Pagina 2 van 2  [ 62 berichten ]
  Bericht 
snovvdog
Master
https://www.csl-computer.com/fr/aufrues ... -5600.html
Haal dan zoiets ( en koop een Windhoos key voor 2 euro).
Dit is letterlijk minstens 10x zo snel qua cpu.

Alles met een TDP van onder de 10w is voor desktop gebruik volledig incapabel. Dan gaat Windows updates doen en een half uur lang 100% cpu use trekken. Renderen van websites gaat schijt traag zijn.
Zelfs met windows 10 IOT zijn dat soort CPU's gewoon troep. Ik zou niks anders dan Linux gebruiken op zulke dingen.

Kijk naar AMD vanaf Ryzen 5 of Intel vanaf i5, anders ga je jezelf zitten opvreten. Ja er zijn ook goede ryzen 3's en i3's tegenwoordig, maar je moet maar net weten waar je naar moet kijken.
  Bericht 
Trasher
Master
Broadie schreef:
Laat het los!

Dit dus. Ik was ook ooit fervent kastenbouwer, lekker klooien met uitzoeken van onderdelen en dan alles op een zaterdagmiddag in elkaar schroeven, gevolgd door een zondag software configureren....
Das war einmal, zelfbouwen is wellicht nog leuk, maar alleen al om de prijzen van de onderdelen echt niet leuk meer als je een eenvoudig officebakkie zoekt.

Broadie schreef:
Meest voor de hand liggende antwoord: dat van Dave. Refurbished kast met genoeg ruimte voor twee HDD's en met een SSD of M.2 als primary.

En als het wel nieuw moet / iets duurder mag; een mini-pc. Ik heb zelf een Intel I7 NUC draaien. RAM en SSD erin prikken, €5 windows licentie en klaar.
  Bericht 
Injectie
F1 kenner '22
https://www.lalashops.nl/intel-i7-11700 ... store=shop krijg ik aanbevolen van mijn teamgenoot. Wel upgraden naar het mis moederbord.

Dit zit wel aan de max van mijn budget
  Bericht 
Walker
Master
 
Zonde van het geld.
  Bericht 
snovvdog
Master
Hoezo dat? Gpu is wat zwak maar de basis is goed om de komende minstens 5 jaar mee te gaan.
  Bericht 
Blaataap
Master
Weinig mis met dat AsRock moederbord hoor. Goed, het beperkt je wat in je upgrademogelijkheden over de jaren heen maar voor wat simpel browsen en mailen heb je dat MSI moederbord niet nodig.
  Bericht 
Injectie
F1 kenner '22
Ik ga z maar eens bellen woensdag. Want die msi heeft weer een onboard video kaart. Maar dan blijf je alsnog vastzitten aan een extra videokaart. Dat lijkt me niet nodig dan.
  Bericht 
Blaataap
Master
Je processor heeft een onboard videokaart. Daar kan je niet mee gamen, maar is prima voldoende om wat te browsen en mailen.
  Bericht 
Injectie
F1 kenner '22
Gamen hoeft niet. Films en series streamen wel. Maar dan voornamelijk als startpunt en dan doorzetten naar de Chromecast
  Bericht 
Injectie
F1 kenner '22
https://www.lalashops.nl/amd-ryzen-7-ar ... r5-gam-a74

Dit is waar ik aan zit te denken. Alleen de vraag welk moederbord is het beste. ik neig zelf naar de Asus.

Jullie ideeen hierover?
  Bericht 
snovvdog
Master
Ik zou helemaal niet naar moederbord merk en model kijken als alles er op zit wat je wil en je niet gaat overclocken.
Ik let er alleen op icm met ICH/MCH chipset, power supply naar cpu, en BIOS, maar allemaal met het doel dat ik wil overlocken.

Ik zou voor non-overlocking het allergoedkoopste moederbord kiezen welke geschikt is voor de cpu/ram/gpu/rest wat je er op wil hebben en helemaal niet naar merk kijken.

Vroeger, pre UEFI, vond ik Asus fijner, want ik vond American Megatrends/AMI bios veel fijner navigeren dan dat kut Phoenix bios (Gigabyte, MSI, etc). Heb het idee dat het nu geen mallemoer uitmaakt.
Elk merk heeft quality control issues gehad in het verleden met bepaalde bordjes series, MSI en Gigabyte gaf naar mijn idee ook vroeger meer issues dan Asus. Maar in de AMD64 s939 tijdperk, had MSI 1 heel goed model bordje die beter was weer dan de meeste ASUS-en. Uiteindelijk hebben we duizenden moederborden gehad van allerlei merken door de jaren heen maar Asus leek meer compatible met RAM e.d. en minder fragiel. Ik bedoel vanaf het LGA tijdperk, ASUS bordjes deden het vaak gewoon stabiel zelfs met fysieke schades aan de CPU socket met 1-2 pinnen. Maar ik zou niet eens schromen om weer een ECS-eilitegroup o.i.d. bordje te halen.

Uit gewoonte heb ik overigens nu nog steeds ASUS. Maar als ik niet ga overclocken bij de volgende PC (mogelijk AMD met die 3d Cache) dan kies ik gewoon het goedkoopste mobo die ik kan pakken voor die cpu.
  Bericht 
Injectie
F1 kenner '22
Het is de laatste geworden. Met het Asus Moederbord. 6 januari is ie besteld

Volgens twee mensen die hier vaker bestelden was 3 tot 7 werkdagen normaal. Dus na 4 dagen had ik nog niks gehoord. Zie ik op hun website 2 tot 5 werkdagen staan. Dus daar begon ik hem al te knijpen. Maar eens gebeld...... Vanwege enorme drukte bla bla bla neem contact op via de mail.... Dus die mail gestuurd op de vijfde dag. na 7 dagen ineens telefoon. Excuses maar door de drukte nu pas begonnen met assembleren van uw PC.... En daar hebben wij het volgende probleem. Het moederbord past niet in de kast.... (vreemd het is via jullie keuzemenus gedaan) Maar of ik akkoord ging met een gratis upgrade. Dit was afgelopen woensdag. Waarschijnlijk word u apparaat morgen verzonden was de afsluiting van het telefoontje. Donderdagmiddag netjes de track&trace. En vanmiddag eindelijk een bezorger aan de deur.
 Pagina 2 van 2  [ 62 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy