Postingstijd interval gedetecteerd van 382.3 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 1 van 1  [ 8 berichten ]
  Bericht 
snovvdog
Master
Hallo,

Ik had mijn polijstmachine uitgeleend aan een maat, helaas is er ingebroken in zijn auto en is hij gejat.

Ik had gewoon een roterende 1200W, deze om precies te zijn:

https://www.georgekniest.nl/artikel/867 ... p4QAvD_BwE

Beetje zwaar en lomp, maar ik heb er ervaring mee.

Op de carclean wereld zweren ze bij DAP's, nu zie ik bij HBM de volgende:

https://www.hbm-machines.com/nl/p/hbm-1 ... 8oQAvD_BwE

Ik ben echter een beetje bang dat ik met een DAP minder snel diepere krassen gelijkmaak, ook al gebruikte ik mijn rotary op snelheidsinstelling 1,5-2 van de 10... Ding had gewoon power, dropte nagenoeg niet in toeren bij druk, etc...

Ik zie ook deze:
https://www.hbm-machines.com/nl/p/hbm-1 ... -1200-watt

Wat is de kans dat deze slechter is dan die Silverline (wat wel volgens mij een rebranded Makita was)? HBM is meestal prima kwaliteit zeker voor de thuisbeunhaas...
Wat ik helaas wel zie is dat deze bijna anderhalf keer zo zwaar is als die ' Silverline' die ik had.

Waarvoor: Voor de verdwaalde vandaalkras of schadeveeg met schurende middelen (ik gebruik Poorboy's World SSR1-3 i.c.m. foam pads, en om 2x per jaar (met zachtste foampads) een all in one polish (Autoglym Super Resin Polish b.v.) of glaze uit te poetsen of een wax... Soms een hobbyautotje tussendoor op een mooie zomerdag. Andere maat had een Peug 106 die best dof rood was, met mijn Silverline weer mooi glimmend gemaakt!

Ik mag dus voor een beetje dezelfde kosten hetzelfde uitzoeken, ik kan die DAP net vragen als ik hem ff bij HBM kom ophalen, tegelijkertijd twijfel ik, ik ben een rotary gewend, is een DAP echt zo veel fijner in gebruik? Hij is wel veel lichter en dat zie ik wel als voordeel! Maar is hij qua power genoeg?

Ik heb ooit als 18 jarige zo'n gare 110watt rotary geprobeerd, deze troep dus, hier kan ik echt helemaal niks mee, val terug in toeren en kan je geen enkele diepere schade mee uitvlakken:
https://www.hbm-machines.com/nl/p/hbm-2 ... etsmachine

Maar goed, die DAP is dus 8x de power hiervan en niet zo veel qua power afwijkend van de 1200w.

Lang verhaal kort: wat geld besparen (ik kan dan voor het verschil een setje pads nieuw erbij vragen, er is namelijk ook 1 pad + zo'n 4,75 inch Flexible Backing Plate meegejat) en gewoon weer de rotary 1200w doen, of een 900 w dap vragen?
  Bericht 
Raymond
Master
Ik heb geen idee of bovenstaand spul wat is. Bij Silverline denk ik aan de 5-eurobak in de Gamma. Ik heb een polijstmachine gehad maar die zat boven de 200 euro. Tegenwoordig doe ik alles met luchtgereedschap. Met excentrische machines heb je minder kans op swirls...nog sterker, je poetst ze ermee weg. Dus ik zou voor een excentrische gaan. Besef je wel dat elke keer als je fanatiek poetst je iets van de lak weghaalt? Op is op he.
  Bericht 
snovvdog
Master
Fanatiek valt wel mee, met een finishing pad en een glaze (black hole) valt dat wel mee. Ik ben al sinds 2010 bezig ;).
  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
Ik zweer bij Makita, is wel een stuk duurder maar stelt nooit teleur. Ik heb het niet zo bijgehouden maar volgens mij heb ik dat ding al ruim 10 jaar.
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
Voor sporadisch gebruik zou ik een duurdere als tweedehands zoeken.
  Bericht 
dvdouden
Master
[~snovvdog] heb je uiteindelijk dat HBM apparaat gekocht of niet? Mijn hok kan wel een goede polijstbeurt gebruiken en ik ben me aan het oriënteren. Mag allemaal niet teveel kosten…
  Bericht 
snovvdog
Master
Ja, heb hem echter amper gebruikt, eerste impressie is goed, wat luidruchtig, maar zeker genoeg vermogen om te polijsten.
  Bericht 
dvdouden
Master
Thanks, ga ik die ook eens proberen. :thumb:
 Pagina 1 van 1  [ 8 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy