Pagina 1 van 1  [ 18 berichten ]
  Bericht 
red devil1
Master
misschien niet helemaal de juiste plek maar omdat er hier wel veel mensen zijn die misschien wel eens verhuisd hebben het volgende:

er moet een piano vervoerd worden. nu zijn dit rotdingen om te vervoeren. mag je deze ook op de achterkant leggen in een bus?? dit omdat een piano topzwaar is en lastig is vast tezetten. vervoersmiddellen die ter beschikking staan zijn: ford transsit hoog en lang en een paardentrailer. welke kun je het beste gebruiken??(paardentrailer is makkelijkst ivm laadplank)

andere ideen ook welkom
  Bericht 
Varkentjes
Master
Ik ben geen kenner, maar volgens mij gaat dat niet goed komen met een piano op de rug. Het lijkt me dat de hamertjes dan heen en weer vliegen door gebrek aan zwaartekracht in de juiste richting. Misschien is even laten stemmen na die tijd voldoende, maar ik zou het liever niet doen.
  Bericht 
radarlove
Master
 
Het hangt een beetje van de constructie af, maar over het algemeen kan je een piano gewoon op z'n kant of zelfs op z'n kop vervoeren, zolang je losse onderdelen (dekplaat!) maar even weglaat, en (indien mogelijk) het demppedaal vastzet.

Naderhand moetie opnieuw afgesteld en gestemd worden, maar dat moet sowieso al na een verplaatsing door de buitenlucht.
  Bericht 
zadkine
Master
1 keer een piano vervoerd bij het verhuizen van een kennis. Daarvoor gebruikt een huurwagen met laadklep en een plateau met wieltjes.
In de bestelwagen zelf gezorgd dat er nog zoveel meer troep mee ging dat die piano niet kon omvallen.
En uiteraard bij de huurwagen vooraf het maximum toelaatbaar gewicht van die laadklep gecheckt.

(De prijs van zo'n huurwagen is echt lager dan een nieuwe piano als er iets mis gaat)
  Bericht 
ibizaking
Master
 
piano liefst rechtop zetten en met sjorbanden vastzetten, dan kan er niks gebeuren. kan dus ook in je paardentrailer, al hoop ik dat je piano daarna niet naar paardestr.nd ruikt :lol:
Ibizaking=pianist
  Bericht 
Scaniafan
Master
Piano moet je nooit op z'n rug vervoeren, dat is het zwakste deel van de piano.

Beste is gewoon staand, tegen kopschot van een aanhanger, over de breedte gezien in het midden.

Paar lange stevige balken meenemen en een karretje met wieltjes (breed genoeg om de piano op te laten rusten, niet alleen op de bodemplaat.

Vervolgens goed vastzetten met stevige spanbanden, onder de spanbanden een dikke doek doen tegen het krassen.

Vervolgens gewoon rustig rijden, en nadat de piano geplaatst is opnieuw laten stemmen. Door het trillen tijdens het rijden veranderd de stemming van de snaren...
  Bericht 
red devil1
Master
nog even contact gehad met een aantal pianoverkopers. geadviseerd wordt om staand te vervoeren(en zij willen het maar al te graag doen...). liggend zou misschien kunnen.

concluderend: je moet zo wie zo opnieuw stemmen, alles goed vastzetten, rechtop vervoer strekt tot de aanbeveling.

maakt het nog uit of je hem in bus zet met bladvering of in trailer met torsievering?? Trailer is een stuk makkelijker natuurlijk. strontgeur zal wel beetje meevallen :wink: ligt een beetje aan hoe de eigenaar er mee omgaat. Deze staat altijd binnen en wordt na gebruik altijd schoongemaakt :thumb: Het ruikt altijd een beetje maar valt mee(trailer is droog)
  Bericht 
Scaniafan
Master
Bladvering of torsievering is alllebei kl*te :lol:

Ik wil hem ook wel voor je vervoeren.... Heb hier nog 4500 opleggers rondrijden van m'n werk, luchtgeveerd, zijkant kan open, dak kan open, piano's tot 13 meter zijn absoluut geen probleem O:)
  Bericht 
Eeps k
Master
andere ideen ook welkom[/quote]

Imperial?
  Bericht 
red devil1
Master
ja effe op zondag van Zuidbroek naar ergens in noordholland voor 1 piano van ca 1*2,5*1,5 :wink: :lol: :lol:
  Bericht 
red devil1
Master
Eeps k schreef:
andere ideen ook welkom


Citaat:
Imperial?
nee die heb ik nie en daar leg ik iets van 200kg ook niet op.......serieuze reacties graag eeps k..... :nono:
ik heb de beschikking over A ford transit hoog en lang, achterwiel aangedreven 2007 of B paardentrailer trosie geveerd
  Bericht 
Scaniafan
Master
Citaat:
A ford transit hoog en lang
B achterwiel aangedreven 2007
C paardentrailer trosie geveerd


Ik zou toch echt voor optie B gaan :lol:
  Bericht 
Eeps k
Master
red devil1 schreef:
Eeps k schreef:
andere ideen ook welkom


Citaat:
Imperial?
nee die heb ik nie en daar leg ik iets van 200kg ook niet op.......serieuze reacties graag eeps k..... :nono:
ik heb de beschikking over A ford transit hoog en lang, achterwiel aangedreven 2007 of B paardentrailer trosie geveerd


Beiden zijn goed, als je maar rustig rijdt! (succes)

Nu moet je dat ding toch wel terplekke hebben niet?
  Bericht 
red devil1
Master
als het goed is is ie al lang afgeleverd O:) ik ben dr niet bij geweest, sommige dingen moet je delegeren O:) :wink:
  Bericht 
Eeps k
Master
delegeren

Correct!
  Bericht 
egeltjes
Master
Ik zeg: Topie gedaan. :thumb:
  Bericht 
vw-driver
Master
red devil1 schreef:
nog even contact gehad met een aantal pianoverkopers. geadviseerd wordt om staand te vervoeren(en zij willen het maar al te graag doen...). liggend zou misschien kunnen.

concluderend: je moet zo wie zo opnieuw stemmen, alles goed vastzetten, rechtop vervoer strekt tot de aanbeveling.

maakt het nog uit of je hem in bus zet met bladvering of in trailer met torsievering?? Trailer is een stuk makkelijker natuurlijk. strontgeur zal wel beetje meevallen :wink: ligt een beetje aan hoe de eigenaar er mee omgaat. Deze staat altijd binnen en wordt na gebruik altijd schoongemaakt :thumb: Het ruikt altijd een beetje maar valt mee(trailer is droog)


lol :lol: -->paardetrailer als verhuizer :thumb:
  Bericht 
red devil1
Master
@VW: zeer effectie en vooral die 2 maards, extra hoog is super, bus dr voor en moet je eens zien wat je mee kun nemen :wink:
 Pagina 1 van 1  [ 18 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy