Pagina 37 van 61  [ 3003 berichten ]
  Bericht 
Ducantoni
Master
Feitelijk schreef:
Woehahaha

Waren de borden in de aanbieding? 2 halen, 1 betalen?
  Bericht 
allroads
Pro
 
Afbeelding

Vroeger hing er nog een bord onder.
Afbeelding

Had dat beter een OB503 kunnen zijn?
Afbeelding
  Bericht 
Parkeervak
Master
allroads schreef:
Had dat beter een OB503 kunnen zijn?

Dacht ik ook al een tijdje terug. :jaja:
  Bericht 
Story
Master
 
  Bericht 
Story
Master
 
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Feitelijk schreef:
alleen in de vakken

Mag je dan legaal op straat parkeren?
Want het leest als 'parkeerverbod alleen in de vakken'
Maar in de vakken gaat dat bord toch sowieso niet op, en met dat onderbord toch ook niet buiten de vakken?
  Bericht 
TommyGun
Master
DikkeDiesel schreef:


Nou inderdaad. Ik ging wat te hard over deze ( https://goo.gl/maps/XhtsyuAq49U2 ) weg en ik had het idee dat heel m'n auto naar de klote ging. Zelfs met 30 km/h was het geen doen... nooit meer.

Ja, de geslotenverklaring had ik gezien O:)

Ik hoorde nog zo'n 100 kilometer lang grote stenen onderuit de auto komen (op de snelweg :| :[). Sorry :P
  Bericht 
Ducantoni
Master
Feitelijk schreef:
alleen in de vakken

Of bedoelen ze dat voor die :L8: ?
De vakken zijn doodlopend. :duh:
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
TommyGun schreef:
Ik hoorde nog zo'n 100 kilometer lang grote stenen onderuit de auto komen (op de snelweg :| :[ ). Sorry :P

Oi! :boos:
Minimaal 1x per week dat ik weer een steen gekopt krijg van iemand :[
  Bericht 
TommyGun
Master
Oi! :boos:
Minimaal 1x per week dat ik weer een steen gekopt krijg van iemand :[


me2, kan ik het eindelijk 's terugdoen :lol:
  Bericht 
Story
Master
 
gekopt

Ja fijn....

Youtube video
  Bericht 
Masterdam
Master
Feitelijk schreef:
Ja fijn....

Noemt ie dát al gezandstraald.

Youtube video
  Bericht 
Story
Master
 
Jup.

Youtube video


Youtube video
  Bericht 
Story
Master
 
Nieuwe inrichting Capelle ad IJssel: https://repository.officiele-overheidsp ... -23204.pdf
30 zones en parkeerverboden. maar ook afbuigende voorrangskruisingen in een 30 zone....


https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 32040.html

  Bericht 
keokiracer
Master
Feitelijk schreef:
maar ook afbuigende voorrangskruisingen in een 30 zone....

Dat mag toch bij belangrijke fietsroutes? (weet niet of dat hier relevant is)
  Bericht 
Kwibus
Master
Feitelijk schreef:
Nieuwe inrichting Capelle aan den IJssel
Zie hier.
Feitelijk schreef:
maar ook afbuigende voorrangskruisingen in een 30 zone....

Dat zijn richtlijnen, dus afwijken is mogelijk/toegestaan:

Een 30 km-zone bestaat uit erftoegangswegen. Een erftoegangsweg is een weg om te verblijven. De snelheid op die wegen is daar maximaal 30 km/uur. Omdat de snelheid er relatief laag is, zou het verkeer veilig gemengd moet kunnen worden. Je vindt in een 30 km-zone dus geen aparte fietspaden/-stroken en op kruisingen is de voorrang niet geregeld door borden of tekens op de weg (de kruisingen zijn dus gelijkwaardig). Ook kom je er geen verkeerslichten tegen. Toch zie je soms uitzonderingen op deze richtlijnen.

Er wordt vaak beweerd dat het zebrapad ook niet thuis hoort in een 30 km-zone. Dat is onjuist. Zeker bij belangrijke oversteeklocaties, is een zebrapad soms juist gewenst. Vooral als een 30 km-zone sober (met minimale snelheidsremmende maatregelen)is ingericht.

In een 30 km-zone gelden geen andere regels dan ‘normaal’.
  Bericht 
TommyGun
Master
Bestaat al een behoorlijke tijd, maar toch :| :[
http://www.omroepbrabant.nl/?news/23115 ... ongen.aspx
  Bericht 
Story
Master
 
Alleen personeel bs :E4:

https://goo.gl/maps/mUpkXFj7gML2
  Bericht 
Story
Master
 
Kwibus schreef:
Dat zijn richtlijnen, dus afwijken is mogelijk/toegestaan:

Nee dat zijn de uitvoeringsvoorschriften van het BABW.
En in het besluit komt nergens naar voren waarom er voorrang wordt toegepast.
Daarnaast, je richt de weg compleet opnieuw in, legt er een mooie vloeiende rijbaan neer en gaat dan een afbuigende voorrang ophangen?
  Bericht 
Kwibus
Master
Feitelijk schreef:
Nee dat zijn de uitvoeringsvoorschriften van het BABW.
Ik quote de ANWB, shoot them not me ;)

Feitelijk schreef:
Daarnaast, je richt de weg compleet opnieuw in, legt er een mooie vloeiende rijbaan neer en gaat dan een afbuigende voorrang ophangen?
Ik zag van de week pas het bord dat ze iets gingen doen. Op zich is de afbuiging naar links wel logisch gezien de verkeersstromen daar. Hoe dan ook beter dan de huidige verkeerslichten verwacht ik.
  Bericht 
Story
Master
 
Kwibus schreef:
Ik quote de ANWB, shoot them not me ;)

You name it!


Youtube video


Youtube video


Youtube video


Youtube video
  Bericht 
allroads
Pro
 
Feitelijk schreef:
maar ook afbuigende voorrangskruisingen in een 30 zone
met een C12 met uitgezonderd bestemmingsverkeer, dat kan ik niet rijmen.
  Bericht 
Story
Master
 
Waarom niet?
  Bericht 
allroads
Pro
 
Gevoelsmatig. Een weg voorrang geven (bocht) en dan verbieden.
  Bericht 
Story
Master
 
  Bericht 
Kwibus
Master
:lol: Blijft leuk
  Bericht 
Story
Master
 
Wethouder naar mijn hart! http://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2 ... -betekenen




Al vergeet hij wagens vee en brommobielen en zou het gehandicaptenvoertuigen weg mogen blijven want die vallen al onder het feitsje en bromfietsje
  Bericht 
Story
Master
 
Excuseer, ik moet het terugnemen na het lezen van het artikel. Wat een fouten :-o

Citaat:
Nee, geen fout
Tijd voor wat opheldering. Verantwoordelijk wethouder Han Looijen zegt dat er geen fout is gemaakt. 'Je zou het niet zeggen, maar het betekent dat hier geen ruiters naar binnen mogen. Want een ruiter hoort volgens de wetgeving bij een landbouwvoertuig.' Het lijkt veel logischer om het bord te gebruiken met daarop de ruiter te paard, maar dat is geen officieel bord meer, zegt de verkeerswethouder.

Niet aansprakelijk
De bordencombinatie staat bij twee wildroosters die de runderen en paarden in het natuurgebied moeten houden. Voor ruiters zijn de wildroosters niet te gebruiken. Mocht een ruiter onverhoopt toch met zijn paard in het wildrooster belanden, dan is Zaltbommel juridisch niet aansprakelijk, legt Looijen uit.

De uitleg
En dan de uitleg volgens de website van de gemeente Zaltbommel:

Het bovenste bord betekent dat ruiters, vee, wagens, motorvoertuigen die niet sneller kunnen of mogen rijden dan 25 kilometer per uur en brommobielen, fietsen en gehandicaptenvoertuigen er niet in mogen. Op dit bord vallen ruiters dus onder landbouwvoertuigen (icoontje van de tractor).

Op het onderste bord betekent de tractor 'voertuigen die niet sneller kunnen of mogen rijden dan 25 km/u' en staat de tractor wél alleen voor landbouwvoertuigen en niet voor de bredere categorie. Zo ook voor de fiets en de brommer. De twee borden betekenen samen: ruiters mogen hier niet in.

Omdat de borden toch wat omslachtig kunnen overkomen, is nu ook het onofficiële
bord met de ruiter te paard bij de wildroosters geplaatst.
  Bericht 
maarten28
Master
Leuk dat een traktor in het ene bord iets andere betekent dan een traktor in het andere bord. :thumb_d:
  Bericht 
Story
Master
 
Dat doet het niet.
  Bericht 
Scaniafan
Master
  Bericht 
Story
Master
 
  Bericht 
keokiracer
Master
Post je dat plaatje nou wegens het gebrek aan bebording?
  Bericht 
Story
Master
 
Er is niets mis met een beetje boven de minimumbreedte van een gele doorgetrokken streep gaan zitten, maar dit is overdreven.

Benieuwd wat de handhavers hierop te melden hebben:

handhaver schreef:
Tal aan lege parkeerplaatsen en dan toch parkeren op het trottoir... Werd een bekeuring €90,- #onnodig #parkeeroverlast @HartvdHoeken

feitelijk schreef:
Heb je die auto ook een prent gegeven? Of alleen de motorfiets?
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Vind ik altijd zo mooi 'tal aan lege parkeerplaatsen' ja was dat ook zo toen die daar parkeerde..vast niet, anders parkeer je daar niet. Maarja. Handhaver > :roll:
  Bericht 
Kwibus
Master
Handhaving heeft hier toch gewoon gelijk? Enorme parkeerruimte en 'm dan op de stoep zetten? Of mis ik iets?
  Bericht 
TommyGun
Master
Inefficiënte indeling zeg. Zonder die kut bosjes en vreemde posities zouden er tig auto's meer kunnen staan.
  Bericht 
Karbargenbok
Master
Verboden in te rijden voor ruiters... Kan dat niet gewoon met een :C1: en een ruitersymbooltje op een onderbord, of denk ik weer te simpel?
  Bericht 
Story
Master
 
Vind ik altijd zo mooi 'tal aan lege parkeerplaatsen' ja was dat ook zo toen die daar parkeerde..vast niet, anders parkeer je daar niet.

Dat heb ik zo ook al eens gevraagd, waarom zetten jullie dat erbij? Of er nou ruimte is of niet het is en blijft illegaal.
Was dan om extra aan te geven dat het aso was oid.
  Bericht 
Kwibus
Master
Vind ik altijd zo mooi 'tal aan lege parkeerplaatsen' ja was dat ook zo toen die daar parkeerde..vast niet, anders parkeer je daar niet.
Nou, klik op de link en kijk even rond. Ik heb daar nog nooit een probleem gehad met parkeren. Maar ja, niet op 5 meter van de ingang van de Lidl natuurlijk. Soms is het wel 10 meter, of 20. Marathonafstanden :x
  Bericht 
Story
Master
 
Karbargenbok schreef:
Verboden in te rijden voor ruiters... Kan dat niet gewoon met een :C1: en een ruitersymbooltje op een onderbord, of denk ik weer te simpel?

Op beide vragen kan ik Ja antwoorden.

  Bericht 
Scaniafan
Master
Kwibus schreef:
Of mis ik iets?


Ik ben benieuwd wat er in augustus 2009 daar gefilmd werd https://www.google.nl/maps/@51.9416133, ... 6656?hl=nl
  Bericht 
Kwibus
Master
Ik niet. Kijk maar eens naar galerijen van de flat :lol:
  Bericht 
Story
Master
 
Nee, dat gaat het zonder :L2: niet!

  Bericht 
Scaniafan
Master
Kwibus schreef:
Ik niet. Kijk maar eens naar galerijen van de flat


:lol: :lol:

http://www.radiocapelle.nl/nieuws/1192- ... oek-lacht/
  Bericht 
A4
F1 kenner '22
Feitelijk schreef:
Nee, dat gaat het zonder :L2: niet!

Ik volg je niet? Los van het feit dat het een overbodig bord is, gaat verkeer van rechts hier toch voor?
  Bericht 
TommyGun
Master
A4 schreef:
Ik volg je niet? Los van het feit dat het een overbodig bord is, gaat verkeer van rechts hier toch voor?


Voetgangers vallen ook onder verkeer, right :huh:
  Bericht 
Story
Master
 
A4 schreef:
Ik volg je niet? Los van het feit dat het een overbodig bord is, gaat verkeer van rechts hier toch voor?

De hint van de L2 kwam niet aan?

Jij deed ook iets bij een gemeente toch? Goed dat ik de verantwoordelijke ambetenaren op deze manier heb benaderd:

Citaat:
@PapendrechtGem Is dit ter aanvulling of vervanging van "bestuurders van rechts voorrang" of bedoelt u niet gewoon J8.
  Bericht 
Masterdam
Master
Feitelijk schreef:
Nee, dat gaat het zonder :L2: niet!

Wel waar. Artikel 4 zegt dat hier geen conflict kan zijn met voetgangers.
  Bericht 
Story
Master
 
:lol:
Artikel 3 zegt dan weer dat voetgangers ook de linkerstoep mogen gebruiken. Daarnaast heb je artikel 9 nog.

(artikelnummers onder voorbehoud, cerebralcortexcache)
 Pagina 37 van 61  [ 3003 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy