Pagina 1 van 16  [ 774 berichten ]
  Bericht 
cocodee
Master
De Telegraaf schreef:
Halsema pijnlijk getroffen

Burgemeester Femke Halsema van Amsterdam is in grote verlegenheid gebracht door de arrestatie van haar minderjarige zoon in verband met een gewapende inbraak.

De vijftienjarige jongen werd in het weekeinde van 14 juli opgepakt na een achtervolging. De burgemeesterszoon was met een andere jongen op de vlucht omdat zij waren betrapt bij een inbraak op een woonboot.

Alarmpistool

Na de arrestatie vond de politie op de woonboot twee messen die de jeugdige verdachten kennelijk als wapen hadden meegenomen. Ook werd op de vluchtroute een alarmpistool gevonden. De politie vermoedt dat het tweetal het wapen tijdens het vluchten heeft weggegooid.

Binnen kringen van politie en Openbaar Ministerie is groot ongenoegen omdat de aanhouding al weken ’onder de pet’ wordt gehouden. De officiële reden is dat het onderzoek in alle rust moet plaatsvinden. Veel politiemensen vrezen echter dat het incident in de doofpot gaat.


Veel beter dan met dit nieuws kan je dag toch niet beginnen? :roflol: :respect: :woop:
Het lieve zoontje had beter een Niqaab kunnen dragen, dan was er niets gebeurd. :honger:
  Bericht 
Ducantoni
Master
Het was nog interessanter geweest als ze een vluchtauto hadden gebruikt die niet toegelaten is in de luljeuzone. :[
  Bericht 
no justice
Master
Oh dit is zeker lekker wakker worden. Wedden dat ze niet vervolgd gaan worden? Halsema heeft vast wel contacten....
  Bericht 
WNS2.0D
Master
Meest ernstige is dat de zaak onder de pet gehouden werd. Iets vergelijkbaars heeft drank orgel Guusje ter Hors ook ooit de kop gekost.

Dat een kind buiten de lijntjes kleurt kan voorkomen. Niet goed, maar dat komt overal voor. Dat er discretie toegepast wordt vind ik ook niet vreemd en eigenlijk gewoon wenselijk. Maar het strafproces zelf moet natuurlijk gewoon zijn beloop hebben.
  Bericht 
R
Master
Is een maandje terug gebeurd, wat kunnen we nu al beweren over het onder de pet houden.
Meneer is verdachte, hoeft dus nog niet met naam en toenaam in de krant.

In deze is de lekker ook wel interessant.

cocodee schreef:
Binnen kringen van politie en Openbaar Ministerie is groot ongenoegen omdat de aanhouding al weken ’onder de pet’ wordt gehouden.

Je leest wel de Telegraaf. Dit soort zinnen zitten daar onder een sneltoets.

AhhGuusje had zelf gedronken en geblazen. Schuldigheid was wel duidelijk en zelf in functie zal dat gemeld moeten worden; andere zaak dus.
  Bericht 
jack19
Master
 
Wat een onzin conclusies. Als er geen vervolgonderzoek had plaats gevonden scoort de Telegraaf 100 punten, maar het is nog niet afgerond én overgedragen aan een ander parket om gedoe te voorkomen. Prima toch?

Het is schandalig dat dit met naam en toenaam gepubliceerd is. En alle privacy moraalridders hier maar smullen.
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
cocodee schreef:
Veel beter dan met dit nieuws kan je dag toch niet beginnen? :roflol: :respect: :woop:

Ik zag het rond middernacht bij TPO.
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
College B&W schreef:
Brief burgemeester

Beste Amsterdammers,

Deze brief is ongewoon. Ik ben ook in een heel ongewone situatie geplaatst en voel mij genoodzaakt u te schrijven. Vanochtend heeft de Telegraaf in chocoladeletters bekendgemaakt dat mijn 15-jarige zoon een gewapende inbraak zou hebben gepleegd. Over (de eerste) 3 pagina’s wordt gemeld dat er daar boven op sprake zou zijn van een doofpot omdat dit niet naar buiten is gebracht. Er wordt verwezen naar anonieme bronnen.

Het is niet mijn gewoonte te reageren maar nu mijn minderjarige zoon wordt beschadigd, vind ik het nodig u uit te leggen wat er werkelijk aan de hand is.

Mijn zoon heeft geen gewapende inbraak gepleegd. Mijn zoon had een (verboden) nepwapen bij zich waarmee hij selfies maakte en was met vriendjes zich aan het vervelen en aan het klieren. Zij vonden een verwaarloosde en verlaten woonboot, waar zij naar binnen zijn gegaan. Daar vonden zij oude brandblussers die zij naar buiten hebben gesleept en leeg hebben gespoten. Politie is op de overlast af gekomen, mijn zoon is gaan rennen, heeft paniekerig het nepwapen weggegooid, is toen alsnog gestopt en ingerekend.

Daarmee heeft hij de wet overtreden - hij had het nepwapen niet bij zich mogen hebben en hij had de verlaten boot niet mogen betreden - en daarvoor zal hij de gevolgen moeten dragen.

Ik heb hem opgehaald, bestraft en daarna eindeloos met hem gepraat. Daarna hebben wij enkele weken zenuwachtig gewacht terwijl het verhoor plaatsvond, onderzoek werd gedaan totdat ons via de advocaat werd gemeld dat de zaak mogelijk wat langer zou duren omdat het OM Amsterdam deze had overgedaan aan het parket Haarlem om te vermijden dat er een verwijt van bevoordeling of de suggestie van een ‘doofpot’ zou kunnen ontstaan. Sindsdien wachten wij op het vervolg.

Vanaf het begin ben ik me scherp bewust geweest van mijn verantwoordelijkheid als burgemeester van deze stad. Al op de avond dat het gebeurde heb ik tegen de politie gezegd dat mijn zoon als elke Amsterdamse jongen behandeld dient te worden. Het enige waarop ik hoopte was dat men discreet zou zijn omdat mijn functie mijn zoon kwetsbaar maakt voor publiciteit die hem jaren kan achtervolgen. Ik heb niet gevraagd om zijn naam af te schermen maar was de politie wel dankbaar toen ik later hoorde dat dit vaak gebeurt en ook in zijn geval was gedaan.

Ik heb daarnaast onmiddellijk de gemeentesecretaris en het integriteitsbureau van de gemeente geïnformeerd omdat ik geen enkele verstrengeling wil laten ontstaan tussen mijn bezorgdheid als moeder en mijn verantwoordelijkheid als burgemeester.

In de driehoek heb ik er niet over gesproken, aan de commissaris en de hoofdofficier heb ik laten weten dat wij als ouders de zaak met de dienstdoende beambten afhandelen.

Er is geen sprake van een doofpot. Er is sprake van een privékwestie, van een jongen van vijftien jaar wiens gegevens in vergelijkbare zaken nooit openbaar zouden zijn gemaakt. Waarbij de politie ambtsgeheim heeft en journalisten er bij andere, minderjarige Amsterdamse jongens zonder strafblad niet over zouden piekeren om hun gegevens zo op straat te gooien. Vanaf vandaag weet iedereen wat hij heeft gedaan. Vriendjes, familie, leraren. Voordat er een rechterlijk oordeel is geveld heeft De Telegraaf hem op de voorpagina veroordeeld voor een delict dat hij niet heeft gepleegd. Ik verdien het elke dag gecontroleerd te worden en ter verantwoording te worden geroepen. Dat hoort bij mijn ambt. Mijn zoon is een gewone Amsterdamse jongen die inderdaad een fout heeft begaan die hij moet herstellen. Hij verdient geen extra publieke straf, alleen omdat hij mijn zoon is.

Met vriendelijke groet,

Femke Halsema


Citaat:
Het is niet mijn gewoonte te reageren maar nu mijn minderjarige zoon wordt beschadigd

Hij heeft zichzelf beschadigd en het Om probeerde het onder de pet te houden.
  Bericht 
snovvdog
Master
jack19 schreef:
En alle privacy moraalridders hier maar smullen.

Aan de ene kant ben ik het eens dat dit een grove schending van privacy is.

Aan de andere kant, 1 van de grootste criminelen van 2019 zwartmaken is niet meer dan terecht, stelletje criminelen die met de grond gelijk moeten worden gemaakt. Geen enkele partij die zo veel ellende veroorzaakt en diefstal pleegt als Groenlinks, groepje smerige terroristen, antiglobalisten, antikapitalisten, communisten en andere linkse radicalen. :boos:

Zij zijn tegen alles wat onze westerse samenleving goed maakt.
  Bericht 
WNS2.0D
Master
jack19 schreef:
Wat een onzin conclusies. Als er geen vervolgonderzoek had plaats gevonden scoort de Telegraaf 100 punten, maar het is nog niet afgerond én overgedragen aan een ander parket om gedoe te voorkomen. Prima toch?

Het is schandalig dat dit met naam en toenaam gepubliceerd is. En alle privacy moraalridders hier maar smullen.

Daar ben ik het mee eens. Het is pas een issue als afgeweken wordt van de normale rechtsgang. Dat wordt wel gesuggereerd, mag hopen dat als dat niet het geval is dat de Telegraaf met de billen bloot moet.
  Bericht 
VTEC_Driver
Master
Maserati Teun schreef:
was met vriendjes zich aan het vervelen en aan het klieren.

Halsema probeert dit te bagatelliseren maar met een nepwapen en messen rondlopen is toch echt geen klieren. En een verlaten woonboot? In Amsterdam?
Het zal eerder een woonboot zijn waarvan de eigenaren aan het werk zijn. Zo kun je heel veel rechtpraten.

En wat zegt Femke over het feit dat er sowieso een nepwapen bij haar in huis aanwezig is? Wat ligt er nog meer daar? Wat voor straf gaat deze jongen nu krijgen? https://www.vraaghetdepolitie.nl/wapens/nepwapens/wat-voor-straf-krijg-ik-als-ik-met-een-nepwapen-rondloop.html

Als de (minderjarige) jongeman straks een strafblad heeft, heeft dat dan nog invloed op de VOG van zijn moeder?
  Bericht 
R
Master
VTEC_Driver schreef:
Als de (minderjarige) jongeman straks een strafblad heeft, heeft dat dan nog invloed op de VOG van zijn moeder?

:lol: Lijkt mij niet.

'' Rijkeluiszoontjes kunnen vaker dan eens erg vervelend zijn en crimineel gedrag vertonen; ondanks (of juist dankzij) voldoende middelen om een goed leven te leiden.
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Tubantia schreef:
Peter Plasman: Zoon Halsema stond met brandblusser te klieren, dat is geen gewapende inbraak

Burgemeester Femke Halsema van Amsterdam is in verlegenheid gebracht door een ‘gewapende inbraak’ van haar 15-jarige zoon. Advocaat Peter Plasman verdedigt de jongen en probeert uit te leggen waarom het allemaal meevalt.

Wat is er gebeurd?
,,Het gaat hier echt, echt, echt om een kwajongensstreek. Hij is samen met een vriend een verlaten woonboot ingegaan en nog een soort bootje, een sloepje dat daarnaast lag opgegaan. En daar hebben ze met brandblussers staan klieren. En hij had een nepwapen bij zich.”

Wat voor nepwapen?
,,Ik hou het bij een nepwapen. In elk geval een van het soort waar je niet mee rond mag lopen.”

Wat was de bedoeling van dat wapen?
,,Dat wapen hadden ze toevallig bij zich. Dat had niets met de kwajongensstreek te maken.”

Maar met verboden nepwapen een boot in die niet van jou is, waarom is dit dan een kwajongensstreek en geen gewapende inbraak?
,,Omdat bij een inbraak er sprake moet zijn van braak. Dat moet nog onderzocht worden maar deze verlaten, niet bewoonde woonboot stond gewoon open. Of er bij dat andere sloepje een klep of zo is opengemaakt, moet nog blijken. En ook moet er toch sprake zijn van iets van voorgenomen diefstal. En dat was niet het geval.”

Ze gingen toch met brandblussers aan de haal?
,,Nee, zeker niet. Ze stonden ermee te spuiten, zodanig in het zicht dat iemand de politie heeft gebeld. Als jij iets wil stelen ga je niet opzichtig met een brandblusser staan klieren.”

Waarom heeft de burgemeester dit niet zelf naar buiten gebracht?
,,Vanwege de privacy van haar zoon. Als ze dit naar buiten had gebracht wordt die zaak vreselijk opgeblazen omdat het háár zoon is. Ze heeft iedereen geïnformeerd die er van hoort te weten. Dat er van een doofpot wordt gesproken is echt schandalig, de burgemeester werd zelf verrast door het feit dat dit voorval onder een andere naam in de computer is gezet. Daar wist zij niks van. Bovendien is de zaak expres bij een ander Openbaar Ministerie dan Amsterdam ondergebracht om schijn van belangenverstrengeling te voorkomen.”

De Telegraaf schrijft dat ‘binnen justitie en politie’ onvrede is over ‘deze zaak onder de pet houden'. Waarom zijn ze zo boos? Is er dan echt niks aan de hand?
,,Ik begrijp daar niets van. De burgemeester heeft de gemeentesecretaris op de hoogte gebracht, de integriteitscommissie, ze heeft niets te maken met het feit dat iemand die jongen onder een andere naam in de computer heeft gezet. Daar werden zij, en ik ook, door verrast. Ze heeft alles gedaan wat ze moest doen. Misschien heeft iemand bij de politie de voorbarige conclusie getrokken dat ‘we niks meer van deze zaak gaan horen', terwijl het pas een maand geleden is. Maar ik weet het verder echt niet. Wie houdt er dan wat onder de pet?”

In Amsterdam speelt juist een debat over de vele gewapende geweldsincidenten. Brengt het feit dat haar zoon nu met ‘gewapende inbraak’ in verband wordt gebracht, haar niet in problemen?
,,Nee, ik denk het niet. Dit is een privézaak en je kunt nou eenmaal niet alles wat je kinderen uitspoken voorkomen.”

Is hij al eerder in aanraking gekomen met de politie?
,,Ik zat erbij toen hij werd verhoord: hij is first offender, dus geen strafblad.”

Wordt haar zoon vervolgd?
,,De zaak ligt bij het Openbaar Ministerie. Die gaat daarover.”


Plasman is niet de goedkoopste advocaat om in te huren. Wie gaat dat betalen? De Amsterdammers?
  Bericht 
WNS2.0D
Master
Maserati Teun schreef:
Wie gaat dat betalen?

Voor zover ik weet heeft de moeder van die jongen al jaren een goed betaalde baan. Lijkt me niet dat die een toevoeging krijgen.
  Bericht 
no justice
Master
Het was maar klieren mensen. Deed ik ook vroeger met een nepwapen op zak :roll: pffff

Doorlopen allemaal....

Ik mag hopen dat Halsekut oprot hierdoor maar linkse kanker verdwijnt helaas niet zomaar. Zeker in 020.
  Bericht 
Christafari
Master
Maserati Teun schreef:
Al op de avond dat het gebeurde heb ik tegen de politie gezegd dat mijn zoon als elke Amsterdamse jongen behandeld dient te worden.

Dat je dit moet melden klinkt enigszins corrupt.
  Bericht 
JBHC
Master
 
Grappig, mensen komen er hier openlijk voor uit dat ze regelmatig de wet overtreden maar als het 15(!) jarige zoontje van de burgemeester dit doet dan moet zijn moeder aan de hoogste boom worden opgeknoopt.

Jullie hebben zelf, toen jullie nog jong waren zeker nooit dingen gedaan die niet door de beugel konden? En als je betrapt werd, miest je moeder dan ook maar ontslag nemen?

Als klap op de vuurpijl moet groen links ook nog even met kanker vergeleken worden. @no justice, ga je dat met rechtse partijen ook doen? Of is dat opeens anders?

Buiten dat, kanker is als scheldwoord gewoon verwerpelijk. Bah!
  Bericht 
Story
Master
 
JBHC schreef:
Jullie hebben zelf, toen jullie nog jong waren zeker nooit dingen gedaan die niet door de beugel konden?

Keer op de stoep gefietst ja.

Het is als krant wel laf om een puber aan de schandpaal te nagelen omdat je het politiek niet eens bent met zijn moeder...
  Bericht 
snovvdog
Master
JBHC schreef:
Grappig, mensen komen er hier openlijk voor uit dat ze regelmatig de wet overtreden maar als het 15(!) jarige zoontje van de burgemeester dit doet dan moet zijn moeder aan de hoogste boom worden opgeknoopt.

Omdat zijn moeder één van de grootste criminelen van Nederland is.
Feitelijk schreef:
Het is als krant wel laf om een puber aan de schandpaal te nagelen omdat je het politiek niet ee s bent met zijn moeder...

Niet eens? Het is één van de grootste dieven in Nederland.

Ik ben het met NJ eens, Groenlinks is een ziekte. Zij willen alles waar mensen in westerse landen waarde aan hechten kapot maken.
  Bericht 
Story
Master
 
snovvdog schreef:
Het is één van de grootste dieven in Nederland.

Weet ik veel? Ik weet niet eens wat een krant kost.
  Bericht 
no justice
Master
@jbhc

Zie jij het verschil niet tussen de fas overschrijden en een (poging) inbraak met verboden nepwapen op zak? Ik wel namelijk.

Groen links is een gezwel wat uitgeroeid moet worden. Het is gevaarlijker en enger dan die paar rechts extremisten in NL die protesteren voor behoud van sinterklaas optocht.
  Bericht 
snovvdog
Master
JBHC schreef:
uiten dat, kanker is als scheldwoord gewoon verwerpelijk. Bah!

Groenlinks is veel verwerpelijker, doen meer mensen kwaad dan die andere ziekte.
  Bericht 
Ducantoni
Master
Zij vonden een verwaarloosde en verlaten woonboot,

Bestaan die dan? Doorgaans heb je te maken met handhaving of een andere instantie die acteert op het feit dat je detoneert in de ogen van hen die -vinden- iets te vertellen te hebben.
Daarnaast is ruimte schaars in 020 en daarom duur, dus hoe kan zo'n boot verlaten zijn?

WNS2.0D schreef:
de Telegraaf met de billen bloot moet.

Als er al een rectificatie komt, is dat een niemendalletje op pagina zoveel.

Vanaf vandaag weet iedereen wat hij heeft gedaan. Vriendjes, familie, leraren. Voordat er een rechterlijk oordeel is geveld heeft De Telegraaf hem op de voorpagina veroordeeld voor een delict dat hij niet heeft gepleegd.

Dat blijft inderdaad voor altijd hangen, de nuance bij veel minder mensen.
  Bericht 
no justice
Master
Als burgemeester ben je een publiek figuur die integer moet zijn. Hoge bomen vangen nou eenmaal veel wind. Logisch dat de media hier bovenop duikt. Zeker als het al een maand geleden in de doofpot is gestopt. Lees net dat er een onderzoek komt naar de agenten die informatie over deze zaak hebben gelekt. Trek zelf maar je conclusies. Is Halasema verantwoordelijk voor haar minderjarige zoon? Ja. Kan ze voorkomen dat hij zoiets doet? Nee. En daarom zal ze helaas ook niet aftreden denk ik. Toch gun ik haar deze shit van harte. Ze heeft in 020 meer kapot gemaakt dan goed is.... dit gezegd hebbende ga ik denk ik maar op mijn bakfiets iets halals halen.
  Bericht 
Raaf
Master
Bij dat vriendje is het volgende maand weer vergeten en krijgt hij een bepaalde straf. Bij Halsema jr. niet omdat het nu altijd te vinden blijft. Nu is dat een rechtstreeks gevolg van de keuzes die zijn moeder gemaakt heeft om zo in de publiciteit te willen staan.
Maakt wel dat Halsema jr. er dus automatisch meer gedoe van zal ondervinden dan dat vriendje.

Het is niet kies van de Telegraaf om dit zo uit te spelen. Zeker als blijkt dat er helemaal geen doofpot gaande is op dit moment. De toegevoegde waarde is alleen sensatie zoeken.

Maserati Teun schreef:
Plasman is niet de goedkoopste advocaat om in te huren. Wie gaat dat betalen? De Amsterdammers?

Als ze die rekening zou declareren dan zou de Telegraaf een reden hebben om haar aan de hoogste boom te knopen. Dat kan natuurlijk niet in een privé zaak. Maar van al die jaren €10k bruto per maand (doet manlief ook nog iets?) kan er vast wel gewoon een rekening betaald worden.
  Bericht 
Pietert
Master
Met zulk soort topics en de reacties daarin schaam ik me altijd om lid te zijn van dit forum.
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
Femke Halsema schreef:
Hij verdient geen extra publieke straf, alleen omdat hij mijn zoon is.


Hier heeft ze een punt maar dit is een risico dat elke bekend persoon willens en wetens loopt. Roem gaat bij veel van die aandachtszoekers boven hun kroost's privacy.

Als je dan ook nog de publieke taak dient en baas bent van de politie...

Dan moet je niet de schijn wekken dat hij er mee weg komt, alleen omdat hij je zoon is.

Want Halt had allang ingeschakeld moeten zijn.

https://www.halt.nl/halt-straf/wanneer-naar-halt/

Citaat:
Wanneer naar Halt?
De Halt-straf is een interventie voor jongeren van 12 tot 18 jaar. Zij komen na het plegen van een strafbaar feit onder bepaalde voorwaarden in aanmerking voor een Halt-straf.

Jongeren komen bij Halt terecht via:

De politie (soms na expliciete toestemming door het OM).
Een buitengewoon opsporingsambtenaar (BOA), bijvoorbeeld een leerplichtambtenaar.
  Bericht 
Pietert
Master
Mr.Cabdriver schreef:
dat elke bekend persoon willens en wetens loopt

Ja, maar de kinderen er van niet. En daar gaat het nu om.
Mr.Cabdriver schreef:
Dan moet je niet de schijn wekken dat hij er mee weg komt

JUIST daarom is het aan een ander korps overgedragen, zodat ze er GEEN invloed op heeft. De enige die die schijn wekt is die bagger krant.
  Bericht 
Raaf
Master
Mr.Cabdriver schreef:
Want Halt had allang ingeschakeld moeten zijn.

Het is onder het OM, dus aan hun om daar actie op te ondernemen. Nu dus blijkbaar een andere regio OM.
Het zou pas nieuwswaardig zijn als Halsema zich in de afwikkeling had proberen te moeien. Dat heeft ze voor zover ik lees niet gedaan. Junior doet wat doms, moet wachten op reactie van OM/Politie. Daar wachten ze volgens die brief nog op.

Pietert schreef:
Met zulk soort topics en de reacties daarin

Eens. Maar ik weet onderhand wel van wie welke reacties komen. Die schat je op een bepaalde waarde.
  Bericht 
WNS2.0D
Master
Pietert schreef:
Met zulk soort topics en de reacties daarin schaam ik me altijd om lid te zijn van dit forum.

Helemaal mee eens.

en uit wat er nu bekend is lijkt alles erop dat Halsema zelf zeer integer deze zaak af wil handelen.

Geen nieuws dus, geen reden hier verder aandacht aan te besteden.
  Bericht 
no justice
Master
Waarom is jeugdzorg niet ingeschakeld? Is er op grond van de wet wapens en munitie een huiszoeking gedaan bij familie Halalsema?

Waarom niet?

Ps. Ik wist niet dat er zoveel groen slinks aanhangers hier zaten. Wonen jullie ook in 020?
  Bericht 
Pietert
Master
Omdat de zaak nog loopt. Het is 2 weken geleden. Wat wil je nou?
  Bericht 
no justice
Master
Huiszoeking gaat direct na aanhouding ivm wegmaken bewijsstukken. Dus wat wil jij nou?
  Bericht 
Raaf
Master
Ze hebben het bewijsstuk toch? En dat geeft ze ook toe in de brief.

no justice schreef:
Ps. Ik wist niet dat er zoveel groen slinks aanhangers hier zaten. Wonen jullie ook in 020?

Wat heeft dit er nu weer mee te maken?
  Bericht 
no justice
Master
Raaf schreef:
Ze hebben het bewijsstuk toch? En dat geeft ze ook toe in de brief.


Ze hebben het nepvuurwapen gevonden ja. Daarna kan je op grond van de WWM een huiszoeking doen.... daar lees ik niks over. Misschien had zoonlief wel meer verboden (nep) wapens of munitie onder zijn bed liggen.
  Bericht 
snovvdog
Master
Pietert schreef:
Ja, maar de kinderen er van niet. En daar gaat het nu om.

Kinderen zijn de SOA's van hun ouders, het zegt iets over de genen en denkwijze van de ouders.
Raaf schreef:
Wat heeft dit er nu weer mee te maken?

Fatsoensrakkers die het stelende en anti westerse gedrag van GL en aanhang tolereren.

Het beestje die het gemunt heeft op je geld mag best benoemd worden...
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
Femke Halsema schreef:
totdat ons via de advocaat werd gemeld dat de zaak mogelijk wat langer zou duren omdat het OM Amsterdam deze had overgedaan aan het parket Haarlem


Het staat een ieder vrij om dit te geloven :lol:
Doofpot lijkt mislukt door lekken naar de pers.

Femke lijkt me betrapt op machtsmisbruik en verschuilt zich nu achter de privacy van haar zoon.
Een topadvocaat voor wat baldadigheid?

Ik ben benieuwd naar datum van overdragen naar OM Haarlem.
De bonnetjes van Femke.
  Bericht 
no justice
Master
:lol: :lol: :lol:

Ik weet het..... zoonlief was verward.... dat moet het zijn geweest..... Kopje thee iemand ? Teun mag koffie. ;)
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Pietert schreef:
schaam ik me altijd om lid te zijn van dit forum.

want je leeft liever in een fantasiewereld? Je kan onderwerpen uitzetten die je niet bevallen, die functie hebben ze elders nog niet afgejat van me voor zover ik weet.
  Bericht 
no justice
Master
ad schreef:
Amsterdamse politie stelt onderzoek in naar lek in zaak zoon Halsema

De politie Amsterdam gaat onderzoek doen naar het lekken van privacygevoelige informatie naar Telegraaf-journalist John van den Heuvel. De krant schreef vanochtend over de arrestatie van de 15-jarige zoon van burgemeester Femke Halsema, terwijl zijn naam vrijwel direct na de aanhouding al afgeschermd werd.
Het onderzoek zal worden verricht door het bureau Veiligheid, Integriteit en Klachten (VIK) van de eenheid Amsterdam.

De politie schrijft vandaag in een reactie dat de suggestie in het artikel van de Telegraaf - waarin wordt gezegd dat er sprake is van een doofpot omdat de aanhouding niet eerder is gemeld - niet klopt. ‘Bij voorlichting over het werk van politie en OM gaat het om de balans tussen openheid en transparantie enerzijds en de belangen van een eerlijke procesgang en de privacy van de betrokkenen anderzijds’, schrijft de politie

Minderjarig

Daarnaast geeft de politie aan dat zij altijd terughoudend is als het gaat om zaken waar minderjarigen bij zijn betrokken. ‘Het persoonlijk belang weegt in beginsel zwaarder dan het belang om de maatschappij te informeren.’ Volgens de politie is in deze zaak het algemene beleid gehanteerd dat voor elke 15-jarige jongen in Nederland geldt.

Vanuit de Amsterdamse politie worden overigens vaker saillante details gelekt over zaken die voor een burgemeester gevoelig liggen. In 2017 lekte agent Denis V. de naam en geboorteplaats van de man die voor treinstation Amsterdam Centraal acht mensen had aangereden. De agent verloor zijn baan en kreeg een taakstraf. Omdat de verdachte een Marokkaanse moslim was, was gesuggereerd dat sprake was van een aanslag. Politiechef Erik Akerboom vond het lek ‘stuitend en onacceptabel’.


Waarom stellen ze gelijk een onderzoek in naar het lekken van deze toch wel belangrijke informatie ??? Zijn ze boos dat het doofpot plannetje mislukte? Nu moet het voetvolk weer eens hangen.
  Bericht 
wernert
Die hard
 
Schadenfreude. En voor de Telegraaf te mooi om te laten lopen. Ik neig naar...
jack19 schreef:
Het is schandalig dat dit met naam en toenaam gepubliceerd is.

WNS2.0D schreef:
Het is pas een issue als afgeweken wordt van de normale rechtsgang.


Maar stel de Telegraaf had het wel even stil gehouden. En het was wel gedoofpot (Halt of andere minnelijke afdoening). Wat had een artikel achteraf opgeleverd?
  Bericht 
no justice
Master
wernert schreef:
Het is pas een issue als afgeweken wordt van de normale rechtsgang.


Er wordt al van de normale rechtsgang afgeweken: een ander parket neemt de zaak over, er is geen huiszoeking gedaan (of die info is nog niet bekend gemaakt), HALT is niet ingeschakeld noch jeugdzorg. Dus is het wel degelijk al een issue.
  Bericht 
Raaf
Master
snovvdog schreef:
Fatsoensrakkers die het stelende en anti westerse gedrag van GL en aanhang tolereren.

Het beestje die het gemunt heeft op je geld mag best benoemd worden...

De standpunten en het gedachtegoed van zijn moeder heeft niets te maken met wat er met die jongen gebeurt. Dus in deze context compleet irrelevant.

Mr.Cabdriver schreef:
Het staat een ieder vrij om dit te geloven :lol:
Doofpot lijkt mislukt door lekken naar de pers.

Femke lijkt me betrapt op machtsmisbruik en verschuilt zich nu achter de privacy van haar zoon.
Een topadvocaat voor wat baldadigheid?

Ik ben benieuwd naar datum van overdragen naar OM Haarlem.
De bonnetjes van Femke.

Maar daar rept de televaag niets over.
Zou ze dit declareren dan mag ze zelf aan de hoge boom, zou er een doofpot zijn dan moet dat gemeld worden, maar dan wel met gegevens over de doofpot en de acties die moeders ondernomen heeft om voor een doofpot te (proberen te) zorgen.

Nu is het gewoon een sensatiestukje wat weinig toegevoegde waarde heeft.
  Bericht 
snovvdog
Master
Raaf schreef:
De standpunten en het gedachtegoed van zijn moeder heeft niets te maken met wat er met die jongen gebeurt. Dus in deze context compleet irrelevant.

Nee hoor, tot 18 jaar is dat zeker relevant. Bij iemand van 15 jaar is juist vrijwel geheel van toepassing over wat er met die jongen gebeurt.
Die jongen is helemaal verpest door zo'n moeder.
  Bericht 
Raaf
Master
Waar zie jij raakvlakken tussen het GL gedachtegoed en wat junior uitgespookt heeft dan?

Ik ben geen GL voorstander, maar ben wel even benieuwd.
  Bericht 
regiorunner
Master
Raaf schreef:
het GL gedachtegoed en wat junior uitgespookt heeft dan?

Google maar eens op RARA. Of Duyvedak.
  Bericht 
no justice
Master
Wie weet wat zoonlief nog meer op zijn kerfstok heeft maar nooit voor gepakt is ? Of is dit een gevalletje ik ben voor het eerst met drank op gepakt tijdens het autorijden maar ik drink normaal nooit als ik moet rijden?

Nee we hebben bijna allemaal domme dingen gedaan toen we jong waren. Dat geeft ook niet maar dit gaat verder dan "klieren".
Best wel een vreemde gedachte dat de zoon van een burgemeester met nepwapens rondloopt en inbreekt op een boot terwijl moeder te druk is met de parkeertarieven te verhogen in de stad en van niks weet. Jeugdzorg lijkt me wel op zijn plaats.
  Bericht 
WNS2.0D
Master
Jeugdzorg is (bijna) nooit op zijn plaats. Die doen echt meer kwaad dan goed maar dat is een hele andere discussie.

En wat betreft de relatie met de politieke partij waar zijn moeder prominent lid van is.... De meeste dubieuze praktijken vinden plaats onder de vvd prominenten, op de voet gevolgd door de pvv. Wat voor een nieuws is het dan dat het zoontje van een GL burgemeester het nieuws haalt? (en dat enkel vanwege de functie van zijn moeder, niet omdat de daad zelf nieuwswaardig is)

Komop, ga aan het werk. Je bent toch geen PvdA uitkeringstrekker?
  Bericht 
no justice
Master
:roflol: Lachen met jou.

WNS2.0D schreef:
Jeugdzorg is (bijna) nooit op zijn plaats. Die doen echt meer kwaad dan goed maar dat is een hele andere discussie.


Jeugdzorg moest op zijn minst even gebeld worden. Maar dat ligt gevoelig bij een burgemeester natuurlijk.

WNS2.0D schreef:
De meeste dubieuze praktijken vinden plaats onder de vvd prominenten, op de voet gevolgd door de pvv.


vergeet FVD niet he? :dood:

WNS2.0D schreef:
Komop, ga aan het werk. Je bent toch geen PvdA uitkeringstrekker?


Jawel ik ben een echte Pvda'er. Dat had je inmiddels toch wel door? Allus gratiesch… gratiesch geld. Ikke wel.

Geef eens antwoord op mijn vragen? Waarom geen huiszoeking, HALT en jeugdzorg?
  Bericht 
Pita
Master
 
WNS2.0D schreef:
Jeugdzorg is (bijna) nooit op zijn plaats. Die doen echt meer kwaad dan goed maar dat is een hele andere discussie


Jeugdzorg is de meest gerechtelijk gesteunde criminele organisatie in Nederland, maar dat ter zijde !
 Pagina 1 van 16  [ 774 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy