Pagina 1 van 1  [ 18 berichten ]
  Bericht 
Schoenzool
Master
AD schreef:
Bij een ongeluk op de A12 bij Zoetermeer is een automobilist tegen een zogeheten actiewagen gebotst. De schade aan de auto en de wagen was groot. De bestuurder kwam er zonder kleerscheuren vanaf. Twee rijstroken in de richting van Den Haag werden afgesloten.

Het ongeluk gebeurde zondagochtend iets na 08.00 uur ter hoogte van de opritten Oostweg en Afrikaweg in Zoetermeer. De actiewagen stond op de vluchtstrook toen de automobilist hier met hoge snelheid tegenaan knalde. Een actiewagen is een voertuig of aanhanger met een uitklapbaar informatiepaneel dat vaak op de snelweg wordt geplaatst. Beide voertuigen liepen forse schade op.

Voor het ongeluk werden meerdere hulpdiensten, waaronder politie, Rijkswaterstaat, brandweer en ambulancedienst, opgeroepen. De bestuurder wist zelf uit de auto te klimmen en is vervolgens door het ambulancepersoneel verzorgd. Hij hoefde niet naar het ziekenhuis te worden vervoerd.

De politie heeft de man laten blazen, maar hij bleek niet te hebben gedronken. Volgens calamiteitensite District8 zou de automobilist in slaap zijn gevallen achter het stuur. Rijkswaterstaat sloot in verband met het ongeval twee rijstroken richting Den Haag. Een berger kwam ter plaatse om beide voertuigen af te voeren.

Gisteravond ging het ook al mis op de A12 bij Zoetermeer. Ter hoogte van de Balijbrug, waar geregeld ongelukken plaatsvinden, was een automobilist door nog onbekende reden gaan tollen over de weg en kwam het voertuig tegen de vangrail tot stilstand. De inzittenden werden door het ambulancepersoneel gecontroleerd, maar vervoer naar het ziekenhuis bleek niet noodzakelijk. Wel ontstond er flinke file door het ongeluk in de richting van Utrecht.





Lijkt inderdaad een goeie klap.
In slaap gevallen. Is/was altijd mijn grote angst na een nachtdienst op een zondagmorgen.
08:00 uur is wel een uit-de-nachtdienst-gekomen tijd.
Maar hoeft natuurlijk niet :)
  Bericht 
bruintje beer
Master
Wie heeft in vredesnaam bedacht dat zo'n ding een 'actiewagen' moet heten.
Daar heb je je actie.
  Bericht 
basjuh1981
Master
Dat ding staat daar vanwege de werkzaamheden aan de Nelson Mandelabrug. Vanaf dit punt staan de matrixen op [rvv_mx-90] [rvv_mx-90] [rvv_mx-70]



  Bericht 
Dave
Webspecialist
bruintje beer schreef:
bedacht dat zo'n ding een 'actiewagen' moet heten.


Nouja, waarom heet een actieraam een actieraam
  Bericht 
bruintje beer
Master
Nou, zeg het maar. Ik ben benieuwd.
  Bericht 
Ducantoni
Master
basjuh1981 schreef:
Vanaf dit punt staan de matrixen op [rvv_mx-90] [rvv_mx-90] [rvv_mx-70]


Nou, daar heeft hij zich aan gehouden; 90+90+70=

hoge snelheid
  Bericht 
basjuh1981
Master
Hoge snelheid :huh:
  Bericht 
JonnyJohnson
F1 kenner '21
  Bericht 
Ducantoni
Master
basjuh1981 schreef:
Hoge snelheid


Hij heeft er een optelsom van gemaakt.
  Bericht 
basjuh1981
Master
Maar het blijft toch een vage omschrijving? De snelheid had ook 90 kunnen zijn. Is dat een hoge snelheid? Op dat stuk niet. 130 zou ook nog een prima snelheid kunnen zijn.
  Bericht 
Schoenzool
Master
basjuh1981 schreef:
Is dat een hoge snelheid?


Ja, héél hoog. Als je het leest dat je met die snelheid ergens tegen aan botst.
Lees je het in de zin van hoe hard je er eigenlijk mag is het niet hoog.
Ik denk dat ze hierboven optie 1 bedoelen.
  Bericht 
basjuh1981
Master
Ik heb liever iets concreets (f)
  Bericht 
Schoenzool
Master
basjuh1981 schreef:
Ik heb liever iets concreets


Dan is 90 een hoge snelheid.
Krijg je een ongeval maak je grote kans op hoog energetisch trauma
  Bericht 
JonnyJohnson
F1 kenner '21
Schoenzool schreef:
Krijg je een ongeval maak je grote kans


Koos Spee modus, daar hou ik niet van. :nothanks: Als, Als daar kan ik niks mee.
  Bericht 
Schoenzool
Master
JonnyJohnson schreef:
Als, Als daar kan ik niks mee


Zijn de feiten.
Als je googled op HET dan kom je er vanalles over tegen.
Onder andere: https://www.eerstehulpwiki.nl/wiki/inde ... sch_trauma
Zullen vast ook onderzoeken van zijn, want in de ziekenhuizen op de eerste hulp en in de ambulance wordt je ingeschaald. Er is andere medische kennis nodig door ander letsel bij bv een LET of HET.

JonnyJohnson schreef:
Koos Spee modus


Voor mijn ongeluk dacht ik ook dat 90 of 130 niet hard was. Sindsdien kijk ik er wel anders naar eerlijk gezegd.
Om in Koos Spee modus te blijven: ik snap sinds een half jaar het nut van maximum snelheden wel veel meer.
Ben ook voorstander van handhaven, maar wel op een eerlijke manier en op de gevaarlijke plekken (niet als kassa).
Ben ook voorstander van maximum snelheden, maar ook daar wel eerlijk. En niet bv 100 op een 5 baansweg of 2 baansweg 60 waar je voorheen 100 mocht. Maar 50 in de stad of 70 op een randweg snap ik wel.
Helaas wordt mijn inziens vaak de max snelheid verlaagd om de kassa te spekken, en daar ben ik ook groot tegenstander van.

Denk vooral dat ik bovenstaande blik heb ontwikkeld na gesprekken met artsen, dus niet met de politie ofzo.
In mijn geval was ik er met 40 bv vanaf gekomen met een hersenschudding en met 20 km harder over een hersenkneuzing.
Dat is het verschil tussen binnen paar weken opgeknapt, of lang nog niet opgeknapt cq nooit meer de oude worden.
Of met 40 heb je een gekneusde rug en met 60 heb je de zenuwen afgescheurd.

En tuurlijk, uitzonderingen heb je altijd. Pech en geluk. Dat is in ieders leven, hoe jong of oud je bent.
Je hebt mensen die met 30 km per uur zwaargewond raken en met 150 uitstappen alsof er niks aan de hand is (of dat lijkt). Maar als ik kijk naar de verkeersslachtoffers in mijn revalidatietraject dan zit het gros van de revalidanten wel met snelheden tussen de 50 en 70.
Daar baseer ik dus op dat 90 erg hard is
  Bericht 
Walker
Master
 
Of dat niet iedere auto technisch even goed is.
  Bericht 
Schoenzool
Master
Walker schreef:
Of dat niet iedere auto technisch even goed is.


Gaat zich om de impact die op een lichaam komt bij een klap.
Standaard automerk maakt daarbij weinig uit zeiden ze op de SEH.

Bij een Fiat 500 krijg je die klap.
Bij een Opel Zafira ook.
Veiligheidssystemen springen daarna pas uit.
Ik viel bv ook in een mooie airbag maar de schade (hersenen die stoten tegen schedel) is de seconden ervoor ontstaan.
Ik had inderdaad geen blauwe plek of bult.

Kan me wel voorstellen dat bij een kopstaartbotsing de kreukelzone nog iets belangrijks is, en die bij een grote auto meer is. Maar ook daar maakt je nek bv de klap. Wellicht iets minder hard. Maar dat maakt het verschil niet tussen LET en HET.
Mijn revalidatiemaatje reed in een Mercedes E klasse, taxi, en werd aangereden door een oude Combo.
Maar die taxichauffeur is er beroerder aan toe dan mij. Door de eerste klap.

Denk dat een grotere auto wel altijd veiliger is.
Maar een grote auto wilt niet zeggen dat je bij een botsing minder schade oploopt intern.
  Bericht 
basjuh1981
Master
Schoenzool schreef:
Dan is 90 een hoge snelheid.


Waar het mij om gaat is wat de "journalist" bedoelt met hoge snelheid. Het is nogal suggestief, terwijl de bestuurder ook [rvv_A1-70] gereden zou kunnen hebben, omdat voor rijstrook 3 [rvv_mx-70] geldt.
 Pagina 1 van 1  [ 18 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy