Postingstijd interval gedetecteerd van 152.1 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 1 van 1  [ 33 berichten ]
  Bericht 
Watervrees
Nieuwkomer
 
Hallo forumleden,

Dit jaar werd ik aangehouden met 63km te hard op een autosnelweg waar men 70 moest rijden.

Rijbewijs 2 maanden kwijt. later kreeg ik een strafbeschikking van de ovj: 2 maanden obm en een geldboete van 920 euro.

Nu is mijn probleem: ik heb een oldtimer geïmporteerd uit het buitenland en die zou ik in de toekomst (natuurlijk) willen verzekeren maar na het checken van paar verzekeringen (premie berekenen) kreeg ik als slotvraag: bent u ooit in aanraking geweest met OM? En dan onderin. "-heeft u een rijontzegging gehad."

Verder gegoogled kwam ik achter dat je uiteindelijk wordt geweigerd en bij de vereende terecht komt. Is dit waar?
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Dat kan waar zijn, ja. Maar liegen is ook niet slim (want is fraude en dan word je uit al je verzekeringen gekieperd).
Je kunt proberen via een tussenpersoon iets te regelen of op je huidige verzekering je oldtimer te laten bijschrijven, soms krijg je dan geen vragen. Of de verzekeraar bellen en het uitleggen - dat heb ik jaren terug ook gedaan en ik heb toen gewoon mijn auto verzekerd gekregen ondanks een ontzegging.
  Bericht 
WNS2.0D
Master
In elk geval niet liegen. De verzekering kent het juiste antwoord al lang, lieg jij dat kom je op een zwarte lijst waardoor nog veel meer verzekeringen lastig gaan doen.
  Bericht 
cocodee
Master
Het maakt ook uit wat je hebt uitgevreten, drank weegt bijv. zwaarder als te hard rijden.
Ook als je wel eens fraude hebt gepleegd, kunnen ze ook moeilijk gaan doen, terwijl dat helemaal niets met verkeer te maken heeft.
Het liefst hebben ze klanten die altijd braaf tussen de lijntjes hebben gekleurd.
Bel gewoon een paar tussenpersonen op, die kunnen je denk ik het beste helpen. :D
  Bericht 
WNS2.0D
Master
Idd, bel tussenpersonen!

Aanmelden en zien of je geaccepteerd wordt is ook een beetje link. Bij elke aanvraag staat ook altijd de vraag of je weleens geweigerd bent. Die wil je niet met "Ja" moeten beantwoorden.
  Bericht 
Kami
Master
Yep, eerlijk blijven.
Zelf een keer vergeten een aanrijding (auto) te vermelden, was minimale lakschade, toen ik mijn motor wilde verzekeren.
De verzekering werd me geweigerd omdat ik die niet vermeld had (helemaal vergeten, 3jr terug gebeurd) en er nog een foutieve claim voor letselschade openstond.
Zelfs aanrijdingen waarbij je achteraf niet als schuldige aangemerkt bent moet je melden bij het afsluiten van een verzekering.

Ik denk zelfs dat het verplicht is om een OBM te melden bij je verzekeraar. Maar dat weet ik niet 100% zeker.
  Bericht 
Watervrees
Nieuwkomer
 
Thanks voor de antwoorden! Ik heb toen der tijd wanneer mijn rijbewijs kwijt was gemeld bij mij huidige verzekeraar dat ik mijn rijbewijs kwijt was. Ze zeiden dat mijn huidige verzekering hetzelfde blijft maar dat ik dus in de toekomst wel problemen ga krijgen als ik een nieuwe verzekering wil afsluiten.

Liegen zal ik dus nooit doen, ik ken de consequenties!

Dat tussenpersoon verhaal is voor mij wel nieuw. Wat houdt dit precies in? Moet ik denken aan een bekende die voor mij verzekerd, of....?
  Bericht 
WNS2.0D
Master
Watervrees schreef:
Dat tussenpersoon verhaal is voor mij wel nieuw. Wat houdt dit precies in? Moet ik denken aan een bekende die voor mij verzekerd, of....?

Die hebben wat informele lijntjes dus ze kunnen aan de telefoon vaak nog wel wat in alle redelijkheid regelen.

Zijn eigenlijk gewoon administratiekantoren die tussen jou en de verzekering zitten.
  Bericht 
cocodee
Master
Watervrees schreef:
tussenpersoon

Dat is iemand die aan je verdient, en dat wil niemand, want kost doekoe.
In het verleden had ik een tussenpersoon die mij in zekere zin is gaan flessen, bepaalde polissen prolongeren met voorwaarden die niet meer van deze tijd waren, dus ik was er wel een beetje klaarrr mee. :D
Maar, na een gat van een aantal jaren wilde ik recentelijk weer een MR verzekering afsluiten, dus dan ben je weer terug bij af, gelukkig heb ik een TP gevonden, die de maximale bonus heeft kunnen regelen, uiteraard was dit niet mogelijk geweest, als ik niet met een heel goed onderbouwd verhaal was gekomen, dus in dit geval scheelt het mij een hoop doekoe! :woop:
  Bericht 
dvdouden
Master
Watervrees schreef:
Tussenpersoon

Ook wel bekend als Assuradeur, Assurantiekantoor, verzekeringsmannetje, enz
Regelt voor jou je verzekeringen en vangt daar geld voor, kan meestal meer voor je regelen dan je zelf voor elkaar kunt krijgen.

Die van mij heeft ook m'n hypotheek geregeld en beheert al m'n verzekeringen. Komt elke paar jaar een bakkie koffie doen om bij te praten en te kijken of alles nog wel voldoende verzekerd is. Laatste keer hebben we de auto uit de Full Risk gehaald; was de auto niet meer waard en scheelt per maand weer. :thumb:
  Bericht 
WNS2.0D
Master
En zo'n mannetje is gewoon makkelijk. Verzekeringen vind ik niet zo heel interessant om er veel tijd aan te besteden. Als ik iets met een belletje goed verzekerd heb is mij dat tientje per jaar dik waard wat ik er eventueel misschien teveel voor betaal omdat ik niet zelf de allergoedkoopste bodemprijs gezocht heb.

(en niet zelden komt dat mannetje met een scherpere aanbieding dan ik verwacht had of weet verschillen tussen polissen te duiden die mij niet opgevallen waren)
  Bericht 
Watervrees
Nieuwkomer
 
Beste forumleden, hartelijk bedankt dat jullie mij hebben geholpen. Voor mij is dit nu veel duidelijker. Ik ben van plan om de auto rond januari te keuren. Ik hou jullie up to date hoe de gangzaken zullen gaan!
  Bericht 
viffer
Master
WNS2.0D schreef:
Verzekeringen vind ik niet zo heel interessant om er veel tijd aan te besteden.


Heb ik ook. Een paar jaar geleden kreeg ik bericht van mijn assurantiekantoor dat de maatschappij waar ik een aantal verzekeringen had lopen de voorwaarden ging wijzigen, nogal in mijn nadeel. Het advies was om over te stappen naar een andere verzekeraar, wat zij ook voor mij hebben geregeld. De wijziging in voorwaarden had ik zelf waarschijnlijk niet opgemerkt
  Bericht 
Pita
Master
 
Een assurantietussenpersoon krijgt plusminus 10 % van de betaalde premie per jaar als provisie terug betaald van de maatschappij en daar mag hij natuurlijk wel wat voor doen. Vooral voor verzekeringen die jarenlang doorlopen, dat is 1 keer afsluiten en nog jarenlang aan verdienen.
  Bericht 
Watervrees
Nieuwkomer
 
Ik heb afgelopen dagen geprobeerd om bij mijn huidige verzekering een nieuwe auto te verzekeren voor de import. Helaas is het niet gelukt omdat de OBM te kort geleden is gebeurd (moest volgens hun 3 jaar verder zijn). Wel pijnlijk om te horen dat je geweigerd wordt. Nu rij ik dus met een buitenlandse export kenteken rond die wel verzekerd is. Alleen na de keuring moet ik dus naar een assurantie gaan voor een Nederlandse verzekering. Ik hou jullie op het hoogte maar tot nu toe is het niet gelukt om bij mijn huidige verzekering een polis af te sluiten.
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
Watervrees schreef:
Alleen na de keuring moet ik dus naar een assurantie gaan voor een Nederlandse verzekering

Geen garantie op succes hoor. Maar je hebt meer kans dan als je het zelf regelt (dat vinden ze lastig).
  Bericht 
bert65
Master
Watervrees schreef:
Nu rij ik dus met een buitenlandse export kenteken rond die wel verzekerd is.

Hou je de Belastingdienst in de gaten?
  Bericht 
Watervrees
Nieuwkomer
 
bert65 schreef:
Hou je de Belastingdienst in de gaten?

Absoluut, daar hoef je geen zorgen over te maken. Alleen verzekering problemen aub!
  Bericht 
bert65
Master
Woont Watervrees alleen? Zo niet, dan kan misschien de partner de verzekering afsluiten...
  Bericht 
Watervrees
Nieuwkomer
 
bert65 schreef:
Woont Watervrees alleen? Zo niet, dan kan misschien de partner de verzekering afsluiten...

Hartelijk bedankt dat u meedenkt, ook dat hebben we geprobeerd. Alleen nu is het zelfs zo, dat mijn partner ook geen verzekering kan afsluiten omdat ik een rijontzegging heb. Ze zeggen dat er een kans bestaat dat ik de auto ga gebruiken. Wel gek eigenlijk.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Watervrees schreef:
Wel gek eigenlijk.
De redenering dat jij 'm gaat gebruiken is niet gek, maar het feit dat zij daardoor nu ook geen verzekering kan afsluiten is wel gek. Zij is immers niet verantwoordelijk voor jouw keuzes.

Maar ja, verzekeringsmaatschappijen willen risico's uitsluiten en mogen dat doen. Het zijn geen overheidsinstellingen. Je kunt je altijd nog melden bij De Vereende. Maar dat wordt wel duur.
  Bericht 
JBHC
Master
 
Je partner kan toch gewoon online een verzekering afsluiten bij een willekeurige verzekeringsmaatschappij?
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
Lijkt mij ook, nog nooit de vraag gezien, heeft uw partner/huisgenoot een strafrechtelijk verleden.
  Bericht 
Watervrees
Nieuwkomer
 
Ik ga dat proberen! Hartelijk bedankt voor de tips!!
  Bericht 
aapje
Master
Vergeet dat maar, die vragen gelden voor alle regelmatige bestuurders.
  Bericht 
Watervrees
Nieuwkomer
 
aapje schreef:
Vergeet dat maar, die vragen gelden voor alle regelmatige bestuurders.

Klopt. Ik heb in de tussentijd een assurantie bureau gebeld, ik kan pas een verzekering aanvragen als het kenteken bekend is. Voor nu is het niks anders dan verzekeren bij De Vereende voor komende 2 jaar. Ook bij de assurantie werd een heel hoog bedrag per maand verwacht, tis niet anders. Wel jammer maarja eigen schuld. Na 4 jaar (totaal 5 jaar) gaat de rijontzegging ook weg uit het systeem bij CIS. Mijn huidige verzekering wilt me weer aannemen in 2023.

Een ding doe ik wel! Dat is nooit meer hardrijden! 😁
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Watervrees schreef:
Dat is nooit meer hardrijden gepakt worden! 😁
FTFY.
  Bericht 
Watervrees
Nieuwkomer
 
Ik heb een kenteken gekregen en geprobeerd om bij vereende een verzekering af te sluiten. Ik kreeg als offerte 381 eu per maand! Gek voor woorden dit.
  Bericht 
Pita
Master
 
Was toch een oldtimer ? Is daar geen club van ? Die hebben misschien een vaste clubverzekering.
  Bericht 
Watervrees
Nieuwkomer
 
Pita schreef:
clubverzekering


Die zullen mij waarschijnlijk ook weigeren omdat ze vanuit een andere maatschappij gezamenlijk verzekerd zijn. Kan het proberen.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Watervrees schreef:
Ik heb een kenteken gekregen en geprobeerd om bij vereende een verzekering af te sluiten. Ik kreeg als offerte 381 eu per maand! Gek voor woorden dit.
Hebben ze je er de auto bij verkocht?
  Bericht 
Pita
Master
 
Tsja voor € 381.- per maand kan je ook een auto met privat=lease rijden, dan is hij wa casco verzekerd.
  Bericht 
Watervrees
Nieuwkomer
 
Ik heb geprobeerd om bij CIS mijn gegevens op te vragen. Wat blijkt te zijn: ik heb geen melding! Dit is toch super raar, moet ik de verzekeraar bellen dat ik geen melding heb?


Bijlagen :


 Pagina 1 van 1  [ 33 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy