Pagina 1 van 1  [ 8 berichten ]
  Bericht 
Henkies
Nieuwkomer
 
Ik zou graag het volgende even spiegelen:

In april 2020 ben ik staande gehouden na een snelheidsovertreding in wegwerkzaamheden (snelweg, Vmax 70, wel versmalling, geen actieve werkzaamheden, geen overig verkeer op de weg). Ik weet zeker dat ik de boel vlak voor en tijdens het inrijden heb laten uitrollen (weliswaar te laat dus).

Bij de staandehouding werd ik afgeschilderd als een maniak die met minstens 120 steady door de werkzaamheden was geknald. Ze hadden "makkelijk mijn rijbewijs in kunnen nemen" maar ik kwam "goed weg", want de snelheid werd op 110 gezet. Ik ben hier niet over in discussie gegaan, en dacht er goed aan te doen door op dat moment géén verklaring af te leggen en eerst maar eens het PV af te wachten.

Nu heb ik eindelijk het PV ontvangen. Hierin staat dat de dienstauto met constante snelheid reed en dat ik op ze ben uitgelopen. Dit staat haaks op mijn beleving van het uitrollen...

Wat te doen?
Het voelt alsof er een arbitraire snelheid is opgeschreven gecombineerd met een ambtseed-verzekering dat ik op ze uitliep. Resultaat is dat het nu nét een 30+ overtreding is, met bijbehorende consequenties... Ziet iemand nog aanknopingspunten om mijn verzet nader te motiveren?

Anderzijds is het schikkingsvoorstel nu even hoog als de boetebase aangeeft voor deze snelheid zónder werkzaamheden... En kom ik er door dit forum zojuist achter dat de recidivetermijn in afwachting van het PV nog altijd niet is gaan lopen :x Misschien toch maar mijn zegeningen tellen en z.s.m. betalen?


Bijlagen :


  Bericht 
HerpFish
Nieuwkomer
 
Hoever nadat je de nieuwe Vmax inging ben je gemeten? Daar moet volgens mij een bepaalde afstand tussen zitten (hoewel dat niet heel veel is), lijkt me dat dat ook geldt voor metingen vanuit een dienstauto.
  Bericht 
Arieb
Master
Normaal ‘mag’ je op de snelweg tot 40 te hard, echter bij wegwerkzaamheden wordt dit bij 30+ dan toch bekeken door de officier. Dat betekent bij betalen dus 2 jaar opletten.

Ondanks dat ze je snelheid inschatten op 110, ben je aangeslagen voor de gemeten snelheid - correctie. Bezwaar maken kan altijd, maar zijn daar gronden voor?
  Bericht 
Henkies
Nieuwkomer
 
@HerpFish, het moment van meten staat niet in het PV. Ik zie dat de minimale afstand 190m zou moeten zijn. Het totale traject van de werkzaamheden was zeker langer dan dat.

@Arieb, wat mij niet lekker zit is dat er staat dat ik op ze uitgelopen ben terwijl zij 110 reden, wat niet zo kan zijn aangezien ik de boel heb laten uitrollen tot onder de 100.
Ik bestrijd niet dat ik te hard het traject ben ingereden, maar door de ogenschijnlijk arbitraire meting van 110 zit ik nu 2 jaar met een kruisje achter mijn naam. Dit voelt dus enigszins onredelijk, vandaar dat ik informeer naar de mogelijkheden om hier tegen in te gaan...
  Bericht 
maarten28
Master
Henkies schreef:
wat mij niet lekker zit is dat er staat dat ik op ze uitgelopen ben terwijl zij 110 reden

Leuk, maar jouw woord tegen hun ambtseed. Als je daar geen bewijzen voor hebt dan heb je niets.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
HerpFish schreef:
Hoever nadat je de nieuwe Vmax inging ben je gemeten? Daar moet volgens mij een bepaalde afstand tussen zitten (hoewel dat niet heel veel is), lijkt me dat dat ook geldt voor metingen vanuit een dienstauto.
Dat is zo bij radarmetingen. Niet in dit geval.

Het is een beetje een afweging van kansen. Wat maarten28 ook al zegt: zonder bewijsvoering begin je niets. Dan kun je er misschien maar beter zo snel mogelijk vanaf zijn, vooral als je nu minder duur uit bent door een foutje met het boetebedrag. Je kunt het op het spits drijven, maar zonder bewijs is de kans dat je wint zeer gering. De kans is echter aanwezig dat het boetebedrag wordt bijgesteld. Het kruisje achter je naam krijg je toch. En de recidivetermijn (het kruisje achter je naam) wordt enkel langer want gaat pas lopen vanaf moment betaling.
  Bericht 
Henkies
Nieuwkomer
 
Ik denk dat jullie gelijk hebben. Of het nou waar is of niet dat ik op ze ben uitgelopen; het staat er en daar heb ik helaas weinig tegenover te zetten.
Het wordt dus betalen en uithuilen, en me de komende twee jaar een beetje gedragen :)

Weet iemand of het voldoende is om de strafbeschikking te betalen? Of moet ik nog per brief naar het CVOM meedelen dat ik mijn verzet intrek?

Edit: ik had dus al formeel verzet ingediend om zodoende tijd te krijgen om het over te ontvangen.
  Bericht 
Arieb
Master
Betalen is bekennen, dan is het klaar.
 Pagina 1 van 1  [ 8 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy