Pagina 1 van 14  [ 698 berichten ]
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Oké, ik trap af.
Ik wil zo'n 100 PDF's in één keer naar de printer sturen, zonder ze eerst te openen.

Selecteren en dan Afdrukken staat niet in het lijstje. Dus ik dacht ik open de wachtrij van de betreffende printer en sleep ze daarheen. Dan krijg ik de foutmelding:
"Dit bestand kan niet worden afgedrukt. Open het bestand met een daarvoor geschikte toepassing en druk het bestand vanuit de toepassing af". Precies dus wat ik niet wil.

Hellup. Geen zin om alles te openen.
  Bericht 
lorat
Master
Selecteren en afdrukken zit dacht ik een limiet op van x bestanden. Stuk of 10 ofzo.
Er zijn vast ook wel wat scripties voor te vinden die het voor je fixen. Probleem is dat je dan alsnog naar de printer moet lopen om het papier bij te vullen.
Mijn tip: Stuur het naar de drukker. En die drukker kan ook een collega zijn die toch niks beters te doen heeft. O:)
  Bericht 
VTEC_Driver
Master
Dat heb ik ook al eens willen doen, heb alles afgezocht maar geen oplossing kunnen vinden.

Ik ben benieuwd of het sopiesowie mogelijk is.
  Bericht 
Fpsdoug
Master
lorat schreef:
Probleem is dat je dan alsnog naar de printer moet lopen om het papier bij te vullen.
Mijn tip: Stuur het naar de drukker. En die drukker kan ook een collega zijn die toch niks beters te doen heeft. O:)

Mwah, zitten duizenden blaadjes in, is op mijn werk.

VTEC_Driver schreef:
Ik ben benieuwd of het sopiesowie mogelijk is.

Ik ook!
  Bericht 
IsIkke
Master
Heeft die printer mail mogelijkheden? Zo ja, mail ze
  Bericht 
IsIkke
Master
Anders zou ik kunnen bedenken dat het (voor non devs) te doen is met zon excel export lijst.

Verder, ken je powershell? Daar lukt het vast en zeker ook mee. Out-Printer blijkbaar
  Bericht 
cocodee
Master
  Bericht 
Joël D.
Master
Mooi een IT topic. Top.

Ik werk nu, zoals velen, vanuit huis. Ik heb hier van mijn werk een docking station met USB-C voor mijn laptop. Hierop zitten twee schermen, Logitech unifying dongel, AUX en stroom op aangesloten. 's Avonds wil ik mijn privé laptop eraan hangen, maar daar zit geen USB-c aansluiting op, dus prik ik alles maarover. Op zich nu niet zo'n probleem, maar mijn laptop wordt wat ouder en ik wil hier een vaste computer neerzetten. Maar hoe ga ik het dan doen? Ik heb geen zin om elke avond onder mijn bureau te kruipen en alles om te zetten.

Het liefste wil ik gewoon de USB-C kabel in mijn PC prikken en klaar, maar dat werkt vast niet zo. Of eventueel een switch oid met als input twee computers (werklaptop en PC) en als output mijn monitoren, muis, toetsenbord en geluid. Bestaat zoiets?
  Bericht 
Story
Master
 
Fpsdoug schreef:
Ik wil zo'n 100 PDF's in één keer naar de printer sturen, zonder ze eerst te openen.

Code:
for i in $(cat filelist)
do
lpr $i
done
  Bericht 
cocodee
Master
USB-C kaartje erin?
  Bericht 
maarten28
Master
Fpsdoug schreef:
Selecteren en dan Afdrukken staat niet in het lijstje

He, vreemd. Heb ik ook.
Probeer er eens een ander file bij te selekteren, dan krijg ik wel de print optie.
Dit zal wel met de printerdriver te maken hebben.

Er is ook een programmatje pdftoprinter: http://www.columbia.edu/~em36/pdftoprinter.html
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Joël D. schreef:
Mooi een IT topic. Top.

Klopt. Op je beurt wachten jij.

IsIkke schreef:
Verder, ken je powershell?

Nee, is dat een soort TotalCommander? Ik ben op mijn vaste pc geen admin, dus iets installeren moet via de systeembeheerder, teveel gedoe.
Op mijn werklaptop ben ik wel admin, dus zou het daar eventueel mee kunnen doen.

IsIkke schreef:
Heeft die printer mail mogelijkheden? Zo ja, mail ze

Geen idee, wel een nieuw ding dus vast wel, maar kun je 100 PDF's in één keer mailen?
  Bericht 
IsIkke
Master
Joël D. schreef:
Het liefste wil ik gewoon de USB-C kabel in mijn PC prikken en klaar, maar dat werkt vast niet zo. Of eventueel een switch oid met als input twee computers (werklaptop en PC) en als output mijn monitoren, muis, toetsenbord en geluid. Bestaat zoiets?

Er zijn usbc pcie kaartjes, hoe goed ze zijn durf ik niet te zeggen.. Het is namelijk best wat bandbreedte wat die usbc poorten aankunnen.

Anders moet je zoeken naar een kvm switch, of gewoon usb3 dock
  Bericht 
IsIkke
Master
Fpsdoug schreef:
Nee, is dat een soort TotalCommander? Ik ben op mijn vaste pc geen admin, dus iets installeren moet via de systeembeheerder, teveel gedoe.

Powershell staat op alle windows versies, de vraag hierin is meer: welke versie :D ik zie in dit topic al een paar scripts staan die gewoon moeten werken. Zoek wel even op execution policy, dat gaat heel vaak mis.

Fpsdoug schreef:
Geen idee, wel een nieuw ding dus vast wel, maar kun je 100 PDF's in één keer mailen?

Geen idee, ik weet dat mijn printer het niet leuk zou vinden, maar in principe kan hij het gewoon en het is gewoon een El cheapo printertje van hp
  Bericht 
Joël D.
Master
IsIkke schreef:
Anders moet je zoeken naar een kvm switch, of gewoon usb3 dock


Pak inderdaad wel een USB en aux switch. Monitor kan ik source wisselen op de monitor zelf. Lijkt mij de goedkoopste oplossing.
  Bericht 
Fpsdoug
Master
IsIkke schreef:
Powershell staat op alle windows versies, de vraag hierin is meer: welke versie :D

Windows 10 staat erop.

maarten28 schreef:
He, vreemd. Heb ik ook.
Probeer er eens een ander file bij te selekteren, dan krijg ik wel de print optie.

Ga ik proberen. Zou geniaal en debiel zijn als dat lukt.

IsIkke schreef:
ik zie in dit topic al een paar scripts staan die gewoon moeten werken.

Ga ik naar kijken. Die regels die feit post snap ik niks van. Maar ik durf te leren.
  Bericht 
Joël D.
Master
Fpsdoug schreef:
Klopt. Op je beurt wachten jij.


Nee, stond geen apparaat om een nummertje te trekken, dus ik schuif er lekker tussendoor!
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Joël D. schreef:
Nee, stond geen apparaat om een nummertje te trekken, dus ik schuif er lekker tussendoor!

Dat doe je ook in de supermarkt? Dat deugt niet. Je stemt vast rechts.

Fpsdoug schreef:
Ga ik proberen. Zou geniaal en debiel zijn als dat lukt.

Helaas.
  Bericht 
Joël D.
Master
Fpsdoug schreef:
Je stemt vast rechts.


Nee, stemmen doe ik met links.
  Bericht 
Fpsdoug
Master
cocodee schreef:

Werkt niet.
maarten28 schreef:
Er is ook een programmatje pdftoprinter: http://www.columbia.edu/~em36/pdftoprinter.html

Daar moet je een filename opgeven. De optie "sleep het bestand naar het programma" werkt helaas niet. Ook is het me een beetje onduidelijk hoe het precies werkt :[

Feitelijk schreef:
Code:for i in $(cat filelist)
do
lpr $i
done

Wil je 'm even iets uitleggen?
Zet ik dit in opdrachtprompt? Waar komt het bestandspad?

Graag de uitleg voor dummies.
  Bericht 
IsIkke
Master
Fpsdoug schreef:
Wil je 'm even iets uitleggen?
Zet ik dit in opdrachtprompt? Waar komt het bestandspad?

Is Linux, kan ook in windows,maar lijkt mij sterk dat het aanstaat
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Oh ja. Windows 10 dus.
  Bericht 
Story
Master
 
Fpsdoug schreef:
Windows 10 dus.

Oh, :nocheer:
  Bericht 
IsIkke
Master
Fpsdoug schreef:
Oh ja. Windows 10 dus.

Tegenwoordig kan je Linux subsystem aanzetten in windows, maar ik denk niet dat dat is gebeurt.

Als ik weer eens achter een pc zit zal ik eens googlen
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
Wat betreft USB C voor docking, let erop dat er heel wat verschillende technieken zijn die alleen maar de fysieke stekker gemeen hebben. Ik zal ze even samenvatten voor eenieder die ermee aan de slag gaat. Ik laat zo veel mogelijk details weg, dus het is zeker geen compleet overzicht. Ik beperk me tot USB C type hardware.

Ten eerste is USB C alleen een fysieke standaard. Dus stekkers en kabel. Wat er over de kabel gaat, staat daar (tot op zekere hoogte) los van.
Wat er over de kabel gaat, kan zijn:

* USB 1, USB 2, USB 3, USB 3.1, USB 3.2, USB 4: steeds sneller wordende varianten van USB waarmee je randapparaten aansluit.
* Thunderbolt 3 en 4: dit is in feite PCI Express over een kabeltje. Welke data en waarvoor wordt helemaal bepaald door wat je erop aansluit.
* Alternatieve functie DisplayPort: de draadjes van de USB C kabel worden dan gebruikt om een DP of HDMI monitor aan te sluiten dmv een verloopkabel of klein blokje.
* Alternatieve functie Power Delivery (PD): idem, maar dan voor het voeden van je notebook

Wat heb je nu als je een USB C aansluiting ziet op je notebook? Dat weet je niet, tenzij je de documentatie leest. In de regel heb je minimaal USB 3.1. (er zijn telefoons geweest met USB C aansluiting en alleen USB 2 data). In het slechtste geval heb je alleen dat, maar vaak kan er meer mee:

Als de voeding alleen maar een USB PD aansluiting heeft, dan kost je dat dus een slot. Soms zie je ook een combi stekker met USB C en een jack (ronde) plug (HP bijvoorbeeld). Dat is om nog meer vermogen te kunnen leveren. Of om de power alleen via de plug te laten gaan en data/video via de USB-C.

Nu is het belangrijk om te weten, dan als een alternatieve functie in gebruik is, dat er dus daadwerkelijk pinnen een alternatieve functie krijgen. Dus die kunnen dan niet meer voor USB 3.x of USB 4 worden gebruikt. Er blijft dan geen of een beperkte USB 3.x of 4 functionaliteit over, afhankelijk van hoeveel pennen er echt nodig zijn voor die alternatieve functie. Wel is er altijd nog USB 2.

Daaruit volgen de volgende docking mogelijkheden:

1) Als je geen alternatieve functies hebt of daaraan niet genoeg hebt, dan kun je een docking gebruiken met een DisplayLink (DL) chip voor 1-2 monitors. Die chip vereist specifieke drivers op je PC die een virtuele monitor maken en het beeld daarvan gecomprimeerd versturen over USB (als data!). De DL chip pakt dat weer uit en toont het op de monitor. Nadelen: kost CPU tijd en vertraging bij weergave. Het is immers een soort remote desktop, met ook allerlei nadelen van bewegingsonscherpte. Onder Linux ook een absoluut drama :-(

2) Met docking voor Alt-DP voor 1 monitor (?) met mogelijk nog USB 2 voor muis e.d. heb je een betere oplossing. Is een beetje beperkt, maar je video beeld gaat rechtstreeks van je video chip naar je monitor. Geen compressie, vertraging of hoog CPU verbruik. Komt technisch heel sterk overeen met de monitor direct in een HDMI of DP poort steken. Nadeel: beperkt in functie, voordeel is de laagste kosten en geen beperking aan CPU of video.

3) Een docking met thunderbolt 3 of 4 heeft zoveel bandbreedte (data capaciteit) dat je meerdere volledige video stromen (direct van de video chip) ongecomprimeerd kunt versturen en daarnaast nog een volledige USB 3.x of 4 bandbreedte overhoudt. Zou me niks verbazen als de netwerkkaart ook nog een apart kanaal heeft. Ook kan er nog simultaan Alt-PD worden gebruikt. Dus alle functies alsof ze ingebouwd zitten in je notebook en dat met 1 (vaak heel erg korte) kabel. Nadeel: dure notebook en dure docking.

Zelf heb ik veel ellende gehad met 1) onder Linux en onder Windows was het ook duidelijk aanwezig in negatieve zin. Optie 3) gebruik ik al jaren zakelijk met Dell en HP apparatuur. Met de juiste drivers en na veel aanloopproblemen bij de fabrikanten is het wel een stabiele oplossing geworden. Optie 2) gebruik ik thuis met een Lenovo Thinkbook (IIL15) met HDMI 1.4 die geen 4k@60 kan. Door de Alt-DP kan ik wel 4k@60 probleemloos doen (heb een 43" :-)). Zo dock ik de werk notebook (Dell Precision) ook als ik thuis werk. Bij beide is de power apart met eigen stekkerformaten. Uiteraard wel nog de nodige andere stekkers te steken, maar ik kom er prima mee uit.

Als het budget niet de grootste rol speelt, ga dan voor Thunderbolt 4 met Tiger Lake CPU. Anders, zorg voor minstens 2 vrije USB-C aansluitingen naast de voeding en zorg dat er minstens 1 USB C poort Alt-DP 4k@60 ondersteunt. Vermijd DisplayLink als de pest. Die dockings (zoals de Dell D6000) zijn op papier prima, maar ik raad ze sterk af. Voor Linux gebruik is het een absolute no-go IMHO.
  Bericht 
Joël D.
Master
Ja, daar was ik al een beetje bang voor. Ik ga nu maar voor de USB en AUX switch. Source van de monitor kan ik met de monitor snel wisselen. Volgens mij hoef ik dan niet meer met kabels te klooien. Docking station kan ik gewoon laten staan om mijn laptop snel op aan te sluiten. :)
  Bericht 
cocodee
Master
Fpsdoug schreef:
Werkt niet.

Wel een workaround, maar maybe?

Citaat:
Split, merge, rotate, mix and extract pages from PDF files with PDFsam Basic, free and open source, at home or at work. Your PDF documents stay private on your computer, no need to upload them to a third party service.

https://pdfsam.org/download-pdfsam-basic/
  Bericht 
VTEC_Driver
Master
Joël D. schreef:
Ik heb hier van mijn werk een docking station met USB-C voor mijn laptop.

Heb hetzelfde met 2 monitoren. Ik wil kunnen switchentussen mijn laptop en mijn eigen pc op deze twee monitoren + muis + toetsenbord.

Ik heb gekeken naar een KVM switch maar hoe sluit ik daar mijn Lenovo X280 op aan met USB-C kabel?

Staat hier iets bij?

https://www.kvm-switches-online.com/dua ... witch.html
  Bericht 
Joël D.
Master
https://www.kvm-switches-online.com/cs1942dp.html

Deze komt het dichtst in de buurt denk ik. Mij te prijzig. In dit geval is je docking station dan 1 van de 2 computers.
  Bericht 
VTEC_Driver
Master
Is dat net zo iets als deze:

https://kvm-switch.de/de/AS-22HA.html
  Bericht 
IsIkke
Master
NoCashCow schreef:
3) Een docking met thunderbolt 3 of 4 heeft zoveel bandbreedte (data capaciteit) dat je meerdere volledige video stromen (direct van de video chip) ongecomprimeerd kunt versturen en daarnaast nog een volledige USB 3.x of 4 bandbreedte overhoudt. Zou me niks verbazen als de netwerkkaart ook nog een apart kanaal heeft. Ook kan er nog simultaan Alt-PD worden gebruikt. Dus alle functies alsof ze ingebouwd zitten in je notebook en dat met 1 (vaak heel erg korte) kabel. Nadeel: dure notebook en dure docking.

Die heb ik thuis.. Handig dat werk zulke dingen verschaft :D helaas niet de nieuwste, mijn laptop trekt veel te veel voor standaard PD en Dell heeft daar een goede oplossing voor, maar helaas. Mag niet van beheer :duh:
  Bericht 
Joël D.
Master
VTEC_Driver schreef:
Is dat net zo iets als deze:

https://kvm-switch.de/de/AS-22HA.html


Lijkt er wel op. Nice!
  Bericht 
Kwibus
Master
Right click, Print kan tot max. 15 bestanden tegelijk. Alternatief? How to Batch Print PDF Files

Echte Pro software oplossing Print Conductor kost $ 150,-

Kan ook in Adobe zelf staat hier:

To print multiple pdf files at once, checkout the steps mention below:

Open Adobe Acrobat 9
Click open Advanced and then go to Document Processing
Now open batch processing
In the Batch Sequences window, select Print All and click Run Sequences button
Next click OK in Run Sequences Confirmation
Now go to the folder containing PDF files and select the files you want to print
Then click on the Select button
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Kwibus schreef:
Right click, Print kan tot max. 15 bestanden tegelijk.

Nope.

Er staat wel Adobe Acrobat Reader op de pc op werk. Eens kijken of die iets kan.
  Bericht 
Kwibus
Master
Voor de laptop/docking, kijk eens naar USB 3 Port Replicator. Dockingstation, maar dan met 1 usb-kabel die je in je apparaat prikt :thumb:
  Bericht 
basjuh1981
Master
Fpsdoug schreef:
Nee, is dat een soort TotalCommander?

:roflol: PowerShell is een scripttaal.
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Ik schaam me nergens voor. Ik heb geleerd te coderen in Basic en html. Ik moest 4x mijn tentamen Delphi doen voor ik een mager zesje haalde.
Toen heb ik me uitgeschreven en ben ik een opleiding gaan doen die ik leuk vond. Mijn brein werkt te normaal om die codes te snappen.
  Bericht 
basjuh1981
Master
Ik vond je opmerking gewoon komisch.
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
Fpsdoug schreef:
Ik heb geleerd te coderen in Basic en html.

Kuch... HTML is geen programmeertaal, maar een opmaaktaal. Basic heeft een slechte naam, maar heb er jarenlang goede programma's mee gemaakt (Borland Turbo Basic en MS QuickBasic). Want moderne varianten in de jaren 90 hadden ook gewoon functies met argumenten. Had weinig moeite om naar C over te stappen omdat ik al die structuur toepaste. Er kwamen alleen mogelijkheden bij.

Zat nog ff te googlen op turbobasic. De oorsprong en tevens opvolger, powerbasic, bestaat nog steeds: [url]https://www.powerbasic.com/[\url]. Voor wie nog Basic wil gebruiken, zou ik freebasic aanraden. Die is zelfs self-hosting. Dus die is geschreven in Basic en kan met zichzelf worden gecompileerd.

Fpsdoug schreef:
Mijn brein werkt te normaal om die codes te snappen.

Principes als variabelen, functies en hun argument en resultaten zijn iedereen met een normaal verstand aan te leren. Anders kun je geen enkele middelbare opleiding voltooien. De notatie verschilt per taal (inclusief middelbare school wiskunde), maar de werking is in de basis gelijk.

Het vergt echter een bepaalde vaardigheid om een probleem uit de echte wereld te vertalen naar een berekenbaar probleem. Om dit vervolgens zeer exact om te kunnen zetten naar code. Ook vraagt het om een goede concentratie en de kunde om het functioneren van je model voor je te zien (in je hoofd). Dan pas kun je een goede programmeur worden. Als je dan nog de vaardigheid hebt om uit mensen te destilleren wat het probleem nu echt is, kun je een goede software engineer worden.
  Bericht 
cocodee
Master
Fpsdoug schreef:
Mijn brein werkt te normaal

Er zijn hier nog een paar die in die waan verkeren. :roflol:
  Bericht 
Walker
Master
 
Fpsdoug schreef:
Selecteren en dan Afdrukken staat niet in het lijstje. Dus ik dacht ik open de wachtrij van de betreffende printer en sleep ze daarheen. Dan krijg ik de foutmelding:


Dat werkt bij ons op kantoor wel...
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Ah, dus dat is de oplossing. Ik kom bij jou printen :-D
  Bericht 
Walker
Master
 
You're not authorised... Zonder aanmelden bij de toegangsdeur kun je inpandig niets.
  Bericht 
Cweepz
Master
Je kujt er max 15 tegelijk doen. Dus 7x klikken dan maar?
Of je pakt zo'n pdf programma en voegt alle bestanden samen in 1 pdf die je vervolgens kunt printen?
  Bericht 
Cweepz
Master
  Bericht 
Kwibus
Master
Cweepz schreef:


Heee :boos: ;)


Kwibus schreef:
Right click, Print kan tot max. 15 bestanden tegelijk. Alternatief? https://smallbusiness.chron.com/batch-p ... 44087.html

Echte Pro software oplossing https://www.print-conductor.com/order kost $ 150,-

Kan ook https://community.adobe.com/t5/acrobat/ ... 524?page=1 staat hier:

To print multiple pdf files at once, checkout the steps mention below:

Open Adobe Acrobat 9
Click open Advanced and then go to Document Processing
Now open batch processing
In the Batch Sequences window, select Print All and click Run Sequences button
Next click OK in Run Sequences Confirmation
Now go to the folder containing PDF files and select the files you want to print
Then click on the Select button
  Bericht 
Cweepz
Master
Niet alles even goed gelezen :oops:
Zit ook een free versie op? Die zal na 100 prints wel om betaling gaan vragen ofzo
  Bericht 
cocodee
Master
Cweepz schreef:
free versie

Waarom moet alles nou weer for free? :roll: Als z'n manager dit ziet, dan lapt ie die 150 met plezier, want Fps kan dan weer ingezet gaan worden voor dingen die geld opleveren, of is hij soms een ambtenar?
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Cweepz schreef:
Je kujt er max 15 tegelijk doen. Dus 7x klikken dan maar?
Of je pakt zo'n pdf programma en voegt alle bestanden samen in 1 pdf die je vervolgens kunt printen?

Nee, dat kan dus niet. 5e keer denk ik.
En dat laatste is nog een idee als dat soepel gaat.
 Pagina 1 van 14  [ 698 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy