Pagina 1 van 1  [ 4 berichten ]
  Bericht 
Henkies
Nieuwkomer
 
Goedenavond, ik heb wellicht een interessante casus.

Onlangs kreeg ik een brief van het cjib dat ik geld terug krijg voor een strafbeschikking uit, schrik niet, 2011!

Daar zeg ik geen nee tegen, dus heb ik desgevraagd mijn rekeningnummer toegestuurd samen met een verzoek tot betalen van de wettelijke rente over deze 12 jaar. Ik ging er toen nog vanuit dat het om een onverschuldigde betaling ging.

Hierop kreeg ik het antwoord dat de strafbeschikking vernietigd is, dat dit een 'strafrechtelijke beslissing' is, en dat hiervoor een uitzondering geldt m.b.t. wettelijke rente in de Algemene Wet Bestuursrecht.

Dit roept twee vragen bij mij op:
- Hoe is het mogelijk dat een strafbeschikking die in 2011 netjes betaald is, in 2023 ineens nog geseponeerd wordt? Het betreft een snelheidsovertreding op het water, waarbij de meetmethode dubieus was maar waarvoor ik destijds geen verzet heb ingesteld.
- Er staat mij bij dat voor terugbetaling zekerheidsstelling na een gerechtelijke uitspraak wél rente betaald wordt door het cjib, waarom zou dit dan anders zijn bij een seponering?

Ik ben benieuwd of iemand hoer iets zinnigs over kan zeggen.
  Bericht 
bruintje beer
Master
Henkies schreef:
Het betreft een snelheidsovertreding op het water, waarbij de meetmethode dubieus was maar waarvoor ik destijds geen verzet heb ingesteld.
:lol: :thumb:
Foutje bedankt?
  Bericht 
Henkies
Nieuwkomer
 
Beter laat dan nooit inderdaad. Ik kreeg destijds na een wobverzoek een geeltje onder ogen met een volledige, verzonnen of verdraaide, bekentenis in mijn verklaring. Heb mijn tijd daar toen verder noet aan verspild maar onrechtvaardog voelde het wel.

Maar ik ben oprecht benieuwd wat er nou gebeurd is waardoor een afgehandelde zaak ineens alsnog geseponeerd is. De telefoniste bij het cjib kon mij alleen vertellen dat het wegens 'gebrek aan bewijs' geseponeerd is.

En tevens is de wettelijke rente-op-rente na 12 jaar ca de helft van het oorspronkelijke bedrag dus dat zou een mooi extraatje bovenop het cadeautje zijn :)
  Bericht 
GSXR1000
Master
Henkies schreef:
volledige, verzonnen of verdraaide, bekentenis in mijn verklaring.


Betrokken agent misschien ontslagen ?
 Pagina 1 van 1  [ 4 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy