▼
[ 48 berichten ]
Ook een soort van karma... Motorrijders die elkaar de ruimte niet gunnen op een dijkje.
Denk eerder dat het een wanna be Rossi is geweest die niet kan rijden, naar buiten dweilde en een tegenligger te pakken nam.
Nou ongezien ga ik uit van een ander scenario, heb regelmatig in groepen gereden van 3 man tot 250)
Het probleem dat veel mensen hebben als ze in een groep rijden dat ze zelf niet meer ZELF kijken/rijden/anticiperen/verkeersregels volgen. En vervolgens op elkaar gebotst.
met motorrijden is het toch "bak-steen" rijden?
Of geldt dat niet bij hoge snelheden?
Knap hoor dat je dat al kunt bepalen. Glazen bol?
Wat toevallig dat je het hebt zien gebeuren! Baksteen-rijden is voornamelijk op snel- en N-wegen.
Wauw. Je zou bij de VOA moeten gaan werken. Scherpe analyse.
Motoren hebben ook helemaal niet de neiging om van links naar rechts te dweilen bij een zuchtje wind.
Neem eens een paar lessen en ga daarna nog eens oordelen.
Vooral na de winter hebben sommige rijders wel eens wat moeite; daarentegen moet je als motorrijder constant je positie op de weg verdedigen vanwege bestuurders met zijwieltjes.
Ik rijdt wel eens samen met andere rijders, door middel van mijn spiegels kan ik duidelijk zien of het tempo van de achterliggers te snel gaat. Dan zie je ze richting de berm of over de middenstreep gaan in de bochten
Niet helemaal...vliegt dwars door je ruit naar binnen als je hem frontaal tegen komt.
Mee eens , en ik heb wel dat A rijbewijs. Moet wel zeggen dat een 1100RT niet gauw opzij gaat van een windje.
Zinloos, oordeel zal hetzelfde zijn. Ik rij overigens geen motor omdat mij dat te gevaarlijk is. Je bent te klein (wordt makkelijk over het hoofd gezien), geen kreukelzone, geen gordel, geen gordelspanner, geen airbags en dan moet je dat ding ook nog eens rechtop zien te houden. Daarnaast heb je totaal geen comfort, geen verwarming, geen airco. Ieder zijn heug en meug, maar een motor is niets voor mij.
Nee, dat denk ik niet. Als de klap niet hard genoeg is houdt de ruit het wel, als de klap wel hard genoeg is vliegt hij over de auto heen. En dat je voertuig door de wind opzij geduwd wordt is niet erg, een goede windstoot laat ook mijn auto niet onberoerd. Maar ik kom dan nog niet op de andere weghelft.
Tja, met zo’n bunker voor je kop valt er niet te discussiëren.
Denk je? Wat wegen die dingen? 400 kilo? De bestuurder hoef je niet mee te rekenen, die vliegt bij een botsing er af. Dat tegen mijn naar schatting 1800 kilo? En bij 100 km/h tegen 100 km/h zal het een beste klap wezen, maar met 50 tegen 50 valt het wel mee denk ik.
Dat ging niet met 50 vs 50.
Maar een stoeptegel door je voorruit bij 80 is ook al voldoende om het nooit meer na te kunnen vertellen.
Een collega vertelde me dat zijn zoon, fietsende scholier , aangereden was door een auto.
De jongen is er redelijk goed vanaf gekomen omdat die door de ruit heen gegaan was, de ruit had nl. de energie van de klap goeddeels opgevangen door te breken.
Dit was dus fiets snelheid en rustig rijdende auto binnen de stad.
Klap hoeft niet super hard te zijn om de ruit te laten breken.
Mijn 1100RT 285 kg.Kaal gewicht.
Massieve boxer motor.....Als zoiets frontaal op je auto komt , rechtopstaand , kan je geluk hebben.
Auto "slechts" TL..Berijder in een mooie boog OVER je heen en met veel geluk slechts schrammen.
In veel gevallen probeert echter een motorrijder alsnog te ontwijken (dom en vaak dodelijk) waardoor de motor op zijn kant gaat. Als je met de auto er dan over heen rijdt heb je daarna geen besturing meer. Mogelijk wordt je compleet gelanceerd (als je zelf er ook de vaart in hebt)
Hopelijk is het dan een weg zonder bomen er langs.
Die weegt VEEL.
Volgens wiki een mannetje van 320kg tot 800kg....
Orde van zelfde gewicht als een rijpaard dus.
Daarnaast zijn die beesten bij aanrijdingen (met sedans / vrij lage auto's) extra gevaarlijk omdat je de (hoge) poten eronderuit rijdt zodat ze met hun volle gewicht op de bestuurders/bijrijders kant vallen....
ps Haal het nooit in je hoofd als je zo'n beest in het wild ziet er een eind(je) naar toe te lopen om hem te fotograferen.
Iemand wonend in de buurt van een van onze kennissen niet ver van Bilalystok dacht dat dat wel kon....die leeft niet meer.
O ja, waar ik nu zit heb ik ook (van meer afstand genomen vanuit de voordeur) foto's van een elanden familie...uit november jl in de sneeuw. Ze liepen langs ons tuinhek.
Ik ben door een windvlaag meer dan eens een (halve) meter zijwaarts geblazen. Heeft niks met voertuigbeheersing te maken.
Dat is wel iets anders als op de andere weghelft terecht komen. En kan ook ,met een auto makkelijk gebeuren (afh. wind gevoeligheid vh ding)
Ik ook, maar dat was met een windkracht hoger dan 9 Bft. Niet fijn rijden.
Natuurlijk heeft het daar wel mee te maken. En omdat ik niet weet of jij kan rijden, kan mijn volgende opmerking 2 kanten op werken:
1 iemand die een goede voertuigbeheersing heeft, was met dezelfde windvlaag 10cm opgeschoven.
2 iemand die geen goede voertuigbeheersing heeft, was met dezelfde windvlaag anderhalve meter opgeschoven.
Nee dat heeft het niet. Als de windvlaag hard genoeg is schuif je gewoon op. Mijn fiets weegt maar 180 kilo. Maar je voelt natuurlijk al lang dat het rukwinderig is en daar pas je je rijden op aan. No way dat ik erdoor op een andere weghelft kom maar strak rechtuit rijden is er gewoon niet bij dan. Maar ik denk niet dat een rukwind in bovenstaand geval de oorzaak was. "Groepen motorrijders". Daar zie je wel vaker kneuzerige dingen gebeuren.
Wat Master denk ik bedoelt is dat de mate van voertuigbeheersing wel van invloed is op de mate waarin de motor zijwaarts beweegt. En dat ben ik wel met hem eens. Een ervaren motorrijder zal anticiperen op de rukwinden, een lagere versnelling aanhouden en een andere plaats op de weg aanhouden dan een newbee.
Dat bedoelt hij niet alleen, dat zégt ie zelfs.
▲
[ 48 berichten ]
Walker
Master
RTL Nieuws schreef:
Op een dijk bij het Brabantse Andel zijn twee verschillende groepen motorrijders betrokken geraakt bij een ernstig ongeluk. De motoren passeerden elkaar, en dat ging mis. Er zijn drie mensen gewond naar het ziekenhuis gebracht, twee van hen zijn zwaargewond.
Het ongeluk gebeurde even na 12.30 uur op de Hoge Maasdijk bij Andel, een plaatsje in de gemeente Altena. Twee groepen motorrijders kwamen elkaar tegen en moesten elkaar passeren op de dijk, zegt een woordvoerder van de politie Zeeland-West-Brabant. Hoeveel motorrijders er in totaal over de dijk reden, is niet duidelijk.
Flauwe bocht
"In een flauwe bocht raakt één motorrijder een motorrijder van de andere groep." Valpartijen waren het gevolg, en één motor reed na de botsing van de dijk af.
"Er zijn veel hulpdiensten uitgerukt vanwege het ongeluk, ambulances en brandweer. Het was even chaotisch", zegt de woordvoerder. De politie doet onderzoek naar het ongeluk.
Het ongeluk gebeurde even na 12.30 uur op de Hoge Maasdijk bij Andel, een plaatsje in de gemeente Altena. Twee groepen motorrijders kwamen elkaar tegen en moesten elkaar passeren op de dijk, zegt een woordvoerder van de politie Zeeland-West-Brabant. Hoeveel motorrijders er in totaal over de dijk reden, is niet duidelijk.
Flauwe bocht
"In een flauwe bocht raakt één motorrijder een motorrijder van de andere groep." Valpartijen waren het gevolg, en één motor reed na de botsing van de dijk af.
"Er zijn veel hulpdiensten uitgerukt vanwege het ongeluk, ambulances en brandweer. Het was even chaotisch", zegt de woordvoerder. De politie doet onderzoek naar het ongeluk.
Ook een soort van karma... Motorrijders die elkaar de ruimte niet gunnen op een dijkje.
Suggestief
Master
Walker schreef:
die elkaar de ruimte niet gunnen op een dijkje.
Denk eerder dat het een wanna be Rossi is geweest die niet kan rijden, naar buiten dweilde en een tegenligger te pakken nam.
djee
Tour de France kenner '23
Walker schreef:
Motorrijders die elkaar de ruimte niet gunnen op een dijkje.
Nou ongezien ga ik uit van een ander scenario, heb regelmatig in groepen gereden van 3 man tot 250)
Het probleem dat veel mensen hebben als ze in een groep rijden dat ze zelf niet meer ZELF kijken/rijden/anticiperen/verkeersregels volgen. En vervolgens op elkaar gebotst.
Walker
Master
Geen kop-staart:
Walker schreef:
Twee groepen motorrijders kwamen elkaar tegen en moesten elkaar passeren op de dijk
djee
Tour de France kenner '23
Schoenzool
Master
djee schreef:
Twee of één die niet oplet/kijkt en op de ander knalt.
met motorrijden is het toch "bak-steen" rijden?
Of geldt dat niet bij hoge snelheden?
Christafari
Master
Walker schreef:
Ook een soort van karma... Motorrijders die elkaar de ruimte niet gunnen op een dijkje.
Knap hoor dat je dat al kunt bepalen. Glazen bol?
Christafari
Master
Schoenzool schreef:
met motorrijden is het toch "bak-steen" rijden?
Of geldt dat niet bij hoge snelheden?
Of geldt dat niet bij hoge snelheden?
Wat toevallig dat je het hebt zien gebeuren! Baksteen-rijden is voornamelijk op snel- en N-wegen.
djee
Tour de France kenner '23
Ducantoni
Master
Koren op de molen van lui die motorrijders liever niet over een dijk zien rijden?
( 't Is te hopen van niet)
( 't Is te hopen van niet)
Suggestief
Master
Citaat:
Het lijkt er volgens een woordvoerder van de politie Zeeland-West-Brabant op dat een bestuurder van een groep motorrijders op de verkeerde weghelft belandde en een ongeluk veroorzaakte met een andere groep motorrijders. Er waren op de Hoge Maasdijk twee motortochten.
Walker
Master
Als iedereen keurig in een lint en op de eigen weghelft achter elkaar had gereden, was er niemand gebotst.
Helaas de laatste tijd te vaak gezien dat niet iedereen zo slim is als Rossi, oftewel alleen te gaan racen op een circuit. Flink gas geven als je de bocht uitkomt zorgt ervoor dat je niet meer op je eigen weghelft rijdt... Afgelopen week! een paar keer in de ankers gemoeten omdat ik anders de tanden van een motorrijder uit de de grille van de auto had moeten peuteren.
Helaas de laatste tijd te vaak gezien dat niet iedereen zo slim is als Rossi, oftewel alleen te gaan racen op een circuit. Flink gas geven als je de bocht uitkomt zorgt ervoor dat je niet meer op je eigen weghelft rijdt... Afgelopen week! een paar keer in de ankers gemoeten omdat ik anders de tanden van een motorrijder uit de de grille van de auto had moeten peuteren.
Christafari
Master
Walker schreef:
Als iedereen keurig in een lint en op de eigen weghelft achter elkaar had gereden, was er niemand gebotst
Wauw. Je zou bij de VOA moeten gaan werken. Scherpe analyse.
Raymond
Master
Walker schreef:
Als iedereen keurig in een lint en op de eigen weghelft achter elkaar had gereden, was er niemand gebotst.
Motoren hebben ook helemaal niet de neiging om van links naar rechts te dweilen bij een zuchtje wind.
RAH
Master
Als je je voertuig niet onder controle kunt houden en al bij een zuchtje wind op de verkeerde weghelft komt moet je misschien het rijbewijs voor die voertuiggroep in de versnipperaar gooien. Nu rij ik zelf geen motor dus ik heb weinig kans op verwondingen als een motorrijder op mijn weghelft komt, geeft waarschijnlijk wel veel blikschade maar veel meer dan dat zal het voor mij niet zijn, hoe de ander er aan toe is interesseert me dan niet zoveel.
GSXR1000
Master
RAH schreef:
Nu rij ik zelf geen motor
Neem eens een paar lessen en ga daarna nog eens oordelen.
Vooral na de winter hebben sommige rijders wel eens wat moeite; daarentegen moet je als motorrijder constant je positie op de weg verdedigen vanwege bestuurders met zijwieltjes.
Ik rijdt wel eens samen met andere rijders, door middel van mijn spiegels kan ik duidelijk zien of het tempo van de achterliggers te snel gaat. Dan zie je ze richting de berm of over de middenstreep gaan in de bochten
zadkine
Master
RAH schreef:
Nu rij ik zelf geen motor dus ik heb weinig kans op verwondingen als een motorrijder op mijn weghelft komt,
Niet helemaal...vliegt dwars door je ruit naar binnen als je hem frontaal tegen komt.
RAH schreef:
en al bij een zuchtje wind op de verkeerde weghelft komt moet je misschien het rijbewijs voor die voertuiggroep in de versnipperaar gooien
Mee eens , en ik heb wel dat A rijbewijs. Moet wel zeggen dat een 1100RT niet gauw opzij gaat van een windje.
RAH
Master
GSXR1000 schreef:
Neem eens een paar lessen en ga daarna nog eens oordelen.
Zinloos, oordeel zal hetzelfde zijn. Ik rij overigens geen motor omdat mij dat te gevaarlijk is. Je bent te klein (wordt makkelijk over het hoofd gezien), geen kreukelzone, geen gordel, geen gordelspanner, geen airbags en dan moet je dat ding ook nog eens rechtop zien te houden. Daarnaast heb je totaal geen comfort, geen verwarming, geen airco. Ieder zijn heug en meug, maar een motor is niets voor mij.
zadkine schreef:
vliegt dwars door je ruit naar binnen als je hem frontaal tegen komt.
Nee, dat denk ik niet. Als de klap niet hard genoeg is houdt de ruit het wel, als de klap wel hard genoeg is vliegt hij over de auto heen. En dat je voertuig door de wind opzij geduwd wordt is niet erg, een goede windstoot laat ook mijn auto niet onberoerd. Maar ik kom dan nog niet op de andere weghelft.
Pen
Master
RAH schreef:
Zinloos, oordeel zal hetzelfde zijn.
Tja, met zo’n bunker voor je kop valt er niet te discussiëren.
RAH
Master
Dat is geen bunker. Lijkt me alleen zinloos om lessen te nemen en dan wellicht te constateren dat een motor ongeschikt is om mee op de openbare weg te rijden. Want als je zo'n ding niet tussen de lijntjes kan houden moet er niet op gaan rijden. En er is ook geen discussie nodig, een weg is ingedeeld in twee weghelften zodat verkeer in beide richtingen kan rijden. Als je meer ruimte nodig hebt dan hetgeen de wegbeheerder je heeft toebedeeld moet je een vergunning aanvragen voor "convoi exceptionnel", of moeten andere mensen maar ruimte gaan maken omdat jij incompetent bent in het besturen van je voertuig?
Masterdam
Master
RAH schreef:
Nu rij ik zelf geen motor dus ik heb weinig kans op verwondingen als een motorrijder op mijn weghelft komt, geeft waarschijnlijk wel veel blikschade maar veel meer dan dat zal het voor mij niet zijn
Je verkijkt je enorm. De krijgt een enorme klap en bent een grote jongen als je de auto nog op de weg weet te houden.GSXR1000 schreef:
daarentegen moet je als motorrijder constant je positie op de weg verdedigen vanwege bestuurders met zijwieltjes.
Motorrijden is eenwieleren met zijwieltjes.
RAH
Master
Masterdam schreef:
Je verkijkt je enorm
Denk je? Wat wegen die dingen? 400 kilo? De bestuurder hoef je niet mee te rekenen, die vliegt bij een botsing er af. Dat tegen mijn naar schatting 1800 kilo? En bij 100 km/h tegen 100 km/h zal het een beste klap wezen, maar met 50 tegen 50 valt het wel mee denk ik.
Christafari
Master
Een gemiddelde motor weegt 200-300 kilo ongeveer. Als je bedenkt dat een hert tussen de 100-150 kilo weegt en wat voor schade die aanricht, dan denk ik dat het niet meevalt.
dvdouden
Master
RAH schreef:
Nee, dat denk ik niet. Als de klap niet hard genoeg is houdt de ruit het wel, als de klap wel hard genoeg is vliegt hij over de auto heen. En dat je voertuig door de wind opzij geduwd wordt is niet erg, een goede windstoot laat ook mijn auto niet onberoerd. Maar ik kom dan nog niet op de andere weghelft.
Mwah, vader van een vriendin had een motorrijder op z'n auto, torso en benen lagen op de achterbank en de rest was over het dak heen gevlogen, bijrijder heeft het dacht ik ook niet overleefd Dat ging niet met 50 vs 50.
Maar een stoeptegel door je voorruit bij 80 is ook al voldoende om het nooit meer na te kunnen vertellen.
RAH schreef:
Wat wegen die dingen? 400 kilo?
150 tot 300, beetje sportmotor zit richting 200, dikke toermotor doet 250 a 300.
zadkine
Master
RAH schreef:
Als de klap niet hard genoeg is houdt de ruit het wel, als de klap wel hard genoeg is vliegt hij over de auto heen.
Een collega vertelde me dat zijn zoon, fietsende scholier , aangereden was door een auto.
De jongen is er redelijk goed vanaf gekomen omdat die door de ruit heen gegaan was, de ruit had nl. de energie van de klap goeddeels opgevangen door te breken.
Dit was dus fiets snelheid en rustig rijdende auto binnen de stad.
Klap hoeft niet super hard te zijn om de ruit te laten breken.
RAH schreef:
Wat wegen die dingen? 400 kilo?
Mijn 1100RT 285 kg.Kaal gewicht.
Massieve boxer motor.....Als zoiets frontaal op je auto komt , rechtopstaand , kan je geluk hebben.
Auto "slechts" TL..Berijder in een mooie boog OVER je heen en met veel geluk slechts schrammen.
In veel gevallen probeert echter een motorrijder alsnog te ontwijken (dom en vaak dodelijk) waardoor de motor op zijn kant gaat. Als je met de auto er dan over heen rijdt heb je daarna geen besturing meer. Mogelijk wordt je compleet gelanceerd (als je zelf er ook de vaart in hebt)
Hopelijk is het dan een weg zonder bomen er langs.
Abel1
Master
wat weegt een eland? heb wel eens een foto gezien van een auto die bijna in 2en lag in de lengte door dat die een stilstaande eland had aangereden met 80 km die chauffeur had het geluk dat de eland net langs hem/haar was gegaan.
zadkine
Master
Abel1 schreef:
wat weegt een eland? heb wel eens een foto gezien van een auto die bijna in 2en lag in de lengte door dat die een stilstaande eland had aangereden met 80 km die chauffeur had het geluk dat de eland net langs hem/haar was gegaan.
Die weegt VEEL.
Volgens wiki een mannetje van 320kg tot 800kg....
Orde van zelfde gewicht als een rijpaard dus.
Daarnaast zijn die beesten bij aanrijdingen (met sedans / vrij lage auto's) extra gevaarlijk omdat je de (hoge) poten eronderuit rijdt zodat ze met hun volle gewicht op de bestuurders/bijrijders kant vallen....
ps Haal het nooit in je hoofd als je zo'n beest in het wild ziet er een eind(je) naar toe te lopen om hem te fotograferen.
Iemand wonend in de buurt van een van onze kennissen niet ver van Bilalystok dacht dat dat wel kon....die leeft niet meer.
O ja, waar ik nu zit heb ik ook (van meer afstand genomen vanuit de voordeur) foto's van een elanden familie...uit november jl in de sneeuw. Ze liepen langs ons tuinhek.
Raymond
Master
RAH schreef:
Als je je voertuig niet onder controle kunt houden en al bij een zuchtje wind op de verkeerde weghelft komt moet je misschien het rijbewijs voor die voertuiggroep in de versnipperaar gooien. Nu rij ik zelf geen motor
Ik ben door een windvlaag meer dan eens een (halve) meter zijwaarts geblazen. Heeft niks met voertuigbeheersing te maken.
zadkine
Master
Raymond schreef:
k ben door een windvlaag meer dan eens een (halve) meter zijwaarts geblazen. Heeft niks met voertuigbeheersing te maken.
Dat is wel iets anders als op de andere weghelft terecht komen. En kan ook ,met een auto makkelijk gebeuren (afh. wind gevoeligheid vh ding)
djee
Tour de France kenner '23
Raymond schreef:
Ik ben door een windvlaag meer dan eens een (halve) meter zijwaarts geblazen. Heeft niks met voertuigbeheersing te maken.
Ik ook, maar dat was met een windkracht hoger dan 9 Bft. Niet fijn rijden.
Masterdam
Master
Raymond schreef:
Ik ben door een windvlaag meer dan eens een (halve) meter zijwaarts geblazen. Heeft niks met voertuigbeheersing te maken.
Natuurlijk heeft het daar wel mee te maken. En omdat ik niet weet of jij kan rijden, kan mijn volgende opmerking 2 kanten op werken:
1 iemand die een goede voertuigbeheersing heeft, was met dezelfde windvlaag 10cm opgeschoven.
2 iemand die geen goede voertuigbeheersing heeft, was met dezelfde windvlaag anderhalve meter opgeschoven.
Raymond
Master
Masterdam schreef:
Natuurlijk heeft het daar wel mee te maken.
Nee dat heeft het niet. Als de windvlaag hard genoeg is schuif je gewoon op. Mijn fiets weegt maar 180 kilo. Maar je voelt natuurlijk al lang dat het rukwinderig is en daar pas je je rijden op aan. No way dat ik erdoor op een andere weghelft kom maar strak rechtuit rijden is er gewoon niet bij dan. Maar ik denk niet dat een rukwind in bovenstaand geval de oorzaak was. "Groepen motorrijders". Daar zie je wel vaker kneuzerige dingen gebeuren.
maarten28
Master
Er zijn ook auto's die opschuiven bij een windvlaag. Kunnen we die dan ook even van de weg halen.
Christafari
Master
Raymond schreef:
Als de windvlaag hard genoeg is schuif je gewoon op
Wat Master denk ik bedoelt is dat de mate van voertuigbeheersing wel van invloed is op de mate waarin de motor zijwaarts beweegt. En dat ben ik wel met hem eens. Een ervaren motorrijder zal anticiperen op de rukwinden, een lagere versnelling aanhouden en een andere plaats op de weg aanhouden dan een newbee.
Masterdam
Master
Christafari schreef:
Wat Master denk ik bedoelt is dat de mate van voertuigbeheersing wel van invloed is op de mate waarin de motor zijwaarts beweegt. En dat ben ik wel met hem eens. Een ervaren motorrijder zal anticiperen op de rukwinden, een lagere versnelling aanhouden en een andere plaats op de weg aanhouden dan een newbee.
Dat bedoelt hij niet alleen, dat zégt ie zelfs.
dvdouden
Master
Masterdam schreef:
iemand die geen goede voertuigbeheersing heeft, was met dezelfde windvlaag anderhalve meter opgeschoven.
volle rijstrook, wat maakt dat mij dan?
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum