Pagina 1 van 1  [ 8 berichten ]
  Bericht 
Anoniem29012021
Eendagsvlieg
 
Hallo,

Ik werd deze week aangehouden. Ik was op de spitsstrook aan het inhalen terwijl die dicht was en heb gewoon compleet het rode kruis gemist. Dit heb ik ook als reden opgegeven.
De agent gaf aan dat dit via het OM loopt. Ik ben een beetje in de stress nu.
Ik heb 12 jaar mijn rijbewijs en dit is mijn eerste boete!!
Op internet staat dat de boete 240 euro is, maar er staat ook dat het een strafbeschikking is. Wat houdt dit precies in?
Ik neem niet aan dat er een hele zitting door moet plaats vinden?
En ik vraag me af of ik hier nu een strafblad aan over hou?
Voor mijn werk moet ik een VOG aanleveren (werk in de zorg), is dit nu een probleem?

Ik hoop dat iemand de antwoorden weet. Alvast bedankt!!!
  Bericht 
Story
Master
 
En ik vraag me af of ik hier nu een strafblad aan over hou?

Ja.

Voor mijn werk moet ik een VOG aanleveren (werk in de zorg), is dit nu een probleem?

Denk het niet. Heeft niets met rood kruis te doen.
  Bericht 
dvdouden
Master
Op internet staat dat de boete 240 euro is, maar er staat ook dat het een strafbeschikking is. Wat houdt dit precies in?

Dat je een voorstel van het OM krijgt van 240 euro (ex 9 euro administratiekosten).

Ik neem niet aan dat er een hele zitting door moet plaats vinden?

Alleen als je verzet aantekent mag je een bakkie koffie doen bij de Officier van Justitie en/of de rechter. Als je gewoon betaald is het in principe klaar vwb straf.

En ik vraag me af of ik hier nu een strafblad aan over hou?

Het blijft een X aantal jaar geregistreerd staan. Pakken ze je binnen 2 jaar na betalen van de strafbeschikking weer voor een dergelijk vergrijp dan zal die extra zwaar bestraft en komt je rijbewijs in gevaar.
Denk dan aan zwaardere overtredingen zoals bijvoorbeeld 30 of meer te hard rijden (of 40 of meer op de snelweg), geen voorrang verlenen, door rood rijden of een rood kruis negeren.

Voor mijn werk moet ik een VOG aanleveren (werk in de zorg), is dit nu een probleem?

VOG wordt op specifieke gebieden aangevraagd. Tenzij je ambulancechauffeur bent zou ik me daar niet al te druk om maken.
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Of gynaecoloog.

Ik heb 12 jaar mijn rijbewijs en dit is mijn eerste boete!!

Vervelend. Deze zijn niet mals.
Als je staande bent gehouden (aangehouden worden is iets anders) en je hebt het strafbare feit begaan (en toegegeven?) dan heeft verzet aantekenen weinig zin.
  Bericht 
Story
Master
 
Fpsdoug schreef:
Of gynaecoloog.

  Bericht 
shootme
Master
Fpsdoug schreef:
Of gynaecoloog.

Briljant! :respect:
  Bericht 
DidbeZ
Master
Als zorgverlener het rode kruis negeren... Ben ik de enige die de ironie daar wel van inziet?

OT: Als je twijfelt of er wel echt een rood kruis heeft gestaan kan je dat bij RWS opvragen, zij houden dat erg nauwkeurig bij.

Veel andere kansen zie ik niet voor je.
  Bericht 
Story
Master
 
DidbeZ schreef:
OT: Als je twijfelt of er wel echt een rood kruis heeft gestaan kan je dat bij RWS opvragen, zij houden dat erg nauwkeurig bij.


http://matrixhistorie.petergeelhoed.nl
 Pagina 1 van 1  [ 8 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy