Pagina 1 van 1  [ 25 berichten ]
  Bericht 
Plague
Master
Dag FI'ers!

Mijn zwager werkt met de minder fortuinlijke medemensch. Vaak hebben die de neiging om zichzelf in de nesten te werken. Zo ook een cliënt van hem. Vandaag nam mijn zwager contact met mij op in verband met een strafbeschikking die is opgelegd aan zijn cliënt. En in alle eerlijkheid: ik vind deze gang van zaken dermate apart dat ik er even in ga duiken voor hem. Om te beginnen met de strafbeschikking zelf. Die blinkt uit in... weglaten van relevante informatie. Even serieus: wat moet je hier nou weer van denken? Zie de 2e post voor de achterkant van de strafbeschikking. Nergens informatie over verzet/beroep?

De website genoemd op de strafbeschikking werkt niet (www.cjib.nl/strafbeschikking) en bellen met het CJIB levert niks op: 15 minuten in de wacht en dan verbinding verbroken... Ik heb zelfs nog overwogen dat we hier te maken hebben met een fake beschikking.

Dan de tijd tussen het delict (2013) en deze beschikking: 8 jaar (!!!). Even los van het gepleegde feit natuurlijk, daar gaat het nu even niet om.

Maar goed. Alle relevante informatie ontbreekt verder dus we starten maar met een standaard: ik ben het er niet mee eens en ik ga in verzet-brief, onder opvragen van het dossier...

Iemand hier die wel eens eerder met een vergelijkbare situatie te maken heeft gehad?


Bijlagen :


  Bericht 
Plague
Master
Achterkant beschikking.


Bijlagen :


  Bericht 
neurder
Die hard
Misschien een telefoonje naar het Parket doen voor meer informatie?
Zie: https://www.om.nl/organisatie/arrondiss ... nd/contact
  Bericht 
Plague
Master
Gedaan. Kwartier in de wacht en dan wordt de verbinding verbroken. Laten we maar beginnen met een standaard briefje, dat is in ieder geval iets.
  Bericht 
Blaataap
Master
Plague schreef:
Maar goed. Alle relevante informatie ontbreekt verder dus we starten maar met een standaard: ik ben het er niet mee eens en ik ga in verzet-brief, onder opvragen van het dossier...


Waarom zou je? Dit is ruimschoots verjaard. Dus ik zou een briefje sturen dat ze hun mooie schrijfsel weg mikken want verjaringstermijn is overschreden.
  Bericht 
bruintje beer
Master
Kan het CJIB taakstraffen opleggen?
Weet je zeker dat 'ie niet bij de neus genomen wordt?
  Bericht 
Blaataap
Master
bruintje beer schreef:
Kan het CJIB taakstraffen opleggen?


Nee, enkel informeren dat er een is opgelegd. Maar ik gok dat dit een slechte grap is gelet op de typefouten in de brief.
Desalniettemin kan het geen kwaad dit even te controleren natuurlijk.
  Bericht 
maarten28
Master
Welke typefouten?
  Bericht 
WimLex
F1 kenner '20
bruintje beer schreef:
Kan het CJIB taakstraffen opleggen?
Plague schreef:

Meerinfo: https://www.om.nl/onderwerpen/strafbeschikking
  Bericht 
Blaataap
Master
maarten28 schreef:
typefouten


Uitvaardigd door.
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Scan de QR-code eens.
  Bericht 
bruintje beer
Master
Dat kun je zelf.
Lang getal en daarna 'kokjesbongerd'?
  Bericht 
WimLex
F1 kenner '20
bruintje beer schreef:
Lang getal en daarna 'kokjesbongerd'?


:schudnee: :schudnee:
vaccinatie rapport :[ :[
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
bruintje beer schreef:
Lang getal en daarna 'kokjesbongerd'?


:kniktja: :kniktja:
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
Parketnummer nog ff weglakken?
Maar ik gok op fake.
  Bericht 
jack19
Master
 
Hm fake zou je verwachten wanneer er een X bedrag overgemaakt dient te worden. Niet geldboete ooit gehad die nu door niet betalen omgezet is naar een taakstraf?
Parket nummer maar even uitlopen :thumb:
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Overigens staat het CJIB-nummer nog wel in de brief, lijkt me niet de bedoeling.

Verder: ik kan me alleen maar voorstellen dat dit rechtsgeldig is na bijv een zitting die er is geweest waar cliënt niet verschenen is en hij dus bij verstek is veroordeeld.
Maar de taalfout "Hierbij ontvangt u ... wordt vermeld" is wel slecht. Dus die zou me aan het denken zetten.

Wat doet de QR-code?
  Bericht 
maarten28
Master
bruintje beer schreef:
Lang getal en daarna 'kokjesbongerd'?


Straat in Amersfoort?
  Bericht 
Plague
Master
Fake was ook mijn eerste gedachte toen ik de brief zag. Maar het feit dat er geen bedrag op staat en/of instructies om te betalen + dat de achterzijde ook is beschreven doet mij daaraan twijfelen.

We hebben maar ff een 'in verzet' opgestuurd. Als het dan een fake is dan zal dat tzt vanzelf duidelijk worden en als het een echte is dan zal het bijna wel een sepot worden, gezien de verstreken tijd...
  Bericht 
wernert
Die hard
 
"cjib.nl/strafbeschikking" was een werkend url tot in elk geval 2016. En gaf een redirect naar "/Onderwerpen/Strafbeschikking/index.aspx".

https://web.archive.org/web/20160331031 ... eschikking
Citaat:
Maar ik gok dat dit een slechte grap is gelet op de typefouten in de brief.
Zou iemand zich echt zoveel moeite doen, voor iets dat binnen 10 minuten te 'debunken' is? IMHO is de brief echt, en is door een fout nu (nog eens) verzonden.

Interessant is dat niet de nieuwe opmaak gebruikt is. Je zou verwachten dat de benodigde informatie wel 'uit de systemen' te halen is om deze te gebruiken. https://www.cjib.nl/nieuws/strafbeschikking-vernieuwd
  Bericht 
wernert
Die hard
 
bruintje beer schreef:
Dat kun je zelf.
Lang getal en daarna 'kokjesbongerd'?

CJIB-nummer, adres en verzenddatum. Kan online: https://webqr.com/
  Bericht 
Ogre
Master
Blaataap schreef:
Dit is ruimschoots verjaard.


Maximumstraf diefstal is 4 jaar, dus verjaringstermijn is 12 jaar ?
  Bericht 
Peter3
Weet de weg
 
De verjaringstermijn is inderdaad 12 jaar:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... misdrijven
  Bericht 
Plague
Master
Nou dat duurde niet lang.
Bericht van m'n zwager dat de zaak door de OvJ is ingetrokken. Details volgen nog, maar zal vast een glitch in de Matrix geweest zijn :dag:
  Bericht 
Plague
Master
Hoppa!


Bijlagen :


 Pagina 1 van 1  [ 25 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy