Pagina 1 van 5  [ 243 berichten ]
  Bericht 
Archiebald
Master
Allen,

Er zullen hier vast wat forummers zijn die het al hebben, of anders net zoals mij het erg interessant vinden :colaatje: Domotica!

Verder als een simpel setje KAKU kom ik nu niet (Een AB, wat stekkers, een draadloze wandschakelaar & inbouwdimmer), maar sinds vandaag [i[](straks ophalen)[/i] heb ik er een ICS (Internet Control Station) bij. Waardoor ik dus de KAKU app kan downloaden en alles ook via mn smartphone & dus buitenshuis kan regelen. :woop:

Echter nu ik ermee begonnen ben wil ik wel meer! De gordijnen aansturen, een draadloze deurbel met IP camera die een foto maakt of misschien zelfs een automatisch deurslot met AB :lief: Een goede vriend van ons heeft nu een starterspack van HomeWizard aangeschaft. Erg mooi spul! (Waar bovenstaand dus allemaal mee kan).

Maar welke andere goede, betaalbare, systemen zijn er nou?
Hoe werkt het bijvoorbeeld met een Raspberry Pi?
Of is er een ander goed systeem? :D
Wat gebruiken jullie?
  Bericht 
bruintje beer
Master
Archiebald schreef:
Echter nu ik ermee begonnen ben wil ik wel meer!
Omdat het kan :x
Succes.
  Bericht 
liquid_force
Master
Archiebald schreef:
Hoe werkt het bijvoorbeeld met een Raspberry Pi?

met een RaspberryPi (RaPi) kun je zulke dingen op verschillende manieren aansturen. Je hebt de mogelijkheid om de aansturing direct over de GPIO pennen aan te sturen (alleen digitale schakelingen, analoog kan hij niet aan). Of je kunt de RaPi combineren met bepaalde Arduino gebaseerde printjes, en zo een oplossing bouwen.

als je handig bent met het programmeren in verschillende talen kun je met een RaPi leuke oplossingen bouwen, met een kant en klare kit heb je minder flexabiliteit, maar is de afwerking voor noobs vaak makkelijker.
  Bericht 
LucF
Die hard
Aanrader: Domoticz
http://domoticz.com/

Ik heb eerder ook met een HomeWizard gewerkt maar liep toch regelmatig tegen limieten aan. Domoticz is gewoon een stuk flexibeler.
Draaide bij mij eerst op een RaspberryPi, maar tegenwoordig op m'n NAS. Ik gebruik hem i.c.m. KlikaanKlikuit apparatuur en wat Z-wave spul.
Veel info te vinden op de site zelf of op tweakers.net http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... /1650110/0

Ik wil nu nog een OpenTherm Gateway erbij om ook via domoticz mijn CV ketel aan te kunnen sturen. Denk aan dingen als "Indien raam/deur open" => "niet verwarmen mits de binnentemperatuur niet onder X komt", ik wil liever niet de buitenlucht warmstoken.
  Bericht 
OlieTankeR
Master
 
Ah ik haak aan :)
Net vorige week aan begonnen met wat standaard kaku stekkers, de mn hue verlichting en een rfxcom ,z-wave usb stick en een multi sensor.
Domoticz geinstalleerd op een rpi.

Domoticz als besturings gebeuren is opensource. Wat je dan nog wel nodig hebt is hardware voor het protocol.
KaKu -> 433MHz -> 1 way. Dus controller geeft commando, geen idee of het ontvangen is en of het reageert.
Leuk spul, relatief goedkoop, maar wel onbeveiligd. Zo kan je ook het weerstation van de buren uitlezen etc. Leuk voor simpele dingen
maar het wordt al vervelender als de buren jouw verlichting kunnen schakelen.

Voor wat geavanceerder spul heb je ook z-wave. Ander protocol, andere frequentie. 2-way , waarbij je dus ook de huidige state kan uitlezen.

Er is een pallet aan informatie op tweakers te vinden. Al vond ik het zelf wel dusdanig veel dat het weer lastig was om doorheen te komen. Dus wie weet wordt dit een nieuwere compacte beginners guide :)
  Bericht 
Appeltje
Master
 
Zelf heb ik domoticz, dat draait momenteel op een klein netbookje maar kan bv ook draaien op een raspberry pi of een Synology NAS. Werkt perfect en geeft veel vrijheid omdat je niet merkgebonden bent.

Om KAKU aan te kunnen sturen, heb je dan een RFXcom transceiver nodig maar daarmee kun je dan ook wel direct zeer veel aansturen (bv ook Somfy-systemen, mits je de laatste versie hebt). Wil je ook iets gaan doen met Zwave dan heb je ook een Zwave stick nodig. Zwave is mooi maar relatief duur...

Domoticz werkt bv ook goed samen met Pilot, een programmaatje dat op basis van geofencing een commando kan sturen naar je domoticz-server waardoor domoticz dus kan "weten" of je wel of niet thuis bent. Ik denk dat ik het nu zo ongeveer 1,5 jaar gebruik en volledig naar tevredenheid.
  Bericht 
KanarieVW
Master
Mijn nieuwbouwhuis wordt in Februari opgeleverd en ben er ook wel een beetje naar aan het kijken :D . sowiezo gaat de verlichting straks op de begane grond allemaal met Jung E-Net bedient worden. Ben echter nog wel opzoek naar een alarm systeem wat eventueel te koppelen is. Voor de CV heb ik de Honeywell evohome met 4 zones. Leuke gadgets zijn straks makkelijk weg te werken aangezien alles casco wordt opgeleverd.
  Bericht 
Griffin
Master
In mijn huidige huis: 100% zelfbouw, gebaseerd op een ontwerp waar ik 20 jaar terug zelf aan gewerkt heb voor een werkgever. Toen dat project geschrapt werd de elektronica overgenomen en verder thuis doorontwikkeld. Alarmsysteem met X10 domotica: gordijnen, verlichting, signaalgevers. Grotendeels bedraad en een heel klein stukje RF maar dat is toch wat onbetrouwbaar. Het grote probleem van 100% zelfbouw ligt 'm voornamelijk in de sensoren en de ijking er van.

Voor het nieuwe huis denk ik er sterk over alles te vervangen door iets van een commerciële partij, eerste kandidaat is dan Homewizard. Aan de andere kant was ik van plan om sowieso overal ethernet neer te leggen en dan wordt zelfbouw wel weer heel interessant (want simpel en goedkoop).
  Bericht 
Remo
Master
Oeh, als je toch overal kabel gaat leggen dan zou je Velbus (bussysteem) kunnen overwegen. Die heb ik ooit bij een nieuwbouw project gebruikt en dat is ook erg gaaf. Enorm veel mogelijkheden en design technisch erg sterke modules en componenten.

Alle bekabeling van wcd's, lichtpunten, zonwering, etc laat je in de meterkast uitkomen en naar alle schakelaars in huis trek je CAT5 bekabeling. Dan kun je door een simpele aanpassing in de software de schakelaar in de keuken opeens de zonwering bedienen of bij de deur een hoofdschakelaar creëren die ineens alle verlichting in huis uitschakelt.

Edit; meer info (pdf alert)
  Bericht 
Ogre
Master
Ik heb ook al een tijdje Domoticz op een RasPi draaien hier, maar ik kan niet zeggen dat een en ander probleemloos werkt. Ik loop er telkens tegen aan dat de 'current states' in 'gebeurtenissen' niet correct zijn terwijl het dashboard wel de juiste status laat zien. Dat maakt het erg lastig om zaken te automatiseren...
Ik ga hier ook maar eens even volgen dus :kniktja:
  Bericht 
Griffin
Master
Velbus? Veel-te-duur-bus :x

Daarbij zit ik zelf in de elektronica-gerelateerde business en bouw zelf wel wat ik nodig heb als het dan toch over IP gaat. Een PIR sensor op IP bijvoorbeeld hoeft echt niet meer dan 2 tientjes te kosten, de Velbus variant kost €120. Een Velbus 1-kanaals relaismodule: €60,75. Zelfbouw: €15. En ga zo maar even door. Het moet wel leuk blijven he ;).
  Bericht 
Remo
Master
Ogre schreef:
'current states' in 'gebeurtenissen' niet correct zijn
Ja dat is het nadeel van de 1-weg communicatie. Je zou voor de zekerheid bij elke gebeurtenis 2 pulsen kunnen sturen (aan, 2sec wachten, aan).

Griffin schreef:
Velbus? Veel-te-duur-bus
Ja klopt, maar wat wij zelf in elkaar knutselen dat kan niet iedereen he :wink: En 220v en zelfbouw blijft wel link.
  Bericht 
Walker
Master
 
*even de notificatie aanzet*

Heb zowel een Arduino als een RPi liggen, en wil hier zeker wat mee gaan doen. Moet ff inlezen over de software en progjes, aangezien dat voor mij nieuwe terrein is.
  Bericht 
WimLex
F1 kenner '20
hmm, heb van de MTS nog een NANO-computer met expansieprint liggen, ik voorzie mogenlijkheden O:)

Nog leuker is om de BBC-computer daarvoor te gebruiken (want meer I/O-poorten) :woop:
  Bericht 
Walker
Master
 
Zodra Topgear begint, gaan de gordijnen dicht?
  Bericht 
WimLex
F1 kenner '20
Jammer dat er maar zo weinig mensen met echte computers hebben gewerkt, op de MTS hadden we Acorn Atoms, thuis had ik het grotere broertje, de Acorn BBC-B
Ding was te programmeren in machinetaal, basic en via Mnemonics :respect:
Toen klasgenoten de eerste lessen basic kregen was ik binnen 10 sec klaar en zat verveeld om me heen te kijken de rest van het uur.
De vrouwelijke ICT-docent had dat rap in de gaten en schotelde mij toen (turbo) pascal voor :woop:

BBC-B onderzijde:
Afbeelding

BBC-B achterkant: (jaja, de luxe uitvoering had een netwerkpoort)
Afbeelding

gebruikerskant, standaard voorzien van 32k-rom en 32k-ram
(middels addons uitgebreid tot 256k-EAROM) :woop:
Afbeelding
  Bericht 
Broadie
Master
Wat noem jij een "echte" computer?
Mijn eerste (en laatste) ervaringen met Pascal maakte ik op een VAX mainframe via een VT100 terminal. Ik heb dat ding zelf nooit gezien, maar wel behoorlijke applicaties in elkaar getimmerd, met zo veel mogelijk gebruik van GUI, voor zover dat op de terminal mogelijk was. Dan nog gauw een uitdraai van de source en executie op kettingpapier en ten minste 1 minuut inlogtijd overlaten voor de volgende keer (eenmaal ingelogd, werd je er tot het eind van de dag niet meer uitgeknikkerd).
  Bericht 
Archiebald
Master
liquid_force schreef:
handig bent met het programmeren in verschillende talen


Nee dat ben ik totaal niet! 0 ervaring. Daarom wil ik me meer richten op kant/klaar. Maar dan wel al van een fabrikant waar ik veel kanten mee op kan op later uit te breiden.

En wat veiliger als b.v die simpele KAKU versleuteling (ALS die er al is :lol: )
  Bericht 
WimLex
F1 kenner '20
Broadie schreef:
Wat noem jij een "echte" computer?

eentje die niet sec als spelletjesdoos in de markt is gezet, zoals de commoderes en sinclairs
  Bericht 
LucF
Die hard
Archiebald schreef:
En wat veiliger als b.v die simpele KAKU versleuteling (ALS die er al is )

Kijk eens naar Z-wave apparatuur zoals OlieTankeR ook al noemde. KAKU is geen goed idee voor dingen die je niet wil dat anderen kunnen besturen.
Bijvoorbeeld, een lampje dat een keer aan gaat terwijl jij het niet wil is niet zo'n ramp, maar je wilt niet dat je garagedeur zomaar opengaat omdat iemand het signaal van je afstandsbediening uit de lucht heeft opgevangen.
  Bericht 
WimLex
F1 kenner '20
LucF schreef:
Bijvoorbeeld, een lampje dat een keer aan gaat terwijl jij het niet wil is niet zo'n ramp, maar je wilt niet dat je garagedeur zomaar opengaat omdat iemand het signaal van je afstandsbediening uit de lucht heeft opgevangen.


Youtube video
  Bericht 
Ogre
Master
Remo schreef:
Ja dat is het nadeel van de 1-weg communicatie.

Ik weet niet of dat het probleem is. De switches op het dashboard reageren prima op de remote(s), en de lichten op de switches. Maar als de switch op het dashboard 'aan' staat (en het licht ook aan is) dan wil de status in gebeurtenissen evengoed vaak 'uit' zijn. Ik denk niet dat het dubbel verzenden van een aan-commando daar iets aan gaat verhelpen.
  Bericht 
Walker
Master
 
Dan gaat de dimfunctie werken... Dat wil je dus niet.

NB: Wie weet er goed leesvoer over de RPi? Mag op dode bomen formaat, leest (en vooral bladert) wat makkelijker op de bank.

"Ontdek de raspberry pi"
ISBN10 9059407652
ISBN13 9789059407657

werd met veel tamtam aangekondigd, maar is nooit uitgebracht.
  Bericht 
Remo
Master
Veel belangrijker dat je wat kennis van Linux op doet. Rpi is niet anders dan een dullig cpu'tje die capabel is om een simpele linux omgeving te draaien met een heleboel I/O poorten.

De communicatie van en naar een Raspberry gaat gewoon via I/O poorten die je via je terminal kunt bedienen/uitlezen. Vervolgens wil je wat met die data doen en dat kan eenvoudig via een bash bestand dat op de achtergrond blijft draaien en eigenlijk net zo werkt als een ouderwets/windows .bat bestand.

Voor het gemak kun je een expansion bordje kopen zodat je makkelijker met een breadboard kunt werken. http://www.hobbytronics.co.uk/slice-of-pi

Communicatie hoef je niet het wiel opnieuw voor uit te vinden, hiervoor kun je bijvoorbeeld WiringPi gebruiken; http://wiringpi.com

Daarna is het simpelweg
Code:
gpio mode 0 out
gpio write 0 1

om een poort op '1'/high te zetten, welke je bijvoorbeeld weer kunt gebruiken om een rf signaal te verzenden.
  Bericht 
Archiebald
Master
Ok..... vanavond dus die ICS1000 van KAKU aangesloten. Daarna de app geinstalleerd op mn android en mezelf aangemeld. Ging prima! Daarna 3 kamera aangemaakt en in de woonkamer wat lamp-schakelaar aangemeld.

Aan/uit/alles aan/alles uit/weg/thuis het werkte allemaal goed.

Tot ik de Iphone van mn vriendin wilde instellen. Daarmee was geen verbinding mogelijk want OF het wachtwoord was onjuist of er was gewoon geen connectie tussen de Iphone en de ICS.

Uiteindelijk pakte hij mm account. Nergens die ruimtes terug te vinden. Instellingen downloaden werkte niet. Naja, dan maar overnieuw alles instellen. Wellicht wil KAKU dat zo?

Minuutje later. 3 lampen aangemeld. Werkte wel, maaaaarrrr alleen UIT. Aan ging ook wel, maar dan gingen ze knipperen.

Overnieuw! Nu doen ze het! Gelukkig. Nu nog even via mijn Android proberen. Dat werkt ook nog wel, maaaaaaarr HEEL traag. Duurt wel 30seconden voordat er reactie komt. Maar wacht? De thuis kom en weggaan functie doet niets meer. Grrrrrrr!!

Morgen weer een dag. Ik denk dat ik helemaal overnieuw start. Alles wissen. Alles terug naar fabrieksinstellingen en overnieuw.

OF!? Kan een simpele KAKU schakelaar niet zoveel apparaten/functies aan? (2x via de AB, Iphone en Android? )
  Bericht 
Remo
Master
Aantal (bedien) apparaten maakt niets uit, die maken allemaal verbinding met je ICS. De ICS zet de netwerk signalen om naar RF voor de KAKU ontvangers.

Is die ICS te updaten? Wellicht brakke firmware? En ik vrees dat de profielen voor de kamers en verlichtingspunten niet opgeslagen worden op de ICS, maar op elk apparaat aangemaakt moeten worden..
  Bericht 
Ogre
Master
In de settings van de Android app zit een optie om de instellingen naar server op te slaan en te laden. Ik neem aan dat de ios versie dat ook heeft. Mijn iPad ligt beneden, zal morgen eventueel even kijken.
  Bericht 
Archiebald
Master
Klopt Ogre. Uploaden vanaf de Android werkt. Downloaden vanaf de Iphone niet :(

M'n andere vraag is of elke apparaat een eigen inlog account nodig heeft of kan dat allemaal via 1 mail/inlog?
  Bericht 
Walker
Master
 
ICS werkt met een cloud-verbinding. Leuk als je vanuit Berlijn je lampen wilt bedienen. Maar voor thuis is het overkill. Dan zou je lokale wifi voldoende moeten zijn. Dat doet een HomeWizard toch beter volgens mij.
  Bericht 
Ogre
Master
Archiebald schreef:
Uploaden vanaf de Android werkt. Downloaden vanaf de Iphone niet

Net even getest, kaku op m'n ipad gezet, bij starten email en pincode ingegeven en de hele config staat in één keer op m'n ipad, geen probleem.
Walker schreef:
Leuk als je vanuit Berlijn je lampen wilt bedienen

Vanuit Berlijn is inderdaad misschien wat overdreven, maar lopend van de geparkeerde auto naar huis heb ik wel vaak alvast lichten aangedaan vóór ik wifi verbinding had. Inmiddels is dat geautomatiseerd: niemand thuis + donker + verbinding gemaakt met wifi + deur open en de lichten gaan aan.
  Bericht 
Appeltje
Master
 
Gisteren overigens mn hardware op de NAS aangesloten, daar had ik Domoticz al op geinstalleerd en na teruglezen backup en reboot van de NAS was alles direct up-and-running :).
  Bericht 
Remo
Master
Walker schreef:
HomeWizard

Ogre schreef:
lopend van de geparkeerde auto
Maar is HomeWizard alleen te bedienen vanaf het lokale netwerk? Of ook vanaf buiten wanneer je een poortje in het modem open zet?

HomeWizard ziet er eigenlijk wel goed uit moet ik zeggen, denk dat ik vandaag een startset bestel met radiatorkit (blokverwarming thuis). Kan ik zo'n thermostaatkraan gewoon los schroeven? Of heb ik dan de woning onder water staan?

Afbeelding
  Bericht 
Ogre
Master
Remo schreef:
thermostaatkraan gewoon los schroeven?

Kan je er gewoon afschroeven :kniktja:
Ik heb in de slaapkamer trouwens weer 'ouderwetse' kranen terug gehangen, de eq-3 automaten die ik had maken mij te veel herrie 's nachts.
  Bericht 
Kami
Master
Is er ook een systeempje voor de verwarming als je een ketel met thermostaat in de woonkamer hebt ?

Zou graag een opstelling hebben waarbij ik per kamer de temperatuur kan regelen, dat zou dan inhouden dat er in de radiatorkraan een temperatuursensor moet zitten en die radiatorkraan ook de ketel kan inschakelen.
Bestaan die dingen ?
  Bericht 
Remo
Master
Zover ik heb kunnen zien heeft elke radiatorkit een ingebouwde temperatuur sensor die ook kan bepalen wanneer een radiator wat verder open of dicht moet, maar om de centrale ketel in te schakelen zou er een signaal moeten komen vanaf een radiator, ik weet niet of dat er in zit.

http://www.homewizard.nl/homewizard-heatlink.html
  Bericht 
Griffin
Master
Kami schreef:
Zou graag een opstelling hebben waarbij ik per kamer de temperatuur kan regelen, dat zou dan inhouden dat er in de radiatorkraan een temperatuursensor moet zitten en die radiatorkraan ook de ketel kan inschakelen.
Bestaan die dingen ?

Honeywell EvoHome bijvoorbeeld. Zitten wel behoorlijke kosten aan, ik heb er wel eens aan laten rekenen voor mijn huidige huis en kwam op ruim €2000 exclusief installatie en ketel (want die laatste hadden we al natuurlijk). Dat was op basis van 5 kamers, een keuken en een badkamer (keuken op vloerverwarming, rest radiatoren). Voorwaarde is wel dat je een modulerende ketel moet hebben, liefst eentje met opentherm support.
  Bericht 
Kami
Master
Dat is behoorlijk prijzig ja, daarom ook aan het meelezen hier :-)
  Bericht 
Griffin
Master
O wacht, die €2k was inclusief installatie. :oops: . Maar goed, aan hardware toch een dikke €1400 bij elkaar. Het werkt allemaal wel super (mits je overal goed wifi hebt in huis). Zelf rekenen => http://sb.evohome.honeywell.com/nl/

O ja... draadloos. Persoonlijk vind ik dat een minpunt maar ik kan me voorstellen dat dat voor iemand anders juist een pre is.
  Bericht 
Kami
Master
Geen Opentherm ketel maar dat maakt niet uit voor Honeywell.
Kwam op 1200 euro uit, dat is me te duur. Dat verdien ik niet terug.
  Bericht 
Ogre
Master
Ik heb eq-3 thermostaatkranen en een ICY kamerthermostaat die ik allemaal kan uitlezen en instellen in Domoticz. Scriptje schrijven dat de kamerthermostaat hoger zet als een van de kranen warmte vraagt zal niet zo heel ingewikkeld zijn. Kost een heel stuk minder.
  Bericht 
LucF
Die hard
Griffin schreef:

Ik had ook al naar dat system gekeken en die rekenhulp is nogal duur.

Met wat creatief shoppen kun je een stuk goedkoper uit zijn.
Startkit http://tweakers.net/pricewatch/370028/h ... therm.html => €505
Dan losse extra thermostaatkraan: http://tweakers.net/pricewatch/427209/h ... staat.html => €75 / stuk
Of 4 extra thermostaatkranen: http://tweakers.net/pricewatch/402354/h ... elaar.html => €274

Voor mijn eigen woning kwam ik via de rekenhulp op €1037 uit, via bovenstaande op €775 (startkit + 3 extra kranen + muurmontageplaat) Dat is nogal een verschil.

Ik zit er zelf in ieder geval wel over te denken om zo'n systeem aan te gaan schaffen. Misschien in delen. Ik heb wat ruimtes in huis die niet/weinig in gebruik zijn. Daar kan ik met een normale radiatorkraan ook nog wel even mee verder.
  Bericht 
KanarieVW
Master
Heb de evohome liggen voor installatie in mijn nieuwe huis. 5 radiatoren en vloerverwarming beneden. Vind het wel mooi spul. Heb het bij de tu gekocht en op projecten weggemoffeld dus de kosten maken me niet zoveel uit. Ziet er gelikt uit!
  Bericht 
WimLex
F1 kenner '20
Walker schreef:
ICS werkt met een cloud-verbinding. Leuk als je vanuit Berlijn je lampen wilt bedienen.

vooral leuk als (zoals laatst) internet er uit ligt, zit je dan in het donker met je "smart"phone :[ :[ :[
  Bericht 
Griffin
Master
Ogre schreef:
Scriptje schrijven dat de kamerthermostaat hoger zet als een van de kranen warmte vraagt zal niet zo heel ingewikkeld zijn. Kost een heel stuk minder.

...maar daar zitten nog wel wat haken en ogen aan. Ofwel de kamer waar je thermosstaat hangt wordt loeiwarm of de ketel gaat heel inefficiënt stoken (modulerende ketel naar 100% omdat de temperatuur er niet stijgt ondanks dat er warmte het systeem in gepompt wordt).
  Bericht 
Archiebald
Master
Ogre schreef:
Net even getest, kaku op m'n ipad gezet, bij starten email en pincode ingegeven en de hele config staat in één keer op m'n ipad, geen probleem.



Ik heb net, vanmiddag, alles terug gezet naar fabrieksinstellingen om goed schoon te beginnen. Apps opnieuw geinstalleerd. Alles weer ingesteld op de KAKU AB en in de app op mijn Android. Werkt prima :thumb: Toen de instellingen van mijn telefoon ge-upload naar de ICS1000, de app op de Iphone gezet, aangemeld, gedownload............... Niets...... Hij zegt download succesvol, de ICS geeft dan aan "Alle gegevens verwijderen" en nog iets raars wat we niet hebben gedaan. Maar de Iphone doet niets. Er veranderd trouwens ook niets in de instellingen, want daarna werkt alles nog gewoon via de Android en AB. De Iphone (Ik haat die applezooi ook hoor) doet dus niets.
  Bericht 
Brave Hendrik
Master
Ontwikkelaars brengen Domoticz-Android-app uit

Drie leden van het Domoticz-forum hebben een Android-app voor het Domoticz home automation system uitgebracht. Net als Domoticz zelf is de app opensource. De app stond al ruim een maand in de Play Store, maar het bestaan ervan werd nog even stilgehouden om eerst bugs te pletten.
......
http://tweakers.net/nieuws/107071/ontwi ... p-uit.html
  Bericht 
hneel
Master
Top! Ik gebruikte voorheen weleens de mobiele website, maar die was wat aan de trage kant.
  Bericht 
cocodee
Master
Archiebald schreef:
Maar de Iphone doet niets.

heb je de fabrikant/leverancier al gecontacteerd?
  Bericht 
Ogre
Master
Brave Hendrik schreef:
Ontwikkelaars brengen Domoticz-Android-app uit

Dank voor de tip (f)
Ziet er leuk uit, maar wel duidelijk nog een 'work in progress'
 Pagina 1 van 5  [ 243 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy