Pagina 1 van 1  [ 35 berichten ]
  Bericht 
dakdekker
Nieuwkomer
 
Goedemorgen allemaal

Oktober 2020 is mijn rijbewijs ingevorderd voor te hard rijden buiten de bebouwde kom.

Deze heb ik via het klaagschrift met 8 dagen terug gekregen.

Nu kreeg ik een brief van o.m om mij telefonisch te horen.

En ze wilt me een straf geven uitvaardigen? Als ik voldoe aan de opgelegde sancties hoef ik niet naar de rechter..


Kan ik dit zonder advocaat doen?
Wat kan ik verwachten van hem of haar?

Gezien ik eerst mijn rijbewijs snel terug had ?

Omstandigheden in het kort:

17 jaar me
Rijbewijs dit was me eerste overtreding buiten de wet mulder boetes en zelfs wet mulder al meer dan 5 jaar niks van gehad.
  Bericht 
Walker
Master
 
Waarom is je rijbewijs ingenomen? Welke feitcode?
  Bericht 
dakdekker
Nieuwkomer
 
Hoi walker , daar weet ik niks van kreeg niks mee hij mompelde dat ik 55 te hard ging naar correctie kreeg alleen formulier mee dat me rijbewijs is ingevorderd

En nu in brief om

Overschrijding max snelheid bubekom op weg 80km gedragsregelscat c1> 30 km/u gepleegd op 5 oktober 2020 te woerden
  Bericht 
dakdekker
Nieuwkomer
 


Bijlagen :


  Bericht 
dakdekker
Nieuwkomer
 
Dus laten we ervan uit gaan dat ik 55 te hard reed die code heb ik niet .

Is me eerste keer en geen overige dingen ervan op me naam.

De officier gaf me rijbewijs na 8 dagen terug d.m.v het klaagschrift

Zou ze hem dan nu als nog innemen??

Of kan op een fikse boete nadat we ingesprek geweest zijn?
  Bericht 
Pita
Master
 
Alsnog later een rijbewijs innemen wordt nauwelijks gedaan, de boete zal wel flink in de papieren lopen !
  Bericht 
dakdekker
Nieuwkomer
 
@pita dat is dan niet anders dat is eigen schuld maar hoop wel onder de 1500 euro
  Bericht 
Story
Master
 
dakdekker schreef:
17 jaar me


Dan kan je altijd nog claimen dat je vrijstelling van het RVV had.
  Bericht 
dakdekker
Nieuwkomer
 
@feitelijk ik hoef niks te claimen maar hoop wel dat het meeweegt.. dat ik in de 17 jaar van het hebben van me rijbewijs geen overtredingen heb gehad... op internet lees je veel van niet opnemen of erheen gaan bij die oproep..van het O.M

maar ik wil het wel doen en hopelijk pakt het redelijk uit :)

maar ben gewoon benieuwd wat ik kan gaan verwachten.
  Bericht 
shootme
Master
In het strafproces zijn er 3 partijen.

1e ben jij. Jij wilt een zo laag mogelijke straf.
2e is justitie. Deze wilt een zo hoog mogelijke straf (volgens richtlijnen)
3e is de rechter. deze weegt alle belangen af.

De rechter gaat soms mee met de verdachte, soms met justitie en soms ertussenin. (zelden wijkt de rechter af, maar de straf kan ook hoger zijn dan dat wat justitie eist)

Nu wil justitie de rechter buitensluiten waardoor jij minder rechten krijgt, op achterstand staat en als je akkoord gaat met wat justitie eist, heb je net zo'n zwaar "strafblad" als wanneer je bij de rechter zou zijn geweest.

https://www.trouw.nl/nieuws/rechters-vr ... gle.com%2F
  Bericht 
Pita
Master
 
De dame/heer van justitie zal er aan de telefoon wel mee schermen, dat als je naar de rechter gaat, dat hij dan alsnog het rijbewijs in kan trekken en ja dat kan, maar wordt nauwelijks gedaan. Blijft over de geldboete, die zal bij justitie gewoon volgens de hoogste normen zijn, maar bij de rechter kan je altijd nog clementie claimen.
  Bericht 
Walker
Master
 
Feitelijk schreef:
Dan kan je altijd nog claimen dat je vrijstelling van het RVV had.


Ik denk dat dit grapje niet helemaal goed over is gekomen...
  Bericht 
Story
Master
 
Dat zijn de mooiste! :cool:
  Bericht 
dakdekker
Nieuwkomer
 
thanks voor de reacties... maar als het een geldboete is waarom wilt de offier mij dan horen kan die niet gewoon een acceptgiro sturen?
of zie ik hier wat over het hoofd ?

klaagschrift is door de advocaat opgesteld, om zitting doe ik zonder advocaat hele klaagschrift zit in me hoofd :)

hopelijk gauw voorbij wijze les geleerd... en vooral lullig omdat het tijdens een proefrit in een electrische auto was
  Bericht 
Pita
Master
 
dakdekker schreef:
waarom wilt de offier mij dan horen kan die niet gewoon een acceptgiro sturen?


Ze willen ook zo graag hun preek houden.
  Bericht 
dakdekker
Nieuwkomer
 
@Pita thanks ik ga er gewoon heen nou ja ik wordt gebeld leg me papieren en klaagschrift met aantekeningen bij me en ga op de blaren zitten en laat het over me heen komen... en hopelijk valt het mee heb een half jaar gespaard ervoor en hoop dat ik er met max 1500 vanaf kom :)

Positieve is wel de test auto is aangeschaft en rijdt al een half jaar heerlijk rustig erin :)
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
dakdekker schreef:
maar als het een geldboete is waarom wilt de offier mij dan horen kan die niet gewoon een acceptgiro sturen?
Omdat ze je bang willen maken en in een hoekje willen drukken, bij voorkeur met een bekentenis van jouw kant erbij, terwijl een rechter rustig luistert.
  Bericht 
gurb
Master
Pita schreef:
Ze willen ook zo graag hun preek houden.

En een bekentenis ontlokken, zodat ze de boel waterdicht hebben.
Gebeurt vaak suggestief. "Waarom reed u daar zo hard?" In deze vraagstelling zitten al twee aannames: 1. je was daar. 2. je reed te hard. Dus opletten met antwoorden...
  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
dakdekker schreef:
waarom wilt de offier mij dan horen kan die niet gewoon een acceptgiro sturen?
De Officier wil het op een akkoordje gooien (met een zo hoog mogelijke boete) om een gang naar de rechter te voorkomen. Het is een vage werkwijze die niet klopt met hoe ons rechtsysteem zou moeten werken die in het leven is geroepen om de druk op de rechters te verminderen. Het belang van de verdachte staat hierbij op de laatste plaats en wees dan ook op je hoede om niet zomaar akkoord te gaan. Zoals hierboven al vermeld is, zal de rechter je waarschijnlijk een lagere straf opleggen en je hebt langer de tijd om te sparen.
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
En een langere recidive periode.
  Bericht 
dakdekker
Nieuwkomer
 
Dank je wel voor de reactie , ja ik reed daar ik ben staande gehouden met een lasergun door 2 agenten.

Die zei je rijbewijs wordt ingevorderd , ik heb niks gezien van een meter of iets ..

Heb we met 8 dagen me rijbewijs terug gehad op maandag met aangetekende post met naam van een officier...

En dinsdag (volgende dag ) een beief met uw rijbewijs wordt niet terug gegeven... andere naam als offiecier lekker dubbele boekhouding hebben ze daar🀨 😊

Wat zal de boete zijn ? Iemand hetzelfde gehad ?

Heb 17 jaar niks gehad met officier of iets alleen keer wet
Mulder boetes dus tellen niet mee.

Was een overzichtelijke 80 km weg geen tegenliggers fietsers komen daar niet in de buurt

En het was een proefrit..


Ben benieuwd zonder advocaat die telehoorzitting
  Bericht 
gurb
Master
djee schreef:
En een langere recidive periode.

Leg uit?
  Bericht 
dvdouden
Master
gurb schreef:
Leg uit?

Recidiveperiode gaat pas in op het moment dat de strafbeschikking compleet betaald is. Als je naar de rechter stapt duurt het langer voordat je een keer aan de beurt bent en de zaak compleet af kunt handelen. Een akkoordje met de OvJ is sneller, dus ben je eerder uit je recidive.
  Bericht 
gurb
Master
[~dvdouden] Helder, thanks
  Bericht 
dakdekker
Nieuwkomer
 
Bedoeling is om hem in 1 keer te betalen

Hopelijk mag ik na het telefonisch horen van Officier van justitie me
Rij ewijs behouden... sind sik hem voorlopig terug kreeg ben ik alweer 7 maanden aan het rondrijdenπŸ˜€

Iemand een idee van te verwachten boete bedrag?

Is de eerste keer schoonverleden,
  Bericht 
dakdekker
Nieuwkomer
 
Wie weet hoe ik dit het beste kan uitleggen aan de OVJ zonder gelijk schuld te bekennen?

ik reed met een eletrische auto een proefrit .
Ging de 80 km weg op, en voor ik het wist een stop teken van oom agent.

Dat ik harder reed dat geloof ik ,, maar invorderings gebied had ik me besef echt niet van op dat korte stuk.
Ik heb verklaard dat ik me onvoldoende bewust was door het ontbreken van het motor geluid.

Normaal let ik op de teller en hoorde het aan de toeren en geluid en wist precies in welk snelheids gebied ik reed.

Maar nu hoe kan ik dit het beste laten overkomen met het telefonisch horen 3 juni ?
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
dakdekker schreef:
Maar nu hoe kan ik dit het beste laten overkomen met het telefonisch horen 3 juni ?
Niet. Als je enig begrip wilt zul je naar de kantonrechter moeten. De OvJ is jouw tegenstander.
  Bericht 
dakdekker
Nieuwkomer
 
Dat kan altijd nog als je het niet eens bent met de strafbeschikking ..

Hopelijk kan ik dat voorkomen en gewoon handje klap met officier doen.

Maar de vraag was hoe ik het het makkelijkste kon overbrengen😁
  Bericht 
Pita
Master
 
dakdekker schreef:
Dat kan altijd nog als je het niet eens bent met de strafbeschikking ..


Dan zal je van de rechter weinig begrip meer krijgen.
  Bericht 
Plague
Master
Nee heb je, ja kan je krijgen.

Mijn advies: laat de OvJ zijn/haar verhaal doen. Houd je bij de verklaring die je al hebt gegeven (eerlijk is eerlijk: mijn eerste keer in een Tesla wist ik ook niet wat mij overkwam na het intrappen van het gaspedaal. Als oom agent mij toevallig op de korrel had gehad op dat moment had ik ook verdacht dicht bij invordering gezeten). En zie maar wat de OvJ ervan wil maken. Als het een OvJ is die zelf een Tesla onder de bips heeft dan zou hij/zij misschien wel een beetje met je mee willen bewegen. Als het een autohater is dan valt er weinig te winnen...

Bottomline: het zijn gewoon mensen. Als jij je normaal opstelt, erkent dat je fout bent geweest (heb je al toegegeven met jouw verklaring) en dat je dit niet nog een keer zal gebeuren heb je best kans op een 'korting'. Ook bij de OvJ. Maar over het algemeen zijn de kortingen bij de rechter hoger :). Die weg kan je daarna altijd nog bewandelen.
  Bericht 
dakdekker
Nieuwkomer
 
Bedankt voor de reactie’s

Ik ga 3 juni gewoon afwachten....

Waarschijnlijk zal de ovj het rijbewijs niet alsnog invorderen wat ik hier begrijp?

En dan is het wachten op het gesprek en de straf ..

Ik zal de uitkomst hier posten🀝 πŸ‘Œ 🏻
  Bericht 
dakdekker
Nieuwkomer
 
@tukker_pat heeft u enig idee ? u schijnt op juridisch gebied veel te weten:)
  Bericht 
dakdekker
Nieuwkomer
 
gisteren telefonisch horen met O.M mocht me rijbewijs houden en een boete conform de norm :) viel allemaal wel mee
  Bericht 
R
Master
:thumb: Mooi. en dank voor het delen hier.
  Bericht 
gurb
Master
:thumb:
 Pagina 1 van 1  [ 35 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy