Postingstijd interval gedetecteerd van 39.5 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 1 van 1  [ 18 berichten ]
  Bericht 
OmeDonnie
Nieuwkomer
Goedenavond iedereen, mijn naam is Donnie.

Ik ben op dit forum terecht gekomen na een Google zoekopdracht.

In de eerste week van augustus ben ik gelaserd op een provinciale N-weg met 35km te hard na correctie. Nou was de verballisante bijzonder onvriendelijk en nogal arrogant. Dus ik plaagde haar maar een beetje met ''kun je geen waarschuwing geven". Ik had degene die aan het laseren was wel gezien, maar uiteraard te laat. Leek nogal een jong broekie.

Maar goed, vandaag bekeuring op de mat a 435 Euro (m'n eerste bekeuring sinds 15 jaar) + 9 Euro administratiekosten. Nou is mijn vraag, moet er op de strafbeschikking staan op welke manier er is gemeten en met welk model laser?

Ik wil een WOB aanvraag de deur uitdoen richting het desbetreffende Verkeershandhavingsteam, alleen in verzet gaan kun je alleen binnen 14 dagen na strafbeschikking.

Ik had hier op het forum al wat gevonden voor de WOB

1. Het brondocument, zijnde het originele proces verbaal zoals bedoeld in artikel 4, 1e lid van de Wet Administratiefrechtelijke Handhaving Verkeersvoorschriften (nader te noemen: de WAHV) en de regeling Modellen en Formulieren ten Behoeve van de Handhaving,
2. Een op ambtseed opgemaakt en op een proces-verbaal gelijkend document, waaruit ondubbelzinnig blijkt hoe de vermeende overtreding is waargenomen;
3. Het complete ijkrapport van de apparatuur waarmee de vermeende overtreding is geconstateerd, en dat op dat moment geldig was;
4. De akte van beëdiging van de metende verbalisant;
5. De akte van aanstelling van de metende verbalisant;
6. De akte van beëdiging van de schrijvende verbalisant;
7. De akte van aanstelling van de schrijvende verbalisant;
8. Het certificaat waaruit ondubbelzinnig blijkt dat de opsporingsambtenaar die de apparatuur bediende hiervoor ook was gekwalificeerd ten tijde van de meting;

Wat is nu het traject? :oops:

Eerst een verzet instellen en aangeven dat je een WOB aanvraag hebt gedaan omdat je twijfelt aan bovengenoemde zaken? Of eerst de WOB aanvraag? Of beideN?

Alvast hartelijk dank voor het advies, ik baalde als een stekker maar goed het is natuurlijk mijn eigen schuld. :[

Groet,
Donnie
  Bericht 
dvdouden
Master
Eerst verzet aantekenen. Dat moet binnen twee weken, die je dat niet dan is de strafbeschikking definitief.
Je hoeft niet aan te geven waarom je in verzet gaat. Gewoon melden dat je in verzet gaat is voldoende. Ook niks betalen, doe je dat wel dan is de boel ook gelijk definitief en kun je niet meer in verzet gaan.
Zie ook https://www.om.nl/onderwerpen/strafbeschikking/verzet
Uiteindelijk zul je het boetebedrag als zekerheidstelling moeten betalen (dat krijg je dan weer terug als je onschuldig blijkt te zijn) maar daar krijg je tzt bericht over. Tot die tijd: niks betalen.

WOB en zo heb ik geen ervaring mee/verstand van. Wellicht kan een ander forumlid je daar mee helpen.
  Bericht 
OmeDonnie
Nieuwkomer
Dank voor je reactie. In ieder geval dus eerst verzet aantekenen zonder expliciet de reden te vermelden.. :thumb:

Alsmede dank voor de toekomstige reacties inzake de WOB.
  Bericht 
OmeDonnie
Nieuwkomer
Beste leden, ik las dit op de site van de politie

Citaat:
Wob-verzoek over verkeersovertreding
De hoogste Nederlandse bestuursrechter heeft bepaald dat het indienen van een Wob-verzoek over een verkeersovertreding gezien kan worden als misbruik van het recht op openbare informatie. Een Wob-verzoek over een verkeersovertreding wordt door de politie dan ook niet (meer) in behandeling genomen omdat het wordt aangemerkt als misbruik van recht. De aangewezen weg om informatie voor het aanvechten van een verkeersboete, is een verzoek indienen op grond van artikel 7:18 Awb of artikel 11 lid 5 of artikel 19 lid 4 Wahv bij het orgaan waar het (administratief) beroep tegen de verkeersboete is ingesteld. Bij een verkeersboete is dat de Officier van Justitie (CVOM). De politie verstrekt geen documenten (meer) die betrekking hebben op verkeersboetes


Graag jullie advies.
  Bericht 
Plague
Master
Je hebt de WOB niet nodig want dit is strafrecht. Je kunt o.v.v. artikel 30 Sv het dossier opvragen. Je kunt dit doen in dezelfde brief waarmee je in verzet gaat.
  Bericht 
OmeDonnie
Nieuwkomer
Dank Plaque voor de reactie. Ik heb het dossier aangevraagd tesamen met het verzet.
  Bericht 
OmeDonnie
Nieuwkomer
Goedemorgen,

Ik heb zojuist een brief van het Openbaar Ministerie ontvangen na mijn verzoek afschrift strafdossier. Het Parket CVOM geeft aan nog niet in het bezit te zijn van dit dossier. Is dit de normale gang van zaken?
  Bericht 
Plague
Master
Oh dat kan. Zeggen ze er ook bij wanneer zij denken wel over een kopie te beschikken?
Zolang zij nog niet over dat dossier beschikken kunnen zij ook geen zaak tegen jou starten.

Mijn advies is om af te wachten totdat je de oproep om voor de rechter te verschijnen ontvangt (dit kan nog jaren duren). Als je dan het dossier nog steeds niet hebt ontvangen stuur je een nieuwe brief waarin je opnieuw naar het dossier vraagt en meldt je er terloops even bij dat het niet verstrekken van dat dossier jouw kans op een eerlijk proces kan schaden.
  Bericht 
OmeDonnie
Nieuwkomer
Beste Plaque, er staat alleen het volgende:

Citaat:
Geachte heer/mevrouw,

Hierbij bevestig ik de ontvangst van uw brief,

U heeft ons verzocht om een afschrift van het dossier. Parket CVOM is nog niet in het bezit van het dossier. Als wij deze binnenkrijgen sturen wij u deze per post.

De officier van Jusitie


Brief is ook niet ondertekend overigens.
  Bericht 
Plague
Master
Ah. Prima. Afwachten dus!

Overigens mag je de q verder achterwege laten :duh:
  Bericht 
OmeDonnie
Nieuwkomer
Oh in je naam, m'n ogen worden duidelijk minder. Plague :)
  Bericht 
Plague
Master
(f) :lol:
  Bericht 
OmeDonnie
Nieuwkomer
Wat is overigens een redelijke termijn voor het ontvangen van het dossier? Nog steeds niks ontvangen. :lol:
  Bericht 
Plague
Master
Kan jaren duren :jaja:. Hoe langer hoe beter.
  Bericht 
OmeDonnie
Nieuwkomer
Update....zojuist brief van CVOM ontvangen dat de brief (het verzet) is zoekgeraakt. Terwijl ik een ontvangstbevestiging heb ontvangen van het ingediende verzet. :cry:

En of ik even binnen 2 weken een kopie wil opsturen anders kunnen ze het verzet niet meewegen.....WTF?
  Bericht 
Bounty
Master
 
Heb je verzendbewijs?

Verder heb je denk ik niet veel keus dan een kopie sturen.
  Bericht 
OmeDonnie
Nieuwkomer
Ik heb zowel een verzendbewijs als een ontvangstbevestiging van het CVOM waarin staat dat het verzet in goede orde is ontvangen.
  Bericht 
OmeDonnie
Nieuwkomer
Ik denk dat het CVOM redelijk vooringenomen handelt hier. Aangezien ze helemaal niet kunnen stellen of het ontvangen verzetschrift wel of niet gegrond is - ze hebben het immers wel ontvangen maar toch niet in bezit. Ik denk dat ik deze brief maar ga negeren - en indien ze dit dossier behandelen zonder mijn verzetschrift dan zal ik zwaaien met de ontvangstbevestiging (en verzendbewijs) en gewoonweg ontkennen dat ze om een kopie hebben gevraagd - het was immers geen aangetekend verzoekschrift van het CVOM.
 Pagina 1 van 1  [ 18 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy