Postingstijd interval gedetecteerd van 1274 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 2 van 2  [ 76 berichten ]
  Bericht 
Rover
Master
Samsung wasmachines zou ik vanaf blijven, staan onderaan de lijst mbt betrouwbaarheid. AEG moet je op letten dat het een echte is, net als Siemens Bosch. De goedkopere zijn whirlpool (uit m'n hoofd)

Zanussi doet het trouwens ook nog steeds prima als wasmachine. Ondergewaardeerd merk.

Miele is van vroeger. Kwaliteit is tegenwoordig niet echt onderscheidend.
  Bericht 
Spook
Master
Echt of niet? En dat verschil zit 'm in? Metalen handvat en hengsels oid? Bepaalde series of typenummers waar het aan te herkennen is?
  Bericht 
Pen
Master
Rover schreef:
dat het een echte is,


AliBaba :[
  Bericht 
WNS2.0D
Master
Spook schreef:
waar het aan te herkennen is?

Betrouwbaarheid? (of wil je zekerheid vooraf?)
  Bericht 
Spook
Master
Dat bepaalde series / modellen de A-lijn zijn.
  Bericht 
Rover
Master
@spook, dat zijn bepaalde series inderdaad. Bij Siemens kun/kon je het herkennen aan een metalen sluiting van de deur. Bij Bosch de kleur van het logo
  Bericht 
Spook
Master
Welke kleur dan? Wat zijn de kenmerken bij de verschillende merken waar verstandig is om op te letten?
  Bericht 
Rover
Master
Volgens mij was rood logo Duits en zilver logo anders...

Ik weet even niet hoe up-to-date deze lijst nog is:
http://witgoedreparatietips.nl/levensduur.php
  Bericht 
TommyGun
Master
Metalen sluiting Siemens wasmachine, check :)
Rode Bosch logo warmtepompdroger, check :)

Nu de vaatwasser? :[

:honger:
  Bericht 
Rover
Master
Vaatwasser, belangrijkste waar ik naar zou kijken is hoe deze is ingericht en of die praktisch is voor hoe jij deze wilt gaan gebruiken. Ik geef bijvoorbeeld de voorkeur aan een besteklade. Verder kun je kijken of de sproeikoppen slim zijn (sommige kunnen beter in de hoeken komen dan anderen). Merk maakt mij persoonlijk hierin niet heel erg uit. Al blijf ik persoonlijk toch wel van de Bosch/Siemens/AEG, maar ik kan je weinig vertellen over kwaliteitsverschil.

Zelf heb ik een Miele vaatwasser (nu ongeveer 17 jaar oud). Dit is de oude vaatwasser van mijn ouders, die hebben nu een ingebouwde. Hij is 1x verstopt geweest, dankzij vaatwastabletten met oplosbare verpakking, dat is echt rotzooi voor je machine. Gewoon azijn als glansspoelmiddel, zout en los afwaspoeder. Veel goedkoper en beter voor de machine.
  Bericht 
TommyGun
Master
Ik heb deze; https://tweakers.net/pricewatch/437159/ ... 058eu.html

Ging me er meer om of daar ook een Duitse-echtheids-check voor is :[
  Bericht 
Spook
Master
Azijn als glansspoel?
  Bericht 
TommyGun
Master
:| Sta ik ook van te kijken ja

Wel poeder, sowieso veel beter dan die gare blokjes (zijn voor wasmachines ook slecht).
  Bericht 
Rover
Master
Ja, ik gebruik het al jaren. Als is daar nog weleens discussie over of het goed is voor de machine.
Ik gebruik het ook ipv wasverzachter.
  Bericht 
Raymond
Master
NoCashCow schreef:
Let op bij kopen gastoestellen in buitenland. Er is niet altijd Nederlandse goedkeuring voor en nozzle moet worden aangepast aan gebruikte type gas.

:applaus:
Ik weet uit ervaring dat dat bij Turkse toestellen problemen oplevert. :lol:
Man wat heb ik een keer trammelant gehad bij een Turks gezin. Ik werkte begin jaren '90 op zaterdagen in de bezorging van een wit- en bruingoedwinkel. Een keer bij iemand een nieuwe wasmachine af moeten leveren en als extra service een bestaand fornuis 'even' aansluiten. Kutverkopers die zulke dingen afspreken...joa dat doen we wel even mijnheer! :boos:
Afijn, ik met een nieuwe gasslang op pad. Maar no way dat die erop kon. Komt die vent aan met 12 hulpstukjes en toen paste het wel. Ja daaag. Ik heb geweigerd dat aan te sluiten. Als die gasslang er niet in 1x op kan, dan koop je maar een ander fornuis. Ik ga niet knoeien met gas. Morgen vliegt dat halve huizenblok de lucht in en dan heb ik dat gas aangesloten. :loco:
Dus die vent werd boos en z'n vrouw begon tegen me te krijsen in het Turks. Ik heb vriendelijk ajuus gezegd en ben weg gegaan. Maar toen ik bij de winkel terug kwam stond m'n werkgever al buiten te briesen wat ik nou weer allemaal uitgevreten had. Nou heel simpel, ik knoei niet met gas. Punt.
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
Je moet ook niet zeggen dat je het niet gaat aansluiten, maar dat je ff de juiste slang gaat halen. Kan op de zaak die verkoper even gaan bellen met de klant dat die slangen niet meer leverbaar zijn.
(Iets met jarenlange ervaring dat je problemen moet terugleggen op de plaats waar ze verwijtbaar ontstaan zijn)
  Bericht 
Raymond
Master
Jah, ik was toen 18 of zo. Dan doe je gewoon wat je werkgever vraagt en heb je nog niet zoveel naai-je-collega-terug ervaring.
  Bericht 
bruintje beer
Master
Raymond schreef:
Nou heel simpel, ik knoei niet met gas. Punt.
:| die Audi lust toch alleen maar gas?
  Bericht 
snovvdog
Master
Wellicht nog even zeggen wat we hebben gedaan: Ik heb toch weer een Indesit gasfornuis gekocht, omdat er vrij weinig keus is in <60cm, 60 cm paste echt net niet, kwamen 0.5-1cm tekort, de alternatieven hadden minder oven functies, of geen elektrische ontsteking.

BOSCH WAT28321NL Wasmachine (vervanging voor oude Bosch WFF 1601, uit ook het jaar kruik, welke soms niet meer wil centrifugeren), flinke vooruitgang imo, met uitgestelde start, schermpje welke wasduur aangeeft, en 7 ipv 5 kg, en stil (koolborstelloos).
BOSCH KGV36UW30 Koelkast (vervanging voor een Oude Miele van 20+ jaar oud, onbekend model, van soortgelijke grootte)
INDESIT I5TMH2AG(W)/NL Fornuis (vervanging voor één of andere andere Indesit van ca. 5-10 jaar oud?)

Totaal 967,71 EUR thuisbezorgd.

Alles wit, want moeder vind zilver of andere kleuren lelijk, en ziet dan niet wat vies is :lol: .
  Bericht 
TommyGun
Master
snovvdog schreef:
Alles wit, want moeder vind zilver of andere kleuren lelijk, en ziet dan niet wat vies is :lol: .



Degene die RVS uitgevonden heeft moeten ze inderdaad kapot schieten.
  Bericht 
Kanariespeed
Tour de France kenner '14
Die is in 1948 al overleden, dus dat scheelt je een kogel.
  Bericht 
Justin
Eendagsvlieg
Al jaren Miele.
Goed ding en veel onderdelen van beschikbaar; [modedit: link verwijderd]
  Bericht 
JonnyJohnson
F1 kenner '21
Schop van 3 jaar? :huh:
  Bericht 
FocusWagon
Master
En speciaal hiervoor geregistreerd :respect: :roflol:
  Bericht 
cocodee
Master
JonnyJohnson schreef:
Schop van 3 jaar?

Fixpart, he. :roflol:
  Bericht 
Pita
Master
 
Ik heb een tijd met de vrachtwagen distributie gereden voor whirlpool, in het magazijn stonden de wasmachines 5 hoog gestapeld en dan viel er weleens eentje naar beneden, de heftruckchauffeurs kwamen ook maar van een uitzendbureau. Maar die gevallen wasmachines gingen gewoon de distributie in hoor, dan dacht ik : je zal er maar zo een treffen, maar ja wie ben ik om daar iets van te zeggen.
 Pagina 2 van 2  [ 76 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy