

Alsof niemand meer het belang ziet van vlotte doorstroming of anderen niet hinderen door je zo te gedragen om mensen niet te laten remmen voor je. De ''ze wachten maar lekker'' mentaliteit. En dan heb ik het niet over mensen die zich er tussen proppen in de file of laat invoegen.
 Pagina 1 van 3  [ 129 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum