Postingstijd interval gedetecteerd van 1454.4 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 2 van 2  [ 70 berichten ]
  Bericht 
Bounty
Master
 
Eindelijk weer een goede jurist actief :thumb:
  Bericht 
Pietert
Master
:applaus: :respect:
  Bericht 
Campie
Nieuwkomer
And the story continues... Als donderslag bij heldere hemel valt er vorige week een brief op de mat, te weten mijn strafbeschikking met daarin een geldboete van €459,-. Omschrijving strafbaar feit; Zich zodanig op een weg gedragen dat gevaar of hinder ontstaat / kan ontstaan.

Belachelijk, aangezien mijn rijbewijs volgens de OVJ onterecht was ingenomen en ik werkelijk waar geen flauw idee heb op welke gedragingen de agent dit baseert. Mijn inziens is het een persoonlijke hetze geworden omdat hij de 170km/u niet kon bewijzen (dat heb ik ook nooit gereden) en gooit hij het nu over een andere boeg.

Uiteraard ga ik hiertegen in verzet. Ik twijfel echter nog of ik al een kort verhaal ga schrijven waarom, zodat de OVJ mogelijk inziet dat de betreffende agent het meer berust op een persoonlijke hetze als daadwerkelijke feiten. Of zeggen jullie dat ik het beter bij het standaard verzetschrift kan houden en o.b.v. de WOB mijn dossier ga opvragen? Via http://www.eersterechtshulp.nl dienen ze voor €10,- het standaard verzetschrift in, daar wil ik gebruik van maken want dat scheelt mij een ritje naar de rechtbank / aantekkenkosten. Iemand ervaring met die lui? Ik moet snel schakelen, de dagtekening van de brief is namelijk 16 mei. Ik heb deze pas afgelopen donderdag geopend, hij was de berging ingegleden.

Alvast bedankt!
  Bericht 
Pietert
Master
Campie schreef:
Of zeggen jullie dat ik het beter bij het standaard verzetschrift kan houden en o.b.v. de WOB mijn dossier ga opvragen?

Dat, maar bij een strafbeschikking moet dit niet via WOB, maar via een Artikel 30 WvS brief.
  Bericht 
TMFKAV
Master
Nu niet overhaast dingen op papier zetten die je later niet weer teug kan draaien, standaard verzetsschrift !!

De beschikking is nu toch enkel geldbedrag en geen OBV? Tijdens de behandeling van het klaagschrift is enkel de invordering van het RB behandeld.
  Bericht 
bruintje beer
Master
Zelfde datum/tijdstip?
  Bericht 
Campie
Nieuwkomer
Ja, die kloppen helaas wel. Echter klopt de plaats en gemeente niet. Ze hebben aangegeven gemeente meijerij en plaats Veghel maar het was gemeente en plaats Den Bosch. Ik sta nu bij de rechtbank om het verzetschrift in te dienen. Zojuist ook een advocaat gesproken en die heeft de verwachting dat de OvJ seponeert.
  Bericht 
Pietert
Master
Campie schreef:
Ik sta nu bij de rechtbank om het verzetschrift in te dienen.

:respect:
(had ook per post gekund, maar dit is natuurlijk gaver)

Wat staat er in dat verzetsschrift?
  Bericht 
Christafari
Master
Campie schreef:
Zojuist ook een advocaat gesproken en die heeft de verwachting dat de OvJ seponeert.

Allemaal wel leuk maar godskanonne wat heb je een hoop werk van zo'n gefrustreerd mannetje.
  Bericht 
Campie
Nieuwkomer
Christafari schreef:
Allemaal wel leuk maar godskanonne wat heb je een hoop werk van zo'n gefrustreerd mannetje.

Het is om te janken. Ik heb gelukkig wel een schadevergoeding lopen i.v.m. onterechte inname rijbewijs, echter betwijfel ik of ik daar een euro van terugzie.

Pietert schreef:
Wat staat er in dat verzetsschrift?


Ik heb het volgende in mijn verzetschrift geschreven:


Edelachtbare Heer, Vrouwe,

Middels deze brief teken ik, Dennis ****, Geboren op **** 1985, verzet aan tegen de strafbeschikking die mij is opgelegd onder parketnummer ******. De strafbeschikking heb ik als bijlage bij deze brief gevoegd.

Ik kan mij niet vinden in de opgelegde straf omdat er mijn inziens geen gedragingen door mij zijn gedaan van dien aard dat de oplegging van deze strafbeschikking terecht is. De OvJ mr. S.P.W. van Dooren heeft de invordering van mijn rijbewijs op grond van onvoldoende aanwijzigingen voor concrete ernstige gevaarzetting eerder als onterecht bestempeld. Ik heb de getekende beslissing als kopie bijgevoegd. Het verrast mij dan ook alsnog een strafbeschikking te ontvangen. Daarnaast is de pleegplaats zoals op de strafbeschikking vermeldt, niet juist. Ik ben 15 april 2017 nooit in de gemeente Meijerijstad dan wel Veghel geweest. Na de in mijn ogen onterechte invordering van mijn rijbewijs, heb ik mijn auto moeten parkeren in het Maastrichtsepad, gemeente Den Bosch. Ook zouden mijn gedragingen, volgens de bekeurend agent, hebben plaatsgevonden in Rosmalen en op de Rijksweg A2, geen van beide locaties liggen in de gemeente Meijerijstad.

Redenen waarom ik u verzoek de strafbeschikking in te trekken en de zaak alsnog te seponeren. Indien u aan dit verzoek geen gevolg geeft, verzoek ik u de zaak aan de strafrechter voor te leggen en mij kopieën van de stukken waarop uw beslissing is gebaseerd, een afschrift van het proces-verbaal en alle overige relevante processtukken aan mij toe te zenden. Verder verzoek ik om een nadere termijn, na ontvangst van het proces-verbaal, voor het aanvullen van de gronden.
  Bericht 
Pietert
Master
Campie schreef:
Na de in mijn ogen onterechte invordering van mijn rijbewijs, heb ik mijn auto moeten parkeren in het Maastrichtsepad, gemeente Den Bosch. Ook zouden mijn gedragingen, volgens de bekeurend agent, hebben plaatsgevonden in Rosmalen en op de Rijksweg A2, geen van beide locaties liggen in de gemeente Meijerijstad.

Veel te veel info.
  Bericht 
TMFKAV
Master
TMFKAV schreef:
standaard verzetsschrift !!


:schudnee:
  Bericht 
Pietert
Master
Zoiets was beter geweest:
Citaat:
Edelachtbare Heer, Vrouwe,

Middels deze brief teken ik, Dennis ****, Geboren op **** 1985, verzet aan tegen de strafbeschikking die mij is opgelegd onder parketnummer ******. De strafbeschikking heb ik als bijlage bij deze brief gevoegd.

Met vriendelijke groet,

Campie
  Bericht 
Campie
Nieuwkomer
Haha eens. Ik wilde jullie advies ook opvolgen echter gaf de advocaat aan dat de OvJ met deze informatie mogelijk de conclusie trekt de zaak te seponeren. Er is simpelweg te veel mis gegaan en onduidelijk geweest en het is beter dat de OvJ seponeert dan dat ik weer voor de rechter sta.
  Bericht 
Pietert
Master
Campie schreef:
mogelijk de conclusie trekt de zaak te seponeren

Of de strafbeschikking aan te passen... (mag dat? Of was dat alleen bij Mulder?)
  Bericht 
Campie
Nieuwkomer
Hij mag altijd de strafbeschikking aanpassen, naar mijn weten naar beneden. Wat ik zo heb gelezen op internet kan het ook zijn dat er een soort dreigbreif uitgaat dat de rechter een hogere straf kan opleggen. Dat gebeurd echter nooit, het is vrijwel altijd lager als de rechter uitspraak doet.
  Bericht 
Pietert
Master
Campie schreef:
naar mijn weten naar beneden

Ik doelde meer op de gemeente.
  Bericht 
L.1
Nieuwkomer
Bron: www.OM.nl

Indien vanuit een privévoertuig een snelheidsovertreding wordt geconstateerd, dan is het niet toegestaan om daarvoor een beschikking uit te reiken of een proces-verbaal op te maken. In een privévoertuig is immers nooit een gekalibreerde boordsnelheidsmeter aanwezig, dus de mate van de snelheidsoverschrijding kan nooit direct worden vastgesteld en evenmin zal altijd duidelijk zijn of sprake is van een Muldergedraging danwel een onder het strafrecht vallende overtreding. Daarnaast kunnen verkeersonveilige situaties ontstaan, enerzijds omdat voor privévoertuigen niet dezelfde eisen gelden als voor dienstvoertuigen en anderzijds omdat een burger niet zal verwachten dat een privévoertuig zich op de weg gedraagt als een dienstvoertuig. De verkeersonveilige situaties die hier mogelijk door ontstaan wegen niet op tegen het te dienen doel. Het parket CVOM accepteert dan ook geen beschikkingen of processen-verbaal inzake snelheidsoverschrijdingen die met privévoertuigen zijn geconstateerd.

Indien vanuit het privévoertuig (tevens) gevaarlijk of hinderlijk weggedrag wordt geconstateerd dan kan een proces-verbaal ter zake overtreding van artikel 5 WVW 1994 tegen de bestuurder worden opgemaakt. In het proces-verbaal moet het gevaarlijke/hinderlijke verkeersgedrag duidelijk wordt omschreven en de snelheidsovertreding kan daarbij slechts als indicatie worden vermeld.
  Bericht 
CasB
Master
Lekkere schop van 4 jaar. :fp:
  Bericht 
Plague
Master
L.1 schreef:


Heb je een direct link?

Edit: la ma. Heb hem al.
 Pagina 2 van 2  [ 70 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy