Postingstijd interval gedetecteerd van 57.7 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 1 van 1  [ 14 berichten ]
  Bericht 
GSXR1000
Master
Enkele maanden terug was ik onderweg. Ik reed op een 50km/h weg in de regen met de motorfiets.

Op een gegeven moment kwam ik achter 2 auto’s te rijden welke 30km/h reden.

Dit ging mij erg langzaam; dus ingehaald. Dit gebeurde vlak voor een onoverzichtelijke verhoging in de weg.

Daarna ben ik rustig verdere gereden op de 50km/h weg en tevens een rotonde gepasseerd. Aan het einde van deze weg ben ik een 30km/h weg ingeslagen. Betreffen dus 3 wegen met aparte namen.

Eenmaal aan het einde van deze straat; zag ik een auto ook deze straat inrijden. Dit bleek later een undercover politie te zijn. Welke na enige tijd een stopteken gaf.

Sanctie a 35 te hard. Op de eerste weg. Natuurlijk geen verklaring afgelegd zoals hier geleerd :kniktja:

Onlangs heb ik verzet ingediend en de stukken opgevraagd:
strafrechtzaken/verzetschrift-indienen-t98843.html

Immers die politie auto heb ik na de inhaal actie niet gezien tot aan het stopteken...


Echter krijg ik nu een "Oproeping verdachte na ingesteld verzet" Kan ik dit nog uitstellen; want ik heb nog geen stukken mogen ontvangen ;(


Graag advies; misschien een voorbeeldbrief.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
  Bericht 
GSXR1000
Master
Citaat:
Op 27-08-21 ben ik in verzet gegaan tegen de opgelegde strafbeschikking; daarbij heb ik tevens gevraagd om ingevolge art. 30 Sv mij het volledige dossier op te sturen wat ten grondslag ligt aan het opleggen van deze strafbeschikking.
Helaas heb ik dit dossier nog niet mogen ontvangen; hierbij vraag ik opnieuw ingevolge art. 30 Sv mij het volledige dossier op te sturen wat ten grondslag ligt aan het opleggen van deze strafbeschikking.
Het niet (tijdig) verstrekken van het dossier schaadt mijn kans op een eerlijk proces.

+alle referenties van communicatie.


Zoiets naar Parket Centrale verwerking?
  Bericht 
Plague
Master
Yep. En tegelijkertijd om uitstel vragen :)
  Bericht 
GSXR1000
Master
Dat moet met een aparte brief naar de rechtbank ? Oftewel ander adres?
  Bericht 
Plague
Master
Ja. Adres staat onderaan de brief die je hebt gehad
  Bericht 
GSXR1000
Master
Zoiets; ik ben niet meer zo'n brievenschrijver schijnbaar :lol:

Aan de rechtbank
Citaat:
Parketnummer XX-XXXXXXX-XX

Dagtekening 10-12-2021

Betreft: Verzoek om uitstel

Op DATUM ben ik in verzet gegaan tegen de opgelegde strafbeschikking; daarbij heb ik tevens gevraagd aan Parket Centrale Verwerking om ingevolge art. 30 Sv mij het volledige dossier op te sturen wat ten grondslag ligt aan het opleggen van deze strafbeschikking. Echter heb ik het dossier nooit mogen ontvangen.

Dit verzoek heb ik herhaald op DATUM aan Parket Centrale Verwerking.

Graag zou ik de zitting uitstellen totdat ik het volledige dossier heb mogen ontvangen. Om zo mij een kans te geven op een eerlijk proces.

Met vriendelijke groet,


Mocht je nog tips hebben; verbeteringen :thumb:
  Bericht 
GSXR1000
Master
Nou de stukken zijn binnen.

Ik heb het nog even bekeken. 1 meting a 45 seconden.

-Weg A; Heb ik 2 auto's ingehaald; hier kon hij niet meekomen.

-Rotonde

-Weg B; Hier reed ik rustig de limiet. Hier heeft hij schijnbaar volgas gegeven om bij te trekken en de meting te starten. Hij moest immers die auto's nog inhalen. Dit is een stuk van 600meter.

-Weg C; hier was de meting al afgesloten; zie foto van de meting.
  Bericht 
GSXR1000
Master
foto


Bijlagen :








  Bericht 
maarten28
Master
GSXR1000 schreef:
-Weg B; Hier reed ik rustig de limiet. Hier heeft hij schijnbaar volgas gegeven om bij te trekken en de meting te starten. Hij moest immers die auto's nog inhalen. Dit is een stuk van 600meter.


Dat strookt niet met de verklaring van oom agent en wat je ook eerder gezegd hebt dat je rustig verder gereden bent. Volgens hem liep je uit en er is 88 km/h gemiddeld gemeten.

Is er ook een foto van het begin van de meting? Want om dit succesvol aan te kunnen vechten moet je twijfel zaaien dat hij daar niet 30 meter achter je zat.
En anders eens kijken waar 1100 meter voor deze foto is. Omdat je zelf zegt dat weg B maar 600 meter is.
  Bericht 
GSXR1000
Master
Als ik het zo zie kan ik twijfel trekken die de weg die hij benoemd maar 600 meter is tot einde meting.

Ik heb het zojuist nog even gereden. 45 seconden en 1100 meter is ongeveer vanaf het moment dat de inhaal actie is begonnen. Dit betreft de aansluitende weg met een andere naam.
  Bericht 
18vti
Master
Dat is dan de straf voor veilig inhalen? :fp:
Zielig hoor van die mannetjes.
  Bericht 
maarten28
Master
Nou ja, als je inclusief de inhaalactie meet en dan nog op 88 km/h uit komt (vooropgesteld dat het een goede meting is), dan is dat niet alleen even veilig inhalen. Zelfs als je daar een piek van 100 km/h haalt zou je nooit 88 km/h gemiddeld hebben als je de rest netjes 50-55 zou rijden.
  Bericht 
GSXR1000
Master
Zo lijkt het. Nog advies? Brrr
  Bericht 
GSXR1000
Master
Uiteindelijk door bizarre drukte op het werk geen tijd gehad om naar de zitting te gaan.

Bon onlangs betaald, de hoogte is gelijk gebleven; nu even recidive termijn in...

Verbaast me vooral dat de zitting zo snel was. Bijzonder, normaal duurt dit wel een jaar.
 Pagina 1 van 1  [ 14 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy