Pagina 1 van 1  [ 4 berichten ]
  Bericht 
snovvdog
Master
Hallo,

De laatste jaren hebben alle gamers niet stilgezeten en het lijkt er op dat vrijwel alle ps2 spellen, alsmede meerdere ps3 spellen tegenwoordig gewoon speelbaar zijn op emulator.

Nu speel ik al weleens op oudere emulators (GBA) al streamend via steam naar mijn TV's, dat werkt op zich aardig, maar de app zelf heeft nog een windows UI (muis/kb), b.v. je start de emulator als ''game'' en moet dan alsnog met muis een rom selecteren via een menu aan de bovenkant van de window. Eeen betere GBA/GBC Emulator wordt ook gewaardeerd :).

Is er een emulator die vanuit shortcut gelijk de betreffende ROM opstart, of een controller/friendly ui heeft met tegels voor alle ''roms'' die je er aan toe voegt.
En dan met name ps2/ps3 :). Maar Wii/nintendo emulator is ook welkom.

Ik heb overigens al een ps2 die gewoon roms kan openen, maar ik vind steam link UI (welke gewoon noveral werkt, op elke gare pc/laptop, op mijn tv's direct, op android, op iOS) net fijner dan van mijn reet af en de ps2 aanslingeren :P. Het lijkt er ook op dat met de steam deck dit een vogelvlucht heeft genomen, maar ik heb mij niet goed verdiept. Is er een goede beginners guide op Reddit? Ik zou dan primair voor steam link op mijn tv's willen, maar de ui is identiek aan die van de steam deck (net als big picture).
  Bericht 
IsIkke
Master
snovvdog schreef:
Is er een emulator die vanuit shortcut gelijk de betreffende ROM opstart, of een controller/friendly ui heeft met tegels voor alle ''roms'' die je er aan toe voegt.


Launchbox
  Bericht 
IsIkke
Master
Of één van de vele mame clones
  Bericht 
IsIkke
Master
Sorry toch nog een aanvulling.. Ik werk ook met steamlink, maar ik hoor ontzettend veel goede dingen van:

https://github.com/LizardByte/Sunshine
icm
https://moonlight-stream.org/

ipv steamlink.. en sommige zweren bij dat het ook Parsec makkelijk vervangt. (helemaal als je bijvoorbeeld Launchbox indeelt als frontend)

Ik kan hier nog weinig over zeggen. Ik heb een beetje ermee gespeeld en het werkt.. Maar voorop zettend: het is zeker geen vervanging van Parsec, misschien is het omdat ik Parsec al zo ontzettend lang gebruik. Ik was waarschijnlijk één van de eerste gebruikers van Parsec, had direct contact met de dev, etc. (was dan ook mijn testcase, nog niet tegen steamlink gezet)

Of het beter dan steamlink is, geen idee, ik kan wel inkomen in het idee dat je extreme controle hebt over je stream. Waar bij steam het kant en klaar is, dus het zal altijd op de door hun geteste manier werken, niet dat je op compressie niveau kan tweaken. (default installatie van sunshine en moonlight is wel beginner friendly hoor, dus je wordt niet helemaal in het diepe gegooid)
 Pagina 1 van 1  [ 4 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy