Postingstijd interval gedetecteerd van 182.8 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 1 van 1  [ 12 berichten ]
  Bericht 
Ralf1
Nieuwkomer
Goedemorgen,

Ik zou graag een check doen of ik het juiste aan het doen ben. Uit de reacties op dit forum begrijp ik dat er afgelopen jaren wat verandert is in de procedures en ik ben niet zeker of ik het zo goed heb gedaan.
Ik heb een strafbeschikking ontvangen VF040 35-40 km te hard buiten bebouwde kom.
Er staat een O rechtsboven.

Ik ben in verzet gegaan binnen 2 weken met een aangetekende brief waarin ik ook het strafdossier opvraag.

Ik heb dit gestuurd naar Parket Centrale verwerking O.M. in Utrecht

Citaat:
Hierbij stel ik verzet in tegen de strafbeschikking uitgevaardigd door de officier van justitie  van xxx ter zake van feitcode VF040, 35 tot 40 km per uur harder rijden dan mag op een weg buiten de bebouwde kom, gepleegd op xxxx, waarbij een boete is opgelegd van xxx
Ik verzoek u ingevolge art. 30 Sv mij het volledige dossier op te sturen wat ten grondslag ligt aan het opleggen van deze strafbeschikking.
Een kopie van de betreffende strafbeschikking gaat hierbij.


Is dit voldoende?
Achterop de beschikking staat dat ik extra info kan opvragen via het nummer van de politie. Ik dacht ik bel daar ook naar. Het enige wat ze dan zeggen is dat je moet inloggen bij het CJIB om alles te kunnen zien. Daar is niks te vinden over meetinformatie e.d.

Bedankt voor jullie reacties!
  Bericht 
GSXR1000
Master
Ralf1 schreef:
gepleegd op


De vermeende overtreding.

Citaat:
Ik verzoek u ingevolge art. 30 Sv mij het volledige dossier op te sturen wat ten grondslag ligt aan het opleggen van deze strafbeschikking.


Dit is in principe voldoende.

Echter je stuurt nu een bezwaar en verzoek om dossier in 1 bericht. Bij mij ging dit niet helemaal goed.

Later heb ik het dossier toen opnieuw opgevraagd, toen kwam het binnen no-time binnen.

Hoe heb je het bericht verstuurd? Aangetekende post?
  Bericht 
Bounty
Master
 
Wellicht staat er op de site van de politie al informatie voor je verbalisant, ijkrapport enz.

Eenheid oostbrabant en de landelijke eenheid hebben ook controleformulieren online staan zie bijvoorbeeld:

https://www.politie.nl/woo/oost-brabant ... -2022.html
  Bericht 
Ralf1
Nieuwkomer
Bedankt voor de reacties!

GSXR1000 schreef:
Hoe heb je het bericht verstuurd? Aangetekende post?


Ja per aangetekende post
  Bericht 
Ralf1
Nieuwkomer
Bounty schreef:
Wellicht staat er op de site van de politie al informatie voor je verbalisant, ijkrapport enz.


IK kan nergens de verbalisant vinden of verdere info. Ik neem aan dat dat hetgene is wat ik toegestuurd zou moeten krijgen wanneer ik om het volledige dossier vraag.
  Bericht 
Bounty
Master
 
Heb je info van de controle? Plaats tijd, ben je aangehouden?
  Bericht 
bert65
Master
Bounty schreef:
aangehouden?

:nono: Staande gehouden... O:)
  Bericht 
Bounty
Master
 
Dat kan na de Staande houding alsnog O:)
  Bericht 
Ralf1
Nieuwkomer
Ik werd staande gehouden door een onherkenbare politiewagen. Die is achter me aangereden en heeft een meting gedaan. Volgens de strafbeschikking reed ik na correctie 117 waar je 80 mag. Er werd me verteld dat er moeite moest worden gedaan om een meting te doen. Ik werd na een rotonde stil gezet en reed toen niet heel hard. Ik betwijfel of ze de juiste auto hebben gemeten en of de meting lang genoeg is geweest als ik degene ben geweest die ze gemeten hebben.
  Bericht 
Ralf1
Nieuwkomer
Ik heb inmiddels de stukken binnen. Ik ben gelaserd. Er zijn twee zaken die ik niet kan vinden op het proces verbaal. Het personeelsnummer om te checken of de dienstdoende laseraar bevoegd was en wat ik vreemd vind is dat er bij de locatie alleen een weg genoemd staat en geen hectometerpaal. Ik heb nu nog steeds geen beeld van hoe ik gemeten ben. Zijn dit zaken die op het pv moeten staan?

Op de website https://www.politie.nl/woo/noord-nederl ... zicht.html word aangegeven dat er een verbalisantennummer te vinden zou moeten zijn maar dat staat dus nergens op. Wel wordt de verbalisant bij naam genoemd in de verklaring maar dat geeft mij niet de mogelijkheid te controleren of hij de lasergun mocht bedienen.

De meetafstand is wel genoemd.

Moet ik nu gaan antwoorden met het verzoek deze gegevens als nog te ontvangen?
  Bericht 
Ralf1
Nieuwkomer
In dit topic strafrechtzaken/advies-strafbeschikking-47kmh-te-hard-t95440.html geeft iemand nog aan "de waarheid vertellen en oprecht spijt betuigen" kan dat nog enig effect hebben op het boetebedrag?

Bedankt allemaal!!
  Bericht 
GSXR1000
Master
Ralf1 schreef:
"de waarheid vertellen en oprecht spijt betuigen" kan dat nog enig effect hebben op het boetebedrag?


Mwah eigenlijk nooit volgens mij. Hoe dan ook heb je dan eenrecidivetermijn.

Ralf1 schreef:
een verbalisantennummer te vinden zou moeten zijn maar dat staat dus nergens op. Wel wordt de verbalisant bij naam genoemd in de verklaring maar dat geeft mij niet de mogelijkheid te controleren of hij de lasergun mocht bedienen.


Keurig, hier kan je mooi wat twijfel mee zaaien. Keurig die informatie samenvatten en aangeven dat je niet te hard hebt gereden.
 Pagina 1 van 1  [ 12 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy