Postingstijd interval gedetecteerd van 46 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 1 van 1  [ 4 berichten ]
  Bericht 
Shaq
Nieuwkomer
Beste Leden,

Ik heb een vraag over de "veelplegers" na 3 onherroepelijke strafbeschikkingen dus de 4de(in een tijds bestek van 2 jaar) kan je wat ik lees dus een rij ontzegging verwachten.
Maar stel je bent in laten we zeggen een maand tijd 3x de fout in gegaan bijv. met een rood kruis of rijden over de vluchtstrook of een wheelie en je hebt nog geen beschikkingen binnen hoe zit dat dan? Krijg je dan gewoon 3 strafbeschikkingen en dan na betaling gaat de termijn van 2 jaar lopen en dan kan je (niet mag) pas gaat tellen vanaf de eerste overtreding?

https://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/h ... et-verkeer
Vroeg mij gewoon af hoe dit zat met hardrijden is het wel duidelijk maar deze regeling niet en ik las ook dat onderling regelingen niet samenwerken

Shabba
  Bericht 
bert65
Master
Je vraagt dit voor een vriend?
  Bericht 
bx gek
Master
Dat vraag ik mij ook af
  Bericht 
Peter3
Weet de weg
 
"Van recidive is sprake indien de overtreding wordt begaan binnen twee jaar na afdoening van de vorige strafrechtelijke overtreding van artikel 30 en/of 34 WAM. Door het OM wordt via raadpleging van het Justitieel Documentatie Systeem (JDS) vastgesteld of sprake is van recidive."

Bron: https://wetten.overheid.nl/BWBR0037399/2016-01-01

"Afdoening" wordt dan nog toegelicht met: "Afdoening houdt in: een onherroepelijke strafbeschikking, een onherroepelijk vonnis óf een betaalde transactie."

Dus: Zolang de eerste afdoening nog niet geweest is, gaat de teller nog niet lopen.
 Pagina 1 van 1  [ 4 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy