Pagina 1 van 1  [ 13 berichten ]
  Bericht 
Minarb
Eendagsvlieg
 
Hallo,

Ik heb juridische vragen over het Rode Kruis-bord, bekend als R610, als ik gelijk heb.
Ten eerste zou ik willen benadrukken dat ik niet egoïstisch ben en dat ik verkeersborden en de veiligheid van andere automobilisten of wegwerkers niet negeer. Ik hecht zeer veel belang aan elke verkeersaangelegenheid voor de veiligheid van iedereen en mezelf.

Mijn vraag gaat over het rode kruisteken, omdat ik in een heel vreemde situatie zat. Ik heb nog steeds niets ontvangen, en misschien gaat het ook niet gebeuren, maar ik wil er zeker van zijn dat alles in orde is en vooruit plannen voor het geval dat.

Ik reed op de A12 en nam vanuit Den Haag afslag 6 richting Zoetermeer. Toen ik de afrit van de snelweg opreed, hield ik rechts aan, aangezien ik sowieso niet op hoge snelheid reed (iets tussen de 60 en 70). Ik werd verrast door een bord met een rood kruis aan de rechterkant van de weg, toen ik het bord zag veranderde ik snel het pad naar links, tegelijkertijd zag ik een gele auto en een agent waarmee ik denk dat hij op de foto ging zijn telefoon, niet zeker, terwijl hij een foto van mij maakte of misschien verband hield met het incident destijds.

Ik heb de matrixgeschiedenis gecontroleerd om de volgende details te verkrijgen:

- Op de snelweg A12 staan 3 matrixborden met een snelheid van maximaal 90.
- Samenvoegen van A12 naar afrit 6, 3 matrixborden van 90, maar op het bord voor afrit 6 is geen matrix geïnstalleerd.
- Bij afrit 6, 2 lijnen, heeft de rechterlijn een rood kruis, de linker heeft een maximale snelheid van 70.
- Geen waarschuwing, vóór het rode kruis, geen matrixwaarschuwing, geen fysieke waarschuwing, geen auto met een pijl of iets dergelijks die aangeeft dat er een rood kruisbord of een incident is.
- Toen ik enkele meters daarvoor het rode kruisteken opmerkte, ben ik onmiddellijk met 70 snelheid naar de linkerlijn gegaan.

Zoals ik al zei, geef ik om de veiligheid van wegwerkers, en dit is ook mijn veiligheid. In mijn situatie, zonder waarschuwing en zonder de weg samen te voegen en structuur te geven, was het Rode Kruis een verrassing, vooral op de snelweg, ze zouden tenminste een soort pijlwaarschuwing of iets dergelijks moeten gebruiken, vroeger gebruikten ze een soort fysieke grote pijl .

Ik voeg ook enkele foto's toe om de situatie uit te leggen.

Mijn vragen:
- Als ik een boete krijg van OM, en de bovenstaande gegevens in acht neem, is het dan de moeite waard om bezwaar te maken en dit voor de rechter te brengen vanwege het gebrek aan informatie? Ik denk dat ik mij ook in gevaar voel door dit soort situaties en dat ik niet voldoende geïnformeerd ben.
- Aangezien dit een strafblad is, wordt dit dan in het strafregister vermeld? Ik begrijp dat het voor de eerste keer een boete van 260 euro is, maar als ik het nog een keer herhaal, wordt het alleen maar erger. Mijn probleem is niet de boete zelf, maar het strafblad. Heeft dit gevolgen voor mijn werkvergunning en verblijfsstatus, aangezien ik geen Nederlander ben? Ik herinner me dat boetes in aanmerking komen voor 810+ euro.
- Is het een beter idee om gewoon 260 EUR te betalen en verder te gaan? Omdat ik geen tijd wil verspillen als dit geen invloed heeft op mijn werkvergunning, zal ik het gevoel hebben dat het niet eerlijk is, maar oké, er gebeuren vervelende verrassingen in het leven, ik zal geen tijd van de rechter en de rechtbank verspillen voor 260 EUR.

Tenslotte, excuseer mijn Nederlandse fout, ik heb mijn best gedaan om het uit te leggen.

Bedankt.


Bijlagen :
Opmerkingen bij bestand: Matrix history


Opmerkingen bij bestand: Toen het Rode Kruis het ontdekte, fuseerde ik naar de linkerlijn, in het geel staat de agent.


Opmerkingen bij bestand: A12 to Exit 6


  Bericht 
Dave
Webspecialist
Minarb schreef:
mijn werkvergunning en verblijfsstatus, aangezien ik geen Nederlander ben?


rij je wel in een Nederlands gekentekende auto? Staat de auto op jouw naam cq ben je eigenaar van die auto?

eerst wordt de kentekenhouder aangeschreven.

Minarb schreef:
maar het strafblad. Heeft dit gevolgen voor mijn werkvergunning en verblijfsstatus,


volgens mij niet;

https://www.advocaatclaudia.nl/strafblad-en-verblijfsvergunning/ schreef:
Strafblad na verblijfsvergunning
Het is mogelijk dat de IND een verblijfsvergunning niet wil verlengen of zelfs intrekt in verband met een strafblad. In Nederland kennen we ‘de glijdende schaal’ dat betekent dat de IND gaat kijken naar hoelang iemand in Nederland is en hoe zwaar de strafrechtelijke veroordeling is. Woon je hier bijvoorbeeld al 20 jaar legaal en heb je een taakstraf opgelegd gekregen? Dan is er waarschijnlijk niet veel aan de hand. Maar heb je een misdrijf gepleegd waar meer dan zes jaar op staat dan kan dat een ander verhaal zijn. Of is er een gevangenisstraf opgelegd terwijl je hier nog maar een jaar of drie woont, ook dan kunnen er problemen ontstaan.


zo'n zware verkeersovertreding telt niet genoeg door.



Minarb schreef:
Ik heb nog steeds niets ontvangen, en misschien gaat het ook niet gebeuren,


wacht eerst maar even af, misschien heeft men zelf ook door dat het onrechtmatig was wegens het ontbreken van een; [rvv_mx-pl] voorafgaand aan de rode kruis situatie.

Anders Rijkswaterstaat aanschrijven dat je de matrixbordenhistorie wil hebben. De website die je gebruikt hebt is prima hoor maar om het officieel te maken zou ik het nogmaals opvragen bij Rijkswaterstaat.
  Bericht 
Minarb
Eendagsvlieg
 
Bedankt voor je antwoord, Dave.

Citaat:
rij je wel in een Nederlands gekentekende auto? Staat de auto op jouw naam cq ben je eigenaar van die auto?

Ja, Nederlandse auto, ik ben de eigenaar.

Ja, ik kan nu alleen maar wachten, ik weet niet zeker hoeveel tijd ze gewoonlijk nodig hebben voor soortgelijke zaken, maar ik heb nog steeds veel hoop dat ze eerlijk genoeg zullen zijn.

Ik moet zeggen dat ik wel gewend raakte aan de zeer goed verzorgde organisatie van de verkeerszaken door Rijkswaterstaat. Vroeger plaatsten ze grote vrachtwagens met een grote pijl en fysieke andere borden als er geen matrix aanwezig was. Maar dat was verrassend voor mij, voor een auto die met 90 snelheid van een weg invoegt en van links naar rechts gaat, is het niet vanzelfsprekend om te raden dat dit een rood kruisbord zal zijn...

Ik waardeer je hulp, Dave!
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Minarb schreef:
Vroeger plaatsten ze grote vrachtwagens met een grote pijl en fysieke andere borden als


nouja dat hangt van het incident af.. Hier bijvoorbeeld was het een ongeluk;


Youtube video


er is niet altijd een "fysiek bord" in de buurt die snel opgetuigd kan worden. Vaak zie je een tussenvariant gebruikt worden, een pickupwagen van Rijkswaterstaat met een pijl erop maar die is dus ook niet altijd in de buurt.

In deze video zie je iemand van Rijkswaterstaat een foto maken. Dat is geen politie maar een BOA (Buitengewoon OpsporingsAmbtenaar), is iemand die voor de overheid werkt en bekeuringen uit mag schrijven.
  Bericht 
dabeetle
Master
Het rode kruis geld voor het wegvak na het kruis. Als jij het kruis opmerkte en de rijstrook voor het kruis hebt verlaten, is er niks aan de hand dus.

Een pijl heeft verder weinig juridische waarde. Het is een voorwaarschuwing dat er een rood kruis aan gaat komen en dat je de rijstrook voordat je het kruis passeert moet verlaten. In dit geval was er nog geen rijstrook om te verlaten 1 portaal eerder en valt er weinig aan te geven.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
dabeetle schreef:
het kruis opmerkte en de rijstrook voor het kruis hebt verlaten, is er niks aan de hand dus.


jaja..

maar je mag eigenlijk helemaal niet verlaten, er ligt een doorgetrokken streep;





ik kan de verwarring wel begrijpen
  Bericht 
Minarb
Eendagsvlieg
 
Citaat:
maar je mag eigenlijk helemaal niet verlaten, er ligt een doorgetrokken streep;


Ja, correct, ik ben de doorgetrokken lijn gepasseerd, en ik was ook in de war gezien de snelheid van de auto die invoegde vanaf een snelweg, er moesten veel dingen tegelijkertijd worden verwerkt... Ik had geen keus toen ik het rode kruis zag, nog steeds heeft het Rode Kruis een hogere prioriteit, denk ik, maar ik geef in ieder geval de voorkeur aan een doorgetrokken lijnboete boven een Rode Kruisboete + een briefje.
  Bericht 
maarten28
Master
Dave schreef:
maar je mag eigenlijk helemaal niet verlaten, er ligt een doorgetrokken streep;


Dan is het afwachten waar je de boete voor krijgt: rood kruis of doorgetrokken streep. Rood kruis is duidelijk: overtreding niet begaan. Doorgetrokken streep is een naaiboete die een rechter toch ook wel kwijt zal schelden.
Maar voor beide problemen moet je dan naar de rechter.

Maar ik begrijp dat er nog helemaal geen boete is gekomen. Dus afwachten.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
maarten28 schreef:
overtreding niet begaan.


nouja, wel. Dat zou uit de foto wel blijken. Lijkt mij. Niet helemaal zeker want als je naar die YT video kijkt staat dat figuur een foto te maken waar de overtreding niet op staat maar zal het dan wel op waarneming gooien waarbij de waarneming van een BOA natuurlijk zwaarder weegt dan de 'ik heb het niet gedaan'-argumentatie dus ik zou niet voor die optie gaan.

Terug naar deze situatie; je kan die overtreding alleen niet maken door anders iets anders te overtreden. Die streep ligt daar ook niet voor niets, dat is om een gevaarlijke situatie te voorkomen. Rechters zijn nogal gevoelig voor het argument 'ja anders had ik een nog gevaarlijkere situatie gecreëerd' ...so lets see.

De hoofdrijbaan had in deze situatie vóór de uitvoeger ook afgekruist moeten worden, dan had het goed geweest. (Al vind ik ze sowieso veel te radicaal met dat kruizengedoe maargoed)

maarten28 schreef:
Dus afwachten.


precies

Als er al iets komt dan houdt deze sanctie geen stand bij de rechter, dat geloof ik nooit. Juiste vanwege die streep.
  Bericht 
wernert
Die hard
 
Euh... het is het AD, maar toch:
Citaat:
"Verkeerstekens (borden) gaan boven verkeersregels (bijvoorbeeld de regel rechts heeft voorrang) en verkeerslichten gaan weer boven verkeerstekens. Maar zogenoemde aanwijzingen, zoals die van een verkeersregelaar of politieagent, gaan boven alles"

"verkeerslichten gaan weer boven verkeerstekens" Verzinsel? En als het wel zo is, is een matrixbord dan een verkeerslicht?
  Bericht 
maarten28
Master
Verkeerslichten gaan boven verkeerstekens die de voorrang regelen (rvv artikel 64).
Maar volgens mij geldt een matrixbord niet als verkeerslicht. Dan moet je echt een rood, oranje en/of groen licht hebben.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
gevaarlijke situaties gaan boven alles
  Bericht 
dvdouden
Master
maarten28 schreef:
volgens mij geldt een matrixbord niet als verkeerslicht
klopt, is een verkeersteken, geen verkeerslicht
 Pagina 1 van 1  [ 13 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy